Uskomatonta poraamista.
Mulla on ihan selvät sävelet Bergenheimin suhteen. Jos olisi tullut Jokereihin, olisin vähän pettyneenä miettinyt, että suljettiinko nyt ovi Teemulta ja kenties toiselta (pakki)vahvistukselta.Tuollainen 20-30 pisteen änärikundi parilla pleijarisuonenvedolla on varmasti käypää valuuttaa liigassa, mutta ei mikään stara työsulkuvahvistukseksi, enkä jaksa itkeä perään puhtaasti pelillistä syistä.
Jos puhuttaisiin esimerkiksi ensi kauden joukkueesta, toivottaisin ilomielin tervetulleeksi. Mutta kun kyse on kuitenkin työsulusta ja Jokereilla on se tilanne, että rapakon takana on kovempiakin omia kundeja - naapuriin tiedoksi, ettei niitä tarvitse olla sataa, vaan Selänne ja Filppula riittää - Bergenheimille ei yksinkertaisesti ollut tilaa. Kun lisää vielä yhtälöön sen, että mies häippäsee Suomesta kenties nopeammin kuin muut työsulkuvahvistukset, olisi ollut oikeastaan aikamoinen imagosignaus Jokereilta toteutuessaan. Ei tarvita itse, mutta otetaan, ettei mene naapuriin. Puheista huolimatta lienee aika selvää, että mies on ensin ollut tarjolla meille, vaikka paraikaa tietysti mediaan antaakin IFK:n suuntaan kallellaan olevia lausuntoja.
Tässä tilanteessa Bergenheim on klassinen esimerkki pelaajasta, jota ei oikeastaan toivoisi omaan jengiinsä, muttei myöskään naapuriin, vaan mieluummin ulkomaille tai muualle liigaan. Päätti kuitenkin valita HIFK:n ja minkäs Jokerit sille voi? Bergenheim ei syystä tai toisesta kokenut mieleiseksi pitää yllä imagoaan Jokerien pelaajana: kenties Blues ei sytyttänyt/ottanut, eikä mies halunnut lähteä landelle.
Mä olen helvetin tyytyväinen, ettei tilanne ole niin päin, että Jokerit saisi jonkun Teemu Laakson, kun HIFK hankkisi ensin Zidlickyn ja Lydmanin. Tämä ei luonnollisestikaan ennen Selänteen tuloa ole käypä vertaus ja erotuksena on tietysti sekin, että Valle ja Teme ovat molemmat ihan oikeasti Jokerien jätkiä. Koomisinta koko casessa on meidän leirin raivarit Kekäläisen suuntaan, Bergenheimin omat kommentit medialle (nämä ehkä suurin vitsi) ja naapurileirin lällättelyt, ihan kuin kyseessä olisi joku suuri kaappaus. Fakta lienee se, että IFK otti sen mikä ei Jokereille kelvannut. Vähän niin kuin Jokerit Jarkko Ruudun tapauksessa.
Harmillista on vain se, että jälleen kynnys siirtyä helsinkiläisseurasta toiseen (ei suoraan, mutta kuitenkin) matali entisestään.