Minä kuulun siihen koulukuntaan, joka ei olisi Mikkolan paitaa hallin kattoon nostanut.
Mielestäni Ilu ei yksin edusta mitään sellaista, mikä olisi oikeuttanut näin eksklusiivisen kunnian. Jos katsotaan uraa Kärpissä kausien määrän ja ottelujen kautta, katossa on jo Kiimalainen . Jos katsotaan merkitystä joukkueelle kultavuosien aikana, katossa on jo Viuhkola. Jos halutaan kohdentaa kultavuosien tärkeimpiä pelaajia puolustajiin, mielestäni Mikko Lehtonen olisi ollut korkeammalla hierarkiassa kuin Ilkka Mikkola.
Oikeastaan tuohon viimeiseen vertailu parhaiten asettuu - miksi Ilkka Mikkolan paita on katossa, eikä Mikko Lehtosen, jos kriteerinä käytetään Kärppäpaidassa saavutettua menestystä? Lelu voitti Kärpissä 5 mestaruutta ja oli nostamassa Kärppiä liigaan.
Ilkka Mikkolan ura oli hieno ja ehdottomasti olen sitä mieltä, että hänen uraa on Kärppien toimesta syytä kunnioittaa - mutta paidanjäädytys oli IMO tuohon liian vahva toimenpide.
#6 ei minun mielestäni täytä samoja kriteereitä kuin muuta katossa olevat numerot, ja pidän myös linjattomana, että kyseinen numero on katossa, eikä esim #12.