Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 496 689
  • 2 253

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En viitsi tätä tuonne Tulta munille -ketjuun laittaa. Mutta sitä ketjua asiani koskee.

Eihän Kärpät voi senkään vuoksi onnistua, kun keskustelupalstan kannatusketju käskee munille sihtaamaan. Siitä saa keihästyksestä jopa ulosajon, saati jos sytkärillä alkaisi soheltaa, niin seuraisi hyvin pitkä ottelurangaistus, ellei jopa elinikäinen.

(jää)kiekkoa maaliin!
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Juu, Banaanisaarilta juuri laskeuduttu kylmänkalskealle Oulunsalon lentoasemalle. Vittu täällä on kylmä. Pitää vissiin olla vielä varovaisempi näiden palstan sääntöjen kanssa jatkossa.

Tuli tossa pakkoloman aikana käytyä välilaskulla myös Niiralan montussa ja Nordiksella. Vähiin jäi siellä ilonaiheet oluen lisäksi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Seura ei ole yhtä Instagram-postausta enempää antanut tiedotetta kannattajille tappion jälkeen. Uskomatonta!

Pitäisihän nyt jotakin edes saada tuutista ulos, kun seura pyörii aika negatiivisissa otsikoissa valtamediaa myöten tällä hetkellä. Ei varmasti pahitteeksi olisi laittaa vaikka Kalevaan sivun kokoinen anteeksipyyntö tai vastaava ulostulo mitä esim HIFK:lta nähdään ajoittain Hesariin.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Seura ei ole yhtä Instagram-postausta enempää antanut tiedotetta kannattajille tappion jälkeen. Uskomatonta!

Surullista, mutta niin odotettua. Minä olisin johtohenkilönä tuossa tilanteessa käsikirjoittanut varmuuden vuoksi valmiiksi jonkinlaisen ulostulon, jos käy huonosti ja tuutannut sen heti perjantaina ulos. Oman allekirjoituksen kanssa. Siinä olisi myös ollut jonkinlainen suunnitelma seuraaviin ulostuloihin. Mutta mitäpä sitä, hiljaisuudella ilmeisesti yrittävät tästäkin yli mennä.

Samaan aikaan Tappara on odotetusti kävelemässä KooKoon yli. Siis sen saman jengin, jolta meidän joukkue otti ratkaisupelissä 0-5 käkättimeen. Ei mitään pois KooKoolta, täysin ansaitusti tuolla pelaa. Se vaan, että oltiin helvetin kaukana mistään oikeasta menestyksestä.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Surullista, mutta niin odotettua. Minä olisin johtohenkilönä tuossa tilanteessa käsikirjoittanut varmuuden vuoksi valmiiksi jonkinlaisen ulostulon, jos käy huonosti ja tuutannut sen heti perjantaina ulos. Oman allekirjoituksen kanssa. Siinä olisi myös ollut jonkinlainen suunnitelma seuraaviin ulostuloihin. Mutta mitäpä sitä, hiljaisuudella ilmeisesti yrittävät tästäkin yli mennä.

Samaan aikaan Tappara on odotetusti kävelemässä KooKoon yli. Siis sen saman jengin, jolta meidän joukkue otti ratkaisupelissä 0-5 käkättimeen. Ei mitään pois KooKoolta, täysin ansaitusti tuolla pelaa. Se vaan, että oltiin helvetin kaukana mistään oikeasta menestyksestä.
Ammattilaisorganisaatiossa on kriisiviestintä valmiina. Sitä päivitetään ja tarkastellaan aika ajoin. Kriisiviestinnässä on ennakkoon määritelty kanavat ja kohderyhmät.

Kärpät väsäsi kesäloman ensimmäisenä päivänä hätäisen someviestin. Minkälaisen kuvan Kärpät antoi itsestään?

E. Eihän huono tulos jääkiekossa siis aina kriisiviestinnän paikka ole. Mutta kun ottaa huomioon suoritukset, fanit, odotukset, yhteistyökumppanit ja fiaskoon päättyneen kauden, niin palaset on aika valmiina.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Katselin Kärppien kauden 1993-1994 joukkuetta. Sisäisen pistepörssin 4. oli Tommi Virkkunen, 18+23=41. Heti perässä sijalla viisi oli Harri Aho, 6+34=40. Sijalla 8 oli Jouni Loponen pistein 28. Ja on siellä pari matsia pelannut myös Miikka Järvenpää, 0+0, tehosaldona -2.

Nyt kun näyttää siltä, että tuosta joukkueesta valitaan pääsääntöisesti kaikki ne muut Kärppien johtohahmot, joiden paita ei roiku hallin katosta, ja jotka eivät ole hallituksessa, niin sieltä voisi ottaa sisäisen pistepörssin ykkösen, Kari Jalosen, pelasi vain 28 matsia ja teki niissä saldon 21+46=67.

Hannes Hyvönenkin ehti tuossa joukkueessa pelata kolme matsia tehoin 3+1. Hänhän sai juuri Peliitoista kenkää, niin voisi olla se valmennuksen lätkäjätkä, meidän raitis pasinurminen.

En usko, että Kärpissä nykyisin yhtään tämän viisaammin perustein henkilöstöä valitaan, joten voidaan puolestani mennä vaikka tällä.
 

Janski-76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Katselin Kärppien kauden 1993-1994 joukkuetta. Sisäisen pistepörssin 4. oli Tommi Virkkunen, 18+23=41. Heti perässä sijalla viisi oli Harri Aho, 6+34=40. Sijalla 8 oli Jouni Loponen pistein 28. Ja on siellä pari matsia pelannut myös Miikka Järvenpää, 0+0, tehosaldona -2.

Nyt kun näyttää siltä, että tuosta joukkueesta valitaan pääsääntöisesti kaikki ne muut Kärppien johtohahmot, joiden paita ei roiku hallin katosta, ja jotka eivät ole hallituksessa, niin sieltä voisi ottaa sisäisen pistepörssin ykkösen, Kari Jalosen, pelasi vain 28 matsia ja teki niissä saldon 21+46=67.

Hannes Hyvönenkin ehti tuossa joukkueessa pelata kolme matsia tehoin 3+1. Hänhän sai juuri Peliitoista kenkää, niin voisi olla se valmennuksen lätkäjätkä, meidän raitis pasinurminen.

En usko, että Kärpissä nykyisin yhtään tämän viisaammin perustein henkilöstöä valitaan, joten voidaan puolestani mennä vaikka tällä.
Hurja-Hanski menee ens kaudeksi Ässiin
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tyhjää.

Nimittäin suhteeni Kärppiin kuoli ja kuihtui pois tämän kauden aikana, ei mahda mitään. Enää ei kyseinen joukkue herätä minkäänlaisia tunteita, ne viimeisetkin hehkut sammuivat Kärppä-organisaation hiljaisuuteen kuluvan kauden päätyttyä. Oikea-aikaisella ja oikealla tapaa nöyrä viestiminen olisi voinut auttaa tässä tilanteessa.

Kärppien seuraamista olen harrastanut ysärin alusta saakka, makkarat maistuivat kakkosdivarin peleissäkin hyvältä. Viimeisinä vuosina maku oli väljähtynyttä ja vetistä mut täyttivät ne vatsan. Uutta jäähallia odottelin, että olisin voinut palata useammin lehtereille mutta sitäkään ei taida tulla, ainakaan tällä vuosituhannella? Eikä ole väliksikään, tää harrastus oli tässä.

Toivottavasti olen ainoa, joka näin tuntee, mut taitaa meitä olla muitakin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Tyhjää.

Nimittäin suhteeni Kärppiin kuoli ja kuihtui pois tämän kauden aikana, ei mahda mitään. Enää ei kyseinen joukkue herätä minkäänlaisia tunteita, ne viimeisetkin hehkut sammuivat Kärppä-organisaation hiljaisuuteen kuluvan kauden päätyttyä. Oikea-aikaisella ja oikealla tapaa nöyrä viestiminen olisi voinut auttaa tässä tilanteessa.

Kärppien seuraamista olen harrastanut ysärin alusta saakka, makkarat maistuivat kakkosdivarin peleissäkin hyvältä. Viimeisinä vuosina maku oli väljähtynyttä ja vetistä mut täyttivät ne vatsan. Uutta jäähallia odottelin, että olisin voinut palata useammin lehtereille mutta sitäkään ei taida tulla, ainakaan tällä vuosituhannella? Eikä ole väliksikään, tää harrastus oli tässä.

Toivottavasti olen ainoa, joka näin tuntee, mut taitaa meitä olla muitakin.
Itselläni aika lailla samat fiilikset - sillä erotuksella, että harmistuksen tunteet ovat voimistuneet viimeisinä kausina habailun ja saunakaverikulttuurin myötä.

Kun elämässä on vain rajallinen määrä aikaa, niin Kärppien haluttomaan surffaukseen sitä ei niin viitsi käyttää. Ennen kaikkea samaa tunnetta ei enää Kärppien menestys tai menestymättömyys aiheuta.

Lienee siis aika erolle tässä suhteessa. Kiitos kaikille hyvistä keskusteluista ja yhdessä jaetuista ilon Ja vitutuksen hetkistä!
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tyhjää.

Nimittäin suhteeni Kärppiin kuoli ja kuihtui pois tämän kauden aikana, ei mahda mitään. Enää ei kyseinen joukkue herätä minkäänlaisia tunteita, ne viimeisetkin hehkut sammuivat Kärppä-organisaation hiljaisuuteen kuluvan kauden päätyttyä. Oikea-aikaisella ja oikealla tapaa nöyrä viestiminen olisi voinut auttaa tässä tilanteessa.

Kärppien seuraamista olen harrastanut ysärin alusta saakka, makkarat maistuivat kakkosdivarin peleissäkin hyvältä. Viimeisinä vuosina maku oli väljähtynyttä ja vetistä mut täyttivät ne vatsan. Uutta jäähallia odottelin, että olisin voinut palata useammin lehtereille mutta sitäkään ei taida tulla, ainakaan tällä vuosituhannella? Eikä ole väliksikään, tää harrastus oli tässä.

Toivottavasti olen ainoa, joka näin tuntee, mut taitaa meitä olla muitakin.
Ikävää että sulla kävi näin.
Vituttaa itteäkin ja jollain tavalla otin tän kauden raskaasti.
MUTTA
En lähde sun mukaan, sen kaiken ajan kun olen ollut omassa pienessä mielessä Kärppien mukana niin olen edelleenkin. Syteen tai saveen.
Lyön vastapalloon ja olen erimieltä. Ens kaudella mennään päätyyn uudestaan.

On vaan yks, Kärpät.
Aina oon messissä.
 

Kike #29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Charlestown Chiefs
Itselläni on se toivo ”paremmasta huomisesta” aina elämässä. Kyllä tää tästä paremmaksi muuttuu. Useasti on saanut pettyä, mutta useasti on tämä rakas seura kaivanut itsensä pois sieltä syvästä kuopasta. Se miten nyt käy, siihen en osaa tietenkää 100% varmaa vastausta. Mutta toivo elää aina.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tyhjää.

Nimittäin suhteeni Kärppiin kuoli ja kuihtui pois tämän kauden aikana, ei mahda mitään. Enää ei kyseinen joukkue herätä minkäänlaisia tunteita, ne viimeisetkin hehkut sammuivat Kärppä-organisaation hiljaisuuteen kuluvan kauden päätyttyä. Oikea-aikaisella ja oikealla tapaa nöyrä viestiminen olisi voinut auttaa tässä tilanteessa.

Kärppien seuraamista olen harrastanut ysärin alusta saakka, makkarat maistuivat kakkosdivarin peleissäkin hyvältä. Viimeisinä vuosina maku oli väljähtynyttä ja vetistä mut täyttivät ne vatsan. Uutta jäähallia odottelin, että olisin voinut palata useammin lehtereille mutta sitäkään ei taida tulla, ainakaan tällä vuosituhannella? Eikä ole väliksikään, tää harrastus oli tässä.

Toivottavasti olen ainoa, joka näin tuntee, mut taitaa meitä olla muitakin.
Voi kyynel. Hyvää jatkoa!
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Puolisoa vaihdetaan, kuten työpaikkaa ja poliittista kantaa. Joukkuetta jota kannattaa, sitä ei vaihdeta koskaan. Se kestää tämänkin kauden katastrofin!
Nää "luovuttajat" on just niitä jotka aikoinaan painoi niitä "olet voittanut iphone 4 -puhelimen, klikkaa tästä" -bannereita. Eihän saatana menestys edes tunnu miltään jos ei joskus ole vaikeaa. Sama hommahan se on ollut ennen 2000-luvun dynastiaa.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Puolisoa vaihdetaan, kuten työpaikkaa ja poliittista kantaa. Joukkuetta jota kannattaa, sitä ei vaihdeta koskaan. Se kestää tämänkin kauden katastrofin!

Tuskin täällä kukaan on vaihtamassa kannattamaansa seuraa, ainoastaan jättää hetkeksi takavasemmalle. Yllättävän paljon löytyy ihmisiä, jotka ovat saaneet tarpeekseen tästä nykyjohdosta ja yleisestä perseilystä, eikä sen seurauksena tule tukemaan Kärppiä rahallisesti nykyjohdon aikana.

Palaamme asiaan, kun seura on tehnyt tarvittavat muutokset. Tarvittaviin muutoksiin ei kuulu uusien apulaisten palkkaamista Harri Aholle tai entisten pelaajien palkkaamista toimistolle kahvia hörppimään.
 
Suosikkijoukkue
Hyvää viihdyttävää lätkää pelaava jääkiekkojoukkue
Joku saattaa luulla minua gloryhunteriksi ja kertoa, kuinka hän itse seisoo katsomossa 0-10 hävityn pelin jälkeenkin vähintään tunnin kannattamassa suosikkijoukkuettaan. Joku saattaa tulla kertomaan mulle kuinka paljon parempaa ja suurempaa hänen kannattajuutensa on verraten minun kannattajuuteni kun en ole hankalina hetkinä kuten nyt seuraa tukemassa. Ja itse asiassa, ei mulla Kärppiä tuossa suosikkijoukkueenani enää lue, otin sen protestina pois paikalta jossa se yksin oli kymmenien vuosien ajan.

Meitä ihmisiä on erilaisia, esimerkiksi itse elän ihan älyttömällä tunteella mukana. Välillä tuo tunne menee niin yli, että itseäkin hävettää jälkikäteen omat tunnekuohut. Mutta jos minun tunne sanoo 1-5 tappioasemassa, että tästä ei nousta ja mua vituttaa, niin lähden kotiin tai laitan telkkarin kiinni. Aivan sama vaikka peli voitettaisiin 6-5, minun psyyke ei yksinkertaisesti kestä keskinkertaista tai huonoa tekemistä. Aivan samalla tavalla homma menee kun pelaan itse, en hyväksy epäonnistumisia itseltäni ja kaikki tapahtumat menee tunteisiin ihan reilusti. Kamat lentää ja on ne moneen kertaan tullut myytyäkin pelien jälkeen, mutta silti sitä aina hallilta itsensä löytää.

Tiedän jo etukäteen, että kausikortit Raksilaan tulee uusittua kun se on ajankohtaista ja hallilta taas itseni syksyllä löydän. Mutta se ei tarkoita, että hyväksyisin johdon kikkailun, vaan se tarkoittaa sitä, että tämä seura on hyvin rakas minulle. Kelpasi kannattajuuteni muille tai ei, kannatan seuraani omalla minulle sopivalla tavalla välittämättä tuon taivaallista teidän mielipiteestänne.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vähitellen alkaa jo vitutuksen tunteet laantua mutta kyllähän ne viimeistään finaaleissa nousee taas hieman pintaan kun ajattelee että "tuollahan meidänkin pitäisi nyt olla". Mutta ne tunteet kuuluu asiaan. Kun tässä on 40 vuotta ollut tämän joukkueen takana kakkosdivarin hulinoita myöten niin ei tämä tunneside joukkuetta kohtaan tule kuolemaan koskaan, tämän hetken keskeisiä toimijoita kohtaan kylläkin. Eli kun ensi kaudella tosipelit (harjoitusottelut eivät ole koskaan jaksaneet kiinnostaa) alkavat niin eiköhän allekirjoittaneen löydä taas Nordiksen vihonviimeisestä kulmasta aatetoverien kanssa katsomassa Kärppien edesottamuksia kun tänne pääkaupunkiseudulle tulevat ja ehkä joihinkin lauantain vieraspeleihin myöskin jos Etisbussi starttaa. Ja Oulun reissu pitää ajoittaa sellaiseen ajankohtaan että saman viikon sisällä on kaksi kotipeliä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Limingan Niittomiehet voitti tänään vierasmatsin ja johtaa voitoin 2-1. La ois sit mahdollisuus nousta pääsarjaan ja vastassa siis suuri ja mahtava EräViikingit. Ostin Tiketin kautta lipun matsiin. Näinhän tämän suunnittelinkin jo kun Kärppien kausi päättyi. Ei Kärppien matseissa enää viihdy, niin valutaan tuonne sitten. Edellisen kerran olin karsintamatsissa paikalla 11.4.2000 ja sitä ennen keväällä 1989, kun voitot oli Jokereita vastaan 2-2. Tähän on tultu.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Limingan Niittomiehet voitti tänään vierasmatsin ja johtaa voitoin 2-1. La ois sit mahdollisuus nousta pääsarjaan ja vastassa siis suuri ja mahtava EräViikingit. Ostin Tiketin kautta lipun matsiin. Näinhän tämän suunnittelinkin jo kun Kärppien kausi päättyi. Ei Kärppien matseissa enää viihdy, niin valutaan tuonne sitten. Edellisen kerran olin karsintamatsissa paikalla 11.4.2000 ja sitä ennen keväällä 1989, kun voitot oli Jokereita vastaan 2-2. Tähän on tultu.
Onhan tämä ihan hirveää urheilun päälle kusemista kun tälläisiä tasaisia ja tasokkaita pelejä pelataan. Samalla myydään hallit loppuun kun ihmiset haluaa tulla näkemään tätä farssia.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei ole kesä ollut koskaan helppo, aina odottaa intoa täynnä tulevaa kautta. Nyt on menty kuitenki uudelle tasolle. Sitä voisi ajattelisi että hiljaisuus tekisi tästä helpompaa, mutta nyt on kyllä toisinpäin. Tiedottomuus on lisännyt valtaisasti tuskaa. Palsta täyttyy vastaavista viesteistä, eikä muutosta tuo kuin ex pelurien tilanteet. Kohta ei enää kestä.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Tiedottomuus on lisännyt valtaisasti tuskaa.
Kieltämättä kun ei mitään huhun murustakaan ole liikkeellä, niin helvetin tylsäähän (jopa turhauttavaa) se on. Saa olla kyllä melkoinen kala, jos ja kun Kärpät on vuodot tukkinut. Olisi kiva pitkästä aikaa yllättyä ihan tosissaan Kärppien hankinnasta. En siis tarkoita, että siellä jollakin olisi jo sopimus julkaisua vaille valmis, vaan että neuvottelut edes pitkällä tms.

Kärppien tulevan kauden maalintekovoiman osalta ratkaisevassa roolissa on Turusen kaverit ykkösketjussa. Molemmat paikat ovat tyhjiä (tosin Kemppainen saattaa jatkaa ykkössentterinä), ja niitähän tässä vesi kielellä, mutta toki myös pelonsekaisin ajatuksin odotellaan.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Kukas Kärppien fysiikkapuolesta vastaa?
Lukko puolella puhutaan, että nuoresta iästä huolimatta Tieksolalta on molemmat lonkat operoitu.
Kärppätaustaisista pelaajista kuulemma Puljujärvi, Kuokkanen ja Nutivaara kärsineet samoista vaivoista.
Ehkä Kärppien fysiikassakin parantamista, jos näin.

Sori kun vieraisiin pöytiin huutelen.
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Kukas Kärppien fysiikkapuolesta vastaa?
Lukko puolella puhutaan, että nuoresta iästä huolimatta Tieksolalta on molemmat lonkat operoitu.
Kärppätaustaisista pelaajista kuulemma Puljujärvi, Kuokkanen ja Nutivaara kärsineet samoista vaivoista.
Ehkä Kärppien fysiikassakin parantamista, jos näin.

Sori kun vieraisiin pöytiin huutelen.
Samppa Jaakola hoitaa fysiikkapuolen mutta tuntuu vähän oudolta että pelkästään Nhl:ssä/Ahl:ssä pelanneet kärsii tuosta lonkkavaivasta mutta sitten Liigassa ja muualla pelaavat jotka ollut myös Sampan valmennuksessa ei, joten se vika myös saattaa olla tuolla änärin puolella. Viimevuosina siellä on moni muukin pelaaja käyny lonkkaleikkauksissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös