Hollolalainen perheyritys Viherpalvelut Hyvönen Oy tarttui Lahden Pelicansin tarjoukseen.
www.is.fi
Siinä on taas hieno esimerkki, tällä kertaa Lahdesta, kuinka liigaseura yrittää edes jollain tavalla kompensoida näitä saamatta jääviä lipputuloja, jotta seuran talous ei menisi ihan kuralle. Pisteet tästä Lahteen!
Kärppien tilanne ei toki varmasti ole liigaseuroista siellä ns. akuuteimmassa päässä, kiitos hyvän taloudenhoidon aiemmilta vuosilta, mutta kummalliselta tuntuu kyllä sekin vaihtoehto, että mitään keinoja ei yritetä hyödyntää tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Kärpillä kun olisi tässäkin kohdassa se aika iso ja merkittävä valttikortti - Puolen Suomen joukkue. Moni firma olisi luultavasti mielellään mukana taloudellisesti tukemassa omaa rakasta seuraa esimerkiksi ostamalla mainospaikkoja.
Ilmaisia vinkkejä toimiston väelle, voitte vaikka copypastettaa tämän listan aamupalaveriinne:
- Tyhjät katsomot suuren maailman tyyliin
jättikokoisilla mainoslakanoilla piiloon. Arina, Oulun Energia jne...
- Laitaplekseihin pienempiä mainoksia juhajunnotyyliin, eli kaikki otetaan mitä rahalla saadaan kasaan. Yhteisöllisyys.
- Ilkka Mikkola juoksemaan pitkin hallia pelien ajaksi firmojen mainoslakanoita/lippuja heiluttaen. Esim. 5 min esilläoloaikaa hintaan X. Firmat toimittavat itse mainoslakanat, hallilta löytyy varmaan niitä Kärppälippuja, joita junnut ovat jäällä heilutelleet ennen pelin alkua, lipun tilalle voi vaihtaa mainoslakanan.
- Virtuaaliyleisöä paikalle (esim. jättinäyttö katsomoon ja sinne fanien pärstäkuvia vilahtelemaan hintaan X. Moderni vaihtoehto mm. KalPan ja Ässien pahvifaneille. Vaihtoehtoisesti joku muu tapa ottaa fanit mukaan.
- Joku ihastuttava videopätkä, johon myydään mainostilaa yrityksille ja sekaan Kärppiä. Otetaan tälle vaikka koodinimi "
Kärpät <3 Pohjoinen, yhdessä eteenpäin" ja sinne sitten klippejä Kärpistä, jossa johtohahmot puhuu kannustavasti ja mainosklippejä väleihin. Tätähän voi sitten luukuttaa sosiaalisessa mediassa, otteluiden aikana mediakuutiolla ja saakohan jopa CMoren lähetykseen tällaisen hoidettua? Olikohan Ässien pelissä jossain kohtaa klippi, jossa oli yrityslogoja ja Ässiä tukemassa teksti.
- Lisää kannatuslippuja myyntiin ja tähän hommaan sponsorit isosti mukaan tukijoukkoihin. Esim: "Osta kannatuslippu Kärppien x.x.2021 pelattavaan otteluun, saat kaupan päälle alennuskoodin Prisman verkkokauppaan, jolla saat jotain etua tai alennusta jne yms etc."
- Erilaisia haasteita. Joulukuun JYP-otteluun oli Petopodin somessa hauska haaste, jossa JP Haataja sekä Niklas Bäckström haastoivat kapteenin 10 minuutin ajaksi kylmäaltaaseen pelin jälkeen. Jos kapteeni suoriutuu, he lupasivat ostaa lippuja Kärppien peleihin jonkun tietyn määrän, epäonnistuessa Kapteeni olisi maksanut liput. Kärpillä on niin valtava Kärppä-perhe ympäri maailmaa, että luulisi tällaisia haasteita olevan toteutettavissa helpohkosti, josta seuraisi hyvää positiivista pöhinää someen ja vähän lantteja Kärppien kassaan.
- Muutama henkilö hallille megakalliilla lipulla sisään, kuninkaallisten kohtelulla ja joku seuralegenda isännöimään vierasta - turvavälien päästä tietysti.
Kyllähän näitä keksisi vaikka miten paljon, kun vaan jaksaisi ideoida.