Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Tohon korttiasiaan liittyen.. oon ite pienessä putiikissa töissä jossa joskus maksetaan kortilla yli 50e maksuja. Koskaan en oo papereita kysynyt eikä oo kukaan työkaverikaan, eikä asiasta olla mitään sanottu koulutuksessa eikä johdon puolelta.
Eli tästä lähtien jos maksetaan yli 50e ostoksia (pin koodilla tai ilman, kortilla millä vaan) niin kysyn paperit? Ja jos kysyn niin tarkistan että henkkarissa on sama nimi kuin kortissa jolla maksetaan? Entä jos asiakkaalla on vaan ajokortti henkkarina.. voinko vittuillakseni ottaa maksukortin talteen koska "ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus"?
Edelleen, niinkuin kirjoitin jo aikaisemmin: Sen jälkeen kun sirulukijat tulivat, niin henkkareita ei kysytä jos asiakas syöttää PIN-koodin. Sitten taas, vaikka ostos olisi vain 5€, ja kortti on pöllitty, niin vastuu on nykään myymälällä. Siis henkkarit kysytään aina jos asiakas ei osaa PIN-koodia ja henkilötunnuksen loppuosa kirjaaan kaupalle jäävälle ostotositteelle. Tämä on ainoa tapa varmistaa ettei vastuu siirry kaupalle.Ilman pin-koodia tehdyistä yli 50e maksuista ne henkkarit kannattaa kyllä kysyä, jos pöllityllä kortilla tehdään ostoja ja nimikirjoitus on ihan mitä sattuu eikä papereita ole kysytty, ostosten maksaminen lankeaa kauppiaalle.
Oliskohan paikallista ykkösolutta eli lättöliä, jotenkin on sellainen muistikuva Globenissa katsotusta NHL-matsista että siellä sitä olisi muovipulloissa myyty katsomoonkin otettavaksi.
Tsori jos väärinymmärsin, mutta tarkoittaako tämä, että esim siwan pitäisi/kannattaisi kysyä aina henkkareita ja kirjata hetun loppuosa? Siwoissa kun ei korttipäätteitä ole.Siis henkkarit kysytään aina jos asiakas ei osaa PIN-koodia ja henkilötunnuksen loppuosa kirjaaan kaupalle jäävälle ostotositteelle. Tämä on ainoa tapa varmistaa ettei vastuu siirry kaupalle.
Mulle tuli puhelu tällaisesta numerosta: +46 927-65 13 99. Siis näin tarkalleen näytti IPhonen näyttö.
Osaisiko joku valaista edes vähää alusta, mikä tuollainen numero oikein on? Tai mistä päin maailmaa olisi voinut tulla?
Mulle tuli puhelu tällaisesta numerosta: +46 927-65 13 99. Siis näin tarkalleen näytti IPhonen näyttö.
Niin, ja mä puhuin ilman pin-koodia tehdyistä maksuista, eli jos sirua ei kortissa edes ole. Niissä se 50e raja käsittääkseni pätee edelleen, ainakin pankkikorttien kohdalla, joita vielä muutama taitaa olla liikenteessä.Edelleen, niinkuin kirjoitin jo aikaisemmin: Sen jälkeen kun sirulukijat tulivat, niin henkkareita ei kysytä jos asiakas syöttää PIN-koodin. Sitten taas, vaikka ostos olisi vain 5€, ja kortti on pöllitty, niin vastuu on nykään myymälällä. Siis henkkarit kysytään aina jos asiakas ei osaa PIN-koodia ja henkilötunnuksen loppuosa kirjaaan kaupalle jäävälle ostotositteelle. Tämä on ainoa tapa varmistaa ettei vastuu siirry kaupalle.
Tämä 50€ vastuuraja poistui Luottokunnan uusissa ehdoissa kun sirulukijat tulivat markkinoille.
Edit: Luottokunnan uudet ehdot tulivat juuri siitä syystä että he haluavat että kaikissa kaupoissa löytyy turvallisuussyistä sirukorttimaksupääte. Kauppias maksaa esim. korkeamman provision luottokunnalle maksuista jotka eivät ole tunnistettu PIN-koodilla.
Siwoilla saattaa olla poikkeuslupa toistaiseksi, monella ketjulla voi näin olla kunnes saavat sirupäätteet asennettua. Joka tarkoittaa että he tarkastavat henkkarit vasta kun on yli 50€:n ostos. Tästä Siwan tilanteesta en todellakaan ole varma, mutta tiedän että esim. ketjussa jossa itse työskentelen oli poikkeuslupa kunnes saatiin sirupäätteet toimintakuntoon. Käytännössä toimittiin siis ns. vanhan kaavan mukaan. Sen jälkeen kun sirukorttipäätteet oli asennettu niin uusi sopimus astui voimaan ja samalla maksettava provisio korttiyhtiölle pieneni, sillä he laskevat sirupäätteet turvallisempina.Tsori jos väärinymmärsin, mutta tarkoittaako tämä, että esim siwan pitäisi/kannattaisi kysyä aina henkkareita ja kirjata hetun loppuosa? Siwoissa kun ei korttipäätteitä ole.
Kiitokset. Olisi voinut toki käyttää ensin googlea.
Kyseessä siis joku puhelinmyyntifirma ruotsista. Tässä viimeisen kuukauden aikana olen lähes poikkeuksetta joka arkipäivä saanut 3-4 puhelua erinäisiltä puhelinmyyntifirmoilta. Nyt ne alkavat soitella jo ruotsista. Varmaan lienee paikallaan vaihtaa numeroa...
Poliisilaitokselta olivat ilmeisesti kehottaneet ottamaan yhteyttä Ajoneuvorekisterikeskukseen. Voiko tuo pitää paikkaansa vai onko kaveri kuullut väärin?
Kiitokset. Olisi voinut toki käyttää ensin googlea.
Kyseessä siis joku puhelinmyyntifirma ruotsista. Tässä viimeisen kuukauden aikana olen lähes poikkeuksetta joka arkipäivä saanut 3-4 puhelua erinäisiltä puhelinmyyntifirmoilta. Nyt ne alkavat soitella jo ruotsista. Varmaan lienee paikallaan vaihtaa numeroa...
Kyllä. Osa jopa sitä ennen.Pysähtyykö kaikki steissiltä lähtevät junat Pasilassa?
Tuo, ja sitten vielä väestörekisterikeskukseen asianmukaiset kiellot päälle, niin ei häiritse ketkään muut kuin yritykset joiden asiakkaana olet.Tai liity ns. Robinson-listalle. Ei ole yhden yhtä häiriköintipuhelua tullut sen jälkeen, kun tuonne liityin.
Ja jos kysyn niin tarkistan että henkkarissa on sama nimi kuin kortissa jolla maksetaan?
Niin outoa kun se onkin, näköjään kisojen virallisilta kotisivuilta löytyy erinäköistä tilastoa.Mistä mahtais löytyä jääkiekon mm-kisojen tilastot? Pelkkä pistepörssi kyllä löytyy monestakin paikasta, mutta ihan joukkueiden yv/av-tilastot ym.. ?
Niin outoa kun se onkin, näköjään kisojen virallisilta kotisivuilta löytyy erinäköistä tilastoa.