Muistatko noita nimimerkkejä, jotka olisivat toistelleet Sport-pelaajien palkka-arvioiden olleen kymppitonneilla pielessä.
Muistini on tunnetusti huono, mutta lyhyt. Siksi pidänkin saamani yksityisviestit tallella. Keskustelupalstan sääntöjen sekä osin
eettismoraalisten syidenkin johdosta en edelleenkään mainitse kyseisiä nimimerkkejä, enkä kopio viestejäkään sellaisinaan nähtäville. Vapaamuotoisesti niiden sisältöä voi kaiketi kuitenkin referoida.
Eräs palstalaisistamme valisti minua ”100% varmana tietona” että ”Sport ei maksa kenellekään yli 45000” ja myös siitä, että ”Kuusisto ei edes ole Sportin kallispalkkaisin pelaaja”. Tietojen annettiin olevan peräisin hallituksesta.
Toinen taas kirjoitti samasta asiasta hieman vähemmän vakavasti otettavasti, eli suurin piirtein näin: ”Luuletko idiootti tosiaan että Sport maksaa tollasia summia. Oikeat summat on jotain puolet tuosta.” Puhe oli varmaankin ollut 60 tonnin palkoista.
Ei mulla ole mitään syytä keksiä tällaisia juttuja. Kaikki Sport-kannattajat eivät vain suostuneet uskomaan että kärkimiesten palkat olivat edelleenkin pilvissä. Kyseessä on aktiivisia palstakirjoittajia, joten todennäköisesti ovat kirjoitelleet julkiselle puolellekin samansisältöisiä viestejä. Penkomalla ehkä löytyy, itse en jaksanut etsiä edes mihin ketjuun olen arvioitani kirjoitellut.
Olen sitä mieltä, että sen Mestis-joukkueen, joka tosissaan pyrkii seuraavan kerran SM-liigaan, on satsattava pelaajien palkkoihin enemmän kuin, mitä Sport satsasi.
Tulkitsenko väärin, vai onko tuo luettavissa niin että olisit toivonut Sportin maksaneen jopa vielä enemmän palkkaa pelaajilleen? Sehän olisi ihan absurdi toive. Seura maksoi liikaa niin omiin tuloihinsa kuin kilpailijoihinsakin nähden.
Mutta sitten asiasta uuteen: mitkä ovat veikkaukset tämän kauden palkkakunkkujen osalta? Sport on järkevöittänyt politiikkaansa, mutta on varmasti edelleenkin sarjan avokätisin maksaja. Mahtaisiko mennä pahasti metsään, jos veikkaisi Tapiota ja Puurulaa 45 tonnin miehiksi? Vai onko Antti Virtasesta mustaksi heposeksi tähän kisaan?