Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 527
  • 47 224

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Onko kellään otsikon mukaista settiä? Tuo Logitech G25 on siis ratti-poljinyhdistelmä. Minulla on nyt lainassa ja muuten toimii hyvin, mutta jotenkin tuntuu, että kone yrittää jatkuvasti suoristaa autoa, jos se lähtee vähänkään lapasesta, vaikka olen mielestäni yrittänyt ottaa kaikki avustimet pois sieltä asetuksista. Osaisiko joku auttaa?

Mulla on Syslerin 2,7l V6 automaattilaatikolla ja se on oma. Toimii tosi hyvin, mitä nyt pari vuotta sitten takaiskunvaimentimen yläpään alukoppa meni paskaksi ja vaihdettiin. Mulla on ongelmana se, että esim. ohituskaistalla oikeasta ikkunasta näkyy sellaisia välähdyksiä autonomaisista jutuista, mitähän ne ovat? Oikean penkin avustimen olen ulkoistanut jo ajat sitten.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Onko kellään kokemusta piilolinssien käytöstä lentokoneessa? Pystyykö tunnin lennon ajan pitämään linssejä, vai kuivuvatko heti?
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljonko teillä tavallisilla yksin asuvilla läträäjillä on veden kulutus per kuukausi..? Pamahti 3kk:den lasku tänään postiluukusta, joka huutaa 20 kuutiota/ 3kk:tta ja yhteissumma 75 €. Mielestäni tuo vaikuttaa omaan vedenkäyttööni suhteutettuna hieman korkealta..
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Paljonko teillä tavallisilla yksin asuvilla läträäjillä on veden kulutus per kuukausi..? Pamahti 3kk:den lasku tänään postiluukusta, joka huutaa 20 kuutiota/ 3kk:tta ja yhteissumma 75 €. Mielestäni tuo vaikuttaa omaan vedenkäyttööni suhteutettuna hieman korkealta..

En tiä yksinasujista, mutta meillä Suomessa ollessa minulta, vaimolta ja tenavalta menee saman verran 2 kuukaudessa rahallisesti, siis noin 75-80 €. Mainittakoon tässä vielä, että vaimo ja tenava ovat veden suurkuluttajia, itse luulisin selviytyväni noin viidesosalla tästä. Kuutioita en tähän hätään mistään saa, mutta huomenna voin tuon tarkastaa. Asutko omakotitalossa? Onko aiempaan talouteesi kuulunut muita jäseniä? Ainakin meillä vesilaskut kulkee samoin kuin sähkölaskut, eli perustuvat aiemman käytön mukaiseen arvioon. Kerran vuodessa nuo sitten tasataan, eli jos olet maksanut liikaa tasataan se tasauslaskussa. Lämminvesivaraajan läheisyydessä on myös yleensä painemittari, katoppa sen lukema nukkumaan mentäessä ja taas aamulla herätessä. Jos on paine-eroja niin todennäköisesti jossain vuotaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
... Lämminvesivaraajan läheisyydessä on myös yleensä painemittari, katoppa sen lukema nukkumaan mentäessä ja taas aamulla herätessä. Jos on paine-eroja niin todennäköisesti jossain vuotaa.

Jos varaaja toimii yösähköllä niin taatusti on paine-eroja aamulla ja illalla vaikkei missään vuotaisikaan.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos varaaja toimii yösähköllä niin taatusti on paine-eroja aamulla ja illalla vaikkei missään vuotaisikaan.

Joo, jos toimii tai jos on asetettu näin toimimaan. En nyt vaan viitsinyt lähteä ensimmäiseksi ehdottelemaan esim. koepaineistusta jonkun asiansa osaavan firman toimesta, jos kaverille 75€/3kk on iso vesilasku. Tsekkaus vois maksaa saman verran, jos ei jopa 6 kk vesilaskun verran.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Kerrostalossa mennään ja aiempaan talouteen on kuulunut muita jäseniä, tosin tuolloin vesimaksu oli kiinteä. Siinä mielessä kovin hyvää vertailukohtaa aiempaan kulutukseen en saa. Mittaria en itse pääse lukemaan, ja laskussa näkyy viimeisen 3kk:n ajalta sekä alku- ja loppulukema, joten epäilenpä, että tulee ihan todellisen käytön mukaan eikä arviona.

Ei tuo lasku tietenkään mikään ylikallis ole, mutta sen verran yläkanttiin, että pisti vain miettimään olenko todella keskivertoa näin paljon huolettomampi vedenkuluttaja. Täytynee kysäistä naapureilta kun tulevat rapussa vastaan, että millaisia laskuja siellä on saatu.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tuo lasku tietenkään mikään ylikallis ole, mutta sen verran yläkanttiin, että pisti vain miettimään olenko todella keskivertoa näin paljon huolettomampi vedenkuluttaja. Täytynee kysäistä naapureilta kun tulevat rapussa vastaan, että millaisia laskuja siellä on saatu.

No näin. Vesi on kuitenkin yllättävän kallista, jätehuolto ainakin meidän taloudessa suurinpiirtein saman hintaista, jos nyt oikein muistan. Kerrostaloasukkina pääset joko isännöitsijän tai huoltomiehen kanssa lukemaan kulutusmittarisi ja kyllä tuo silloin tällöin kannattaakin tehdä. Ei ne mittaritkaan aina oikein toimi. Soitto isännöitsijälle, lukemat ylös ja kulutusta säätelemään. Ja maailma pelastuu.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Mua nyt vaivaa, että kuka toi muija (sillä tais olla lyhyehkö punertava tukka) on joka tossa yhdessä Vichy-mainoksessa on? En muista tarkalleen mitä se puhuu, mutta jotain esiintymisen jännittämisestä (ja tyyliin tätä ilman ei vois elää) ja menee sitten lopuksi lavalle mikin ääreen valokeilaan ja kamera kuvaa häntä joidenkin hopeisten röyhelöiden takaa. Kuvassa lukee lopuksi elämän vesi. Olisikohan ollut Novellen mainos. Mainos antaa ymmärtää, että tämähän on tuttu muija ja se pitäisi tuntea, mutta en ole kyllä ikinä nähnytkään. En edes tiedä onko kyse laulajasta vai stand-up koomikosta, vaikkakin veikkaisin jälkimmäistä kun kun lavallla näkyy vain spotissa oleva mikki. Paljastakaa nyt minulle olenko jo 23-vuotiaana pudonnut kelkasta ja missannut jonkun suomalaisen viihdetaiteen suurimmista tähdistä?
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Paljastakaa nyt minulle olenko jo 23-vuotiaana pudonnut kelkasta ja missannut jonkun suomalaisen viihdetaiteen suurimmista tähdistä?
Olet :) Se on Emma Salokoski. Googlaa, jos et tiedä.

Voisitko vielä neuvoa kuinka Googltaan? ;)

Mutta tosissaan, kiitoksia vastauksesta tämä on hämännyt meikäläistä siitä lähtien kuin tuo mainos on pyörinyt telkussa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Nyt on eräs youtube video hukassa. Videolla erään ulkomaalaisen jalkapalloliigan ottelussa kuuluttaja ilmoittaa viimeisellä kierroksella(?), että seura on voittanut mestaruuden. Kuitenkin hetkenpäästä kuuluttaja kertoo ettei mestaruutta tullutkaan ja kannattajat laittavat stadonin paskaksi. Kyseinen video on linkitetty myös tänne Jatkoaikaan.

Kiitos!
 

Snagari

Jäsen
Osaiskos joku kertoa, että mikä tuota meidän kissaa vaivaa kun kovin on apea ja voimaton. Lisäksi välillä suusta tulee vaahtoa, mikäköhän tuota mahtaa aiheuttaa? Olisiko eläinlääkärille menon paikka? Ikääkin kissalla vasta n. 5 vuotta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Olisiko eläinlääkärille menon paikka?
En osaa diagnoosia tehdä mutta pitääkö tätä tosiaan ihmetellä, että olisiko eläinlääkärille viennin aika? Kissa lekurille asap.

Jollei muuta niin ainakin puhelimessa osaavat (todennäköisesti) kertoa, viittaavatko oireet johonkin sellaiseen, että tarttee lähteä kiikuttamaan lääkärille.
 

Snagari

Jäsen
En osaa diagnoosia tehdä mutta pitääkö tätä tosiaan ihmetellä, että olisiko eläinlääkärille viennin aika? Kissa lekurille asap.

Jollei muuta niin ainakin puhelimessa osaavat (todennäköisesti) kertoa, viittaavatko oireet johonkin sellaiseen, että tarttee lähteä kiikuttamaan lääkärille.

Koska välillä kissat sairastuvat, kuten ihmisetkin. Eikä vaahtoa tule mitään paljoa vaan sellaisen kynnen verran. Ennenkin tällaista on kyllä ollut. Soittaa ajattelin jos vielä tuota vaahtoa tulee, ei ole nyt tuntiin tullut.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Osaiskos joku kertoa, että mikä tuota meidän kissaa vaivaa kun kovin on apea ja voimaton. Lisäksi välillä suusta tulee vaahtoa, mikäköhän tuota mahtaa aiheuttaa? Olisiko eläinlääkärille menon paikka? Ikääkin kissalla vasta n. 5 vuotta.

Voi jeesus :D Mä en edes pidä kissoista, en yhtään. Siltikin vastaan Jatkoajassa jollekin kissaa koskevaan kysymykseen.

Muijan kissalla oli tota samaa plus että joi vettä ihan helvetisti enemmän kun normaalisti. Eukko kiikutti sen lääkäriin joka teki parit testit ja tulos oli: sokeritauti.

Juoko teidän katti enemmän kun ennen? (ei välttämättä johdukaan kuumuudesta niinkun luulit)
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Jos puhelin soi muutenkin harvakseltaan niin miksi sen pitää soida juuri silloin, kun istun paskalla? Vaimokkeella on ilmeisen telepaattinen yhteys sulkijalihakseeni, sillä hänellä on aika kova osumisprosentti. Vai onko suoleni toimintaan kytkettävissä tuo telepaattinen ominaisuus, eli minua alkaa välittömästi paskattaa kun joku on minulle soittamassa. Lähes aina joudun jättämään vastaamatta tai puhelin ei ole saatavilla, koska ei sen punnerruksen keskellä kehtaa alkaa rupattelemaan eikä viitsi jätättää mitään rastapampuloita kuivumaan perskarvoihin.

Kaipaan siis tyhjentävää vastausta kysymykseeni; miksi puhelin soi lähes aina, ku olen paskalla?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ralph

Jäsen
Jotenkin tuntuu että urheilussa on käytössä enemmän Hollanti, kuten Yhdysvalloista käytetään nimitystä USA. Harvemmin sanotaan että Suomi-Yhdysvallat ottelu päättyi 6-1 tai että USA:n presidentti Barack Obama..
 

Snagari

Jäsen
Voi jeesus :D Mä en edes pidä kissoista, en yhtään. Siltikin vastaan Jatkoajassa jollekin kissaa koskevaan kysymykseen.

Muijan kissalla oli tota samaa plus että joi vettä ihan helvetisti enemmän kun normaalisti. Eukko kiikutti sen lääkäriin joka teki parit testit ja tulos oli: sokeritauti.

Juoko teidän katti enemmän kun ennen? (ei välttämättä johdukaan kuumuudesta niinkun luulit)

Joisikin! "Pakolla" on saatu se juomaan vähän, kun ei suostu koskemaankaan veteen. Tuolla se nyt lepäilee, on ruvennut jo kävelemäänkin. Luultavasti syönyt jotain sopimatonta, kun kissoilla tuota "kuolaa" erittyy kun niillä on paha olo, esim. autossa. Nyt kissa oksensi yöllä sen pari kertaa ja tuota kuolaa tuli, mutta kun vein ulos ja istuskelin sen kanssa aamuyöhön, niin alkoi rauhoittumaan. Tänään se on nukkunut tuolla viilennetyssä makuuhuoneessa. Nenäkin jo kostui eikä ole yhtä rutikuiva kuin eilen illalla. Toivottavasti oli nyt kyseessä vaan joku sopimaton ruoka/kuumus tai molemmat. Kiitokset nyt kuitenkin Murmeli ja Wicci kun vaivauduitte auttamaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös