Kysytäänpä nyt tässä ketjussa, jos joku vaikka osaisi neuvoa.
Eli täällä Pieksämäen suunnalla vanhempieni luona näkyy TV-kanavat Soneran kaapeliverkon kautta. MM-kisoja varten on maksukortit hommattu, jotta myös muitakin pelejä pystyy katselemaan kuin vain Suomen.
Ongelma on nyt siinä, että digiboksi väittää että esim. Max Sport 1 -kanavalle ei ole signaalia, ja muutama muukin Maikkarin maksukanava on pimeänä signaali puutteen vuoksi. Olen testannut kahdella eri boksilla, palauttanut tehdasasetukset, tarkistanut johdot ja kaiken mahdollisen, mutta signaali ei löydy. Muut kanavat kyllä toimivat normaalisti, eli peruskanavat ja jopa C More Tennis, MTV3 MAX, Max Sport 2 ja yms. eli jopa saman kanavapaketin muut kanavat. Mutta tuo kaikista tärkein eli Max Sport 1 on pimeänä, joten mistä helkkarista tämä johtuu? Yleensä kaapeliverkon häiriöt pistävät kanavat pois ihan kokonaan, ei vain paria kanavaa.
Eilen illalla oli itse asiassa tämä sama ongelma, ja joskus vuosia sitten tuli myös huomattua tämä kun asuin täällä ja minulla oli Canal+:n kanavia, silloinkin esim. Sport 1 oli pimeänä mutta Sport 2 ja Extra toimivat. Ei tullut silloin niin paljoa asiaan kiinnitettyä huomiota, koska yleensä ongelmia sattui harvakseltaan. Nyt on siis jo kahtena iltana peräkkäin ja oikeastaan samaan kellon aikaan tämä juttu käynyt, joten olisi ihan jännää tietää mistä johtuu.
Käytössä ei siis ole erillistä kortinlukijaa, vaan digiboksi joka on sitten scartilla kiinni telkkarissa. Kuten todettu, johdot on tarkistettu ja osa kanavistakin näkyy. Mutta eipä kai tuon nyt pitäisi vaikuttaa siihen, että muutama kanava on pimennossa kokonaan.
Jos jollakin on kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista, niin kertokaa ihmeessä että mistä hitosta moinen voi johtua ja mitä pitäisi tehdä. Täytyy huomenna varmasti joka tapauksessa soittaa Soneran asiakaspalveluun jo hyvissä ajoin ja kertoa tästä, sillä ei hirvittävästi nappaa rueta soittelemaan silloin kun pelit alkavat.