Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 855
  • 47 279

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Toisilta palstoilta on kysytty paljon kilvettömän auton hinaamisesta (<- tuolla löytyy googlesta). Ilmeisen hankala asia viranomaisillekin, mutta eniten kannatusta on saanut vaihtoehto, että saa hinata, nopeusrajoitus 60km/h, valot oltava kunnossa ja haverit menee hinaavan ajoneuvon piikkiin. Tätä vastausta ei kannata lukita, mutta eiköhän se lähellä totuutta ole.

Määki kysyn!

Suomen Top Chef-ohjelman maalaispöydässä oli tollasta juomaa (ks. liite), ilmeisesti olutta, mutta mitä?

Liitteet

• Screen Shot 2012-02-05 at 7.39.02 PM.png
    Screen Shot 2012-02-05 at 7.39.02 PM.png
    25,5 KB · kertaa luettu: 391

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomen Top Chef-ohjelman maalaispöydässä oli tollasta juomaa (ks. liite), ilmeisesti olutta, mutta mitä?

Vakka-Suomen Hereford Pils

"Suomen Hereford ry:n 30-vuotista taivalta juhlistaakseen yhdistys teki yhteistyössä Vakka-Suomen Panimon kanssa murean, kotimaisen pihvilihan kumppaniksi HEREFORD –oluen! Vaalea, pils-tyyppinen täysmallasolut valmistetaan käsityönä pienpanimossa Uudessakaupungissa - tietysti kotimaisesta ohramaltaasta."

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
No tuon selvittäminen ei pitkään kestänyt. Elikkä on Hereford-kasvattajien yhdistyksen Vakka-Suomen panimolta tilaama tuote. Täytyykin laittaa panimon muut putelit testiin.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Omassa Vaasan vaalipiirissä äänijakauma oli kaikista selvin Niinistön hyväksi ja jotakin tuollaista osasin odotellakin alueella, jossa maanpuolustustahto on korkeinta maassa

Tuli tästä vaalien liveseurantaviestistä mieleen, että miksi tuo maanpuolustustahto on korkeimmillaan alueella, joka lienee maantieteellisesti kauimpana itärajasta?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuli tästä vaalien liveseurantaviestistä mieleen, että miksi tuo maanpuolustustahto on korkeimmillaan alueella, joka lienee maantieteellisesti kauimpana itärajasta?
Tähän jatkokysymys: miksi aina oletetaan, että maata on puolustettava nimenomaan itään päin?

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tähän jatkokysymys: miksi aina oletetaan, että maata on puolustettava nimenomaan itään päin?

Meinasin lisätä tuohon aikaisempaan kysymykseeni tarkennuksen tähän liityen, mutta jätin sitten kuitenkin pois. Mutta joo, kai se on vain tervettä varautumista, todennäköisyyslaskentaa ja lähihistorian sekä geopolitiikan tuntemusta.

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Miksi suuret maahanmuuttokriitikkomme Jussi Halla-aho, Jussi Niinistö ja Teemu Lahtinen näyttävät ainakin televisiossa poikkeuksellisen kalpeilta?

Mahdolliset selitykset:

a) Maahanmuuttokriittisyys aiheuttaa kalpeutta.
b) Kalpeus altistaa maahanmuuttokriittisyydelle.
c) Televisioni on epäkunnossa, tai näössäni on jotain vikaa.

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet

Olisiko ryssä muka niin ovela, että koukkaisi jostain muusta ilmansuunnasta?

muaddib

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Eikös se vanha skapparien kertoma vitsi mene niin, että "vihollinen tulee kaikista neljästä ilmansuunnasta: Idästä, koillisesta, kaakosta ja ilmasta"

Saako liikenteestä poistettua autoa hinata?

Hinausautolla saa tottakai, mutta jos ihan normaalilla henkilöautolla hinaat (oletan, että hinattava auto on myös henkilöauto), niin pitää käsittääkseni olla jonkinlainen siirtolupa ja/tai -vakuutus. Tämä kannattaa tarkistaa vakuutusyhtiöltä.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions

Kyllä meille ainakin opetettiin, että pitää varautua tilanteeseen jossa vihollinen koukkaa eikä hyökkääkään idästä. Asemaa piti kyetä puolustamaan suuntaan kuin suuntaan.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue

muaddib
Tiedä ryssästä, mutta voihan Ruotsi hyökätä sekä mereltä että maalta. Länsirajaa Lapissa ei kukaan edes valvo. Aamulla, kun meänkansa herää, onkin vuoteen vieressä Ingemar sohimassa pistimellä.

Norjan rajan takaa taas voi tulla NATO, jota sivumennen sanoen pelkään enemmän kuin Venäjää. Vaikka Venäjä on tuossa mopomatkan päässä.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tiedä ryssästä, mutta voihan Ruotsi hyökätä sekä mereltä että maalta. Länsirajaa Lapissa ei kukaan edes valvo. Aamulla, kun meänkansa herää, onkin vuoteen vieressä Ingemar sohimassa pistimellä.
- - -

Sepä olisi ilkeän tuntuista. Hurreilla kun nuo "pistimet" ovat nahkapäällysteisiä. Mutta hommasta selviäisi kun vaan pyytäisi luvan kammata tukka ensin ja lainaisi vaimon huulipunaa hurrille.

Eiköhän nuo hyökkäilyt ala olla hyökkäilty, suunnasta jos toisestakin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eiköhän nuo hyökkäilyt ala olla hyökkäilty, suunnasta jos toisestakin.
Nimenpä omaan. Ei Venäjällä ole kiinnostusta eikä oikein ruutiakaan ruveta ulkomaita valloittelemaan. Siinä menee vuosikymmeniä että saavat sisäiset asiansa kuntoon ensiksi, jos ikinä. Taitaa tuollaiset kuviot olla aika lailla poissa laskuista nyt.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Välityspalkkio maksetaan kaupantekotilaisuudessa välittäjälle. Yleensä välityssopimus on voimassa 4kk ja jos välittäjä ei saa myytyä kiinteistöä tai asuntoa ei myyjälle tule siitä kuluja.

Ostajan maksama kauppaennakko välittäjälle on osa välityspalkkiota.

Paitsi kuulemma Kiinteistömaailmassa, jossa on parin sadan palkkio, vaikka asuntoa ei myytäisi. Voivat tietysti muutkin käyttää tuota tai sitten ei.

Että silleen...

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olin viikonloppuna katsomassa jääkiekkoa. Hallissa oli sen verta paljon ruuhkaa erätauoilla, joten päätin istua paikallani ja katsoa jääkonetta. Sitä katsellessa tuli mieleen, että kuinka kaukalon päädyissä ei ole selvästi paksumpi kerros jäätä kuin esimerkiksi keskellä kenttää? Se konehan ajaa siitä päädystä toistakymmentä kertaa, mutta keskeltä vain kertaalleen.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olin viikonloppuna katsomassa jääkiekkoa. Hallissa oli sen verta paljon ruuhkaa erätauoilla, joten päätin istua paikallani ja katsoa jääkonetta. Sitä katsellessa tuli mieleen, että kuinka kaukalon päädyissä ei ole selvästi paksumpi kerros jäätä kuin esimerkiksi keskellä kenttää? Se konehan ajaa siitä päädystä toistakymmentä kertaa, mutta keskeltä vain kertaalleen.

Minäkin olen joskus katsellut Zambonin etenemistä jäällä. Olen huomannut, että päätyyn tullessa kuski veivaa kovasti jotain vipua, mikä on siinä perässä olevassa laitteessa. Onko tuo vipu, joku mikä säätelee joko veden tuloa tai höyläyksen määrää, niin siitä ei ole aavistustakaan. Saattaa liittyä kysymääsi asiaan tai sitten ei. Jääkoneenkuljettaja, missä olet?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minäkin olen joskus katsellut Zambonin etenemistä jäällä. Olen huomannut, että päätyyn tullessa kuski veivaa kovasti jotain vipua, mikä on siinä perässä olevassa laitteessa. Onko tuo vipu, joku mikä säätelee joko veden tuloa tai höyläyksen määrää, niin siitä ei ole aavistustakaan. Saattaa liittyä kysymääsi asiaan tai sitten ei. Jääkoneenkuljettaja, missä olet?

Shaatana, varmaan satoja kertoja olen tyhjä katse silmissä (miksei lukko vaan voi voittaa, miksi olen täällä, yrittääkö ne edes, ensi viikolla en vittu tule, pedron tarina) suu auki tuijottanut jääkonetta erätauoilla, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi koko asiaa. Mutta tosiaan, jotain siellä zamboonissa veivataan, ja veikkaan että juuri em syystä. Odotellaan vahvistusta asialle.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Mutta tosiaan, jotain siellä zamboonissa veivataan, ja veikkaan että juuri em syystä. Odotellaan vahvistusta asialle.

Sitäpä sitä, aikoinaan Jäkessa kun Make ajeli jääkonetta ja oli Haukkojen veskarina, niin joskus oli tuosta puhetta. Pyrkivät pitämään maalien ympärillä veden mahd. vähäisenä, mutta kuitenkin sen verran että uusi jääpinta muodostuu. Ajoittain erien alussa näkee kyllä vieläkin, että maalin takana saattaa olla hetken aikaa pieni lätäkkö, joka ei ole ehtinyt jäätyä.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miksi usein suihkuissa on sellainen venttiili, että pitää olla tietty määrä painetta jotta vesi tulee siitä suuttimesta? Kerran eräs putkimies kysyi hölmistyneenä, että miksi ihmeessä me emme halua kyseistä ratkaisua meidän suihkuumme. Itse hölmistyin tästä kysymyksestä siinä määrin, etten tajunnut kysyä miksi sellainen olisi järkevä ja mitä hyötyä siitä on? Itse kun olen suihkussa tottunut käyttämään vettä säästeliäästi ja en kovin suurta painetta peseytymisessä vaadi. Tuollainen ratkaisu joka vaatii lähes täyden paineen toimiakseen kuulostaa itselle kovin kuluttuvalta.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko mun nyt ymmärrettävä, etten saa valita tuossa DNA Welho TV Mixissä juuri niitä kanavia kuin haluan? Eli siis tyyliin pari kanavaa Canalia, Urho, Nelonen Prot, Max jne., vaan pitäisi valita pelkästään tästä listasta? Aika selvältähän tuo vaikuttaa mutta kysytään nyt silti jos vaikka mä missasin jotain.

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikäli otetaan hypoteettinen tilanne, että helikopteri nousisi maasta kohtisuoraan ylös, vaikka kilometrin korkeuteen ja pyysyisi liikkumattomana 12h. Tämän jälkeen helikopteri laskeutuisi kohtisuoraa alas, niin olisiko laskeutumispaikka sama kuin kohta josta se nousi ilmaan?

Äkkiseltään tuntuisi, että tietenkin laskeutuisi samaan paikkaan, mutta mikä voima liikuttaisi helikopteria niin, että se olisi avaruudesta katsottuna siirtynyt useita tuhansia kilometrejä?

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Mikäli otetaan hypoteettinen tilanne, että helikopteri nousisi maasta kohtisuoraan ylös, vaikka kilometrin korkeuteen ja pyysyisi liikkumattomana 12h. Tämän jälkeen helikopteri laskeutuisi kohtisuoraa alas, niin olisiko laskeutumispaikka sama kuin kohta josta se nousi ilmaan?

Äkkiseltään tuntuisi, että tietenkin laskeutuisi samaan paikkaan, mutta mikä voima liikuttaisi helikopteria niin, että se olisi avaruudesta katsottuna siirtynyt useita tuhansia kilometrejä?

Helikopteri liikkuu samalla nopeudella samaan suuntaan kuin maa pyörii. Niinkuin sitä ympäröivä ilmakin.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Onko mun nyt ymmärrettävä, etten saa valita tuossa DNA Welho TV Mixissä juuri niitä kanavia kuin haluan? Eli siis tyyliin pari kanavaa Canalia, Urho, Nelonen Prot, Max jne., vaan pitäisi valita pelkästään tästä listasta? Aika selvältähän tuo vaikuttaa mutta kysytään nyt silti jos vaikka mä missasin jotain.

Olet oikeassa, eli et saa valita mitä kanavia haluat vaan voit valita kanavat ainoastaan tuosta listasta. Urho ja Max tuohon nyt näkyy sisältyvän kuten myös Eurosportit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy