Mikä tässä on ihmeellistä?Miksi pelirangaistus merkitään tilastoihin 20 minuutin rangaistuksena?
Käsittääkseni pelirangaistuksen saanut pelaaja ei pääse takaisin askiin 20 minuutin jälkeen.Mikä tässä on ihmeellistä?
Ei pääse ei. Eikä ottelurangaistuksen saanutkaan, vaikka pöytäkirjassa lukee 25 min.Käsittääkseni pelirangaistuksen saanut pelaaja ei pääse takaisin askiin 20 minuutin jälkeen.
Mielenkiintoista, että se on 20 eikä 60.Miksi pelirangaistus merkitään tilastoihin 20 minuutin rangaistuksena?
Ok eli tätä hait kysymykselläsi. Ei se nyt tietenkään voisi olla myöskään 60 jos haluaa ajatella peliin palaamisen kannalta asiaa. Selkeä sääntöhän tämä näin on.Käsittääkseni pelirangaistuksen saanut pelaaja ei pääse takaisin askiin 20 minuutin jälkeen.
Kaudella 1990-1991 poistui jääkikkomaaleista maalien sisältä se ”muikkuverkko”. Eli verkosta tehty ns. verho joka roikkui maalin katosta maalin sisällä.
Mikä tämän ”muikkuverkon” tarkoitus oli ja miksi ne sitten maaleista poistettiin?
Poistuiko tosiaan noin aikaisin? Mulla on nimittäin hyvä juttu ((c)AV) tästä kaudelta 1991-92. Kanadan olympiajoukkue pelasi Raksilassa syksyllä 1991 Suomea vastaan harjoitusottelun ja ainakin Raksilassa tuo verkko oli vielä käytössä silloin. Kanadalla oli varsin nimekäs nippu ainakin nykytietämyksellä (mm. Eric Lindros) ja maalissa pelasi jo siihen mennessä varsin rutinoitunut Sean Burke. Kävi niin että jossain avauserän pyörityksessä Burken luistin jäi kiinni tuohon verkkoon ja lopulta Selänne pääsi ohjaamaan kiekon puoliksi tyhjään maaliin Burken rypistellessä irti verkosta huonolla menestyksellä. Burke oli aivan raivona tilanteesta ja hetken meuhkattuaan tuomarit nostivat verkon maalin päälle, siis siten että se peitti yläriman, ja siellä ne pidettiin molemmissa maaleissa ottelun loppuun saakka.Kaudella 1990-1991 poistui jääkikkomaaleista maalien sisältä se ”muikkuverkko”. Eli verkosta tehty ns. verho joka roikkui maalin katosta maalin sisällä.
Mikä tämän ”muikkuverkon” tarkoitus oli ja miksi ne sitten maaleista poistettiin?
Kahesti! 9.9. tätä vuotta U20 Tappara-JYP ja 22.10. viime syksynä U20 Tappara-Kiekko-Espoo Ch. Kummassakin pelissä vastustajan right-molari on vaihdettu kesken pelin leftiin.Oletteko usein nähneet pelin, jossa molemmat pelaavat maalivahdit pelaavat maila vasemmassa kädessä?
Minä olen nähnyt kerran. Eilen.