Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 497 331
  • 2 253

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Muuten olen samaa mieltä, mutta Hyrystä sen verran, että olen katsellut tarkalla silmällä hänen pelaamistaan koko kauden aikana, koska hänestä monet ovat tällä palstalla povanneet ennen kauden alkua hyvää voimahyökkääjää alaketjuihin. Hyvät raamit Hyryllä on ja kohtuullisen väkevä vääntäjä kulmissa, mutta ei hän kyllä taklaa käytännössä ollenkaan ja kokoisekseen pehmeähkö pelaaja. Kyllä Hyry on tonttinsa hoitanut alakentissä, mutta ei hänestä fyysiseen peliin ole juuri minkäänlaista apua.
Nyt olen eri mieltä. Hyry ei ole pehmeähkö, niin kun sanoit. Fyysisyydessä on paljon muutakin kuin taklaukset. Hyry on voimakas pelaaja kulmissa, kaksinkamppailuissa ja maalin edessä. Hän on myös iso ja ulottuva, eikä kaihda fyysistä peliä. Määritelmänä voimahyökkääjä sopii hänelle nyt hyvin ja todennäköisesti tulevina vuosina loistavasti.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Fyysinen peli on määrittelykysymys. Minusta fyysinen peli on paljon muutakin kuin taklaamista. Minusta se on erityisesti kamppailupelaamista, taistelua kiekosta. Minusta Hyrystä on ollut tähän paljon apua. Kärpillä on hyökkääjissä useampi fyysisesti vahva kamppailija, eli ainakin Hyry, Mäenalanen, Pyörälä, Emmanuelsson ja Koskenkorva nyt etunenässä.
Samoilla linjoilla. Nykyjääkiekossa ei enää oikein tee yhtään mitään sellaisilla suoraviivaisilla pommikoneilla, jotka jyräävät vastustajan päädystä läpi ja oma vauhti pysähtyy. Nykyjääkiekossa, kun vauhdit ovat kasvaneet, ollaan siirrytty enemmän ja enemmän sellaiseen 'kiilaamiseen taklauspelin suhteen. Tarkoitan tällä siis sitä, että nykyään sen taklaajan vauhti ei saa pysähtyä sen taklauksen seurauksen, vaan taklauksen pitää olla sellainen, että vauhdin pitää säilyä, jolloin pelaaja on ns. jatkuvassa liikkeessä ja jatkuvassa puolustusvalmiudessa (pystyy heti reagoimaan ja luistelemaan omiin).

Sen takia mm. sellaisia järkyttäviä päätypommeja, jossa taklaajan vauhti pysähtyy, ei enää kovin paljoa näe. Ne ovat sukupuuttoon kuolleita suoritteita. Tämä vaatii pelaajalta osaamista taklata ja sopeutuvuutta pelin evoluution. Veikkaanpa, että osin tästä syystä mm. Sailio (ja kenties osin Karvinen) joutivat ulos Kärpistä, koska ainakin Sailiolla oli vaikeuksia sopeutua tähän "jatkuvan liikkeen taklauspeliin", koska vauhdit pysähtyivät aina taklauksen jälkeen ---> ongelmia omalle joukkuelle, kun yksi pelaaja ns. pois pelistä ja hakemassa aina ne uudet vauhdit. Tilalle vaadittiin modernimpia pelaajia, jotka kehittyvät pelin evoluution mukana.

Jos otetaan heikosti kasattu keskikaista pois laskuista, niin siinä mielessä tykkään Kärppien tämän kauden joukkueesta. Mitään turhia gooneja ei ole, vaan joukkue on siinä mielessä mielestäni roolitettu hyvin, että meillä on tuota santapaperi osastoa (Hermonen, Koskenkorva, Hyry, Heikkala, Räty), jotka kuitenkin pystyvät myös hyvään kiekolliseen peliin sen karheuden lisäksi. Viitaan siis nyt näihin alaketjujen kavereihin, toki kärkiketjuissa on vielä Mäenalasta ja Emanuelssonia.

Katsokaapa mm. Lukon viime kauden joukkuetta. 3.-4.ketjussa pelasi kavereita kuten Julius Mattila, Heikki Liedes ja Jonne Tammela yms. Pystyvät karheaan peliin, mutta pystyvät myös iskemään tulosta. Se on minimi vaatimus tämän päivän jääkiekossa. Tämän päivän jääkiekossa näille 4.ketjunkaan kavereille ei enää pelkästään riitä se, että ajaa vastustajan päädystä läpi, vaan näiden kavereiden pitää myös pystyä sen karheuden lisäksi kohtalaiseen, ellei jopa hyvään kiekolliseen peliin. Todella loistavasti roolitettu joukkue Sahlstedtilta viime kauden Lukko. Eli tämä taklauspeli on tietyllä tapaa korvaantunut juuri sillä paremmalla kamppailupelillä ja vääntäjillä vääntötilanteissa, kuin pelkillä puhtailla taklauksilla. Pelkät pommikoneet ja goonit ovat sukupuutto kamaa jääkiekossa.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos otetaan heikosti kasattu keskikaista pois laskuista, niin siinä mielessä tykkään Kärppien tämän kauden joukkueesta. Mitään turhia gooneja ei ole, vaan joukkue on siinä mielessä mielestäni roolitettu hyvin, että meillä on tuota santapaperi osastoa (Hermonen, Koskenkorva, Hyry, Heikkala, Räty), jotka kuitenkin pystyvät myös hyvään kiekolliseen peliin sen karheuden lisäksi. Viitaan siis nyt näihin alaketjujen kavereihin, toki kärkiketjuissa on vielä Mäenalasta ja Emanuelssonia.
Tästä samaa mieltä ja samasta asiasta on ollut tarkoitus kirjoittaa. Toki Heikkalaa en santapaperiosastolle laittaisi sitten millään, vaikka yritteliäästi ja nopeuttaan hyödyntäen näyttöpaikan saadessaan pelaakin.

Minäkin tykkään Kärppien tämän kauden joukkueesta. Joukkue on hyvin roolitettu. Erityisosaamista löytyy. Tykkään myös kokemuksen ja lahjakkaiden nuorten integraatiosta. Ihan kärkiosaaminen on Liigan huippua ja tietysti pelaajiston korkea pohjoissuomalaisuusaste on oiva lisä.

Miinus muuten hyvässä joukkueen rakennuksessa on tuo mainitsemasi keskikaista. Vitsi kun joukkueen paras aloittaja ja ykkössentteriksi hankittu Wellman tulisi teräskuntoisena ja taitavana taistelijana takaisin loukkaantumisensa jälkeen.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joukkue on muuten hyvä mutta jotain asennetta ja tunnetta pitäis saada lisää. Ai niin, sen tunteen tuo yleisö. Näyttää sille että sitä tämä joukkue kaipaa. Yleisön tunne välittyy joukkueelle. Ei tuolla katsomoissa alkukaudella kovin montaa perkelettä ole kaikunut.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joukkue on muuten hyvä mutta jotain asennetta ja tunnetta pitäis saada lisää. Ai niin, sen tunteen tuo yleisö. Näyttää sille että sitä tämä joukkue kaipaa. Yleisön tunne välittyy joukkueelle. Ei tuolla katsomoissa alkukaudella kovin montaa perkelettä ole kaikunut.
Ja silti alkukaudesta joukkue pelasi tuloksellisesti hyvin. Kärppien alamäki alkoi yleisön läsnäollessa, ja nyt yritetään korjata kurssia.

Näistä Ässät -voitoista en jaksa innostua lainkaan: samaan kategoriaan JYPin kanssa. Jos Kärpät onnistuu huomenna voittamaan laadukkaalla pelillä kahdeksan ottelun voittoputkessa seilaavan Lukon, niin nostan hattuani. Pisteet Lukkoa vastaan tällä kaudella 1-5, ja nämä vielä silloin, kun Lukon peli sakkasi pahasti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän palstan kirjoittajien hyökkäysketjujen Dream Team Kärpät:

1. @Beukeboom (Pyörälä) - @Goner (Viuhkola) - @Proffa_20 (S.Aho)

2. @VeeJiiJii (Donskoi)- @Huml71 (Corso) - @Derksen (Haataja)

3. @Numero13 (Junttila) - @oukka (Karvinen) - @Frank McKee (Puljujärvi)

4. @Corona (V. Koivunen) - @J_Boumedienne (J.Koskenkorva) - @karfan (Ak.Räty)

Tällainen tarkkaan harkittu kannattajien kokoonpano. Roolitus takuuvarmasti kunnossa. Mielelläni avaan roolituksia kysyttäessä. Saa haastaa myös valintoja ylipäätään, sillä paljon kovia kirjoittajia jäi ulos.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän palstan kirjoittajien hyökkäysketjujen Dream Team Kärpät:

1. @Beukeboom (Pyörälä) - @Goner (Viuhkola) - @Proffa_20 (S.Aho)

2. @VeeJiiJii (Donskoi)- @Huml71 (Corso) - @Derksen (Haataja)

3. @Numero13 (Junttila) - @oukka (Karvinen) - @Frank McKee (Puljujärvi)

4. @Corona (V. Koivunen) - @J_Boumedienne (J.Koskenkorva) - @karfan (Ak.Räty)

Tällainen tarkkaan harkittu kannattajien kokoonpano. Roolitus takuuvarmasti kunnossa. Mielelläni avaan roolituksia kysyttäessä. Saa haastaa myös valintoja ylipäätään, sillä paljon kovia kirjoittajia jäi ulos.
Ei voi tavallinen ihmisen lapsi käsittää, että mitähän ihmettä kirjoittaja tällä viestillä tarkoittaa? Vittuilua kännissä? Tai viestittelyä kännissä? Suuria tunteita on ilmeisesti ilmassa? Elämää suurempaa? Ehkä olis tarpeen Nukku-Matin unihiekka ja huomenna uudestaan?
 

Glove

Jäsen
Tämän palstan kirjoittajien hyökkäysketjujen Dream Team Kärpät:

1. @Beukeboom (Pyörälä) - @Goner (Viuhkola) - @Proffa_20 (S.Aho)

2. @VeeJiiJii (Donskoi)- @Huml71 (Corso) - @Derksen (Haataja)

3. @Numero13 (Junttila) - @oukka (Karvinen) - @Frank McKee (Puljujärvi)

4. @Corona (V. Koivunen) - @J_Boumedienne (J.Koskenkorva) - @karfan (Ak.Räty)

Tällainen tarkkaan harkittu kannattajien kokoonpano. Roolitus takuuvarmasti kunnossa. Mielelläni avaan roolituksia kysyttäessä. Saa haastaa myös valintoja ylipäätään, sillä paljon kovia kirjoittajia jäi ulos.
Itse laittaisin @Derksen in ennemmin maaliin kuin oikeaa laitaan.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Tämän palstan kirjoittajien hyökkäysketjujen Dream Team Kärpät:

1. @Beukeboom (Pyörälä) - @Goner (Viuhkola) - @Proffa_20 (S.Aho)

2. @VeeJiiJii (Donskoi)- @Huml71 (Corso) - @Derksen (Haataja)

3. @Numero13 (Junttila) - @oukka (Karvinen) - @Frank McKee (Puljujärvi)

4. @Corona (V. Koivunen) - @J_Boumedienne (J.Koskenkorva) - @karfan (Ak.Räty)

Tällainen tarkkaan harkittu kannattajien kokoonpano. Roolitus takuuvarmasti kunnossa. Mielelläni avaan roolituksia kysyttäessä. Saa haastaa myös valintoja ylipäätään, sillä paljon kovia kirjoittajia jäi ulos.
Avaa nyt, luonnehdi vaikka muutamalla sanalla miten oot näihin roolituksiin päätynyt?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällainen tarkkaan harkittu kannattajien kokoonpano. Roolitus takuuvarmasti kunnossa. Mielelläni avaan roolituksia kysyttäessä. Saa haastaa myös valintoja ylipäätään, sillä paljon kovia kirjoittajia jäi ulos.
Hyviä pelaajiahan tuolla kokoonpanossa näkyy olevan ja hyvin erityyppisiä. Itse ehkä kuitenkin olisin nimimerkin @Huml71 laittanut kokoonpanoon Ivan Humlin rooliin nimimerkkinsä mukaisesti. Molemmat pelaavat tunteella, laittavat kaiken likoon, tekevät hyvin tehoja (kaukalossa tehopisteet, tällä palstalla tykkäysten määrä) ja välillä saattaa tunnekin sen verran läikähtää, että myös jäähyboksi kutsuu. Lisäksi Ivan Huml Kärppälegendana saisi puolestani olla Dream Team -hahmotelmissa mukana pelaajanimenä ja -tyyppinä. Pari kirjoittajaahan tuolla hahmotelmassasi onkin jo ennestään sellaista, jossa käyttäjänimen ja pelaajan nimen välillä on jonkinlainen kytkös.

Sitten jos ajatellaan tuota runsasta poisjääneiden listaa, niin Jatkiksen foorumin Kärppäosion sisäisen pistepörssin (eniten tykkäyksiä) kärkinimistä tuolta puuttuu itseni lisäksi ainakin @Roger Moore , @holynordic , @HokiJone , @Glove , @Micol ja @1971 ,me varmaan ollaan sitten penkin takana klubitakit päällä. Toki tuossahan on vasta hyökkäysketjut nimetty, että pakistossa, maalinsuulla ja rotaatiossa on vielä tilaa otaksun.

Vaan varsin positiivinen ongelmahan tämä kokonaisuutena on, että on varaa mistä valita jos tämmöistä kokoonpanosommitelmaa pyörittelee. Roppakaupalla jää hyviä kirjoittajia vielä näidenkin mainintojen ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Avaa nyt, luonnehdi vaikka muutamalla sanalla miten oot näihin roolituksiin päätynyt?
Ykkösketju oli aika helppo valita. @Beukeboom on mielestäni kuin ilmetty Pyörälä. Rauhallinen, asiallinen, mutta kuitenkin tosipaikan tullen kylmä viimeistelijä. @Goner on taitava kuin Viuhkola. Osaamista ja tietämystä löytyy, eikä puntti tutise kovassakaan paikassa. Pystyy hahmottamaan kokonaisuuden vaikeuksienkin keskellä. Positiivinen johtaja. @Proffa_20 oli myös itsestään selvä valinta ykkösketjuun ja Sebastian Ahoksi, eikä vain lempinimen vuoksi. Aivot käy ja materiaalia syntyy.

Kakkosketjuun @Huml71 oli selvä valinta. Tekee paljon töitä antaumuksella. Omaa sekä taidon, että asenteen. Tietää paljon, eikä ota taka-askelia. Pudottaa hanskat tarpeen tullen ja voi joskus huitaista vyön alle, muttei tarkoituksella. Ei tee asioista henkilökohtaisia. Laiturit olikin sitten jo pikkaisen hankalampi valita. Lopulta valintani oli tuore ja raikas @VeeJiiJii ja kokenut routasydän @Derksen . @VeeJiiJii on taidokas kuin Donskoi ja pysyy kovassakin paikassa asialinjalla, keskittyen olennaiseen. Jotenkin samalla tavalla terveen oloinen kuten Donskoi. En osaa tarkkaan sanoa, mistä rinnastus nimimerkin @Derksen ja Haatajan välillä syntyi. Ehkäpä se liittyy arvostukseen ja aikakauteen.

Kolmosketju on minulle perin rakas. Nopeat laiturit @Numero13 ja @Frank McKee luovat iloa ja maalipaikkoja positiivisuudellaan, samoin kuin heihin rinnastamani Junttila ja Puljujärvi. Tykkään iloisesta asenteesta ja pelityylistä. @Frank McKee roikottaa kieltään ulkona kuten Puljujärvi. Sitten sentterinä aina yrmeä @oukka pitää huolen siitä, etteivät pojat laidoilla innostu liikaa. Karvinen on minusta hyvä rinnastus häneen. Kun on krooninen uupelo senttereistä, pitää laittaa laituria keskushyökkääjän paikalle.

Nelosketju on koottu nuorista tulevaisuuden toivoista. @J_Boumedienne on ottanut tällä kaudella askeleita kohti taisteltavaa joukkuepelaajaa samoin kuin paljon arvostamani J. Koskenkorva. Molemmissa on ainesta yhteisönsä kantavaksi voimiksi tulevaisuudessa. Minulle tämä rinnastus oli selviö. @Corona on taitava ja osaava, kuten V.Koivunen. Todellinen huippulupaus. Kahdensuunnan pelaamisessa kuitenkin vielä puutteita. Sitten oikea laita @karfan . Ajatukseni oli luoda nuorisoketju, mutta jälkeenpäin huomasin, että oletkin kokenempi kuin tiesin. Yhtäkaikki, muistutat Aku Rätyä. Asiantuntemusta ja taitoa on ja laukaus on loistava, eli hyviä pointteja löytyy. Teet myös paljon töitä ja rapatessa roiskuu, kuten Aku Rädyllä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyviä pelaajiahan tuolla kokoonpanossa näkyy olevan ja hyvin erityyppisiä. Itse ehkä kuitenkin olisin nimimerkin @Huml71 laittanut kokoonpanoon Ivan Humlin rooliin nimimerkkinsä mukaisesti.
Mietin myös tuota rinnastusta, mutta mielestäni Corso oli lopulta paljon osuvampi. Huml on aivan liian positiivinen ja luova ollakseen @Huml71 . @Huml71 on tehty enemmän Corson kaltaisesta temperamenttista. Tämä ilman arvolatausta siitä, kumpi oli parempi pelaaja Corso vai Huml, sillä molemmat pelaajat olivat huikeita.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mietin myös tuota rinnastusta, mutta mielestäni Corso oli lopulta paljon osuvampi. Huml on aivan liian positiivinen ja luova ollakseen @Huml71 . @Huml71 on tehty enemmän Corson kaltaisesta temperamenttista. Tämä ilman arvolatausta siitä, kumpi oli parempi pelaaja Corso vai Huml, sillä molemmat pelaajat olivat huikeita.
Aivan. Itsellä pisti tuolta ketjusommitelmastasi silmään pari nimimerkkiä, joille voisi sopia myös toisenlainen rooli organisaatiossa, vaikka sitten pelaajauran jälkeen jos ei muuten.

Ensinnäkin @VeeJiiJii mielestäni seurailee aika aktiivisesti niin entisten Kärppäpelaajien/-valmentajien kuin pelaajien ja valmentajien liikkeitä maailmalla ylipäätään. Edellämainittu yhdistettynä hyvään kokonaiskuvaan siitä, millaista pelaajatyyppiä mikäkin pelaaja edustaa ja minkälaista koulukuntaa mikäkin valmentaja on voisi olla yhdistelmänä hyvin passeli UTJ tämmöiseen Dream Teamiin.

@Huml71 ja @Proffa_20 puolestaan lähestyvät monesti viesteissään kokonaisuutta pelitavallisesta näkövinkkelistä. Tuolle näkemykselle ja ymmärrykselle voisi olla tilausta myös valmennushommissa. Eipä pelin ymmärtämisestä toki ole peliurallakaan haittaa.

Ja tosiaan tuonne kokoonpanoon kun on tungosta oikein urakalla, niin itse olen aika aktiivisena Juhani Tammista käsittelevien ketjujen sisällöntuottajana opetellut kyseisen herran sekä suullisen että kirjallisen ilmaisuasun sen verran hyvin ja antaumuksella, että tuota kielellistä taitoa hyväksikäyttäen uskoisin kykeneväni kommunikoimaan hyvin Tamin kanssa. Joten sopiva rooli voisi olla vaikka jonkinlainen etävalmentajan pesti yhdessä Tamin kanssa Kuusamakujan saunan mainion Narvi-kiukaan lämmössä pelejä katsellen ja kylmää Karhua nautiskellen. Chapeau!!
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Vituusaatana mistä sää tämmösiä keksiti. mä lähen nyt köyriin muijaa oikeen kunnollla.
Hui suattana tietäsittäpä...
Jaha, meni tieten hieman jäseniin eilen illalla tuo voitto kun on tullu mitälie kirjoteltua.
No nyt jätin kyllä oluet mutta perkule kun en vaan muista että mihin.
Pelipäivä taas, kravattia kaulaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitten jos ajatellaan tuota runsasta poisjääneiden listaa, niin Jatkiksen foorumin Kärppäosion sisäisen pistepörssin (eniten tykkäyksiä) kärkinimistä tuolta puuttuu itseni lisäksi ainakin @Roger Moore , @holynordic , @HokiJone , @Glove , @Micol ja @1971 ,me varmaan ollaan sitten penkin takana klubitakit päällä. Toki tuossahan on vasta hyökkäysketjut nimetty, että pakistossa, maalinsuulla ja rotaatiossa on vielä tilaa otaksun.
Jep. Noista nostoista @HokiJone (Hyvönen) ja @holynordic (Aarnio) olisivat olleet kyllä hyvät vaihtoehdot laitureiksi. Molemmat vetävät kovalla asenteella ja isolla routasydämellä. @HokiJone nimimerkillä vielä samanlainen virnekin kuin Hyvösellä. Keskelle sitten kokenut taitosentteri @Glove (Pirnes). @Micol (Ronkainen) ja @1971 (M.Niemelä) ikikärpiksi pakistoon. Ja olisko mitään, jos @aurora borealis olisi luottopuolustaja kera ison asiantuntemuksen, eli Harri Aho, @aurora borealis (H.Aho). @Roger Moore on sen verran isosti hylännyt joukkueen, että hänelle voisi sovitella kenties joskus tuhlaajapojan paluuta tyyliin Janne Pesonen, Juhamatti Aaltonen tai Ville Leskinen. Toivottavasti palaisi, sillä se olisi mahtavaa. Mutta joo, paljon jää mainitsematta nimimerkkejä tässä leikissä. Eteenpäin ja kohti iltapäivän isoa peliä. Vastassa siis hirmuvireinen Lukko Raumalla. Ottelu alkaa jo klo 15.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore on sen verran isosti hylännyt joukkueen
Alkuun ajattelin että en antaisi sinulle sitä nautintoa että reagoisiin mitenkään näihin lässytyksiin, mutta alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva vääristely ja omien tulkintojen tekeminen jopa silloinkin kun en ole mitään kantaa itse aiheeseen ottanut. Ei, minä en ole hylännyt Kärppiä sen enempää kuin moni muukaan aktiiviseuraaja, katson edelleen tulokset ja ottelukoosteet käytännössä aina ja katson myös pelit kun niitä tulee C More Sport 1:ltä tai 2:lta. Tälle kaudelle en jaksanut erillistä liigapassia hankkia koska elämässä on muutakin tekemistä kuin SM-Liigan seuraaminen. Toivon edelleen Kärpille vain ja ainoastaan hyvää ja viimeistään varmaankin pudotuspelien alkaessa otan sitten laajempaa liigapakettia käyttöön kun pleijarit nyt kiinnostaa aina, pelasi siellä sitten ketä tahansa.

Enempää en aio sinun egoasi hivellä keskustelemalla kanssasi, sillä se on aina sitä samaa vääristelyä ja omien tulkintojen tekemistä. Toivon että sinäkään et jatkossa enää tägää minua näihin juttuihisi ja jätät nämä keittiöpsykologin analyysit tekemättä siitä mitä minä olen muka tehnyt ja mitä olen hylännyt. Eli älä tägää minua äläkä väitä minun tehneen yhtään mitään, kiitos.

Hyvää loppuelämää sinulle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enempää en aio sinun egoasi hivellä keskustelemalla kanssasi, sillä se on aina sitä samaa vääristelyä ja omien tulkintojen tekemistä. Toivon että sinäkään et jatkossa enää tägää minua näihin juttuihisi ja jätät nämä keittiöpsykologin analyysit tekemättä siitä mitä minä olen muka tehnyt ja mitä olen hylännyt. Eli älä tägää minua äläkä väitä minun tehneen yhtään mitään, kiitos.

Hyvää loppuelämää sinulle.
Suuria tunteita. Se on hyvä. Jos sinä tälle palstalle kirjoittelet, ovat kirjoituksesi vapaasti kaikkien kommentoitavissa ja tulkittavissa. En siis voi tuota pyyntöäsi varmuudella toteuttaa. Jos joku kirjoituksesi herättää minussa ajatuksia ja halun kommentoida, sen takuulla teen jatkossakin. Ehkäpä hiukan rennompi suhtautuminen nimimerkkiini voisi helpottaa sinua tämän asian kanssa. Ei tämäkään tekemäni nimimerkkien vertaaminen pelaajiin ihan mahdottoman vakavaksi asiaksi ollut tarkoitettu. Mutta ei siinä mitään, tunteet ovat hyvästä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta ei siinä mitään, tunteet ovat hyvästä.
Tästä olen samaa mieltä, tunne on olennainen osa kilpaurheilua ja sen seuraamista. Tosin sen perusteella, kuinka hanakasti olet itse tavannut kommentoida tapauksiin, joissa koet nimimerkkiisi ja sen kirjoituksiin kohdistuneen vääristelyä ja virheellisiä tulkintoja, kuvittelisin, että ymmärtäisit myös @Roger Moore n tuntemuksia sen suhteen, että olet aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehnyt hänen kannattajuudestaan ja "isosta joukkueen hylkäämisestään" aiempien viestien perusteella. Joukkuetta voi kuitenkin seurata ja tukea monin eri tavoin, vaikka ei olisikaan Liigapassin tilaaja tällä hetkellä ja vaikka olisi hyvinkin kriittinen tämän kauden joukkuetta ja seuran toimintaa yleensäkin kohtaan.
 
H

Hidas_ja_kankea

Ei tämäkään tekemäni nimimerkkien vertaaminen pelaajiin ihan mahdottoman vakavaksi asiaksi ollut tarkoitettu.

Pidin avuttomana tuota hengennostatus yritystä. Jos jotain tuollaisia metodeja työssäsi käytät, ei ne toimi täällä. Kohderyhmä on toinen. Mieleeni tuli jokin epäonnistunut yritysvalmennuskurssi omasta menneisyydestäni, jossa kouluttaja käyttää vakioitua sapluunaa ja ei osaa lukea yleisöään. Ei ne kaikki ole olleet epäonnistuneita, mutta osa valitettavasti oli.

Käytän tässä nyt oikeuttani kommentoida tänne kirjoitettuja tekstejä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, vaikka ei tykkääkään seuran nykymeiningistä, kärpän sydänmessä virtaa kärpän veri - ehkä sakeampana kuin monella täällä tai seurajohdossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosin sen perusteella, kuinka hanakasti olet itse tavannut kommentoida tapauksiin, joissa koet nimimerkkiisi ja sen kirjoituksiin kohdistuneen vääristelyä ja virheellisiä tulkintoja, kuvittelisin, että ymmärtäisit myös @Roger Moore n tuntemuksia sen suhteen, että olet aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehnyt hänen kannattajuudestaan ja "isosta joukkueen hylkäämisestään" aiempien viestien perusteella.
Siis tein leikkimielisen vertailun nimimerkkien ja pelaajien välillä. Minusta @Roger Moore nimimerkin vertaaminen Janne Pesoseen, Ville Leskiseen tai Juhamatti Aaltoseen oli ihan osuva ja hauska.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pidin avuttomana tuota hengennostatus yritystä. Jos jotain tuollaisia metodeja työssäsi käytät, ei ne toimi täällä. Kohderyhmä on toinen. Mieleeni tuli jokin epäonnistunut yritysvalmennuskurssi omasta menneisyydestäni, jossa kouluttaja käyttää vakioitua sapluunaa ja ei osaa lukea yleisöään. Ei ne kaikki ole olleet epäonnistuneita, mutta osa valitettavasti oli.
En ole yllättänyt, ettei sinulle uponnut. Se ei haittaa, meitä on moneksi.
Käytän tässä nyt oikeuttani kommentoida tänne kirjoitettuja tekstejä.
Kirjoitukseni ovat täällä vapaasti kommentoitavissa, tulkittavissa ja arvioitavissa. Mukava, että on keskustelua. Se ei kuitenkaan ole oikein, että vedät asian sen verran henkilökohtaiselle tasolle, että otat esille siviilityöni. Mutta enpä sille mitään voi.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jumituin vaatekaapillani muistelemaan vanhoja. Hommasin aikanaan t-paidan muistoksi Kärppien historiallisesta voittoputkesta, joka oli mitaltaan 17 ottelua. Paidan selkämyksessä on ottelut lopputuloksineen ja päivämäärineen. Voittoputki alkoi 1.10 ja päättyi 22.11. Vuosi oli 2013. Tuon putken aikana voitettiin mm. Tappara 4-1, HIFK 5-0, Jokerit 8-4, Blues 5-0, HPK 7-0. Tuon putken katkaisi Ilves, joka haki voiton Oulusta lukemin 2-5. Tuon jälkeen taas sisuuntuneena vedettiin kahdeksan ottelun voittoputki.

Muistattekos? Se oli Marjamäen nihilistikiekkoa se. Ja loppu oli historiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös