Onneksi tuo paljon puhetta herättänyt kolme U20-pelaajaa pelaavassa kokoonpanossa sääntö on mitä ilmeisemmin poistumassa tai ainakin muuttumassa,
Ei tästä ole käsittääkseni vielä mitään virallista julkistusta ollut, mutta useammasta lähteestä tällaista juttua liikkuu. En epäile etteikö pitäisi paikkaansa, sillä eihän tuossa säännössä ole mitään tolkkua. Liitossa varmaankin mietitään lopullista ratkaisua miten tekevät ja siten tulevat ulos asian kanssa.Onko tästä jossain ollu juttua vai vaan kuulopuheita? Järjetönhän tuo sääntö on. Vaikka se useammalla seuralla on aiemmilla kausilla täyttynyt jo valmiiks niin ei siittä mitään kriteeriä pitäs tehä.
Mestis-seuroissa on herättänyt hämmennystä sääntö, jonka mukaan jokaisen joukkueen kokoonpanossa pitää ensi kaudella olla vähintään kolme vuonna 01-syntynyttä tai sitä nuorempaa pelaajaa.
– Olen ymmärtänyt, että seurat ovat käynnistäneet sen asian suhteen muutoksenhakuprosessin. Sarjaseurat ry:n hallitukselle on lähtenyt muutosesitys käsiteltäväksi.
Lindén toivoo, että asiassa palattaisiin pian normaaliin päiväjärjestykseen ja työnantajat saisivat itse päättää työntekijät, jotka se palkkaa.
Tällaisen kommentin SaPKon joukkueenjohtaja Pekka Lindén antoi Itä-Savo-lehdessä pari viikkoa sitten:
Mestis-seuroissa on herättänyt hämmennystä sääntö, jonka mukaan jokaisen joukkueen kokoonpanossa pitää ensi kaudella olla vähintään kolme vuonna 01-syntynyttä tai sitä nuorempaa pelaajaa.
– Olen ymmärtänyt, että seurat ovat käynnistäneet sen asian suhteen muutoksenhakuprosessin. Sarjaseurat ry:n hallitukselle on lähtenyt muutosesitys käsiteltäväksi.
Lindén toivoo, että asiassa palattaisiin pian normaaliin päiväjärjestykseen ja työnantajat saisivat itse päättää työntekijät, jotka se palkkaa.
Onko kukaan miettinyt miten käy, jos katsojamääriä rajotetaan? Lähinnä siis kausikorttilaiset. Huomasin tuossa kun palloa alkavat potkimaan, niin ainakin tuo KuPS ilmoitti, että kausikortit eivät käy. Jos siis Mestis alkaa jossakin vaiheessa ja katsojamääriä rajoitetaan, niin kausikorttilaisten kohdalla voi olla lipun osto edessä peleihin.
Jos kausarilla ei pääse tai kaikki eivät mahdu: Sen täytyy mennä niin, että kausarin ostajien täytyy saada halutessaan rahansa takaisin tai kausarinostaja voi halutessaan siirtää kausarinsa ensi kauteen.
Joo ja toki ihan lakikin taitaa sanoa ettei vasteettomia lippuja voi myydä otteluihin, että tietenkin rahat pitää palauttaa tai tarjota jotain muuta. Itseasiassa jos tuommoinen lipunpalautus joutuu toteuttamaan niin usealla seuralla saattaisi tulot hieman jopa kasvaa jos osa jättäisi palauttamatta ja lisäksi saataisiin irtolipuista isompaa lipunhintaa. Tietenkin tapoja on monta miten täyttää halli jos kapasiteetti olisi vaikka 500 katsojaa. Tuossa kuitenkin oli vain 5 joukkueella yli 800 katsojan keskiarvo joten ihan älyttömästi ainakaan osalla seuroista ei rajoitukset edes vaikuttaisi, tietenkin pienikin tulovirran vähennys voi monella kriittinen olla ja näkyvyyden väheneminen paranna asetelmia sponsoreita kohtaan.
Se tietenkin jos jotain rajoituksia on niin pitäisi pystyä sitten ruudun kanssa yhteistyönä tekemään jotain virtuaalikatsomoita joissa saisi tulot sitten jaettua niin seurojen kun tv yhtiön kautta. Jotain 10e irtolippuja kun myydään niin molemmille jäisi varmaan tuloja tuon 9.99e/kk maksun sijaan, tai tarjolle paketti joka vaikka olisi 19,99/kk ja kymppi seuralle. Toki en usko rajoituksiin mutta kaikki mahdollista.
Ai juma kun pitäisi käydä täällä useamminkin niin löytyisi lisää näitä helmiä. Iiro se kuitenkin itse pelaa nykyään sitten Italiassa missä ei kukaan voi pudota. Että älkää tehkö kuinka minä teen vaan kuinka minä sanon. Mutta Mestiksestä lähti kyllä tuon takia.Jääkiekkoliiton sokkiratkaisu raivostutti – suomalainen kulttipelaaja muutti ulkomaille: ”Se oli yhden miehen kannanotto”
Iiro Vehmanen on huolissaan Mestiksen tilanteesta.www.iltalehti.fi
Iiro ampuu kovilla. Noh valitettavan tottahan tuo on. Helppo lähteä rakentamaan noiden "uutisten" jälkeen Mestis-paikkakunnilla....
Eilen meinasin itsekkin avautua tästä. Ei tuo jako millään tavalla katsottuna oikealta tunnu.Opetus ja Kullttuuriministeriö se jakoi tukirahaa liikunnalle ja urheilulle. Jääkiekko sai potista 850 000€ josta Liiga sai 750 000€ ja jääkiekkoliitto 101 130€ joka jakaa tuon potin Mestikselle ja muille alasarjoille kokonaisuudessaan.
Siis minä ainkin kyseealaistan tuon jakoperusteen. Tuohan ois pitänyt olla juurikin toisinpäin.
Taitaa olla Opetus ja Kultturiministerillä ja työryhmällä paljon kavereita Liigan puolella.
Eikös sitä sanota et raha tulee rahan luokse. Hyi Saatana!
Eipä yllättänyt tämä.Opetus ja Kullttuuriministeriö se jakoi tukirahaa liikunnalle ja urheilulle. Jääkiekko sai potista 850 000€ josta Liiga sai 750 000€ ja jääkiekkoliitto 101 130€ joka jakaa tuon potin Mestikselle ja muille alasarjoille kokonaisuudessaan.
Siis minä ainkin kyseealaistan tuon jakoperusteen. Tuohan ois pitänyt olla juurikin toisinpäin.
Taitaa olla Opetus ja Kultturiministerillä ja työryhmällä paljon kavereita Liigan puolella.
Eikös sitä sanota et raha tulee rahan luokse. Hyi Saatana!
Sehän vaan on siistimpää työntää rahaa kultapossuun kuin hikiseen sukanvarteen.Opetus- ja kulttuuriministeriön tukirahahan pohjautui koronaepidemian aiheuttaman tulojen menetyksen kompensointiin. Eikös tämä mennyt siis aivan "oikein"? Liigaseurat menettivät absoluuttisesti enemmän rahaa kuin Mestis-seurat. Kyse on siis samankaltaisesti asiasta kuin jos huippukoulutettu, ahkera juristi jää työsuhteestaan äitiyslomalle, hän saa enemmän äitiyspäivärahaa kuin koskaan päivääkään töitä tehnyt alkoholistiäiti. Ensin mainittu menettää näistä kahdesta absoluuttisesti enemmän, koska on estynyt tekemästä työtään.
Opetus- ja kulttuuriministeriön tukirahahan pohjautui koronaepidemian aiheuttaman tulojen menetyksen kompensointiin. Eikös tämä mennyt siis aivan "oikein"? Liigaseurat menettivät absoluuttisesti enemmän rahaa kuin Mestis-seurat. Kyse on siis samankaltaisesti asiasta kuin jos huippukoulutettu, ahkera juristi jää työsuhteestaan äitiyslomalle, hän saa enemmän äitiyspäivärahaa kuin koskaan päivääkään töitä tehnyt alkoholistiäiti. Ensin mainittu menettää näistä kahdesta absoluuttisesti enemmän, koska on estynyt tekemästä työtään.
Jep Jep kun katsotaan ketä Liiga seuroja nuo tulojen menetykset koskee niin pudotuspeli joukkueita. Isolla osalla menetykset lähti jo viivan yläpuolella olevasta tuloksesta.
Pikkuisen herätti ihmetystä kun Liiga jupisematta maksoi Telialle koronan takia menetetyistä peleistä toista miljoonaa vai mikä se loppusumma sitten loppujenlopuksi oli. Itse ajttelin et kylläpä Liigalla on irtorahaa kun eivät riitauttaneet asiaa. Sillä eihän nuo peruuntumiset Liigasta johtunut. Tuohan vain kertoo et elinvoimaa on ja rahaa on. Lopuks vois sanoo et kyl se Liiga 15 joukkuetta elättää :)telialle maksettavista korvauksista
Ai ei vai, niin kauan kun nuo rahat on pudjetoitu Valtion talousarvioo niin katson että se on velvollisuus.Valtiolla ei ole minkäänlaista velvollisuutta tukea mitään urheilutoimintaa millään tavalla.