scholl kirjoitti:Paljonko parhaat krikettipelaajat tienaavat per vuosi?
Lukkoseppä kirjoitti:Millä perusteella sähköpostiohjelma lähettää ilmoituksen viallisesta/olemattomasta osoitteesta? Testasin Outlookia ja lähetin sähköpostia osoitteeseen xyc.hokuij.b@qyfgj.gv, kun arvelin että juuri tuollaista ei olisi olemassa, mitään herjaa ei kuitenkaan perään tullut. Esim. työpaikallani ilmoitus tulee abt. 5 sekunnin kuluttua virheellisestä yrityksestä.
Gellner kirjoitti:Kuinka kauan yleensä kestää kun siirtää rahaa Veikkauksen pelitililtä omalle pankkitilille? Mä siirsin eilen pienehkön summan rahaa, mutta eipä sitä siirtoa näy vieläkään tililläni. Veikkauksen tililtä summa on kyllä vähentynyt.
krobbe kirjoitti:1-2 vrk.
Jacques kirjoitti:Valion uusien maitopurkkien innoittamana virisi keskustelu siitä, tuottaako lehmä maitoa ilman synnyttämistä vai vaatiiko maidontuottaminen aluksi yhden synnytyksen tai ainakin tiineenä olon?
Riippuu siitä, kumpi on vanhempi. Jos mummo on vanhempi, on paikka muppala, jos taas pappa on vanhempi, mennään jouluna pammolaan. Simppeliä kuin sirklaus.Arnold kirjoitti:Miksi käytetään sanaa mummola? Miksei pappala? Jos mummo ja pappa ovat molemmat elossa, ja asuvat yhdessä, niin miksi paikan nimi, johon lapsenlapset menevät käytetään nimitystä mummola?
Arnold kirjoitti:Miksi käytetään sanaa mummola? Miksei pappala? Jos mummo ja pappa ovat molemmat elossa, ja asuvat yhdessä, niin miksi paikan nimi, johon lapsenlapset menevät käytetään nimitystä mummola?
Vaikka sanoitkin ettei leffa, silti villi arvaus http://www.imdb.com/title/tt0075860/irGGu kirjoitti:Muistan joskus vuosia(?) sitten nähneeni TV:stä elokuvan tai sarjan, jossa joku ihminen kirjoittaa paperille ylös ykkösiä ja nollia. Ja jotain muuta kirjainta sen lisäksi. Lopulta nuo kasaavat nuo paperit seinälle, ja yhdistävät viivoilla nuo ylimääräset kirjaimet. Näin muodostuu käsikädessä seisovat ihminen ja avaruusolio.
Osaisiko joku kertoa mistä elokuvasta/sarjasta tuo on, olisi mukava nähdä uusiksi nytkun olen alkanut näkemään unia mokomasta.
irGGu kirjoitti:Muistan joskus vuosia(?) sitten nähneeni TV:stä elokuvan tai sarjan, jossa joku ihminen kirjoittaa paperille ylös ykkösiä ja nollia. Ja jotain muuta kirjainta sen lisäksi. Lopulta nuo kasaavat nuo paperit seinälle, ja yhdistävät viivoilla nuo ylimääräset kirjaimet. Näin muodostuu käsikädessä seisovat ihminen ja avaruusolio.
Osaisiko joku kertoa mistä elokuvasta/sarjasta tuo on, olisi mukava nähdä uusiksi nytkun olen alkanut näkemään unia mokomasta.
irGGu kirjoitti:Muistan joskus vuosia(?) sitten nähneeni TV:stä elokuvan tai sarjan, jossa joku ihminen kirjoittaa paperille ylös ykkösiä ja nollia. Ja jotain muuta kirjainta sen lisäksi. Lopulta nuo kasaavat nuo paperit seinälle, ja yhdistävät viivoilla nuo ylimääräset kirjaimet. Näin muodostuu käsikädessä seisovat ihminen ja avaruusolio.
Jakke Huuliparta kirjoitti:Tästä niin pitkä aika ole kun juuri näin tuon saman jutun. Olikos se joku pikkulapsi joka niitä numeroita kirjoitteli? Äkkiseltään tuli mieleen uusintana pyörivien x-filujen joku jakso. Vai mahdollisesti Jodie Fosterin tähdittämä Contact? Jopas alkoikin häiritsemään.
Vteich kirjoitti:Tässä hiljan Subilta tuli uusintana juurikin tämä X-Filesin jakso, jossa se pikkupoika poimii telkkarin lumisadelähetyksestä ykkösiä ja nollia, joista muodostuu papereille humanoidipää. Ei mene ihan yksi yhteen tuon irgun kuvauksen kanssa, mutta sinä varmaan hait nimenomaan tuota.
Knightrider kirjoitti:Olen ilmeisesti ensi kesänä serkkuni häissä morsiustyttönä (eli parinani toimii morsiamen 3v. poika, kummipoikani), ja tuli tässä mieleen että kuka yleensä maksaa morsiustytön puvun? Häiden maksaja? Vai maksanko puoliksi hääliikkeestä valitsemani puvun morsiamen kanssa? Mikä on tässä se yleinen käytäntö kun en ole koskaan ennen morsiustyttönä ollut?
Ukko kirjoitti:- jos jättää ylinopeussakkonsa maksamatta ( siis Matti Meikäläinen ), tästä ei aiheudu mitään seuraamuksia. Itse olen kuullut että oikeuslaitos ei ryhtyisi toimiin sakkojen perimiseksi asian vähäpätöisyyden takia...
Ukko kirjoitti:- jos jättää ylinopeussakkonsa maksamatta ( siis Matti Meikäläinen ), tästä ei aiheudu mitään seuraamuksia. Itse olen kuullut että oikeuslaitos ei ryhtyisi toimiin sakkojen perimiseksi asian vähäpätöisyyden takia...
Lukkoseppä kirjoitti:Tuskinpa ne sitä ihan kokonaan unohtaa, mutta maksuajoissa joustavat melkoisesti. Sakot kannattaa maksaa siinä toisen ja kolmannen muistutuksen välissä, 6-9 kuukauden kuluttua muka tekemästäsi rikkeestä. Penniäkään et maksa korkoa vaikka valtio lainaa sulle rahaa :)
scholl kirjoitti:Tuo on mulle uusi tieto. Olen aina pitänyt erittäin lyhyenä maksuaikana, mitä ovat tarjonneet. Parkkisakko kannattaa maksaa silloin, kun se huomautus tulee (1,5 kertaiseksi korotettuna). Muuten menee kuulemma ulosottoon.
Lukkoseppä kirjoitti:Parkkisakko onkin toinen juttu, kertautuu aika nopeasti. Tarkoitin lähinnä ylinopeudesta ja muusta napsahtaneita päiväsakkoja. Kuukaudesta tai kolmesta viikostahan ne puhelee lappua kirjoittaessaan mutta se ei pidä paikkaansa. Viimeisestä sakosta on aikaa ainakin 5 vuotta joten en tiedä onko tilanne muuttunut.