Tällainen pieni gallup, kuinka moni yllättyi että tällainen mylly käytiin? Minä en ainakaan. Säälittävää sanon minä.
Hienolle tapahtumalle niin perin suomalainen ja junttimainen päätös.
Mutta missään muualla maailmassa ei näitä idiootteja ole? Kyllä tämä on jokaisessa maassa, niin myös suomessa. Itseasiassa tuo eilinen oli todella pientä verrattuna näihin moneen muun euroopan maan tappeluihin, media vaan nostaa nämä asiat suurempaan arvoon, kuin esimerkiksi ottelutapahtumien seurannan, valitettavasti.
Milloin väkivallasta on tullut hyväksyttävää kunhan se tapahtuu urheilutapahtuman yhteydessä? Käsittämättömiä mielipiteitä jengillä täällä. Kunhan vain hakataan illalla pimeässä niin kaikki on hyvin. Vedän varmaan hametta päälle, mutta en tajua mitä tästäkään tappelusta kukaan on voinut hyötyä. Erkaannuttaa ainakin minua entistä kauemmas jonkun tietyn joukkueen kannattamisesta.
Eli selvyyttä paremmuudesta ei tapahtumassa saatu? Tai onko tuo häviäjäleirin kommenttia että kyseessä olisi tasuri?Ilmeisesti oli ihan kunnon rähinät, kesti n. 15 minuuttia, kunnes virkavalta ehätti menomestoille. Omien lähteideni mukaan myllyjen lopputulos oli "ratkaisematon" eli tasuriin päädyttiin.
Täh, mikä 36000? Miksi nuo larppaajat jääkiekkomatsissa olisivat olleet?Siis ei kai tämä mylly oikeasti tullut kenellekään ihan puun takaa? Onhan se nyt selvä, että yli 36 000 ihmisen joukosta täytyy löytyä näitä väkivaltageenin omaavia yksilöitä juurikin tuon sadan veljen verran. Lauantai-ilta, vihollis-asetelma (jossa toinen osapuoli on joutunut kärsimään tappion) ja paljon viinaa. Olen jopa yllättynyt, että tuommoinen mylly syntyi vasta noinkin myöhään jossain skutsissa. Pelkäsin jo jonkinlaista rähinää välittömästi matsin päätyttyä.
Itse en henk.koht tajua tämän larppauksen pointtia, mutta jos jotkut siitä nauttivat ja haluavat lyödä toisiaan pataan metikössä hevosenpaskan keskellä, niin siitä vaan. Ei ole multa pois.
Mitä koodisto sanoo noista apuvälineistä? Saako käyttää vai ei?Täällä ollaan siis sitä mieltä, että tapelkoot, jos kerran itse haluavat. Entä siinä vaiheessa kun suuren maailman malliin joku kaivaa puukon tai muuta kättä pidempää ja alkaa tulla ruumiita? Jos tilanteen annetaan jatkua, niin jossain vaiheessa joku vatipää tekee tuollaisenkin tempun.
Mitä koodisto sanoo noista apuvälineistä? Saako käyttää vai ei?
Eikä tässä kannata puhu mistään kukkahattuilusta, pelkkä maalaisjärki riittää, mutta luonnollisesti maalaisjärki voi olla siellä stadissa vieras käsite.
Entäs sakaramiinat, rypälepommit ja taistelukaasut? Jos kerran tätä tehdään, niin tehkää se sitten kunnolla. Pesismailat, pah!Mun mielestä käytettävät aseet pitää sopia ennakkoon. Käsittää siis pesismailat, rautaputket (pituus), puukot yms. apuvälineet.
Entäs sakaramiinat, rypälepommit ja taistelukaasut?
Henkilökohtaisesti ei liikuta itseäni, jos halukkaat (tätä ei voi korostaa liikaa) mätkivät toisiaan yöllä metsässä. Aivan vitun tyhmää se on, mutta jos siellä kaikki olivat omasta ja vain omasta tahdostaan mukana, niin ei tosiaan ole meikäläiseltä pois. Se on tietysti valitettavaa, että nämä tapaukset yhdistetään kannattamiseen ja joukkueisiin.
Maalaisjärki taitaa olla nimensä mukaisesti maaseudulla. Toivottavasti tästä ei koidu haittaa muiden joukkueiden faneille. Suomalaiset ovat hanakoita yleistämään. Typerää touhua.
...Mielestäni helsinkiläiset ovat keskimäärin suhtautuneet tähän tapaukseen järkeviten pääosin toteamalla, että tappelu oli naurettava, turha ja lapsellinen eikä missään nimessä hyväksyttävä. Move on.
Miksi tämä ylitsevuotava jeesustelu? Kaikki tietävät, että tappelut ovat lapsellista toimintaa eivätkä ole hyväksyttäviä. Ihmiset riitelevät, tappelevat ja tappavat toisiaan joka puolella maailmaa, tulevat tätä tekemään ja ovat tätä tehneet 2000 vuotta, 20 vuotta ja 2 päivää sitten. Kelle tämä(kin) tappelu tuli yllätyksenä? Ilmeisesti monelle täällä. Yllättävää ei myöskään ole, että suurimmat jeesustelijat ovat muualta Suomesta.
Voi olla, että "oman vaikutuspiirin ulkopuolisista asioista" vaahtoaminen ei vaikuta mihinkään. Ongelma vain on se, että näillä kyseessä olevilla "oman vaikutuspiirin ulkopuolisilla asioilla" on valitettavan usein vaikutuksia myös "omaan vaikutuspiiriin".Miksi vaahdota ees taas sinne tänne oman vaikutuspiirinsä ulkopuolisista asioista? Eikö järkevämpää käyttää energiansa siihen, mihin pystyy vaikuttamaan. Helsinki-factorissa/obsessiossa ei kylläkään ole mitään uutta, asia kuin asia. Tälle tappelulle ei olisi kukaan voinut mitään. Ihmiskunnassa vain on ikäviä lieveilmiöitä, joista tämä oli yksi äärettömästä määrästä. Tämän sanoen korostan, etteivät ne ole hyväksyttäviä. Mutta kenelle tulee yllätyksenä, että mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän lieveilmiöitä? Mitä hyödyttää huudella satojen kilometrien päästä sitä ja tätä. En ikinä ole ymmärtänyt ylidramatisoivia ihmisiä.
Tarkoittaako "sitä vain tapahtuu", että asia pitäisi sivuuttaa jotenkin olankohautuksella tai että siitä ei saisi keskustella tuomitsevaan sävyyn? Sillä ei ole mielestäni mitään merkitystä, että asuuko Helsingissä tai muualla Suomessa, mutta lajin saattaminen huonoon valoon tällaisella idiotismilla ei ole hyväksi kenellekään jääkiekon ystävälle, oli maantieteellinen sijainti sitten mikä tahansa.