Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 742
  • 47 170

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ohjelman alkuperäinen nimi on Holiday Showdown.

Suomalaista nimeä en muista.
Mä en ajatellut tätä. Sen ohjelman jota mä muistelin idea meni suurin piirtein näin:

Neljästä maasta joukko ihmisiä pääsi "palkintomatkalle" johonkin kohteeseen. Osa porukasta oli perustaviksia, osa palkattuja näyttelijöitä jotka tiesivät mistä on kyse. Jokaiselle ryhmälle (saksalaiset, amerikkalaiset jne.) annettiin jotain tehtäviä ja tarkkailtiin sitä kuinka he käyttäytyvät. Ja mitä sitten tapahtuu kun näyttelijät vetivät jonkun roolin - niin tavikset eivät tienneet että osa oli näyttelijöitä.

Todella mielenkiintoinen ja eri maalaisista koostuvissa ryhmissä oli isojakin eroja käyttäytymisen suhteen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mä en ajatellut tätä. Sen ohjelman jota mä muistelin idea meni suurin piirtein näin:
Mistähän hemmetistä mä sain päähäni, että hait tuota ohjelmaa.. Ei pitäisi rättiväsyneenä yrittää mitään ihmeellisyyksiä.

Hakemaasi ohjelmaa en kyllä muista nähneeni.
 

Repe #51

Jäsen
Suosikkijoukkue
zlatan ibrahimovic, eric fehr
Löytyykö jotain syytä miksi Lauri Korpikosken pelinumero viimekevään MM-kisoissa oli 29 eikä 28, jolla pelaa NHL:ssä? #28 ei ollut varattuna viimekeväänä.

Homman nimi mikä tässä meneillään on Suomen fanipaidan painatus... eli mikä numero sinne paidanselkään on fiksuinta lyödä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kumpi on parempi tapa pdf-tiedoston painamista ajatellen, fonttien upottaminen vai fonttien muuntaminen ääriviivoiksi? Isot ja muokatut otsikot olen muuntanut ääriviivoiksi, mutta entä leipäteksti?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Löytyykö jotain syytä miksi Lauri Korpikosken pelinumero viimekevään MM-kisoissa oli 29 eikä 28, jolla pelaa NHL:ssä? #28 ei ollut varattuna viimekeväänä.

Homman nimi mikä tässä meneillään on Suomen fanipaidan painatus... eli mikä numero sinne paidanselkään on fiksuinta lyödä?
Korpikoski on pelannut aiemmin numerolla 29 (TPS, Rangers ja myös Coyotes viime kaudella), joten se lienee aika hyvä veikkaus.

Phoenixissa samalla numerolla pelaa Garrett Stafford, joka on muutamia vuosia vanhempi ja näin ollen saanut todennäköisesti valita numeron ensin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Osaisko kukaan sanoa firmoja jotka tekevät painatuksia fanipaitoihin (siis nimi ja numero)? Lähinnä pk-seudulta mutta kun kusti polkee niin ei toki haittaa vaikka olis muualtakin Suomesta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumpi on parempi tapa pdf-tiedoston painamista ajatellen, fonttien upottaminen vai fonttien muuntaminen ääriviivoiksi? Isot ja muokatut otsikot olen muuntanut ääriviivoiksi, mutta entä leipäteksti?

Molemmat ihan hyviä, ei oikeastaan isompaa merkitystä painon kannalta. Mutta PDF:n koko pysyy pienempänä kun annat olla ihan tekstinä. Kun iso massa tekstiä on muutettu käyriksi niin PDF:stä saattaa tulla todella iso.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Osaisko kukaan sanoa firmoja jotka tekevät painatuksia fanipaitoihin (siis nimi ja numero)? Lähinnä pk-seudulta mutta kun kusti polkee niin ei toki haittaa vaikka olis muualtakin Suomesta.
Hakusanalla "silkkipaino helsinki" löytynee aika paljon vaihtoehtoja. En nyt osaa ehdottaa mitään yksittäistä firmaa mutta luulisi tuolta jonkun lompakolle sopivan löytyvän...
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
UPS

Onko jollain kokemusta Ups:n käyttämisestä tavaralähetyksissä? Minkälaisessa hintaluokassa on kirjekuorien lähetys euroopan sisällä ei-kiireellisenä?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko jollain myytävänä Hynttyyt Yhteen kolmatta kautta DVD:llä, tai mistähän kivijalkakaupasta sitä voisi etsiä? Vapaa Valinnasta löytyi kuulemma kakkonen, mutta kolmostapa ei.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Molemmat ihan hyviä, ei oikeastaan isompaa merkitystä painon kannalta. Mutta PDF:n koko pysyy pienempänä kun annat olla ihan tekstinä. Kun iso massa tekstiä on muutettu käyriksi niin PDF:stä saattaa tulla todella iso.
No niinpä näytti tulevan, reilu 600-megainen viritelmä. No, pitää hioa tuota muutenkin vielä, joten upotan vain otsikot todennäköisesti.
 
Missähän voisi olla vika, kun kotona ei mikään puhelinliittymä saa hyvää kuuluvuutta. Kyseessä on rivitalokaksio, uudehko talo. Tolpat seilaa eestaas jatkuvasti, eikä puhelua pysty läpi viemään ilman katkeilua äänessä, tai linjan totaalista katkeamista. Välittömästi, kun astuu ulos, niin tolpat napsahtavat täyteen ja kuuluvuus on moitteeton.

Mikä siis avuksi? On aika pirun raskasta, kun ei voi kotonaan puhelimeen puhua. Sama vika on todettu useilla laitteilla ja liittymillä.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä siis avuksi? On aika pirun raskasta, kun ei voi kotonaan puhelimeen puhua. Sama vika on todettu useilla laitteilla ja liittymillä.

Minulla oli sama ongelma muutama vuosi sitten. Ongelma tosin koski vain yhden operaattorin liittymiä. Soitin sitten parvekkeelta operaattorin vikapalveluun, ja aspa pyysi menemään sisälle, jotta voidaan todeta ongelman ilmenevän siellä. Tämän jälkeen piti vaihtaa SIM-kortti eri puhelimeen, ja tehdä sama juttu.

Kun vika ilmeni kahdella eri puhelimella, totesi operaattori ongelman olevan heissä, ja parin viikon päästä ilmoituksesta pystyi sisälläkin puhumaan. Kehottaisin siis soittamaan operaattorille ja kysymään heiltä neuvoa.
 
Minulla oli sama ongelma muutama vuosi sitten. Ongelma tosin koski vain yhden operaattorin liittymiä. Soitin sitten parvekkeelta operaattorin vikapalveluun, ja aspa pyysi menemään sisälle, jotta voidaan todeta ongelman ilmenevän siellä. Tämän jälkeen piti vaihtaa SIM-kortti eri puhelimeen, ja tehdä sama juttu.

Kun vika ilmeni kahdella eri puhelimella, totesi operaattori ongelman olevan heissä, ja parin viikon päästä ilmoituksesta pystyi sisälläkin puhumaan. Kehottaisin siis soittamaan operaattorille ja kysymään heiltä neuvoa.
Joskus taannoin soitinkin, ja ehkä vuos takaperin tilanne oli hivenen parempi - ei tosin missään nimessä hyvä silloinkaan. Nyt tuntuis taas, ettei tuu lasta eikä kakkaa puheluista. Tartteepa soitella.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jos teen OpenOffice.org Impressillä yksinkertaisen esityksen, onko se täysin yhteensopiva PowerPointin kanssa?

OpenOffice.org tuntuu olevan nurin mutta eiköhän se ohjelma jostain löydy jos saan vastauksen kysymykseeni.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Minulla on kotimainen GSM-liittymä. Siinä on vastaaja, johon puhelu kääntyy, jos olen radioskugga tai en vastaa 30 sekuntiin.

Lähden ulkomaille, mutten halua muiden ihmisten tietävän, että olen ulkomailla. Jos mulle joku soittaa, niin ulkomailla voi se hälytysääni kuulostaa erilaiselta, joten siitä voin narahtaa. Tosin se ei haittaa, sillä tarkkaan ottaen en halua muiden tietävän, että olen ulkomaassa A, vaan keron heille meneväni ulkomaahan B.

Mutta siitä narahdan big time, jos vierailevassa verkossa jo oltuani joudun radioskuggaan. Silloin sieltä soittajalle vastaa joku leidi ystävällisesti tällä väärän ulkomaan kielellä, ja sillon bluffini paljastuu. Eli "koitin soittaa sulle, ja sieltä vastasi automaattisesti joku nauhuri, joka puhui flaamia, eikös sun pitänyt olla Norjassa??!" "Joo no kato ku.."

Mutta jos mulla on vastaaja, niin meneekö puhelut vastaajaan automatik, vaikka olisi ulkomaan radioskuggassa? Koska olen juuri siihen aikaan katvealueen ulkopuolella, kun mulle soitetaan lähes satavarmasti - käytyäni toki ensin rekisteröitymässä paikalliseen verkkoon, jolloin katvealuemolotus tulee sen kohdemaan kielellä. Toistan kysymksen, jos näin käy, niin meneekö puhelu kuitenkin kotimaiseen vastaajaani? Vaikuttaako tuo ulkomailla käynti mihinkään? Faktoja pöytään.

PS. Autan kaveriani!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minulla on kotimainen GSM-liittymä. Siinä on vastaaja, johon puhelu kääntyy, jos olen radioskugga tai en vastaa 30 sekuntiin.

Ensinnäkin, mikä helvetti on radioskugga? Radiometsä?

Edit: Yrititkö vain päteä jollain ammatti- tai slangitermillä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös