Onko näin? Mitä joidenkin suomalaispelaajien kertomuksiin on uskominen, niin NHL:ssä seurat eivät huolehdi mistään asunnoista eikä autoista, vaan kaikki pitää hoitaa itse alusta loppuun. Tietysti seurassa ennen olleet maanmiehet auttavat sen kun pystyvät, mutta moni pelaaja on tuota valitellut kun kaikki pitää itse tehdä, ja rapakon takana kun asiat monesti tehdään vielä paljon vaikeammin tai ainakin hitaammin kuin täällä Suomessa.
Ihan lehtijuttujen varassa siis olen, en minä muuten noista mitään tiedä. Ja voi olla että seurat tosiaan nykyään jo auttavat myöskin noissa asunto- ja autoasioissa. Ainahan asiat muuttuvat ja joskus parempaankin suuntaan.
Yksittäistapauksia mikäli ei ole hoidettu. Kyllä yleensä hommat hoidetaan sopimuspelaajille kuntoon. Voi olla, että esim. leiritykseen tulevat pelaajat ovat joutuneet hakemaan majoitusta itse ja kyytejä hallille. Mikäli kuitenkin solmii uutena jätkänä mantereella sopparin, niin seura pitää hyvää huolta. Se on tietenkin eri asia, mitä ihmiset pitävät hyvänä huolenpitona. Joku tarvitsee kaikki strösselit jäätelön päälle valmiiksi laitettuna.