Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 857
  • 47 224

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ossi kirjoitti:
Käytät ilmeisesti Firefoxia. Siinä on tuo ylimääräinen tappoyhdistelmä avoimelle tabille. Siis, Ctrl-w sulkee Firefoxissa aktiivisen välilehden. Melko hyödyllinen toiminto sellaisille ikkunoille, joista on menu disabloitu, esim. Iltiksen nettipelit. Joskus meinaan mircissä tuplaklikkaamalla linkki avautuukin eri ikkunaan kuin on tarkoitus. Ja sitähän et tapa millään muulla keinolla, ellet samalla sulje koko ikkunaa. Erona siis noille komennoille on se, että Alt-F4 sulkee koko sovelluksen, Ctrl-w vain aktiivisen välilehden.

Kiitosta. Enää jään ihmettelemään, että miksi Ctrl+F4 ei sulje XP:täni, vaikka Lawlesilla sulkee?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, joten...

Mitataanko historian pääsykokeissa luetun ymmärtämistä vai lähinnä luetun muistamista?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Borgie kirjoitti:
Kiitosta. Enää jään ihmettelemään, että miksi Ctrl+F4 ei sulje XP:täni, vaikka Lawlesilla sulkee?
Ei Ctrl+F4 mitään sulje mutta Alt+F4 kylläkin. Vai oliko tässä nyt jotain huumoria jota en ymmärtänyt?
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mr.Fox kirjoitti:
Kiitos linkistä; hienosti toimii!
Villi veikkaus; tarvittava codec puuttuu: XVID Mpeg-4

Eipäs pelitä täällä päin, mistä tollasen XVID Mpeg-4 codecin vois saada?

Edit: Sampion suositteleman K-Liten asensin ja nyt pelittää, noista asennusriskeistä mulle voisi puhua vaikka puuta ja heinää mutta ainakaan heti en huomannut mitään dramaattista tapahtuneen.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse olen ladannut tietoisesti vain K-liten codec-hässäkän, mutta näyttää pyörivän sillä. Iske Googleen K-lite ja lataa lafkan omilta sivuilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sampio kirjoitti:
Jaa, nyt kyllä tyhmänä kysyn, notta miksi? Mitä asentamisesta seuraa/voi seurata, ja kuinka voin torjua moisen vaaran? Vilpittömän tyhmänä utelen.

Roskaa koneelle ja parhaimmassa tapauksessa eivät edes toimi. Mitä sitä turhaan kaikenmaailman paketteja laittelemaan kun yhdellä pärjää mainiosti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
vision kirjoitti:
Roskaa koneelle ja parhaimmassa tapauksessa eivät edes toimi. Mitä sitä turhaan kaikenmaailman paketteja laittelemaan kun yhdellä pärjää mainiosti.
Lisää vilpittömän tyhmiä kysymyksiä:

Onko tuo ainoa syy? Mikä on se yksi, jolla pärjää mainiosti?

Tinke-80:n varoitus oli vain sen verran dramaattinen, notta meinaisin paskoa boksereihini, siksi nyt kyselen. Latasin aikoinaan vain tuon K-liten codec packin, ja sillä on toimineet kaikki, mitä on tarvinnut katsoa. Myös nuo edellä olleet Veikkauksen mainokset.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
sampio kirjoitti:
Jaa, nyt kyllä tyhmänä kysyn, notta miksi? Mitä asentamisesta seuraa/voi seurata, ja kuinka voin torjua moisen vaaran? Vilpittömän tyhmänä utelen.

Codec-paketit asentavat kaikkea ylimääräistä koneelle. Parhaimmassa tapauksessa tulee ristiriitoja eri codeccien välillä ja sitten ihmetellään miksi kuva ei näy.

Tinke-80:n varoitus oli vain sen verran dramaattinen, notta meinaisin paskoa boksereihini, siksi nyt kyselen. Latasin aikoinaan vain tuon K-liten codec packin, ja sillä on toimineet kaikki, mitä on tarvinnut katsoa. Myös nuo edellä olleet Veikkauksen mainokset.

Hyvässä lykyssä mitään ristiriitoja sinulle ei ole tullut, mutta se ei varmista sitä ettei neuvomallesi tyypille tule niitä.

Ja niiden ristiriitojen poisto voi olla todella vaikea korjata. Codec-paketeilla voi saada koneensa todella sekaisin.


- tinke-80
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok. Mutta olen asentanut vain sen yhden paketin (K-lite) ja pärjännyt sillä tähän mennessä. Jos ongelmia alkaa tulla, tiedän kuitenkin, mikä voisi mahdollisesti olla vikana, joten danke schön vaan teille. Mikä voisi olla yksi hyvä ratkaisu noiden codec-pakettien sijasta? Viittaan tuohon visionin viestiin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
sampio kirjoitti:
Ok. Mutta olen asentanut vain sen yhden paketin (K-lite) ja pärjännyt sillä tähän mennessä. Jos ongelmia alkaa tulla, tiedän kuitenkin, mikä voisi mahdollisesti olla vikana, joten danke schön vaan teille. Mikä voisi olla yksi hyvä ratkaisu noiden codec-pakettien sijasta? Viittaan tuohon visionin viestiin.

ffdshow'lla pärjää loistavasti.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
vintsukka kirjoitti:
Ei Ctrl+F4 mitään sulje mutta Alt+F4 kylläkin. Vai oliko tässä nyt jotain huumoria jota en ymmärtänyt?

PRKL! Juuri Alt+F4 piti kirjoittamani, ei Ctrl.

Kiitos.

Anteeksi.
 

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka monta IFK:n pelaajaa on syntynyt pohjoisempana kuin Lahti? Ja ei saa käydä IFK:n kotisivuilla:)
 

Badawan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ehkä olisi kannattanut nukkua saksan tunneilla.... Mitä tarkoittaa?

wie beschrieben erhalten Sie anbei den Gutscheincode
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Badawan kirjoitti:
wie beschrieben erhalten Sie anbei den Gutscheincode

Vapaasti käännettynä suuntamain näin:

Kuten mainittu (edellä kuvattu), saatte liitteenä alennus-/lahjakorttikoodin.

-tt
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en ole koskaan tuota ffdshowta asentanut. Olen pärjännyt kombinaatiolla divx + xvid + ac3filter. Nuo kaksi video kodekkia asentaa ja tuon äänikodekin niin on kaikki leffat yms klipit näkynyt hienosti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
PeZu kirjoitti:
Itse en ole koskaan tuota ffdshowta asentanut. Olen pärjännyt kombinaatiolla divx + xvid + ac3filter. Nuo kaksi video kodekkia asentaa ja tuon äänikodekin niin on kaikki leffat yms klipit näkynyt hienosti.
Tai sitten vaan hakee BSplayerin ja unohtaa kaikenlaisten codeccien asentelut alkutekijöihinsä.

Paras soitin, kaikki codecit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ruutiveijari kirjoitti:
Tai sitten vaan hakee BSplayerin ja unohtaa kaikenlaisten codeccien asentelut alkutekijöihinsä.

Paras soitin, kaikki codecit.
Ja isken sen oletussoittimeksi? Tunnen itseni suunnattoman tyhmäksi, nimittäin tuo BSplayer on lojunut nurkissa jo jonkin aikaa. No, oppia ikä kaikki. Kiitokset koko maailmalle.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ruutiveijari kirjoitti:
Tai sitten vaan hakee BSplayerin ja unohtaa kaikenlaisten codeccien asentelut alkutekijöihinsä.

Paras soitin, kaikki codecit.
Sisältääkö tuo soitin muka nykyään codekitkin?
Kyllä itse ainakin aikoinani ihan asensin myös nuo PeZu:n kertomat codekit soittimen ohessa. Nillä pärjää, päivittelee vaan tarvittaessa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
stiflat kirjoitti:
Sisältääkö tuo soitin muka nykyään codekitkin?
Kyllä itse ainakin aikoinani ihan asensin myös nuo PeZu:n kertomat codekit soittimen ohessa. Nillä pärjää, päivittelee vaan tarvittaessa.
Omista koneista (Mac+Win) ei löydy yhtään codeccia erikseen asennettuna. PC:llä on BSPlayer, WinMedia ja VLC, Macilla VLC, WinMedia ja MPlayer. Ja yksikään video ei ole jäänyt toistumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös