Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 496 760
  • 2 253

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Jos se uusi areena tulis jollakin järkevällä aikataululla, niin olisi hieno jos siellä olisi tosiaan joku Kärpät Hall of Fame tila, johon vaikka pelaajien teemaotteluiden kautta lähettäisiin keräämään kunnianosoituksia. Olis huigeeta.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos se uusi areena tulis jollakin järkevällä aikataululla, niin olisi hieno jos siellä olisi tosiaan joku Kärpät Hall of Fame tila, johon vaikka pelaajien teemaotteluiden kautta lähettäisiin keräämään kunnianosoituksia. Olis huigeeta.
Tätä oon kans aina sanonut. Paitojen nosto vois palata takaisin oikeasti tiukan linjan kunnianosoitukseksi. Sitten nämä muut ilkkamikkolat saisi oman ansaitun paikkansa hall of famen käytävältä. Vaikka rintakuva, valokuva, ja meriitit vieressä lueteltuina... Mut katossa kiikkuisi vain seuraikonien paidat.
 
Viimeksi muokattu:

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canes & Junnon aikakauden Kärpät
Jos se uusi areena tulis jollakin järkevällä aikataululla, niin olisi hieno jos siellä olisi tosiaan joku Kärpät Hall of Fame tila, johon vaikka pelaajien teemaotteluiden kautta lähettäisiin keräämään kunnianosoituksia. Olis huigeeta.
Kärpät museo olisi hieno lisä Oulun uudelle areenalle. Hall of Fame, mestaruusjoukkueet esille, pelipaitoja eri aikakausilta, vähän Kärppien tarinaa, Lasse Kukkosen vahanukke irvistämään ovelle ja vaikka paikka missä kokeilla oman lämärin kovuutta verrattuna Kärppien pelaajiin, jotka toki joka kausi käy oman tuloksensa lisäämässä listalle.

Kyllähän Kärpissä alkaa ihan hyvin tarinaa ja historiaa olemaan niin saisi mukavan turistikohteen siitä Ouluun. Viereen wings-ravintola ja Ihkun hanat, niin saadaan pelipäivien ulkopuolella kivaa tuottoa Kärpille ja areenaosakeyhtiölle.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Uuteen areenaan tai sen kylkeen sopisi enemmän kuin hyvin Oulun Kärpät -maailma. Siellä olisi ravintoloita ja pubeja, joiden skriineiltä pelit näkyisi, ja muina aikoina pyörisi klassikkomatseja vuosien varrelta, mm. yksi omista all time suosikeistani kolmas välierä 2007. Lisäksi maailmassa olisi Kärppien museo, iso fanituotekauppa ja miksei joku toiminnallinen osio. Joku hologrammijoukkue ois hemmetin siisti! Ole yksi pelaajista ja astele uuden areenan jäälle joukkueen mukana.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Niin.

Kymmenen päivää Liigan alkuun. Yhtään harjoitusottelua ei ole Oulussa pelattu. Mitään mainontaa kaupungilla en ole OULUN Kärpistä nähnyt ja sometoimintakaan ei ole sitä tasokkainta mahdollista tai näkyvintä.

Miten tätä seura markkinoidaan oululaiselle tauno tasalakeille? Varsinkin niille jotka eivät pyöri somessa koko aikaa?

Niinkö tosiaan officella pidetään mainontaa vähäpätöisenä asiana ettei mitään kauden aloittajaisia tai rekvisiittaa saada kaupungille esille? Tosiaanko ainut konkreettinen on asia on jotkut valomainokset valtaväylien varsilla, jossa pyörii 50 muutakin mainosta samaan aikaan.

Herätkää! Ja kohta ihmetellään, kun syyskuun keskiviikkopeleissä on se 3,5k tai alle katsojia.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin.

Kymmenen päivää Liigan alkuun. Yhtään harjoitusottelua ei ole Oulussa pelattu. Mitään mainontaa kaupungilla en ole OULUN Kärpistä nähnyt ja sometoimintakaan ei ole sitä tasokkainta mahdollista tai näkyvintä.

Miten tätä seura markkinoidaan oululaiselle tauno tasalakeille? Varsinkin niille jotka eivät pyöri somessa koko aikaa?

Niinkö tosiaan officella pidetään mainontaa vähäpätöisenä asiana ettei mitään kauden aloittajaisia tai rekvisiittaa saada kaupungille esille? Tosiaanko ainut konkreettinen on asia on jotkut valomainokset valtaväylien varsilla, jossa pyörii 50 muutakin mainosta samaan aikaan.

Herätkää! Ja kohta ihmetellään, kun syyskuun keskiviikkopeleissä on se 3,5k tai alle katsojia.

En haasta tai kiistä, mutta totean sen että tapahtumamarkkinoinnissa kaksi viikkoa on ikuisuus, ja huomattavia aikoja ennen sitä ei ole hyvä polttaa paukkuja ns sweet spotin saamiseksi.

En siis niinkään kritisoi että vielä ei ole valtavasti näkynyt, mutta totean että nyt on syytä alkaa näkymään.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
En haasta tai kiistä, mutta totean sen että tapahtumamarkkinoinnissa kaksi viikkoa on ikuisuus, ja huomattavia aikoja ennen sitä ei ole hyvä polttaa paukkuja ns sweet spotin saamiseksi.

En siis niinkään kritisoi että vielä ei ole valtavasti näkynyt, mutta totean että nyt on syytä alkaa näkymään.
Agreed, mutta voihan seuraa mainostaa myös muillakin tavoin kuin "seurava kotiottelu 11 päivän päästä, osta liput!". Vaikka sinne Tuiran silloille liput salkoon, niin ryyppäämään menossa olevat uus-oululaiset opiskelijat muistavat siinä nousuhumalassa, että ainiin täällähän oli se Kärpätkin. Myös muutama taunokin voi törmätä niihin työmatkallaan. Paljonko tuo nyt maksaisi ja montako kausaria tai lippua enemmän myytäisiin otteluihin? En tiedä, mutta tuskin hukkaan menisi.

Tähän keksisi jotain miljoona tapaa tuoda itseään esille kaupungilla ja tapahtumissa, mutta näistä kun ei minulle mitään makseta niin olkoot.
 

Redimor

Jäsen
Niin.

Kymmenen päivää Liigan alkuun. Yhtään harjoitusottelua ei ole Oulussa pelattu. Mitään mainontaa kaupungilla en ole OULUN Kärpistä nähnyt ja sometoimintakaan ei ole sitä tasokkainta mahdollista tai näkyvintä.

Miten tätä seura markkinoidaan oululaiselle tauno tasalakeille? Varsinkin niille jotka eivät pyöri somessa koko aikaa?

Niinkö tosiaan officella pidetään mainontaa vähäpätöisenä asiana ettei mitään kauden aloittajaisia tai rekvisiittaa saada kaupungille esille? Tosiaanko ainut konkreettinen on asia on jotkut valomainokset valtaväylien varsilla, jossa pyörii 50 muutakin mainosta samaan aikaan.

Herätkää! Ja kohta ihmetellään, kun syyskuun keskiviikkopeleissä on se 3,5k tai alle katsojia.
Elä ny ku lipunhintoja nostettu ja sponsoreita lisätään niin kyllä se siittä. Taas oli kaikki liput ja kaljat myyty qstokistaki. Saldo on konsortiossa nii plussalla että mitä sitä ny parista katsojasta sieltä täältä.

Saapahan rauhasa kahtua ku ei köyhät oo pyörimäsä siinä erätaukokaljojensa vuoksi ees taas eikä makkarakojulle oo jonoja.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siirsin hieman osuvampaan ketjuun.

Kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti omasta puolesta. Yleisesti raikkaampi ja aktiivisempi pelitapa harjoituskaudella on saanut itseni odottamaan kauden avausta. Pitkästä aikaa hyvältä vaikuttavat hankinnat, varsinkin Bunnaman ei täältä suunnasta hirveästi riemunkiljahduksia aiheuttanut, mutta on vakuuttanut pelityylillään. Marjamäen maltillisemmat kommentit ja nöyrempi asenne on myös aiheuttanut positiivisia tunteita. Myös maalivahtiosaston ilmeisen aiheettomaksi osoittautuneet huolet luo positiivista odotusta alkukauteen. Joku voisi sanoa että eteenpäin ollaan menty, siltä se ainakin tuntuu.
Itse katsoin Marjamäen haastattelun maikkarilta, ja siellä vastuuta kierrettiin samalla tavalla, kuin ennenkin. Joo, sanoi ottaneensa itse liikaa roolia päivittäisessä työssä, mutta pelitavan puutteista ei mainittu sanaakaan.

Nämä harjoitusottelut ovat olleet mielestäni jotenkin.. outoja? Voittoja on tullut, mikä on hyvä asia siinä mielessä, että joukkuehenki pysyisi hyvänä. Joku muukin täällä nosti aihetta aiemmin esiin, mutta minä haluaisin nähdä harjoituspelejä myös Tapparaa, IFK:ta, sekä Ilvestä vastaan. Nuo joukkueet ovat kuitenkin resurssiensa puolesta niitä päävastustajia, joten olisi mielenkiintoista nähdä, että missä mennään suhteessa heihin.

Nyt ollaan kohdattu 'hyvistä' joukkueista ainoastaan siipirikkoinen Luleå, sekä varauksin KalPa. Jukureille en povaa itse edes pudotuspelipaikkaa, ja tämä Ceske kuuluu käsittääkseni Tsekin liigan häntäpään joukkueisiin.

Antaa kuitenkin kauden alkaa ja mennä kuukauden tai miksei kahdenkin verran eteenpäin ennen kun isompia johtopäätöksiä asian suhteen tekee. Viimeiset muutama kausi on ollut täyttä paskaa, mutta kyllähän seuraavalla kaudella on ne kuuluisat ennusmerkit ilmassa, että muutosta tähän trendiin olisi tulossa. Aika näyttää.
Joo, eipä harjoitusotteluista pysty oikein tekemään minkäänlaisiai johtopäätöksiä paitsi ehkä sen, että millaista jääkiekkoa Kärpät haluaa pelata.

Mikkolan kaudella taisi tulla turpaan jokaisessa harjoituspelissä, mutta itse kausi lähti käyntiin muistaakseni ihan hyvin ennen korttitalon romahtamista.

Enkä nyt kutsuisi sitä takinkääntämiseksi jos odottaa kautta positiivisessa mielessä.
Lähinnä vain huvittaa tuo tyyli kuittailla nega-osastolle sen jälkeen, kun itse on kylvetetty valmennuksesta seurajohtoon, ja siitä pelaajiin. Mutta samaan syssyyn on sanottava, että kyllähän minäkin käännän takkini välittömästi, jos Kärppien peliesitykset niin suovat. Epäileväinen olen juuri valmennuksen suhteen kuitenkin edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Lähinnä vain huvittaa tuo tyyli kuittailla nega-osastolle sen jälkeen, kun itse on kylvetetty valmennuksesta seurajohtoon, ja siitä pelaajiin. Mutta samaan syssyyn on sanottava, että kyllähän minäkin käännän takkini välittömästi, jos Kärppien peliesitykset niin suovat. Epäileväinen olen juuri valmennuksen suhteen kuitenkin edelleen.

Tämä taisi olla viittaus minuun. En ihan näe tätä ristiriitaa samalla tavalla - kuten toisaalla totesin, oma kritiikkini on asioista, jotka aika korjaa jos korjaa. Ne asiat joista olen piikkiä antanut, niistä ajattelen edelleen samoin. Esimerkiksi peliasukeskusteluun olen spämmännyt moitteita niin että hävettää. Sama koskee Marjamäkeä, Antosta, Junttilaa ja Ohtamaasta - heille sanon tamimaisesti ”saa suorittaa”.

Sen sijaan kommentoin asiaa, joka ei mielestäni ollut kritiikin arvoinen.

Tuntuu, että koska peli on ollut paskaa, on kaikki seurassa paskaa ja positiivisia asioita lähestytään epäkohtien kautta. Tuo on mielestäni uskottavan kritiikin lamaannuttamista.
 
Viimeksi muokattu:

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Epäileväinen olen juuri valmennuksen suhteen kuitenkin edelleen.
Niin minäkin. Enkä tarkoita pelitavan puolesta, vaan siitä millainen suhde päävalmentajalla on pelaajiin? Viime kaudella pelaajiston ja päävalmentajan välillä ei kaikki hommat edennyt kuin Strömsössä. En sano, että molemminpuolinen luottamuspula, mutta jotain sinnepäin.

Muistamme kaikki Marjamäen sanoneen, että joukkuehenki on erinomainen ja kohta Lese nurisee Kalevassa vapauksien puuttumisesta. Se kiekollinen konttaaminen ja pisteenä iin päälle tapahtunut 5-0 kakkoseen kairaus kertoi jostain ihan muusta kuin hyvästä joukkuehengestä.

Pelaajia lähti, pelaajia tuli. Onko pystytty aloittamaan puhtaalta pöydältä? Voi olla, että Metsillä on työntäyteinen talvi edessään?

Toivottavasti pelkoni on turha. Tykkään toistaiseksi näkemästäni. Uudet pelaajat ovat pelanneet hyvin ja pikkuhiljaa kemioita on löytynyt hyökkäysketjuissa. Peli itsessään on ylöspäin pyrkivää ja painetta vastustajalle antavaa. Harjoitusta vielä tarvitaan, mutta mun silmiin peli on kuitenkin koko ajan parempaa vs. edellinen matsi.

Niinkuin tuossa yllä mainittiin, niin harjoitusvastustajien taso ei ole ollut kova. Tshekkijoukkue oli joku paikallinen Sport, Luulajalla pelas junnut ja joidenkin aivot sekoittanut naisveskari, Jukurit, KalPa ja RoKi oli sellaisia vähän kovempia treenejä.

Perjantaina Luulaja saapuu Ouluun ja toivottavasti siellä on nyt sitten parhaat mukana. Jos on, niin sitten voidaan puhua jo hyvästä harjoitusvastustajasta ja saadaan nähdä, että mihin Kärppien taso riittää? Itse menen paikan päälle katsomaan. Lokakuussa nähdään, että missä mennään vs Ilves, HIFK ja Tappara?
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Itse katsoin Marjamäen haastattelun maikkarilta, ja siellä vastuuta kierrettiin samalla tavalla, kuin ennenkin. Joo, sanoi ottaneensa itse liikaa roolia päivittäisessä työssä, mutta pelitavan puutteista ei mainittu sanaakaan.
Onhan tuossa silti iso ero vuoden takaiseen asenteeseen missä mies esitti Jumalasta seuraavaa joka on nyt tullut ja tuonut valon takaisin Ouluun yms. Nyt vaikuttaa siltä että työtä tehdään ja pelitapaa viilataan, minusta se on isosti eteenpäin. Voihan se olla että Marjamäki on vaan helvetin hyvä myyntimies ja lopulta mikään ei hirveästi muutu, tai parin heikon pelin jälkeen palataan takaisin viivelähtöihin ja peruutteluun. Mutta kuten sanottua, antaa ajan kulua ennen isompia johtopäätöksiä, nyt on Marjamäellä sekä näytön, että todistelun paikka.

Nämä harjoitusottelut ovat olleet mielestäni jotenkin.. outoja? Voittoja on tullut, mikä on hyvä asia siinä mielessä, että joukkuehenki pysyisi hyvänä. Joku muukin täällä nosti aihetta aiemmin esiin, mutta minä haluaisin nähdä harjoituspelejä myös Tapparaa, IFK:ta, sekä Ilvestä vastaan. Nuo joukkueet ovat kuitenkin resurssiensa puolesta niitä päävastustajia, joten olisi mielenkiintoista nähdä, että missä mennään suhteessa heihin.
Itselläni jäi tuo Ceske-matsi näkemättä koska toinen oululainen jengi pelasi samaan aikaan ja jatkoi Kärppien tututtua pelin jälkeistä tilaa, missä kaikki vituttaa ja urheilu ei kiinnosta. Jukurit-matsi oli omaan silmään kuitenkin parempaan suuntaan menoa. Kalpa sinällään antoi näytteen tasosta verrattuna muihin, mutta enemmän posia siitäkin jäi käteen, Roki ja Luleå nyt oli hassutteluja.

Itsekin toivoisin jonkun tasoa Tappara, IFK tai Ilves siihen viimeiseen harjoitusmatsiin vastustajaksi, mutta omasta mielestä Luleå käy oikein hyvin myös. Pelasivat kuitenkin toissa kaudella SHL:n finaaleita ja viime kaudella CHL:n finaaleita. Kyllä siinä mielessä pitäisi olla oikein hyvä mittari. Kuitenkin pelin taso tuolla länsinaapurissa on hieman korkeammalla. Näitä lähtökohtaisesti heikompia vastustajia vastaan on helpompi taas ajaa sitä pelitapaa sisään. Molemmilla on puolensa.

Niinkuin sanoit niin harjoituskausi on harjoituskausi, mutta ihan positiivisin mielin tässä ollaan. Viime kaudella taidettiin pärjätä harjoituskaudella perkeleen hyvin, mutta liigassa ei sitten lähtenyt missään vaiheessa? Tai sitten muistan omiani. Toivotaan että se tästä lähtee. Omat odotukset eivät ole mestaruudessa, vaan CHL-paikassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Pakko ottaa tähän kiinni, nimittäin minun netissäni nämä pelit tulivat peräjälkeen. Ja ihan livenä :) Toki jos olit paikanpäällä Turussa niin eri asia... peukku.
Turussa oltiin ja pelin jälkeen ei kiinnostanut oikeen muu kuin paikalliset anniskeluravintolat.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Twitterissä tuli sellainen tieto vastaan, että kapteenistoa ei ole vielä tulevalle kaudelle valittu. Mistähän kiikastaa?
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Twitterissä tuli sellainen tieto vastaan, että kapteenistoa ei ole vielä tulevalle kaudelle valittu. Mistähän kiikastaa?
Meriläinen taas. Ehkä miehelle ei vain kerrota kaikkea?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuntuu, että koska peli on ollut paskaa, on kaikki seurassa paskaa ja positiivisia asioita lähestytään epäkohtien kautta. Tuo on mielestäni uskottavan kritiikin lamaannuttamista.
Tästä olen eri mieltä, että peliesitykset olisivat ainoa syy tähän negatiivisuuden kierteeseen. Toki se on järkyttävän iso osa sitä, sillä kyllähän kaikki on kivaa ja mukavaa silloin, kun joukkue menestyy.

Kärppien mediatyöskentely näin esimerkiksi on ollut jo useamman kauden heikkoa. Pressit vedetään vasemmalla kädellä, loukkaantumisista ei ilmoiteta mitään, uusista pelaajista ei mitään haastatteluja, etc. Plussaa sitten taas Kalevalle, sekä myös Kärpille siitä, että harjoitusottelut on pystynyt katsomaan kaikki etänä.

Tuon 'pelin' voi myös laajentaa koko urheilupuolen toimintaan. Huonoja hankintoja, huonoja päävalmentaja valintoja (Marjamäki -> Suikkanen täyskäännös, Mikkola keltanokkana suurseuran vetovastuuseen). No, tähän haetaan nyt muutosta uuden urheilutoimenjohtajan kautta, ja aika näyttää, että miten sen kanssa käy.

Ja onhan se nyt kieltämättä hieman yleisen ajattelutavan vastaista, että tuotteen, tässä tapauksessa lippujen/kauskorttien, hintoja nostetaan vuodesta toiseen, vaikka itse tuote on ollut aivan ala-arvoisella tasolla jo useamman vuoden ajan. Eikö sitä porukkaa pitäisi nimenomaan houkutella hallille varsinkin, kun ihmisten vapaa-ajasta joudutaan taistelemaan eri virikkeiden vuoksi entistä enemmän?

Ja mitä tulee tuohon Liigan infotilaisuuteen, niin siinä nyt taisi mennä vain aikataulut ristiin, joten turha siitä on vetää herneitä nenään Kärppien osalta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tästä olen eri mieltä, että peliesitykset olisivat ainoa syy tähän negatiivisuuden kierteeseen. Toki se on järkyttävän iso osa sitä, sillä kyllähän kaikki on kivaa ja mukavaa silloin, kun joukkue menestyy.

Kärppien mediatyöskentely näin esimerkiksi on ollut jo useamman kauden heikkoa. Pressit vedetään vasemmalla kädellä, loukkaantumisista ei ilmoiteta mitään, uusista pelaajista ei mitään haastatteluja, etc. Plussaa sitten taas Kalevalle, sekä myös Kärpille siitä, että harjoitusottelut on pystynyt katsomaan kaikki etänä.

Tuon 'pelin' voi myös laajentaa koko urheilupuolen toimintaan. Huonoja hankintoja, huonoja päävalmentaja valintoja (Marjamäki -> Suikkanen täyskäännös, Mikkola keltanokkana suurseuran vetovastuuseen). No, tähän haetaan nyt muutosta uuden urheilutoimenjohtajan kautta, ja aika näyttää, että miten sen kanssa käy.

Ja onhan se nyt kieltämättä hieman yleisen ajattelutavan vastaista, että tuotteen, tässä tapauksessa lippujen/kauskorttien, hintoja nostetaan vuodesta toiseen, vaikka itse tuote on ollut aivan ala-arvoisella tasolla jo useamman vuoden ajan. Eikö sitä porukkaa pitäisi nimenomaan houkutella hallille varsinkin, kun ihmisten vapaa-ajasta joudutaan taistelemaan eri virikkeiden vuoksi entistä enemmän?

Ja mitä tulee tuohon Liigan infotilaisuuteen, niin siinä nyt taisi mennä vain aikataulut ristiin, joten turha siitä on vetää herneitä nenään Kärppien osalta.
Oli ehkä turhan tiukka rajaus ja kärjistys osaltani tuo ”peli on paskaa -> kaikki on paskaa” -kulma. Hain vain sitä, että on ehkä havaittavissa sellaista tietynlaista nälvimisen asennetta asioita kohtaan, jotka eivät sitä ansaitsisi kohdalleen.

Sinänsä viestistäsi samaa mieltä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli ehkä turhan tiukka rajaus ja kärjistys osaltani tuo ”peli on paskaa -> kaikki on paskaa” -kulma. Hain vain sitä, että on ehkä havaittavissa sellaista tietynlaista nälvimisen asennetta asioita kohtaan, jotka eivät sitä ansaitsisi kohdalleen.
Niin, ja kyllä myös omassa toiminnassani on varmasti tarkastelun varaa. Viime kausi oli allekirjoittaneelle karuin pettymys vuosikausiin peilaten kauden alla asetettuihin odotuksiin, minkä vuoksi usko tuohon touhuun on ollut kovastikin koetuksella.

Kyllähän siellä varmasti jokainen henkilö tekee parhaansa sen eteen, että seura menestyy. Oma mielenkiintoni suuntautuu alkavan kauden lisäksi erityisesti siihen, että kenet Kärpät palkkaa urheilutoimenjohtajaksi, ja millaisia linjauksia hän sitten tekee.

Mutta fakta lienee kuitenkin se, että näillä resursseilla tuon kyykkäämisen on syytä loppua nyt. Neljäs vuosi putkeen ulkona mitalipeleistä sivuaisi jo Haapakoski/Aravirta -eran ennätystä 2000 -luvulla.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tuossa silti iso ero vuoden takaiseen asenteeseen missä mies esitti Jumalasta seuraavaa joka on nyt tullut ja tuonut valon takaisin Ouluun yms. Nyt vaikuttaa siltä että työtä tehdään ja pelitapaa viilataan, minusta se on isosti eteenpäin. Voihan se olla että Marjamäki on vaan helvetin hyvä myyntimies ja lopulta mikään ei hirveästi muutu, tai parin heikon pelin jälkeen palataan takaisin viivelähtöihin ja peruutteluun. Mutta kuten sanottua, antaa ajan kulua ennen isompia johtopäätöksiä, nyt on Marjamäellä sekä näytön, että todistelun paikka.
No siis, Marjamäkihän on aivan helvetin hyvä myyntimies. Miehen puhelahjat ovat vertaansa vailla, ja hän kyllä osaa puhua yleisön puolelleen. Mutta kyllä, mahdollisuushan tuolle on annettava, kerta seurajohto näin päätti.

Itsekin toivoisin jonkun tasoa Tappara, IFK tai Ilves siihen viimeiseen harjoitusmatsiin vastustajaksi, mutta omasta mielestä Luleå käy oikein hyvin myös. Pelasivat kuitenkin toissa kaudella SHL:n finaaleita ja viime kaudella CHL:n finaaleita. Kyllä siinä mielessä pitäisi olla oikein hyvä mittari. Kuitenkin pelin taso tuolla länsinaapurissa on hieman korkeammalla. Näitä lähtökohtaisesti heikompia vastustajia vastaan on helpompi taas ajaa sitä pelitapaa sisään. Molemmilla on puolensa.
Luleå on oikein hyvä mittari noin rosterinsa puolesta, mutta pelitapojen vertailussa ei niinkään. Liigassa pelataan huomattavasti fiksumpaa kiekkoa, kuin naapurimaassa. Fiksumpaa, mutta ei välttämättä viihdyttävämpää.

Liiga on hyvin valmentajakeskeinen sarja, mikä on jopa hieman sääli, mutta siitä syystä katselisin Luleån sijaan matsia vaikkapa Ilvestä vastaan. Saisi tehtyä hyvää vertailua nimenomaan siitä, että miten Ilves pelaa suhteessa Kärppiin.

Niinkuin sanoit niin harjoituskausi on harjoituskausi, mutta ihan positiivisin mielin tässä ollaan. Viime kaudella taidettiin pärjätä harjoituskaudella perkeleen hyvin, mutta liigassa ei sitten lähtenyt missään vaiheessa? Tai sitten muistan omiani. Toivotaan että se tästä lähtee. Omat odotukset eivät ole mestaruudessa, vaan CHL-paikassa.
Viime kaudella liigapelit lähti oikein mallikkaasti liikkeelle neljällä suoralla voitolla, ja sinne lokakuun loppupuolelle asti kaikki näytti hyvältä. Sitten marraskuusta alkoikin se lähes pysäyttämätön alamäki, mikä huipentui sitten tuohon 0-5 -teurastukseen kauden viimeisessä matsissa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mutta fakta lienee kuitenkin se, että näillä resursseilla tuon kyykkäämisen on syytä loppua nyt. Neljäs vuosi putkeen ulkona mitalipeleistä sivuaisi jo Haapakoski/Aravirta -eran ennätystä 2000 -luvulla.
Se on juuri näin. En odota mestaruutta, mutta olisi aika olla muuta kuin naurunaiheena.

Uskon, että Kärpät on parempi seura Lasse Kukkosen kanssa kuin ilman, mutta yksi mies ei voi vastata kaikesta. UTJ on valtavan tärkeä rekry.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tässä "tauno tasalakki" miettii josko kävisi pitkästä aikaa katsomassa peliä hallilla. Sitten vilkaisin lippujen hintoja, niin järkytys oli suuri. Lähes neljä kymppiä ja siihen kun laskee sen ylihintaisen oluen ja höyryllä liisteröidyn lihiksen niin ollaan jo hyvissä hinnoissa. Kesällä käynyt katsomassa satunnaisesti jalkapalloa, niin se hinnoittelu vaan on ystävällisempää satunnaiselle katsojalle. Joo, omenat ja appelsiinit, mutta jos halutaan katsomot täyteen ja mahdollisesti uusia faneja, niin tämä hinnoittelu ei edesauta sitä millään tavalla etenkin kun se pärjääminen on ollut heikonlaista jo jonkun aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös