Sekalaisia kysymyksiä jääkiekosta

  • 2 000 516
  • 8 417

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ja voidaan siellä hetkellisesti mennä 5v5:kin, jos ei katkoja tule. Espoossa oli viime vuoden puolella peli, jossa kolmannen erän päättyessä oli molemmilla jengeillä rangaistus kärsittävänä.
Itse asiassa juuri tällaista erikoistilannetta hainkin. Mulla on muistikuva, että tällä tai viime kaudella TPS olisi pelannut yhden vastaavan jatkoajan. Voisiko kyseessä olla jopa sama ottelu? Jatkoajalla ei siis pelattu kertaakaan 4vs4.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Itse asiassa juuri tällaista erikoistilannetta hainkin. Mulla on muistikuva, että tällä tai viime kaudella TPS olisi pelannut yhden vastaavan jatkoajan. Voisiko kyseessä olla jopa sama ottelu? Jatkoajalla ei siis pelattu kertaakaan 4vs4.

Mulla on mielikuva, että kyseessä oli Blues - TPS, joskus marras- tai joulukuussa tällä kaudella. Jatkoaika aloitettiin kyllä 4v4, mutta jäähyjen päätyttyä päädyttiin pelaamaan 5v5 ja koska katkoja ei tullut, niin koko loppujatkoaika pelattiin sitten 5v5.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Ei liity suoraan jääkiekkoon, mutta mikäli esim, SM-liiga ottelu perutaan tai keskeytetään syystä tai kolmannesta niin arvotaanko se pitkävedossa 1, X tai 2 vai poistetaanko se kupongilta..?
Mitenkä nämä tasoituskohteet otetaan huomioon ko. tapauksissa?

esim pelikuponkilla.
ilves +1 vs. tappara X
Ottelu perutaan ja kohteesta arvotaan 2. Pitkäveto vituiks?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ei liity suoraan jääkiekkoon, mutta mikäli esim, SM-liiga ottelu perutaan tai keskeytetään syystä tai kolmannesta niin arvotaanko se pitkävedossa 1, X tai 2 vai poistetaanko se kupongilta..?
Mitenkä nämä tasoituskohteet otetaan huomioon ko. tapauksissa?
Tämä ei perustu ihan varmaan tietoon, mutta uskoisin että menisi niin että Veikkaus maksaisi kaikille merkeille kertoimella 1,00.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mulla on mielikuva, että kyseessä oli Blues - TPS, joskus marras- tai joulukuussa tällä kaudella. Jatkoaika aloitettiin kyllä 4v4, mutta jäähyjen päätyttyä päädyttiin pelaamaan 5v5 ja koska katkoja ei tullut, niin koko loppujatkoaika pelattiin sitten 5v5.

Juu se oli se 7.12 pelattu matsi joka huipentui voittomaalikisaan, jossa Heiskanen heitti jalkakikkaa ja Nordlund lämäsi pisteiden välistä päätyplekseihin. Ja kuten tuossa ylläkin mainitaan, niin kyllä jatkoajalla pelattiin 4 vs 4, mutta ei jatkoajan vaan jäähyjen takia.
 

jarnoz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Seppo Räty
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole olemassa, joten kysytään nyt tämmönen. Eli muistaako/tietääkö kukaan, onko kukaan pelaaja protesti mielessä tehnyt omaa maalia? Eli siis niin, että oma veska on viellä seissy tolppien välissä? Jos näin on joskus käynyt, niin tuskin on seuraavassa pelissä alottavassa kokoonpanossa ollu :)..
 

Fat Jesus

Jäsen
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole olemassa, joten kysytään nyt tämmönen. Eli muistaako/tietääkö kukaan, onko kukaan pelaaja protesti mielessä tehnyt omaa maalia? Eli siis niin, että oma veska on viellä seissy tolppien välissä? Jos näin on joskus käynyt, niin tuskin on seuraavassa pelissä alottavassa kokoonpanossa ollu :)..

Itse ainakin muistan omilta junnu vuosiltani tilanteen, tämä ei tosin protestointia ollut vaan taktikointia.

2-osainen playoff kohtaaminen jossa hävittiin eka peli ja johdettiin toista reilusti jolloin peli olisi mennyt jatkoajalle että jatkoonmenijä selviää. Meille tuli ottelun lopussa jäähy joka olisi tarkoittanut sitä että kun otteluparin voittaja haettiin jatkoajalta niin me olisimme joutuneet alivoimalla pelaamaan jatkoajan alun. (lievästi tyhmät säännöt) Aloituksesta äkkiä kiekko omaan maaliin ja päästiin täydellä miehityksellä pelaa jatkoaikaa.(ja voitettiin)
 

ilu

Jäsen
Tuli tossa viime yönä mieleen että Tepsin keväällä 1999 keväällä voittama mestaruus on viimeisin "kotimaisin voimin" voitettu mestaruus siis ilman ulkkareita niin kysymys olisi että koska tuommonen on edellisen kerran (99 kevättä lukuunottamatta) tapahtunut? Omalla mutulla varmaan täytyy ainakin 80-luvulle mennä että tommonen tulee vastaan?

Tapparan mestaruus 1985-1986 on edellinen kotimaisin voimin tullut mestaruus. Tätä aiemmat liigamestaruudet tulivatkin kaikki suomalaisilla rostereilla, poislukien HIFK:n mestaruudet -80 ja -83.

JYPin mestaruuden kotimaisin voimin tulleeksi väittäminen on vähän, no, tyhmää. Bicek pelasi yli puolet runkosarjan otteluista.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
JYPin mestaruuden kotimaisin voimin tulleeksi väittäminen on vähän, no, tyhmää. Bicek pelasi yli puolet runkosarjan otteluista.

Jep, ja vetihän siellä Filip Riskakin koko kauden.

No leikki sikseen, JYPin mestaruutta on vaikea arvioida sillä Bicekin ollessa joukkueessa pedattiin aika vahvasti runkosarjan voitto, mutta tosin itse mestaruus voitettiiin kuitenkin täysin suomalaisella joukkueella.

Ei nyt suoraan liity tähän ketjuun mutta helvetin hyvä on ollut ulkkarihankintojen osumaprosentti JYPillä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ei nyt suoraan liity tähän ketjuun mutta helvetin hyvä on ollut ulkkarihankintojen osumaprosentti JYPillä.
Viime vuosina kyllä, mutta ei siitä pitkää aikaa ole kun täälläkin nuo ulkkareiden haut oli aivan hakuammuntaa. Vieläkin painajaisia tuovat esim. herrat Wirll, Lawson, Skuta, Drouin, Mattie, Steen... Voisi jopa sanoa että puolet 2000-luvun hankinnoista.

Varsinkaan kun ko.herra on suomalainen.
Trolololololoo.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Onko huipputasolla (nhl,euroopan pääsarjat) ketään tunnettuja röökinpolttajia?
Jalkapallon puoleltahan kuulemma Vallu Popovitch sauhutteli ihan kesken otteluitakin.. :)
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onko huipputasolla (nhl,euroopan pääsarjat) ketään tunnettuja röökinpolttajia?
Jalkapallon puoleltahan kuulemma Vallu Popovitch sauhutteli ihan kesken otteluitakin.. :)

Onhan näitä, Sergei Zubov, Dion Phaneuf, Miikka Kiprusoff, Selännekin polttaa pikkusikareita. Ja eikös Antti Virtanen ole oikein tunnettu tupakoinnistaan?
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Onhan näitä, Sergei Zubov, Dion Phaneuf, Miikka Kiprusoff, Selännekin polttaa pikkusikareita. Ja eikös Antti Virtanen ole oikein tunnettu tupakoinnistaan?

Vai että jopa Teukka..?
Korostan vielä, että tarkoitan siis ihan aktiivisauhuttelijoita, monellehan maistuvat esim, juuri pikkusikarit viihteellä ollessa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Menikös mulla jotain ohi?
Sitä vaan (hiukan epäselvästi, myönnän...) kommentoin, että kai tuo Dekolta oli vähän läpällä heitetty juttu tuo Riskan ulkomaalaisuus.

Dufvalta siis aikanaan kyseltiin jotain joukkueen ainoasta ulkomaalaisvahvistuksesta Bicekistä, ja Dufva osasi valistaa toimittajaa, että onhan meillä vielä tuo Riska. Hölmö juttu, ja jäänyt vaan siitä elämään.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Itse ainakin muistan omilta junnu vuosiltani tilanteen, tämä ei tosin protestointia ollut vaan taktikointia.

2-osainen playoff kohtaaminen jossa hävittiin eka peli ja johdettiin toista reilusti jolloin peli olisi mennyt jatkoajalle että jatkoonmenijä selviää. Meille tuli ottelun lopussa jäähy joka olisi tarkoittanut sitä että kun otteluparin voittaja haettiin jatkoajalta niin me olisimme joutuneet alivoimalla pelaamaan jatkoajan alun. (lievästi tyhmät säännöt) Aloituksesta äkkiä kiekko omaan maaliin ja päästiin täydellä miehityksellä pelaa jatkoaikaa.(ja voitettiin)

Jos tuollaisessa tilanteessa teidän aloittaja voitti ns. 6-0 aloituksen ja lauoitte itse kiekon maaliin, niin kenen nimi laitettiin pöytäkirjaan maalintekijäksi? Viimeinen vastapuolen pelaaja, joka oli koskenut kiekkoon ennen katkoa?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko huipputasolla (nhl,euroopan pääsarjat) ketään tunnettuja röökinpolttajia?
Al Iafrate oli varsin kova röökimies.
Jos tuollaisessa tilanteessa teidän aloittaja voitti ns. 6-0 aloituksen ja lauoitte itse kiekon maaliin, niin kenen nimi laitettiin pöytäkirjaan maalintekijäksi? Viimeinen vastapuolen pelaaja, joka oli koskenut kiekkoon ennen katkoa?
Tähän en osaa vastata, mutta voihan aloituksen voittaa paljon reilumminkin: 100-0 (näinhän monesti sanotaan). Eikös tuollaisessa tilanteessa maalintekijäksi pitäisi merkitä se pelaaja, joka oli aloituksessa, vaikkei hän koskisi kiekkoon ollenkaan? Näin on ainakin joskus jossain menetelty, en tiedä sitten mitä kävi tuossa älyttömässä esimerkkitapauksessa. Älyttömässä sikäli, ettei jäähyn tietenkään pitäisi jatkua jatkoajalle, joka on tavallaan oma ottelunsa.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Onko huipputasolla (nhl,euroopan pääsarjat) ketään tunnettuja röökinpolttajia?

Ainakin Dany Heatley, Mats Sundin ja Mario Lemieux, joka tosin yritti uransa loppupuolella valehdella lopettaneensa aikapäiviä sitten.

Kyllähän pieni tupakointi kuuluu terveelliseen ja monipuoliseen elämään.
 

Fat Jesus

Jäsen
Älyttömässä sikäli, ettei jäähyn tietenkään pitäisi jatkua jatkoajalle, joka on tavallaan oma ottelunsa.

Sanoppa muuta, himpun siinä ihmeteltiin ku asiaa tuomarilta tiedusteltiin. Ei tullut ikinä tarkistettua oliko tuomari oikeassa asian suhteen. Tämä tapahtui siis joskus 1997-98 tjsp.

Maalintekijästä ei hajuakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös