Kieltämättä antaa mielenkiintoisen kuvan taloudellisesta osaamisesta jos "tulos on saatu positiiviseksi" tässä vaiheessa tilikautta. Onko se positiivinen tämän kuun osalta vai mjötäh?
Optimismi on kyllä suomalaisen urheilukentän pahin vitsaus.Itse kiinnitin huomiota tuohon "liian optimistiseen myyntitavoitteisiin". Jos budjetti toissa kaudella on ollut n. 700.000 euroa niin ilmeisesti nyt on uskottu, että saataisiin nostettua liikevaihto yli miljoonaan euroon. Että on siinä ehkä uudella tekijäporukalla ollut hitusen optimismia laskelmissa mukana.
Optimismi on kyllä suomalaisen urheilukentän pahin vitsaus.
Itse kiinnitin huomiota tuohon "liian optimistiseen myyntitavoitteisiin". Jos budjetti toissa kaudella on ollut n. 700.000 euroa niin ilmeisesti nyt on uskottu, että saataisiin nostettua liikevaihto yli miljoonaan euroon. Että on siinä ehkä uudella tekijäporukalla ollut hitusen optimismia laskelmissa mukana.
Kieltämättä antaa mielenkiintoisen kuvan taloudellisesta osaamisesta jos "tulos on saatu positiiviseksi" tässä vaiheessa tilikautta. Onko se positiivinen tämän kuun osalta vai mjötäh?
Kukaan ei oikein puhu tästä asiasta. Mestiksessä on huono kannattaja kulttuuri. Faniporukoilla on semmoinen käsitys että se rumpujen hakkaaminen on jotain oikeaa chänttäämistä, esimerkkinä IPK. Ja sitten huudetaan vaikka vain että "Hokki" ja muutama rummutus.
Mitä tarkoittaa chänttääminen?Kukaan ei oikein puhu tästä asiasta. Mestiksessä on huono kannattaja kulttuuri. Faniporukoilla on semmoinen käsitys että se rumpujen hakkaaminen on jotain oikeaa chänttäämistä, esimerkkinä IPK. Ja sitten huudetaan vaikka vain että "Hokki" ja muutama rummutus.
Minusta siitä ei kannatakaan puhua, ei se puhumalla parane. KANNATTAJAKULTTUURI on sellaista kuin on. Se muodostuu ajan kanssa ihmisten mielissä sellaiseksi kuin muodostuu..Ei sitä väkisin saa luotua. Seurayhteisöt voivat toki yrittää aktivoida sitä esim. kannattajille suunnatuilla tapahtumilla ym..mutta sitähän tehdäänkin.Kukaan ei oikein puhu tästä asiasta. Mestiksessä on huono kannattaja kulttuuri. Faniporukoilla on semmoinen käsitys että se rumpujen hakkaaminen on jotain oikeaa chänttäämistä, esimerkkinä IPK. Ja sitten huudetaan vaikka vain että "Hokki" ja muutama rummutus.
Jännä Jokerifanin silmin nähdä mitä tämä tulee olemaan Mestiksessä. Jos Jokerit haastaa seuroja toimimaan uudella tavalla, niin ehkä Eteläpääty haastaa paikallista fanikulttuuria myös (useammassa paikassa)?Kukaan ei oikein puhu tästä asiasta. Mestiksessä on huono kannattaja kulttuuri. Faniporukoilla on semmoinen käsitys että se rumpujen hakkaaminen on jotain oikeaa chänttäämistä, esimerkkinä IPK. Ja sitten huudetaan vaikka vain että "Hokki" ja muutama rummutus.
Todellakin nimenomaan halutaan Jokerifanit näyttämään mitä on oikein kannattaminen ja mikä väärin. Toivottavasti nyt kaikki ottavat onkeensa. On niin hieno mahdollisuus maalaisten oppia, ettei ole koskaan moista ollut.Jännä Jokerifanin silmin nähdä mitä tämä tulee olemaan Mestiksessä. Jos Jokerit haastaa seuroja toimimaan uudella tavalla, niin ehkä Eteläpääty haastaa paikallista fanikulttuuria myös (useammassa paikassa)?
Toki Jokereilla ja Eteläpäädylläkin on tuosta varaa kasvaa vielä.
Katsomo/kannattajakulttuurille voisi toki olla omakin ketjunsa Mestiksen puolella, mutta mahtaisiko se jäädä lyhyeksi. Tai ehkä sellainen tuolta historiasta löytyykin.
Osaako esim. @hokittaja antaa oman (subjektiivisen) näkemyksensä siitä, millä tasolla missäkin mennään?
Mä oon ehkä "vanhanaikainen" tai "uudenaikainen" tai mitä hyvänsä, mutta olen samaa mieltä: ei sen rummun pitäisi olla keskiössä. Se on vaan työväline isomman kannattajakatsomon rytmittämiseen. Pelkkä rumpu itsessään ei ole mikään juttu. Eikä esim. viiden hengen porukka tarvitse rumpua pysyäkseen samassa tahdissa. Usein tällöin sen rummun tarkoitus on saada faniryhmä kuulostamaan viittä henkeä isommalta, mikä on musta kategorisesti väärin. Yhtä hyvin kaikilla voisi sitten olla rummut ja päristimet ja ties mitkä. Meteli olisi taattu. En tykkää.
Komppaan tätä.Minusta siitä ei kannatakaan puhua, ei se puhumalla parane. KANNATTAJAKULTTUURI on sellaista kuin on. Se muodostuu ajan kanssa ihmisten mielissä sellaiseksi kuin muodostuu..Ei sitä väkisin saa luotua. Seurayhteisöt voivat toki yrittää aktivoida sitä esim. kannattajille suunnatuilla tapahtumilla ym..mutta sitähän tehdäänkin.
Podetko sä jotain pahempaakin alemmuuskompleksia vai halusitko vaan tahalleen väärinymmärtää mun viestin? Vai tunsitko piston sydämessäsi?Todellakin nimenomaan halutaan Jokerifanit näyttämään mitä on oikein kannattaminen ja mikä väärin. Toivottavasti nyt kaikki ottavat onkeensa. On niin hieno mahdollisuus maalaisten oppia, ettei ole koskaan moista ollut.
Olen huomannut että Mestiksessä ihmiset ei uskalla oikein kannustaa huutamalla niin sitten siihen otetaan rumpu joka on huonompi ratkaisu kuin esimerkiksi taputtaminen. Joillain paikkakunnilla kulttuuri on kehittynyt parempaan joillain ns huonompaan.
Olet oikeassa, että karhukoplalta muutama rumpu löytyy ja joku saattaa lehmänkelloakin kilkattaa, mutta kun Iisalmessa kotijoukkue tarvitsee tukea tai on pelannut viihdytävää kiekkoa niin siinä on koko yleisö mukana. Eli toisin sanoen vähintään lyödään kättä yhteen ja osa liittyyy faniporukan huutoon mukaan.Iisalmessa käytetään varmaan viittä rumpua ja jotain lehmänkelloja...
Viime kuussa TuTo-FPS harjoituspelissä oli arvioni mukaan 40-50 forssalaista, jotka komeasti kannustivat joukkuettaan. Joten kyllä Forssastakin löytyy hienoa fanikulttuuria, minkä vuoksi ehdottomasti toivon Fopsin säilyvän sarjassa. Espoolla on tietysti myös erittäin hyvät fanit, jotka luovat aina Kupittaalla käydessään hyvää tunnelmaa halliin.Kiitos Hokittajalle hyvän asian esiin tuonnista. Toki itse olen eri mieltä esimerkiksi rumpujen suhteen, mutta ymmärrän pointin.
Parhaat kannattajat on Kiekko-Espoolla. Usein on paljon porukkaa vieraspeleissä ja aina on heidän kanssa mukava jutella. Ei minkäänlaista ylimielisyttä, vaikka välillä siihen olisi aihettakin.
Sitten on nämä maakuntien fanit. Sinne mahtuu mitä vaan, mutta en nyt sanoisi. että vaikka FPS:n fanit eivät kulttuuria loisi. En kuulu porukkaan, mutta käsittääkseni ihan hyvällä hengellä vieraspeleissäkin omia ja (vieraitakin) kannatetaan.
Lisäksi katsomoissa on paljon henkilöitä, joille jääkiekkofanitus on elämän kohokohta. Toivottavasti ymmärretään ymmärtää myös heitä ja antaa oma arvonsa kaikille kannattajille.
Ei putoa. Kaksi viimeistä karsii keskenään ja sen parin häviäjä tippuu. Parin voittaja pelaa sitten Suomi-sarjan voittajaa vastaan ja voittaja pelaa mestiksessä.Putoaako yksi suoraan?
-Kysyy nimimerkki "Huolestunut Susirajalta"
Minä en usko että ketään putoaa. En ainakaan ennenkuin näen. Tässä on joka vuosi pitänyt joukkueita vähentää mutta aina on säännöt muuttuneet keväällä.Ei putoa. Kaksi viimeistä karsii keskenään ja sen parin häviäjä tippuu. Parin voittaja pelaa sitten Suomi-sarjan voittajaa vastaan ja voittaja pelaa mestiksessä.
Mestiksen otteluohjelma kaudelle 2023–24 julkaistu – Kiekko-Espoo ja Jokerit kohtaavat avausottelussa
Mestis-kausi 2023–24 saa lentävän lähdön pääkaupunkiseudun paikalliskamppailussa.mestis.fi
Eiköhän Sapko voita karsinnat Sapko - Kabinetti 4-0Minä en usko että ketään putoaa. En ainakaan ennenkuin näen. Tässä on joka vuosi pitänyt joukkueita vähentää mutta aina on säännöt muuttuneet keväällä.
Varsinkin jos Liiga saa kauden aikana päätettyä jotain omasta tulevaisuudestaan ja alkaa näyttämään että Kiekko-Espoo ja Jokerit ovat lähiaikoina poistumasta Mestiksestä on Mestiksellä ennemmin paineita ottaa yksi joukkue lisää kuin vähentää.
Mun mielestä olisi hyvä jos jatkettais päätetyllä linjalla ja pidettäisi kilpailua yllä eli oikeasti joku voisi myös pudota. Myös Zemgalen some julkausuista voi myös saada kuvan että haluavat takaisin niin mestiksellä ei välttämättä ole varaa paisuttaa sarjaa varsinkin kun liigaan nousemiset on kaikkea muuta kuin varmaa.Minä en usko että ketään putoaa. En ainakaan ennenkuin näen. Tässä on joka vuosi pitänyt joukkueita vähentää mutta aina on säännöt muuttuneet keväällä.
Varsinkin jos Liiga saa kauden aikana päätettyä jotain omasta tulevaisuudestaan ja alkaa näyttämään että Kiekko-Espoo ja Jokerit ovat lähiaikoina poistumasta Mestiksestä on Mestiksellä ennemmin paineita ottaa yksi joukkue lisää kuin vähentää.
Minä en usko, että liiga saa kauden aikana päätettyä yhtään mitään tuohon liittyvää.Minä en usko että ketään putoaa. En ainakaan ennenkuin näen. Tässä on joka vuosi pitänyt joukkueita vähentää mutta aina on säännöt muuttuneet keväällä.
Korkeintaan päätös että pysyy suljettuna 2080-luvulle niin voidaan valmistella ja pohtia rauhassa toimivaa ratkaisuaMinä en usko, että liiga saa kauden aikana päätettyä yhtään mitään tuohon liittyvää.