Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 273
  • 47 213

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
pernaveikko kirjoitti:
Mikä sen nimi on, kun googlettaa jotain ja tulee tasan yksi hitti?

Muistan kuulleeni sille ihan rehellisen termin. Itse onnistuin siinä juuri äsken. Miettikääpä, ei kai se kovin helppoa ole.

Oliko se nyt googlewhacked tai -whacking. Pikaisella googlettamisella: on se. Muista, että ehta googlewhacked edellyttää englannin kielen perusmuotoisten sanojen syöttämistä hakuun.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Missä mun lompakko on? Kello tikittää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En vain osaa, joten kysyn teiltä. Onko olemassa jotain kohtuuhintaista, langatonta kotiteatteripakettia? Tai onko ylipäätään langattomia settejä?
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kysymyksiä jotka askarruttavat kovasti:

- Koska kannattaa vaihtaa talvirenkaat?
- Miksi Ilveksen päävastustajat ovat SaiPa ja Ässät? Ja tappiot seuraavat tosiaan?
- Miksi minua vituttaa tietyt Big Brother kilpailijat enemmän kun talossa asuvia?
- Onko Verenpisara paras suomalainen bändi tällähetkellä?
- Paljonko viinaa on riittävästi?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Domen kirjoitti:
Tässä kysymyksiä jotka askarruttavat kovasti:

- Koska kannattaa vaihtaa talvirenkaat?
- Kun tiellä ei pysy kesärenkailla.
- Miksi Ilveksen päävastustajat ovat SaiPa ja Ässät? Ja tappiot seuraavat tosiaan?
- Materiaali ei riitä parempaan.
- Miksi minua vituttaa tietyt Big Brother kilpailijat enemmän kun talossa asuvia?
- Ovat ärsyttävämpiä kuin toiset.
- Onko Verenpisara paras suomalainen bändi tällähetkellä?
- Ei ole. Hyvä mutta ei paras.
- Paljonko viinaa on riittävästi?
- Ei sellaista määrää ole kuin riittävästi.
 
Löytyyköhän mistään klippiä siitä kun Ville Nieminen oli Juuson ja Peltsin joulushow:ssa? Nimo lauloi Tipe-tipe-tip-tapin aivan loistavasti.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Muutamia kysymyksiä.

- Onko SM-Liigassa ollut tappelua, jossa joko toisena tai molempina osapuolina on ollut maalivahti?
- Koska viimeksi, jos koskaan on maalivahti ajettu ulos SM-Liiga pelistä ja mistä syystä?
- Mikä on tarina sen takana, että Carl Brewer tuli Suomeen pelaamaan? Onko kyseinen herra yhä hengissä?
- Miten fyysistä peli oli 50- ja 60-lukujen "liigassa"? Taklattiinko silloin paljon ja oliko näitä nykyajan trendituotteita nyrkkitappeluita?
- Voiko joku kertoa kansantajuisesti mikä on aliverkon peite?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kyösti kirjoitti:
- Koska viimeksi, jos koskaan on maalivahti ajettu ulos SM-Liiga pelistä ja mistä syystä?
Soittaako Vihko-Noronen-tapaus mitään kelloja?
En tiedä onko tuo 'viimeksi', mutta aika lähelle varmaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Twite kirjoitti:
Soittaako Vihko-Noronen-tapaus mitään kelloja?

Suoraan sanoen ei soita, todennäköisesti olen ollut tuohon aikaan opiskelemassa ulkomailla, jolloin ei tullut seurattua kiekkoa juuri ollenkaan. Mitä ko. casessa tapahtui?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pat Quin pandana

Onko Quin yrittänyt ottaa erää Domin kanssa vai miksi ihmeessä miehellä on molemmat silmät mustana?
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Kyösti kirjoitti:
Mitä ko. casessa tapahtui?

Eikös tämä tapaus Noronen-Vihko ollut se tilanne, jossa Noronen löi maalilta jo pois päin luistelevaa Vihkoa mailalla kyljen seudulle?
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pelataanko Pietarissa Venäjän pääsarjatason jääkiekkoa 31.10 - 3.11.? Olen tuolloin siellä ja olisi mukava nähdä minkälaista kiekkoa naapurissa pelataan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kun Tjäreborg ilmoittaa Helsingin Sanomissa äkkilähdöistä, että esim 8paikkaa vapaana niin onko ne paikat yksittäisiä vai voiko olla esim kaksio johon voi mennä kaksi? Vai onko ne aina yksittäin myytäviä?
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyösti kirjoitti:
-- Miten fyysistä peli oli 50- ja 60-lukujen "liigassa"? Taklattiinko silloin paljon ja oliko näitä nykyajan trendituotteita nyrkkitappeluita?
Fyysisyyttä rajoitti tuolloin koko kentän taklaussäännön puuttuminen, eli taklata sai vain omalla puolustusalueellaan. Tämä muuttui joskus -60 ja -70-lukujen vaihteessa. Liigan nyrkkitappeluista en tiedä, mutta ainakin 66-67 HIFK:n pelatessa tasoa alempana, onnistui joukkue aloittamaan joukkotappelun ottelun lopussa/jälkeen (???) hävittyään Karhu-Kissoille kun tasapeli olisi riittänyt varmistamaan nousun liigaan.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millä perusteella sähköpostiohjelma lähettää ilmoituksen viallisesta/olemattomasta osoitteesta? Testasin Outlookia ja lähetin sähköpostia osoitteeseen xyc.hokuij.b@qyfgj.gv, kun arvelin että juuri tuollaista ei olisi olemassa, mitään herjaa ei kuitenkaan perään tullut. Esim. työpaikallani ilmoitus tulee abt. 5 sekunnin kuluttua virheellisestä yrityksestä. Toinen juttu on sitten lukukuittaus pyyntö, miksi joistakin osoitteista saa palautetta ja toisista ei.

Ohjelma on tosiaankin MS Outlook ja sähköposti soneran pp1.inet.fi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukkoseppä kirjoitti:
Toinen juttu on sitten lukukuittaus pyyntö, miksi joistakin osoitteista saa palautetta ja toisista ei.

Tuohon toiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta tähän kyllä. Kun saan sähköpostiviestin, mihin lähettäjä on halunnut lukukuittauksen, kysyy sähköpostiohjelmani minulta, haluanko sellaisen lähettää.

Minä yleensä lähetän, jotkut ilmeisesti eivät. Johtunee siitä.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lukkoseppä kirjoitti:
Millä perusteella sähköpostiohjelma lähettää ilmoituksen viallisesta/olemattomasta osoitteesta? Testasin Outlookia ja lähetin sähköpostia osoitteeseen xyc.hokuij.b@qyfgj.gv, kun arvelin että juuri tuollaista ei olisi olemassa, mitään herjaa ei kuitenkaan perään tullut. Esim. työpaikallani ilmoitus tulee abt. 5 sekunnin kuluttua virheellisestä yrityksestä.

Liekö tuossa kyse siitä, että normaalisti, kun lähetät meiliä virheelliseen osoitteeseen on domain kuitenkin oikea. Vastapään serveri kertoo aika nopeasti, ettei tuollaista osoitetta olekaan. Tässä tapauksessa vastapäätä ei ole, joten responssia ei tule ja oma serverisi yrittää tässä tapauksessa ehkä myöhemmin uudestaan ja virheen saat vasta, kun oma serverisi kyllästyy yrittämästä. Arvailun puolelta, mutta itsestäni ainakin kuulostaa aika fiksulta.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka kauan yleensä kestää kun siirtää rahaa Veikkauksen pelitililtä omalle pankkitilille? Mä siirsin eilen pienehkön summan rahaa, mutta eipä sitä siirtoa näy vieläkään tililläni. Veikkauksen tililtä summa on kyllä vähentynyt.
 

krobbe

Jäsen
Gellner kirjoitti:
Kuinka kauan yleensä kestää kun siirtää rahaa Veikkauksen pelitililtä omalle pankkitilille? Mä siirsin eilen pienehkön summan rahaa, mutta eipä sitä siirtoa näy vieläkään tililläni. Veikkauksen tililtä summa on kyllä vähentynyt.

1-2 vrk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös