Sekalaisia kysymyksiä HIFK:sta

  • 607 697
  • 2 427

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tämän kyseisen biisin tähän nimenomaiseen versioon liittyen: miksi ihmeessä pitää soittaa tätä versiota missä lauletaan "C'mon Canada" kun sama kipale on tehty myös kertsillä "C'mon IFK, let's play hockey"? Olisi IFK:lle räätälöity ihan oma versiokin olemassa.

Koska se IFKn versio on aika kakka. Kyllä alkuperäinen on aina alkuperäinen, eikä siihen pidä mennä sörkkimään.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Yksi heikoimmista runkosarjasaavutuksista

Kerho-tappio ratkaisi sen, että HIFK pelasi nyt neljännen kerran liiga-ajallaan kauden siten, että häviöitä tuli enemmän kuin voittoja. Näistä HIFK-standardilla rimanalituskausista 3 on "saavutettu" 2000-luvulla, mikä ei tietenkään ole oikea kehityssuunta.

Nyt sitten vaan kompensaatiota playoffseissa pärjäämällä, niin huono runkosarja voidaan unohtaa olankohautuksella.
 

Stigu

Jäsen
Kerho-tappio ratkaisi sen, että HIFK pelasi nyt neljännen kerran liiga-ajallaan kauden siten, että häviöitä tuli enemmän kuin voittoja. Näistä HIFK-standardilla rimanalituskausista 3 on "saavutettu" 2000-luvulla, mikä ei tietenkään ole oikea kehityssuunta.
Tässä täytyy nyt huomioida seuraavat seikat:

1. IFK on liigassa parhaiten menestyvä joukkue niistä joukkueista, jotka tavoittelevat lähivuosina oman hallin rakentamista Töölön alueelle
2. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Eli IFK:n tavoite on mennä eteenpäin huolimatta siitä mitä jotkut kusipäärunkkarifanit seurasta ajattelevat.

God I love this team!
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Tässä täytyy nyt huomioida seuraavat seikat:

1. IFK on liigassa parhaiten menestyvä joukkue niistä joukkueista, jotka tavoittelevat lähivuosina oman hallin rakentamista Töölön alueelle
2. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Eli IFK:n tavoite on mennä eteenpäin huolimatta siitä mitä jotkut kusipäärunkkarifanit seurasta ajattelevat.

God I love this team!

Ylimielistä, mut hei: Tää on meidän on IFK.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Huoltajien keltaiset hupparit

Ymmärrän kyllä, että väri tulee Perskindol-tuotteen väristä, mutta keltainen muistuttaa liikaa (pardon my french) .arrien väriä.

Jos ei huppareita voi jättää pois, niin ottakaa nyt helvetissä edes ne IFK-logot pois siitä rintapielestä. Näyttää aivan kammottavalta. Hyi saatana!

En tiedä, tuliko oikeaan ketjuun, mutta johonkin oli laitettava.


Lisätään se sekalainen kysymys: Mitä vittua?
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ymmärrän kyllä, että väri tulee Perskindol-tuotteen väristä, mutta keltainen muistuttaa liikaa (pardon my french) .arrien väriä.

No ei me voida valitettavasti rankata sponsseja värien mukaan, varsinkaan jos pitäisi vältellä naapurin värejä, silloihan pannassa olisi ainakin: vihreä, valkoinen, sininen, keltainen, punainen. (todennäköisesti unohdin vielä jonkun naapurin pelipaidoissa olleen värin)
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Olen miettinyt pitkään mitä mieltä porukka on täällä Karalahdesta tänäpäivänä?
Vaikka kuinka on veivannut Jokereissa, niin kyllä Jeressä on ikuinen HIFK-leima. Ja onhan hän antanut kaikkensa kaikissa pelaamissaan joukkueissa. Voiko Jerelle antaa anteeksi?
 

444

Jäsen
Voiko Jerelle antaa anteeksi?

Ei.
Painii aivan täysin eri sarjassa esim. Hirson ja Villen kanssa; Jerelle annettiin kaikki, siitä pidettiin huolta ja sen temppuilut annettiin anteeksi yksi toisensa jälkeen. Missä on kiitos?
Mun puolesta sille voidaan tarjota sopparia tyyliin "mailat ja erkat talon puolesta, mutta luistimet joudut terottaa ite", ja jos ei kelpaa niin menköön muualle.
 
Voiko Jerelle antaa anteeksi?

Itse en ole vieläkään antanut anteeksi herran viinanhuuruisia vuosia IFK:ssa ja silloin osoitettua kunnioituksen puutetta seuraa kohtaan. Pelatkoon uransa loppuun muualla, minun IFK:hon Jere ei ole tervetullut. Ei nyt, ei ikinä.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole vieläkään antanut anteeksi herran viinanhuuruisia vuosia IFK:ssa ja silloin osoitettua kunnioituksen puutetta seuraa kohtaan. Pelatkoon uransa loppuun muualla, minun IFK:hon Jere ei ole tervetullut. Ei nyt, ei ikinä.

Mulla on tismalleen samanlaiset ajatukset Jeren suhteen. Sille annettiin kaikki, mutta se ei todellakaan antanut kaikkeaan IFK:lle. Sen jälkeen se on kyllä ollut mallikansalainen missä ikinä onkaan pelannut.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Mulla on tismalleen samanlaiset ajatukset Jeren suhteen. Sille annettiin kaikki, mutta se ei todellakaan antanut kaikkeaan IFK:lle. Sen jälkeen se on kyllä ollut mallikansalainen missä ikinä onkaan pelannut.

Samalla mutulla mennään täälläkin. Eniten itseä otti kupoliin toki perseily organisaatiota kohtaan, mutta vielä enemän pelleily joukkuetta ja joukkuetovereita kohtaan. Kaikki katoamiset sekä muut tempaukset eivät todellakaan kuulu joukkuelajiin. Ja näitä tapauksia oli niin monta etten itse ainakaa hevillä anteeksi anna.

Ja koska on kyse ketjusta, jossa voisi jotain kysyä niin päätimpä kysyä seuraavaa: Miksi B2-fanipääty aikanaan hajotettiin / lopetettiin / siirrettiin? Itse F3:ssa kohta 15v istuneena olen siinä fiiliksessä, että tuo toimi omana aikanani parhaiten. Saattaahan olla että aikakin on jo kullannut muistot.
 
Viimeksi muokattu:

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Samalla mutulla mennään täälläkin. Eniten itseä otti kupoliin toki perseily organisaatiota kohtaan, mutta vielä enemän pelleily joukkuetta ja joukkuetovereita kohtaan. Kaikki katoamiset sekä muut tempaukset eivät todellakaan kuulu joukkuelajiin. Ja näitä tapauksia oli niin monta etten itse ainakaa hevillä anteeksi anna.

Niin kuin hyvin moni tietää, tuo oli vielä sitä aikaa kun viina ja huumeet miestä veivät. Se ei tietenkään ole mikään selitys, joka muuttaisi Jeren toiminnat hyväksyttävämmiksi. Täytyy vain muistaa, että huume/viinariippuvaisilla ihmisillä on hyvin vaikeaa elää normaalissa elämän rytmissä. Itse nostan hattua, että mies kasvoi vihdoin aikuiseksi ja kaukalossa huippu-urheilijaksi.

Mikäli mies ei olisi hukannut elämästään n. 10 vuotta viinan ja huumeiden takia, tämä kaveri pelaisi edelleen NHL:ssä. Antoi aikoinaan "vähän" liian paljon tasoitusta muille.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Itse nostan hattua, että mies kasvoi vihdoin aikuiseksi ja kaukalossa huippu-urheilijaksi.

Lyhensin hieman Miken viestiä ja olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä kyllä lähes kaikista kohdista. Ja ennen kaikkea tästä jonka lainasin. Olen todellakin onnellinen siitä että herra on saanut itsensä kuntoon ja pelaa hyvää lätkää. Tästä ei kahta sanaa. Mutta silti minun IFKhon mies ei ole tervetullut. En lopeta kausarilla istumista matseissa, jos sattuisi tulemaan. Mutta en häntä tänne enään halua.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin kuin hyvin moni tietää, tuo oli vielä sitä aikaa kun viina ja huumeet miestä veivät. Se ei tietenkään ole mikään selitys, joka muuttaisi Jeren toiminnat hyväksyttävämmiksi. Täytyy vain muistaa, että huume/viinariippuvaisilla ihmisillä on hyvin vaikeaa elää normaalissa elämän rytmissä. Itse nostan hattua, että mies kasvoi vihdoin aikuiseksi ja kaukalossa huippu-urheilijaksi.

Mikäli mies ei olisi hukannut elämästään n. 10 vuotta viinan ja huumeiden takia, tämä kaveri pelaisi edelleen NHL:ssä. Antoi aikoinaan "vähän" liian paljon tasoitusta muille.

Onneksi täällä on porukkaa jotka tietää kaiken "huume- ja viinariippuvaisista" ihmisistä, ennen kaikkea sen että varmin merkki asiasta on pelata jääkiekkoa huipputasolla.

Jere Karalahti oli Euroopan paras puolustaja jo vuosina 1998 ja 1999. Oliko mies silloinkin täydessä pöllyssä vai vesiselvänä, totuus ei tuosta muutu. Tekopyhä NHL pisti sitten Nashvillessa ensikäryn jälkeen totaalisen "ei tuopin tuoppia" -kiellon ja pilasi parhaat vuodet.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Tekopyhä NHL pisti sitten Nashvillessa ensikäryn jälkeen totaalisen "ei tuopin tuoppia" -kiellon ja pilasi parhaat vuodet.

Väität tässä kirkkain silmin, että NHL pilasi Karalahden parhaat vuodet? Kyllä se tässäkin tapauksessa oli se kaveri, joka Jereä katsoi peilistä.

Kuten sanoin, Jere antoi tasoitusta muille pelaajille siviilielämän "harrastuksillaan." Kaikki yksityiskohdat eivät onneksi ole julkisuuteen päätyneet, eikä ne sinne tosin kuulukaan. Tästä syystä en rupea itsekään sen enempää täsmentämään. Sanon vaan, että ei se Jeren NHL -keikkaa yhteen tai kahteen tuoppiin kaatunut. Kyllä se on sanomattakin selvää, että kankkusessa saati päissään ei ammattilaisjoukkueen treeneihin saavuta. Mutta tämä jää osaltani tähän. Hienoa nähdä, että Jere on noussut huipputasolle vihdoin kun jätti aineet muiden käytettäväksi.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja onhan hän antanut kaikkensa kaikissa pelaamissaan joukkueissa. Voiko Jerelle antaa anteeksi?

Antanut kaikkensa? HIFK? HIFK antoi hänelle kaikkensa, kunnes ei enää voinut. Sen jälkeen Jere on ollut kelpo pelimies ja urheilija. Toki oion tässä polkuja koska tuohon kokonaisuuteen liittyy myös paljon henkilökohtaisia ongelmia, pohjalla käynti ja sieltä nousu.

Voiko antaa anteeksi? Anteeksi voi antaa, unohtaa ei voi, hyväksyä ei tarvitse. Viimeinen niitti oli strippaaminen narrifanien edessä. Mies on nyt löytänyt jokerisydämen rinnastaan ja noussut jokeri-ikoniksi, pysykööt siellä.
 

10penttiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Habs, Sympatiat NY Rangers
Miten sitä aina kelaa mielessään että tänä kautena jokin muuttuu? Se on vittu joka kevät sama asia, ajoittain pelataan helvetin hyvin mutta koko kautena ja eteenkin mitä lähemmäs kevättä päästään niin se aina valkenee, ei me tänä(kään) keväänä tulla menestymään.
Rakastan tätä seuraa yli kaiken ja tottakai toivon sille menestystä mutta eihän se vittu joka vuosi voi olla sama juttu. Meillä on vittu liigan suurimpia budjetteja ja aina, vittu aina käy tällälailla. Ei edes vituta, tähän on jotenkin niin tottunu. Miten saatais IFK pelaamaan sillä tasolla kun sen pitäis? Tuntuu siltä että kaikkea on kokeiltu mutta mikään ei vaan näyttäis skulaavan.
Onneks sentään noin joka 13:ta vuosi voidaan odottaa menestystä, seuraavaan mestaruuteen ei edes enää oo niin pitkä aika, vaan 10 vuotta, 2024, sillon pitäis Helsinki Gardenin olla pystyssä ja ehkä sitä pääsee opettamaan jo siinä vaiheessa seuraavalle sukupolvelle mitä IFK merkitsee.
Loppuun viellä pakollinen fiilisvideo Pedron tarina. Linkki vie youtubeen erääseen legendaariseen jalkapalloselostukseen
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös