Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 104 077
  • 47 276

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä on "päivän hinta" dieselille Tallinnassa? Polttoaine.net antaa melko vanhoja tuloksia, syyskuuta ja sillai...

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Päivän hintaa en tiedä, mutta tuollainen sivusto on olemassa:

Bensan Hinta Tallinnassa

Kannattaa ottaa myös huomioon se, että missä tankkaa. Satamassa / keskustassa hinta on aina kalliimpi, kuin esimerkiksi jos ajaa kaupungin ulkopuolelle. Ja siellä on myös samanlaisia ilmaisia etukortteja, kuin täälläkin, joten jos vähän näkee vaivaa, niin etuja on saatavilla.

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Nordean Mastercard silver. Toimiiko debit-puoli Curacaolla ja Miamissa? Vai siirränkö lomaa varten säästetyt rahat suosiolla credit puolelle, sinne mahtuu...

Olin Kaliforniassa joulukuussa ja Danskella sai debitillä nostettua fyrkkaa, mutta Suomeen tultuani ja verkkopankkia tutkaillessa nämä nostot näkyivät kaksikertaisina varauksina. Eli creditiltä (Masterilta) oli lähtenyt ja debitin puolella ylimääräisenä varauksena. Parilla kaverilla oli Nordean kortit ja muistaakseni eivät debitiltä pystyneet nostamaan.

-> Suosittelen credittiä.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Miten voin ilmiantaa kaverin kaverin poliisille lukuisista polkupyörävarkauksista, mieluiten nimettömänä? Tekijä yli 15v, tietääkseni.

PuTi

Jäsen
puhelinmyyjien proviikoista vähä kysyttävää. eli jos myy yli 3,01 kauppaa tunnissa ni proviikka ois 1,00e. eli 6 tunnin vuorossa väh 19 kauppaa.

jos saan vaikka 20 myyntiä 6 tunnissa niin paljon tässä tapauksessa mun päivän palkka tulis olemaan? lasketaanko se ihan 1,00 x 20 ? eli 20e?

EDIT: kyllä se noin vissiin menee. Eli ihan hyville tuntiliksoille päästään, vaikka parempaaki on nähty

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Luultavasti uuden puhelimen hankinta edessä, mutta kertokaas joku asiantuntija, että onko puhelimessa akku paskana, vai jotain muuta?

Puhelin siis HTC Sensation, jossa Android-käyttöjärjestelmä, ikää puhelimella hieman reilu 2 vuotta. Pidän tällä hetkellä puhelinta lähes jatkuvasti laturissa kiinni, jolloin se toimii moitteettomasti(paitsi että kuumenee aika paljon, mutta tehnyt sitä aina). Sitten jos ei ole laturissa, ja käynnistän vaikkapa selaimen, tai jonkin muun sovelluksen, niin puhelin sammuu eikä meinaa käynnistyä, ja käynnistyttyään herjaa akkua olevan jäljellä yleensä alle 10%. Sitten jos pidän puhelinta pidempään pois päältä sen sammuttua, niin akkua on taas yhtä paljon kuin ennen sammumista.

Nick Neim

Jäsen
Puhelin siis HTC Sensation, jossa Android-käyttöjärjestelmä, ikää puhelimella hieman reilu 2 vuotta...

Milloin olet viimeksi suorittanut ohjelmistopäivityksen?

Myönnetään, etten ymmärrä noista vempeleistä sen tarkemmin. Kuitenkin mun Galaxy SII, jossa on Android-käyttöjärjestelmä myös, teki vastaavaa, eli "tilttasi" kokonaan ja akkua hävisi 30-40% kerralla. Ohjelmistopäivityksen jälkeen en muista tuon tiltanneen kertaakaan.

Kuten sanottua, tuo on vain omaa mutua, enkä ole lainkaan varma onko asioilla minkäänlaista yhteyttä toisiinsa. Hemmetin ärsyttävää tuo kuitenkin oli.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Milloin olet viimeksi suorittanut ohjelmistopäivityksen?

Myönnetään, etten ymmärrä noista vempeleistä sen tarkemmin. Kuitenkin mun Galaxy SII, jossa on Android-käyttöjärjestelmä myös, teki vastaavaa, eli "tilttasi" kokonaan ja akkua hävisi 30-40% kerralla. Ohjelmistopäivityksen jälkeen en muista tuon tiltanneen kertaakaan.

Kuten sanottua, tuo on vain omaa mutua, enkä ole lainkaan varma onko asioilla minkäänlaista yhteyttä toisiinsa. Hemmetin ärsyttävää tuo kuitenkin oli.

"Päivityksiä ei ole saatavilla"
Eikä tähän ole ollut päivityksiä saatavilla about vuoteen, aluksi niitä tuli suunnilleen kerran kuussa. Ja tosiaan ihan hemmetin ärsyttävää ja puhelin ei toimi ikinä silloin, kun sitä tarvitsee

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Löytyykö kokemusta autovuokraamoista Yhdysvalloissa? Alamo yms

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Löytyy, ainakin Avis, Hertz ja Europcar ovat tuttuja Yhdysvalloista. Alamoakin olen käyttänyt, mutta en muista olenko juuri USA:ssa.

Palvelu pelaa ja kaikki on ainakin minun kohdallani toiminut. Lähes aina ne koettavat myydä upgradea ja kaikkea mahdollista mukaan, mutta jos miettii tarkkaan jo tilatessa ajoneuvoa ja vakuutusta koskevat tarpeet, niin melkeinpä kannattaa viitata kintaalla noille luovutustiskin ehdotuksille. Tosin kerran minulle annettiin upgrade isompaan ja kalliimpaan autoon muutoin samoilla ehdoilla plus ilmainen navi mukaan, joten se oli vähän eri juttu.

Vakuutusturvasta ei kannata tinkiä. Ei varmaan tarvitse maalata kauhukuvia jenkkisairaalassa makaamisesta ilman vakuutusturvaa, tai syypääksi joutumisesta tapaukseen, jossa joku vammautuu pysyvästi.

En oikein osaa sanoa onko firmojen välillä merkittäviä eroja. Noiden isojen ja snadisti kalliimpien vuokraamojen kalusto on keskimäärin ehkä hivenen tuoreempaa. Pienet haastajat voivat joskus houkutella budjettimatkustajia näennäisen edullisilla hinnoilla, mutta vastassa saattaa olla odotettua kulahtaneempi menopeli tms. Vähän parempi maksaisi paikan päällä vaihdettuna jo reilusti enemmän. En väitä että aina kävisi näin, mutta esim. Europcarin ja Hertzin kanssa ei ole ikinä käynyt.

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS

Jep, Alamolla itsellä kokemusta, varaukset tosin meni Autoeuropen kautta (Affiliaatteja kun ovat). Niinkuin Pisin Kääpiö tuossa yllä totesi vakuutukset on must ja etukäteen kun tsiigaat automallin tilantarpeen mukaan niin menee hyvin. Upgradea varmasti tuputtavat silti. Jos taas tulee jotain ongelmia autoon, jotka huomaat vasta noudon jälkeen, niin vaihdosta yrittävät vetää lisämaksuja, joista pystyy neuvottelemaan ittensä ulos tarpeeks tiukkana.

Ja huomionarvoinen seikka, jos oot lumisiin osiin menossa. Lumiketjuja ei saa käyttää ja suurimmalla osalla firmoista on kielletty ajaminen muualla kuin asfaltoiduilla tieosuuksilla.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Vakuutusturvasta ei kannata tinkiä. Ei varmaan tarvitse maalata kauhukuvia jenkkisairaalassa makaamisesta ilman vakuutusturvaa, tai syypääksi joutumisesta tapaukseen, jossa joku vammautuu pysyvästi.

Joo, tähän sama. Itse olen kerran tuolla autoa vuokrannut ja siellähän paikalliset voi vuokrata auton joko vakuutuksen kanssa tai ilman. Kun itse kuitenkin maksoin auton eurooppalaisella luottokortilla, ei tähän liiemmin vaihtoehtoja annettu vaan eurooppailaisille se normitason vakuutus tuli automaattisesti aina mukaan.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Osaatteko sanoa toimiiko S-ryhmän lahjakortti samalla tavalla kuin esim Stockan lahjakortti? Eli en tarvitse ostaa koko summalla kerralla vaan kassalla vilautan ja kortin arvosta vähennetään ostosten summa ja sitten kuitissa lukee jäljellä oleva arvo?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Osaatteko sanoa toimiiko S-ryhmän lahjakortti samalla tavalla kuin esim Stockan lahjakortti? Eli en tarvitse ostaa koko summalla kerralla vaan kassalla vilautan ja kortin arvosta vähennetään ostosten summa ja sitten kuitissa lukee jäljellä oleva arvo?

Ei tarvitse ostaa koko summalla kerralla, tai ainakaan minun ei tarvinnut kun tuossa jokin aika sitten tein ostoksia kyseisellä lahjakortilla. Eiköhän käytännöt ole samat kaikkialla Suomessa S-ryhmän liikkeissä.

vlad.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei tarvitse ostaa koko summalla kerralla, tai ainakaan minun ei tarvinnut kun tuossa jokin aika sitten tein ostoksia kyseisellä lahjakortilla. Eiköhän käytännöt ole samat kaikkialla Suomessa S-ryhmän liikkeissä.

vlad.
Vahvistan ylläolevan. Olen ostanut joskus lapsille lahjakortteja merkkipäivän kunniaksi esimerkiksi S-ryhmän liikkeisiin, lähimaastossa kun on isohko Prisma. Lahjakorttia voi käyttää niin monta kertaa kuin on tarvis, kunnes saldo on tyhjentynyt.

Sivutoteamuksena mainittakoon että S-bonuksia saa lahjakortin käyttäjä, ei sen maksaja.

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Käyvätkö uudet 5 euron setelit vieläkään kylmäasemien maksupäätteisiin?

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Arvoin tässä tämän ketjun ja matkakohteenne -ketjun välillä. Heitetään nyt tänne kuitenkin.

Emännällä on mahdollisuus pitää lomaa pääsiäisviikot, eli siis 12.4.-27.4. (hätätilassa 11.4. illalla) välillä etsin aurinkoa kohtuu hintaan jostain päin tätä palloa. Juntti kun olen ja emännän ihottuman hoidon kannalta Las Islas Canarias ovat osoittautuneet ihan ok kohteeksi. Vaan en ole mistään hakukoneesta löytänyt vaihtoehtoa 'Suomi mikä vaan kenttä' - 'Islas Canarias mikä vaan kenttä'. Tuo haeskelu ja selaushistorian jatkuva siivoilu 'ähäkutti, et ottanut heti kiinni'-hinnankorotuksineen rupeaa käymään ainakin henkisesti rasittavaksi.

Onko joku kätsy vaihtoehto tuohon? Tai sitten joku vinkki jostain muusta vähintään Suomen kesän (päivä väh 20°C) tasoisesta kohteesta. Maltaa haaveilin, vaan menee yli kipurajan hinnat. Nuo Aasian kohteet ei oikein käy, ilman kosteus on liikaa emännän iho-ongelmille.

t. hanu

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko joku kätsy vaihtoehto tuohon?
Jos ongelmana oli selaushistorian tallentuminen, käytä private browsingia. Eli käynnistä aina haeskellessasi selaimessa (IE&FF) uusi ikkuna komennolla ctrl-shift-p, joka ei tallentele mitään turhia. Jos ongelma oli joku muu, en ymmärtänyt kysymystä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy