Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 997 705
  • 47 190

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Olen vähän rookie tuon Paypalin kanssa, niin onko nämä paypal@e.paypal.com -osoitteesta tulleet sähköpostit nyt niitä huijausyrityksiä?
Ainakin Googlessa näyttäisi aika lailla tulokset tukevan sitä, että tosiaan khalastelua(onko toi oikeesti sana?) olisi. Mutta kun se on paypal.com, niin vähän oudolta tuntuu, on siinä e eli ei. Mitä ne halusivat? Jos haluaa salaisia tietoja, niin tietysti on huijaus. Enkä kyllä minäkään muista juurikaan saaneeni Paypalilta postia.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen vähän rookie tuon Paypalin kanssa, niin onko nämä paypal@e.paypal.com -osoitteesta tulleet sähköpostit nyt niitä huijausyrityksiä? Voi olla jotain muutakin alku, mutta loppu on tuo e.paypal.com. Tuli toinen tuollainen ja toistaiseksi roskiin lentänyt kummatkin. Jotenkin jostain jäänyt mieleen, että varsinainen Paypal ei sähköposteja hirveästi lähettelisi..

Tuo on huijaus.

Elisan roskapostisuodatinkin lykkää nuo suoraan silppuriin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Juuri äsken tv-ykkösellä ohjelmassa: "Epäkorrektia, Tuomas Enbuske!: Lukeminen ei aina kannata!"

Enbuske hengaili romukauppaa työkseen tekevän lukutaidottoman (!) kaverin kanssa ja kyseli millaista elämä on ilman lukutaitoa. (Heppu ei vain ollut oppinut lukemaan vaikka kaikkea oli kouluaikana kokeiltu.) Ihan mielenkiintoista juttua oli. Herra lukutaidottomalla oli mm. kauhakuormaaja (itse en varmasti saisi edes käyntiin), traktori ja auto jolla kuskaili Enbuskea.

Hieman pitkä alustus, mutta:

Ajokortin saadakseen on henkilön käsittääkseni suoritettava ajokokeen kirjallinen osio, eikö? No, jos on lukutaidoton niin voiko kirjallisen kokeen korvata suullisella kuulustelulla?

Retorisena jatkokysymyksenä: Miten helvetissä tuollaiseen suullisenkaan kokeeseen valmistautuu jos ei osaa lukea? Tarkkana autokoulun oppitunnilla ja painaa siellä kaiken muistiin ja tarpeen vaatiessa kertaustunneilla?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minkä ikäinen kaveri oli? En tiedä koska kirjallinen koe on tullut kuvioihin mukaan, mutta aina se ei ole kuulunut vaatimuksiin. Esim. minun isäni ei ole koskaan mitään kirjallista koetta suorittanut, pelkkä ajokoe, jonka yhteydessä inssi kyseli vähän jotain.

Isäni suoritti ajokokeen vuonna 1958.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Sakko ulkomailla

Ajelin tuossa alkuviikolla Ruotsin lapissa ja kas perhana, peltipoliisi nappasi kuvan. Navin mukaan oli vissiin vauhtia noin 100 km/h 90 alueella. Tuleekohan tästä mimmoinen sakko ja tuleeko ollenkaan? Eurokilpiä ei autossani ole, vaan nuo perinteiset vanhat "suomikilvet". Vaikuttaakohan tämä mihinkään? Tosin kai ne Ruottissakin tietää Suomen kilvet.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi jokerissa miljoona euroa on suurin mahdollinen voitto 7 oikein tuloksella? Jos voittosumma kasvaisi tästä, niin eikö jokeria pelattaisi enemmän? Vai eikö loton asemaa ykköspelinä haluta uhata?
 

.creep.

Jäsen
Ajelin tuossa alkuviikolla Ruotsin lapissa ja kas perhana, peltipoliisi nappasi kuvan. Navin mukaan oli vissiin vauhtia noin 100 km/h 90 alueella. Tuleekohan tästä mimmoinen sakko ja tuleeko ollenkaan? Eurokilpiä ei autossani ole, vaan nuo perinteiset vanhat "suomikilvet". Vaikuttaakohan tämä mihinkään? Tosin kai ne Ruottissakin tietää Suomen kilvet.

Tulee sakko, mutta saattaa kestää vähän pidempää. Pikkusiskon asuessa lähellä rajaa kävi Ruotsin puolella silloisen poikaystävänsä kanssa kaahailemassa. En muista kauanko meni, mutta auto jolla ajoi oli jo myyty aikoja sitten, kun poliisit soitti jopa mulle (auto oli äitimme nimissä) ja kyseli, että "ootko Ruotsissa käyny".

Sakon suuruuteen en osaa sanoa mitään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Voiko TV Viihteen maksukortille ottaa toisen puljun tarjoamia kanavia? MTV3 Max pitäisi saada, mutta TV Viihde sitä ei tarjoa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulta on kadonnut Sampopankin tililtäni yli 1000 euroa. Ne ovat kaikki vielä varauksina tililläni, 60€ torstailta, 490€ perjantailta ja 480€ lauantailta. Minulla ei ole hajuakaan, että kuka on onnistunut käyttämään rahaa pankkitililtäni.

Soitin sulkupalveluun, mutta he sanoivat, etteivät he pysty katselemaan tilitapahtumiani, he pystyvät vain sulkemaan tilin.

Mitä tässä pitäisi nyt tehdä, että saisi rahat takaisin?

Heti huomenaamulla olen ainakin yhteydessä Sampopankkiin uudestaan, mutta olisi kiva tehdä jotain nyt illallakin ja yöllä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulta on kadonnut Sampopankin tililtäni yli 1000 euroa. Ne ovat kaikki vielä varauksina tililläni, 60€ torstailta, 490€ perjantailta ja 480€ lauantailta. Minulla ei ole hajuakaan, että kuka on onnistunut käyttämään rahaa pankkitililtäni.
Mulle on käynyt usein samoin. Tapahtumiin on liittynyt päänsärkyä, pahoinvointia ja yleistä muistamattomuutta. Yöpaikkakin on saattanut olla yksitoikkoisen betonisesti sisustettu. Yhden kerran jälkeen jopa kirveli kustessa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
^Rikosilmoitushan tuosta on tehtävä, mutta ainakin joissain vastaavissa tapauksissa pankki on auttanut rikosilmoituksen teossa ja rahojen takaisin saamisessa merkittävästi, joten kyllä varmaan kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että odotat huomiseen (mitäänhän ei voi enää tapahtua kun tili suljettu) ja keskustelet pankin kanssa miten edetään.

Tuttavalla kävi kerran niin, että kortin tiedot oli kopioitu ulkomaanreissun aikana ja pankki huomasi asian kun oli alettu tehdä nostoja eri puolilla maailmaa nopeassa tahdissa ja tällaisessa tapauksessa ainakin nimenomaan pankki oli se taho, joka ajoi rikosilmoitusta eteenpäin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt siirsin loput rahat tililtäni (yli 2300 euroa) Ray:n pokeritilille. Muut rahat ovat kiinni rahastoissa, joten ainakaan enempää rahaa ei katoa yön aikana, kun Ray:n pokeriinkin olen laittanut 12 aikarajan pelaamiselle.

Nyt voi mennä rauhallisin mielin nukkumaan...

Kiitos avusta Kipa84 ja J.Petke.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Nyt siirsin loput rahat tililtäni (yli 2300 euroa) Ray:n pokeritilille. Muut rahat ovat kiinni rahastoissa, joten ainakaan enempää rahaa ei katoa yön aikana, kun Ray:n pokeriinkin olen laittanut 12 aikarajan pelaamiselle.

Nyt voi mennä rauhallisin mielin nukkumaan...

Jos kortilla on myös luotto-ominaisuus niin pistä sinnekin mahdollisimman pienet rajat kaikkeen mahdolliseen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Naapurini tykkää poltella jazz-tupakkaa sisätiloissa ja pienen hissinovensuunkyselyn perusteella sisällä tupakoiminekin pitäisi olla kiellettyä taloyhtiössä. Mikäli asunnossa tupakointia ei ole kielletty niin milläs keinoin tuon naapurin vittupään saisi heivattua mäkeen? Anonyymi ilmoitus virkavallalle huimausaineiden hallussapidosta myyntiaikeissa?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen vähän rookie tuon Paypalin kanssa, niin onko nämä paypal@e.paypal.com -osoitteesta tulleet sähköpostit nyt niitä huijausyrityksiä? Voi olla jotain muutakin alku, mutta loppu on tuo e.paypal.com. Tuli toinen tuollainen ja toistaiseksi roskiin lentänyt kummatkin. Jotenkin jostain jäänyt mieleen, että varsinainen Paypal ei sähköposteja hirveästi lähettelisi..

PayPalin viestintä sähköpostitse on hyvin vähäistä ja niissä ei koskaan ole linkkejä minnekään. Jos saat jonkun viestin, joka näyttää tulleen PayPalilta, kirjaudu itsenäisesti PayPalin sivuilla omalle tilillesi. Jos PayPalilla on jotain tiedotettavaa, se näkyy heti omalle tilille kirjautuessasi.

Milloinkaan ei siis pidä klikata "PayPalin" sähköposteissa olevia linkkejä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yli puolet tonnista on nyt saatu takaisin, kun katevaraukset onnistuttiin perumaan pankissa. Vajaa 500€ on mennyt William Hillille (vedonlyöntiyritys). Virkailija lupaili, että rahojen pitäisi palautua sieltäkin melko nopeasti, eikä minun tarvitsisi olla yhteydessä William Hilliin.

Minulla on pokeritili William Hillillä, mutta en ole koskaan tallettanut sinne pankkikortilla, vaan Moneybookersin kautta. William Hill -tililläni ei ole pariin kuukauteen ollut mitään rahaliikennettä. Rahat lienevät jonkun toisen William Hill -tilillä tai kenties jo nostossa.

Pankkikorttini on myös kuoletettu ja uusi on tulossa.

edit. Nyt on taas tililtä lähtenyt ne varaukset, jotka eilen otettiin pois. Saa nähdä, että miten käy.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pitäisi Nierle.comista tilata hieman tavaraa. Mulla ei ole kuin OP:n Visa Electron. Nierlen sivuilla on kyllä Electronin logo myös, mutta en ole aikaisemmin OP:n Electronilla onnistunut ulkomaisista kaupoista mitään tilaamaan. Joten tyhmä kysymys, miten se käytännössä onnistuu?
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Naapurini tykkää poltella jazz-tupakkaa sisätiloissa ja pienen hissinovensuunkyselyn perusteella sisällä tupakoiminekin pitäisi olla kiellettyä taloyhtiössä. Mikäli asunnossa tupakointia ei ole kielletty niin milläs keinoin tuon naapurin vittupään saisi heivattua mäkeen? Anonyymi ilmoitus virkavallalle huimausaineiden hallussapidosta myyntiaikeissa?

Kannattaisiko puhua suoraan naapurille (jos kerran muillekin naapureille puhut asiasta)? Toisaalta, kyllähän Suomessa hyvin toimii systeemi, jolloin ensimmäinen kerta, että jostain epäkohdasta kuulee, on kun virkavalta/isännöitsijä/joku muu kolkuttaa ovelle ja naapuri kyttää ovisilmästä.
 

J.Petke

Jäsen
Pitäisi Nierle.comista tilata hieman tavaraa. Mulla ei ole kuin OP:n Visa Electron. Nierlen sivuilla on kyllä Electronin logo myös, mutta en ole aikaisemmin OP:n Electronilla onnistunut ulkomaisista kaupoista mitään tilaamaan. Joten tyhmä kysymys, miten se käytännössä onnistuu?

Näpyttelet sinne kortin numeron ja tuo summa veloitetaan tililtäsi.. Näin minulla on aina onnistunut.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Auttakaapa vahvistimista ja kaiuttimista jotain ymmrtävät. Kaiuttimessa
(Jamo D590) lukee, että impedanssi on 4 ohmia. Kaavailemani vahvistimen spekseissä taasen on lähtöimpedanssi 8 ohmia. Surround ja keskikajarin vastaava on 6 ohmia.
Pitäisikö siten vahvistimen alueen osua noihin? esim 4-16 ohmia? Seuraako ongelmia, jos 8 ohmin vahvistimen noihin kytken?
 
Kuinka ostaa lippu Dinamo Rigan kotipeliin? Netistä ei ainakaan onnistu ilman venäjän alkeiden hallintaa. Saako vielä hallilta ottelupäivänä? Minkä hintaisia liput ovat? Uskomatonta että NHL:n suurimman haastajan internet-sivut ovat tuota tasoa...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuinka ostaa lippu Dinamo Rigan kotipeliin? Netistä ei ainakaan onnistu ilman venäjän alkeiden hallintaa. Saako vielä hallilta ottelupäivänä? Minkä hintaisia liput ovat? Uskomatonta että NHL:n suurimman haastajan internet-sivut ovat tuota tasoa...

Lippupisteistä ympäri Riikaa sai ainakin viime kaudella, yksi löytyy Stockmannin yläkerrasta, hinnat ovat suurinpiirtein SM-liigan luokkaa.

Eikä tuo nettikauppakaan nyt aivan mahdoton ole vaikka ei aivan 100% englanniksi käännykään, tärkeimmät osat kuitenkin. Muistaakseni siinä oli vaan että luottokortilla maksaessa lipun ostoa ei voinut jättää viime tippaan vaan se piti ostaa viimeistään viikkoa tai kahta ennen.

DINAMO RĪGA KHL - Bilesuserviss.lv
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kannattaisiko puhua suoraan naapurille (jos kerran muillekin naapureille puhut asiasta)? Toisaalta, kyllähän Suomessa hyvin toimii systeemi, jolloin ensimmäinen kerta, että jostain epäkohdasta kuulee, on kun virkavalta/isännöitsijä/joku muu kolkuttaa ovelle ja naapuri kyttää ovisilmästä.
Taisi jäädä mainitsematta alkuperäisessä kysymyksessä, että tuosta sisällä möyhyttelystä on keskusteltu asiallisesti, ystävällisesti ja suoraan. Naapuri on sitä hälläväli-sorttia, ettei asia taida mennä perille vaikka sitä koettaisi takomalla saada uppoamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös