Sauvo visa

  • 1 608
  • 66

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tämä ei ole hiihtämistä vaikka yksi kysymys koskee sitä. Google ei sit auta jokaisessa kysymyksessä, joten turha yrittää preveleitä!!

Missä läänissä Sauvo sijaitsee?

Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?

Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?

Mihin tämä joki laskee?

Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?

Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?

Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sauvo sijaitsee Turun ja Porin Läänissä! Moternisti siis Länsi-Suomen lääni.

Järvenkylä taitaa olla Sauvosta. (?)

Paimionjoki laskee mereen ylempää, eli ei hajua.

Saaristoa tuossa sen verran hollilla, ettei irtoa.

Saari taitaa olla Kemiö.

Tyhjää

Tyhjää


Olisin tainnut osata Kemiönkin paremmin. :D
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ei ole hiihtämistä vaikka yksi kysymys koskee sitä. Google ei sit auta jokaisessa kysymyksessä, joten turha yrittää preveleitä!!

Missä läänissä Sauvo sijaitsee?

Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?

Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?

Mihin tämä joki laskee?

Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?

Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?

Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
1. Länsi-Suomen lääni vanha Turun-ja Porin lääni 2. Sauvon mansikka, 3. Paimion joki 4. Aurajokeen ( jos ei niin ohjataan se sinne) 5. Ruissalo Juhanin teltan vieressä 6. Olit toinen 7. Sauvon säilyke, ainakin kurkkua siellä säilötään.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Turun ja Porin läänissä koska en tunnusta muita läänejä.

Warwas mansikatila


Paimionjoki

Itämereen

Hirvensalo

Viimeinen

Kurkut. Vaik ne onki piikkiöst
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1. Länsi-Suomen lääni
2. Järvenkylä tähän varmaan kuuluisi sanoa mutta sanon Katajaisen Sepon mieliksi Vanha Liesniemi!
3. Ruonanjokea tässä haet, mutta ei sovi unohtaa Poutajokeakaan.
4. Meiän mökin lähelle. Riittääkö Halikonlahti tarkkuudeksi?
5. Karhusaari. Karhuselkä muuten, hähää. On Marjaniemessä talkoilla rempatti sauna, kesäisin ainakin.
6. Neljäs, vieläkö harmittaa?
7. Pocadel ikkunat ja ovet, Huuhkan touhuja.
Luulen että meni hyvin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No voi nyt helvetti taas. Joskus olen mennyt ääneen sanomaan, että koitan vastata kaikkiin visoihin, mitkä vastaan tulee. Niin sitten joutuu nolaamaan itsensä kaikenmaailman hobittien, Porin murteen ja varsinaissuomalaisuuden parissa. Kai @heketsu88 osallistuu kuitenkin kanssa, että en jää ihan ainoaksi itäsuomalaiseksi osallistujaksi ja yksin jumboksi?

Missä läänissä Sauvo sijaitsee? - siinähän se Turun kupeessa on. Entistä Turun ja Porin lääniä, mutta eihän enää mitään läänejä ole olemassa, vaan puhutaan maakunnista. Varsinais-Suomen maakunta on siis vastaukseni, ellei kyseessä ole kompa ja oikea vastaus ole "ei ole läänejä enää".

Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta? - Sauvon makiat mansikat

Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin? - Josko se Aurajoki olisi

Mihin tämä joki laskee? - Itämereen

Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä? - Linnasaari (tällaisia vartiosaaria ja linnasaaria ainakin oli monen tärkeä kulkureitin varrella)

Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp? - Sää olit toinen. Niin pieni paikkakunta, että teitä oli vain kolme osallistujaa, ja siltä viimeiseksi jääneeltä hajosi molemmat sauvat kesken lenkin.

Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi? - Kyyllä siellä täytyy joku maineikas pienpanimo olla, eli paikallinen olut!
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft

-Länsisuomen lääni
-Järvenkylän puutarha, tuttu merkki!
-Sauvonjoki
-Laskee saaristomereen
-Karuna ehkä? Saaria tuolla on ihan hitosti, joten Hiekkasaari/Sandö
-kolmas, eli toiseksi viimeinen.. :D
-Suolakurkut, pakataan kylläkin Piikkiössä ja parsaa viljelee tuo aiemmin mainittu Järvenkylä


Yritetty ainakin..
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Missä läänissä Sauvo sijaitsee?
Turun ja Porin lääni

Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?
Järvenkylä

Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?
Paimionjoki

Mihin tämä joki laskee?
Piikkiönlahteen

Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?
Kuusisto

Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?
Parhaimmillaan sijoitus oli 3., mutta sauvan mennessä poikki loppukaarteessa sijoitus tippui pistesijoituksen ulkopuolelle, eli lopputulos 7.

Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
Sokerijuurikas (eikös siellä ole joku aiheesta museokin, vai onko se Paimion puolella)
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämä ei ole hiihtämistä vaikka yksi kysymys koskee sitä. Google ei sit auta jokaisessa kysymyksessä, joten turha yrittää preveleitä!!

Missä läänissä Sauvo sijaitsee?

Ei Suomessa ole enää läänejä! Mutta Länsi-Suomessa sijaitsee.

Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?

Pehtoori

Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?

Sauvojoki

Mihin tämä joki laskee?

Lappajärveen

Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?

Huhtasaari

Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?

69. (HEHHEHHEH)

Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?

Kumisaappaat
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Jos olisi kysytty sanoittaja Saukin etunimeä, olisin tiennyt.
Missä läänissä Sauvo sijaitsee?
Ei läänejä ole olemassakaan. Ennen muinoin oli Turun ja Porin lääni.
Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?
Sauvon mansikkatila
Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?
Sauvonjoki
Mihin tämä joki laskee?
Sauvonlahteen
Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?
Sauvonsaari, tai sitten Kemiö
Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?
Sauvoit seitsemmänneksi
Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
Sauvon peruna
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos olisi kysytty sanoittaja Saukin etunimeä, olisin tiennyt.
Missä läänissä Sauvo sijaitsee?
Ei läänejä ole olemassakaan. Ennen muinoin oli Turun ja Porin lääni.
Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?
Sauvon mansikkatila
Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?
Sauvonjoki
Mihin tämä joki laskee?
Sauvonlahteen
Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?
Sauvonsaari, tai sitten Kemiö
Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?
Sauvoit seitsemmänneksi
Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
Sauvon peruna
Saukki ja Oravat! Jonnet ei muista.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Mielenkiintoinen visailu.
Joihinkin kysymyksiin olisin osannut vastata joihinkin en.

Mutta, mutta yksi asia on pakko mainita sillä minä olen voittanut Sauvon paikalliset hiihtokisat alle 7 vuotiaiden sarjan vuonna 1969, joka siihen aikaan oli nimeltään Nappulakisat.
Silloin olin hiihtourani huipulla koska sen jälkeen ei hiihtopalkintoja ole tullutkaan. Muistini ei ylety siihen asti, että olinkohan silloin sarjani ainut osallistuja. Todennäköisesti…
Palkintona oli Kansallis Osake Pankin logolla varustettu lusikka.
Lusikka oli vuosia tallessa, mutta luulen että enää sitä ei ole, vaan jossakin muutossa se on joutunut paikkaan jota en nyt tiedä.
Kisat muuten hiihdettiin silloisen yhteiskoulun pellolla.
Pelto sijaitsee edelleen nykyisen koulun ja Sauvon keskustan välissä.

Tunettu tuote mansikoiden lisäksi oli aikoinaan Marco Californian kurkut ja limonadit. Sittemmin kurkkujen nimeksi tuli Felix kurkut koska Marco California muutti Sauvosta Turkuun Urusvuorelle ja Felix Abba osti yrityksen. Nykyisin tuon yrityksen nimi on Orkla.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lusikka oli vuosia tallessa, mutta luulen että enää sitä ei ole, vaan jossakin muutossa se on joutunut paikkaan jota en nyt tiedä.
Kisat muuten hiihdettiin silloisen yhteiskoulun pellolla.
Pelto sijaitsee edelleen nykyisen koulun ja Sauvon keskustan välissä.
Ne missä mä hiihdin oli siellä hiekkakuopilla mistä pääsee suoraa tietä Kokkilaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kuis monta hiihtokissaa itselläsi on Sauvosta, jos zero to none niin sulta revitään ykkösketjun tunnukset pois!!
Kuinka monta hiihtokisaa sulla on takana Tornion Puuluodosta? Siinä hiihdon alussa oli aikoinaan kauhean jyrkkä mäki, joka piti hiihtää koulujen välisissä hiihtokisoissa. Sitten ne päättäjät päättivät jostain syystä jonakin vuonna tasoittaa sitä mäkeä. Meni kaikki hohto siitä Puuluodon mäestä, kun se mäen päälle hiihtäminen oli just se kohokohta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kuinka monta hiihtokisaa sulla on takana Tornion Puuluodosta? Siinä hiihdon alussa oli aikoinaan kauhean jyrkkä mäki, joka piti hiihtää koulujen välisissä hiihtokisoissa. Sitten ne päättäjät päättivät jostain syystä jonakin vuonna tasoittaa sitä mäkeä. Meni kaikki hohto siitä Puuluodon mäestä, kun se mäen päälle hiihtäminen oli just se kohokohta.
Sauvo visassa ihan sama missä heinäkenkien Torniossa hiihdetään!!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä tuosta Tornion Puuluidossa hiihdetystä nappulakisasta kuuluisi antaa piste. Jään mielenkiinnolla odottamaan tuomarineuvoston päätöstä ja VAR-tarkastusta.
Muistaakseni sijoituin jaetulle 25. sijalle. Aikaani en nyt muista ja tuloksia en enää löydä mistään.

Edit. No löysin sen ladatuissa tiedostoistani, kun aikoinaan niitä etsin ja latasin. 3km hiihdettiin ja aikani oli 15.33,7.
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Muistaakseni sijoituin jaetulle 25. sijalle. Aikaani en nyt muista ja tuloksia en enää löydä mistään.

Edit. No löysin sen ladatuissa tiedostoistani, kun aikoinaan niitä etsin ja latasin. 3km hiihdettiin ja aikani oli 15.33,7.
Tämä on sauva eiku Sauvo-keskustelu, ei heinäkenkien kokoontumisajot!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös