Kuinka uskovaiset jotka pitävät raamattua jumalan sanana, voivat hyväksyä homoliitot?
Ovat varmaankin lukeneen enemmän sitä uudempaa kirjaa, jossa opetetaan suvaitsevuutta.
Kuinka uskovaiset jotka pitävät raamattua jumalan sanana, voivat hyväksyä homoliitot?
1. Kymmenen käskyä on ihan mukiinmenevä moraalikoodi, pari viimeistä ovat vähän väkisin keksittyjä, jotta käskyjä on saatu tasaluku, mutta menköön.
No näinhän se kuitenkin menee.
ei mene.
Yksityisyyden suoja on yksi tärkeimmistä demokraattisen yhteiskunnan ominaisuuksia. Rajanvetoa tulee tehdä aina teknologioiden muuttuessa, eikä raja ole yksinkertainen, mutta yleistys, jotta "rehellisellä ei ole salattavaa" on erittäin vaarallinen asenne yksityisyydensuojanasioihin.
1984
Liittyy siihen, että kyseessä on yksilönsuoja. Jotkut haluavat pitää sen siinä, mihin se on lain mukaan määritelty, eivätkä salli omien oikeuksiensa kaventamista poliisin mielivallalla. Kun lakiin on jotain määritelty, pitäisi siitä pitää kaikkien osapuolten kiinni, myös poliisin.No näinhän se kuitenkin menee. Vielä kun kerrot millä tavalla nämä esimerkkisi liittyvät alkuperäiseen asiaan? Kysymys kun taisi olla huumeratsauksista, eikä mistään tunnistetiedoista sun muista. Tässä nyt mitään sokeaa luottoa ole, muttei meikäläistä ainakaan häiritse, jos joku huumekoira haluisi vaikkapa haistella vastaantullessa.
Liittyy siihen, että kyseessä on yksilönsuoja. Jotkut haluavat pitää sen siinä, mihin se on lain mukaan määritelty, eivätkä salli omien oikeuksiensa kaventamista poliisin mielivallalla. Kun lakiin on jotain määritelty, pitäisi siitä pitää kaikkien osapuolten kiinni, myös poliisin.
Pahoittelen erittäin biasoitua linkkiä, mutta en voi linkata alkuperäiseen artikkeliin koska se on jo poistunut HS:n yleisestä jakelusta. Teksti itsessään ei varmasti jätä kauheasti epäilyksen varaan: Oikeuskansleri Jaakko Jonkka: Huumekoiran nuuhkimisratsia oli laiton.Jaksanet siis oikeutesi tiedostavana laittaa linkkiä lakiin, joka kieltää esimerkiksi huumeratsaukset festareilla? Tuollaista en nyt kuitenkaan missään nimessä laskisi miksikään poliisin mielivallaksi. Siinä vaiheessa kun vaikkapa puheluita aletaan kuuntelemaan samalla metodilla, voidaankin jo puhua mielivallasta.
Edit. Aina vain ihmiset jaksavat vedota tuohon yksilönsuojaan, on kyseessä sitten tv-lupa tai kokkelipussi. Velvollisuudet onkin sitten aina tarpeen mukaan sopivaista unohtaa. Tämä ei nyt kohdistunut keneenkään yksilönä, vaan oli ihan noin yleisen tason heitto.
Pahoittelen erittäin biasoitua linkkiä, mutta en voi linkata alkuperäiseen artikkeliin koska se on jo poistunut HS:n yleisestä jakelusta. Teksti itsessään ei varmasti jätä kauheasti epäilyksen varaan: Oikeuskansleri Jaakko Jonkka: Huumekoiran nuuhkimisratsia oli laiton.
Ihmettelen myös, miksi käännät asian siihen että velvollisuudet unohtuvat? Minä olen maksanut aina, koko ikäni niin kauan kun olen yksin asunut, TV-luvan. En myöskään harrasta kokkelipussien kantamista mukanani, vaan huoleni tässä asiassa kohdistuu tapahtumajärjestäjänä toimimiseen. Mikäli en halua, että poliisit tekevät laittomia asioita minulle tai tapahtumieni asiakkaille, niin miksi koitat kääntää asian minun vastuulleni? Minä en tee mitään laitonta.
Jos samalla tavalla yleistetään, niin mun mielestä nämä natsismiin viittaavat nimimerkit voitaisiin bannata ikuisiksi ajoiksi jatkoajasta. Sieg heil vaan. Tämä ei nyt kohdistunut keneenkään yksilönä, vaan oli ihan noin yleisen tason heitto.
Hakusessa Hesasta hotelli. Kohtuuhintainen ja siisti läheltä Hartwall areenaa. Jos ei kävelymatkan päässä niin sitten niin että ratsikalla (tai jollain muulla) pääsisi helposti "ovelta ovelle".
Niin eli kun tässä tapauksessa ne eivät kulje, niin voit silti levittää omia ennakkoluulojasi "tosina", toki disclaimerilla ettet nyt välttämättä puhu juuri nimenomaisesti tästä käsiteltävänä olevasta asiasta? Yhtä totuudenmukaista on vedellä yhtäläisyysmerkkejä nimimerkkisi ja natsien välillä. Rommel ei toki koskaan itse kuulunut kansallissosialistiseen puolueeseen, mutta toisaalta, enpä minäkään vedä kokkelia tai jätä tv-lupaa maksamatta. Hienoa kuitenkin, että sinäkin olet löytänyt foorumin omille ennakkoluuloillesi.Huomasit varmaan tuossa tekstissä maininnan, ettei se kohdistunut keneenkään henkilöön suoraan. Ei siis ollut todellakaan kohdistettu sinulle. Kunhan vaan totesin, että yleensä nuo asiat kulkevat käsi kädessä. TV-lupa ja kokkelipussi oli tarkoitettu vain selventämään viestiä.
Saanko puolestani nyt sinulta linkin jossa kerrotaan, että tv-luvan maksamatta jättäminen, kokkelipussien kanniskelu ja poliisin laittomien toimien arvostelu kulkevat käsi kädessä? Tai selvennä nyt edes että mitkä velvollisuudet minulta (tai siis "näiltä ihmisiltä", nythän ei puhuta minusta) yleensä unohtuvat kun he arvostelevat poliisin laittomia toimia ja pitävät kiinni yksilön oikeuksistaan?
Tuollaista en nyt kuitenkaan missään nimessä laskisi miksikään poliisin mielivallaksi. Siinä vaiheessa kun vaikkapa puheluita aletaan kuuntelemaan samalla metodilla, voidaankin jo puhua mielivallasta.
Jee, tulihan sieltä vanhat kunnon itkut, "kato ite" jne. Vielä kun ymmärtäisin että miten poliisin mielivalta liittyy maksamattomiin tv-maksuihin, muuten kun sun päässäsi, niin olisi ihan hienoa.Voit vaikkapa tutustua tällä foorumilla olevaan TV-lupa-aiheiseen ketjuun, niin löytänet jo selkeän yhtäläisyyden omien oikeuksien tuntemisen ja TV-luvan maksamattomuuden kesken. En linkitä ketjua, vaan saat ihan itse sen etsiä. Samansuuntaisia ketjuja on monilla muillakin foorumeilla.
Vanha sanonta "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa." ei muuten liene tullut ihan tyhjästä.
Sinä vedät sen viivan tuohon. Voitko hyväksyä sen, että joku muu voi vetää sen johonkin muualle? Poliisin oikeuksien ylittämisestä (tai vähintäänkin epäselvyyksistä linjanvedoissa) kuitenkin on kysymys kautta linjan.
Jee, tulihan sieltä vanhat kunnon itkut, "kato ite" jne. Vielä kun ymmärtäisin että miten poliisin mielivalta liittyy maksamattomiin tv-maksuihin, muuten kun sun päässäsi, niin olisi ihan hienoa.
En kyllä ymmärrä että mikä kalikka tässä on kalahtanut ainakaan meikäläiseen. Itse olen kertonut jo aiemmin miksi olen asiaan tutustunut, miksi pidän sitä vääryytenä, sekä tuonut esille oikeusasiamiehen näkemyksen. Sä olet tuonut tähän keskusteluun vain omat ennakoluulosi. Ilmeisesti siis se kalikka onkin kalahtanut jo aiemmin ja vähän turhan kovaa sun päähän?
Hakusessa Hesasta hotelli. Kohtuuhintainen ja siisti läheltä Hartwall areenaa. Jos ei kävelymatkan päässä niin sitten niin että ratsikalla (tai jollain muulla) pääsisi helposti "ovelta ovelle".
EIKÖ TÄMÄN KYSYMYKSEN PITÄISI OLLA TYHMIEN KYSYMYSTEN KETJUSSA, SILLÄ CAPSLOCKDAY:TÄ VIETETÄÄN TÄNÄÄN JA KESÄKUUN 28. PÄIVÄ.MIKSI CAPS LOCK-PÄIVÄ ON VAIN KERRAN VUODESSA?
Kannattanee tutustua prepaid tarjouksiin. Esim. R-Kioskilta löytyy Saunalahden prepaid mobiililaajakaista. Toimivuudesta tuolla saarella ei ole tietoa.Tarjoaako joku operaattori mokkulaa toistaiseksi-diilillä? Tuntuu järjestään siltä, että joka paikasta tuputetaan vähintään 12kk määräaikaisuutta, ja se ei käyttötarkoitukseen millään sovi.
Tarkoitus on siis löytää mahdollisimman kivuttomasti irtisanottava mokkulasopimus, joten mikä neuvoksi?