Sauvo visa

  • 1 610
  • 66

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Arvelin, että te olet sormet syyhynneenä odotelleet paskoja vastauksianne tähän visaan mikä ei misään nimessä ole paska!!

1) Missä läänissä Sauvo sijaitsee?
Mä menin sekasi, kaikille piste.

2) Mainitse yksi tunnettu mansikkatila Sauvosta?
Järvenkylä oikein vaikka muistaakseni iskä sitä lapsuudessa kutsui Marikeksi :D

3) Mikä joki kulkee Sauvossa ja sen vieressä on ollut koulukin?
Tuolta nyt näkeekin Ruonanjoen mistä setä joskus omalle pellolle pumppasi vettä jos sitä siel oli sekä ollaanha me alempana haavittu melkein sodan jälkeen säynäviäkin ja syntymääni asti ja way over sen jälkeen. Niitä kyl tuli enemmin kuin laki sallii, iskä joskus otti mukaan niitä way over 10 ja vei kuuluisaan Kupittaan Citymarkettiin myyntiin. Älkää kertoko Fobballe kun en usko sen olevan sallittua kutuaikana. ja juuri Ruonan koulun lähettyvillä haavimme, koululta kun käveli joelle oli ikuisuuden lehmän pääkallo aidantolpassa, viimeisen kerran kun siellä kävin se oli hävinnyt.

4) Mihin tämä joki laskee?
Ruonalahteen mitä me kutsuttiin Inkiniemen lahdeksi ja tulihan sieltä kerran tosi iso hauki mikä ei noussukkaan veneeseen asti kun pääsi irti.
Halikonlahti, Itämeret sun muut ei kelpaa koska vittu sit kelpais jo Atlantti!!

5) Sinne minne tämä laskee on/oli leirintäpaikka vieressä, mikä saari näkyy sitä vastapäätä?
Marjanniemen leiripaikka missä vietimme melkein joka vkl kesäsin teltan kanssa, otin herätyskellonkin sinne mukaan ja jooh, silloin ei ollut hienoja digitaalisia vaan meillä oli vedettävä millä herätin itseni joku 04.00 ja eiku kaloja narraamaan.
Kemiö myös kelpaa vastaukseksi koska kyllähän se näkyy Karhusaaren takana. Tästä ja parista muustakin huomais yhden henkilön paikallistuntemuksen.

6) Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?
Kaikki muut paitsi tuplanumerot on oikein, olin joko viimeinen tai toiseksi viimeinen kun osallistujia oli 2-4 :D

7) Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
Mainittu sokerijuurikas ei ole tuote vaikka esimerkiksi setä sitä viljeli ikuisuuden, nykyään ne pellot on vuokrattu Sauvon säilykkeelle ja siellä on kurkkua.

Pisteet lasken jos jaksan, ette te kummiskaa osaa mun pistelaskusysteemiä!!
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Viralliset tulokset!!
@benicio 5 plus 10 Marjanniemen tietämyksestä eli 15
@jäämies-70 4. Karuna ei ole mikään fukin saari!!
@UnenNukkuja Leideistä voiton vei nyt tämä timanttinen ja sai 3 pistettä.
@Wizzö Aina vahvaa tekemistä ja 3 pistettä!!
@Patarouva @Unkka ja @Jack DiBiase saivat kaksi pistettä mikä on aika huono in case epäselvää.
@Everton Voitti paskojen taistossa toisen paskan ja sai kaksi pistettä
@heketsu88 Sai vaivaisen yhden pisteen ja turha yrittää saada säälipojoja mistään perässähiihdosta heinäkenkien mailla!!
Valitakaa vaikka modeketjussa tai vittu antakaa kakkua, antakaa saatana kakkua jos ei kelpaa!!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tomi Maanojaa lainatakseni: "Vittu mä oon hyvä!"
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toi klippi (tai varsinkin se pidempi kooste) tekee mut surulliseksi; oikeesti mä en ole vitun hyvä niinkuin Tomi Maanojaa, vaan vitun ärsyttävä niinkuin toi kommentaattori.
Hyvä! Pysyy nöyränä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Toi klippi (tai varsinkin se pidempi kooste) tekee mut surulliseksi; oikeesti mä en ole vitun hyvä niinkuin Tomi Maanojaa, vaan vitun ärsyttävä niinkuin toi kommentaattori.
Hyvä! Pysyy nöyränä.
Kimmo Lipponen Turkulainen eli mind your own kommentaattori!!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ennenkin sanonut saman täällä, asuin josain 1 km päässä tuosta ja rahattomana en päässyt paikan päälle. Parvekkeen ovi piti laittaa kiinni kun Veritaksen äänet tuli ennen TV-kuvaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ime sokerijuurikasta @WarWas :P
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
1) Missä läänissä Sauvo sijaitsee?
Mä menin sekasi, kaikille piste.
Missä pisteeni?! Olet isompi Rene Fasel kuin Jatkoajan Team Moderators, yake my word!!
6) Kuinka mones olen ollut Sauvon paikallisessa hiihtokisassa/sompakisassa tjsp?
Kaikki muut paitsi tuplanumerot on oikein, olin joko viimeinen tai toiseksi viimeinen kun osallistujia oli 2-4 :D
My God, missä toinen pisteeni?! Tässäkin visassa oli oikeat ja väärät!!
7) Mainitse yksi tunnettu tuote Sauvosta mansikan lisäksi?
Mainittu sokerijuurikas ei ole tuote vaikka esimerkiksi setä sitä viljeli ikuisuuden, nykyään ne pellot on vuokrattu Sauvon säilykkeelle ja siellä on kurkkua.
Mistä tiedät, ettei @FASlapsi kuulu tähän joukkoon?!
Pisteet lasken jos jaksan, ette te kummiskaa osaa mun pistelaskusysteemiä!!
Toivottavasti lakimiehesi on ready!!

Br, F
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Sauvotkaa Saguun.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ime sokerijuurikasta @WarWas :P
En enää. Skidinä kun oli nostotalkoot ja mä siel turhakkeena pyörisin halusin maistaa sitä, Sedän vaimo sanoi, että on hyvää, mutta tulee karvainen maku suuhun, no pikkanen Warpuli leikkas palasen puukolla ja jösses kuinka karvainen suu oli loppupäivän!!
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
En enää. Skidinä kun oli nostotalkoot ja mä siel turhakkeena pyörisin halusin maistaa sitä, Sedän vaimo sanoi, että on hyvää, mutta tulee karvainen maku suuhun, no pikkanen Warpuli leikkas palasen puukolla ja jösses kuinka karvainen suu oli loppupäivän!!
No sanos sitten mikä se Järvenkylän tuote on? Miten mansikka voi olla tuote, mutta sokerijuurikas ei?! Vaadin uutta Sauvo-visaa tämä paskan visan ja siitä aiheutuneen mielipahan korvaukseksi! Kuulemma joku omenakin voi olla tuote. Niin sanottiin Forrest Gump leffassa!

Menen nyt tästä metsän reunaan mussuttamaan sokerijuurikastani.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En enää. Skidinä kun oli nostotalkoot ja mä siel turhakkeena pyörisin halusin maistaa sitä, Sedän vaimo sanoi, että on hyvää, mutta tulee karvainen maku suuhun, no pikkanen Warpuli leikkas palasen puukolla ja jösses kuinka karvainen suu oli loppupäivän!!
Silloin kun asuimme puolison kanssa Turussa niin ajoimme aina Poriin Säkylän kautta, kun tie oli kasitietä mukavampi ja matkakin meni nopeammin. Syksyisin tiellä oli aina kauhea sokerijuurikasralli, kun juurikkaita rahdattiin Säkylään.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No sanos sitten mikä se Järvenkylän tuote on? Miten mansikka voi olla tuote, mutta sokerijuurikas ei?! Vaadin uutta Sauvo-visaa tämä paskan visan ja siitä aiheutuneen mielipahan korvaukseksi! Kuulemma joku omenakin voi olla tuote. Niin sanottiin Forrest Gump leffassa!

Menen nyt tästä metsän reunaan mussuttamaan sokerijuurikastani.
Mind your own Juntit!!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Silloin kun asuimme puolison kanssa Turussa niin ajoimme aina Poriin Säkylän kautta, kun tie oli kasitietä mukavampi ja matkakin meni nopeammin. Syksyisin tiellä oli aina kauhea sokerijuurikasralli, kun juurikkaita rahdattiin Säkylään.

Tästä tuli entisessä elämässä köröteltyä, kun mökkeilimme matkan varrella.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Koska joku täällä pyysi jatko-osaa Sauvovisaan niin täältä pesee.
Oikeat vastaukset julkaisen tasan viikon päästä eli lauantaina 24.2.2024

1. Mikä oli sen ravintolan nimi, mikä sijaitsi kivitalossa joka on nykyisen Sauvon grillikioskin parkkipaikan vieressä? Lisäkysymys mikä on kyseisen kivitalon alkuperäinen käyttötarkoitus? Nythän siinä on kait jonkun asunto.

2. Kuka Sauvolainen on kruunattu tangokuninkaaksi? Lisäkysymys missä Sauvolaisessa kylässä tämä tangokuningas nuoruudessaan asui?

3. Missä kohtaa tarkalleen Sauvon keskustaa oli aikoinaan puhelinkoppi?

4. Kuka entinen Sauvolainen on säveltänyt kaksi Euroviisuihin osalistunutta Suomen kappaletta? Lisäkysymys mitkä ovat näiden kappaleiden nimet ja esittäjät?

5. Mitä ammattikuntaa edusti henkilö jota Sauvossa kutsuttiin Salama Santeriksi?

6. Miten ja mistä päästiin autolla Sauvosta Kemiön saareen ennen kuin Rungonsalmen silta vuonna 1972 valmistui?

7. Missä sijaitsee Sauvon VPK:n virkistysalue?

8. Mikä oli sen TV:ssäkin aikoinaan näytetyn jännityssarjan nimi joka on kuvattu osaksi Sauvossa ja joka sijoittuu Sauvoon.
Lisäkysymys kuka entinen miss Suomi esiintyi tässä jännityssarjassa?

9. Kenen Sauvolaisen taksikuskin sloganeita olivat mm. ”se on semmonen vidonen” sekä ”mul on autossa näitä kodiäänitettyjä kasetteja”.

10. Minkä niminen kauppa sijaitsi aikoinaan Kallenmäellä jossa kauppias ei kauppalaskua laskiessaan käyttänyt kassakonetta tai laskinta vaan laski kauppalaskut kynällä pöydällä olevaan valkoiseen käärepaperiin.

Jotkut voivat olla vähän vaikeita, mutta yrittää aina kannattaa, joten ei muuta kuin vastauksia kehiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
4. Kuka entinen Sauvolainen on säveltänyt kaksi Euroviisuihin osalistunutta Suomen kappaletta? Lisäkysymys mitkä ovat näiden kappaleiden nimet ja esittäjät?

Pakko vastata ihan vain tähän, koska itsellä jotain kytköstä erääseen musiikki-herraan. Eli Petri Laaksonen on säveltänyt Eläköön elämä (Sonja Lumme esitti) ja Sata Salamaa (Virve Rosti). Woohoo, olen tiennyt jotain Sauvosta!

Kiitos @Centre Bell

Saatan kurkata huomenna vielä ajatuksella, yksi leikkasi heti.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Sää ja sun jatko-osat. Viddu tämmösiä kysytä tästä lähtien ilman alkuperäistä järjestäjää!! Missä kunnioitus!!

1: Käyny Sauvossa viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen kai pari kertaa ni mistä vitusta mä tiedän.
Onkohan se grilli nyt se missä oli joskus maatalouskauppa ja muistaakseni joku ravintelikin samassa eli Shelliä vastapäätä vai oliko se linja-autoasema.

2: Ei ole mun sukua ni ei tartte tietää!!

3: Shellin lähellä siinä "keskusaukiolla"

4: Emmi vaikka onkin Kemiöstä mun mielestä, mutta juuh Emmi.
Tämä Emmi



P.S. Musaesityksestä lisäpojoja!!

5: Meetwurstin jalostajaa!!

6: Kokkilasta!!
Ostettiin sieltä perämoottori veneeseen mikä meinasi heti tippua veteen Suzuki 4 heppanen ja vene oli joku raato minkä saimme tai kukaan ei ollut käyttänyt.
Ekalla reissulla kiinnitys petti ja teiniWarpuli piti siitä väkisin kiinni kunnes iskä sai ylös.

7: Ahtola...

8: Viddu, tän tiedän ja se missi onse blondi, Anne Pohtamo se ei ole vaan toinen. Mulla on tä kaksiosainen sarja kai kovolla ja joku kauhusarja, nyt ei tule mieleen nimeä niin sanotaan pitkä uni tjsp.
Oli josain syrjäiseessä kartanossa tjsp.

9: Hän kuak asus jätskikioskin vieressä/takana ja vaimo aina haravoi pihan sepelit täydelliseksi, mukava pariskunta. Randell on linja-autoihin niin keksitään Launokorpi. En muista nimeä, mutta tiedän pihan.

10: Ei hajuakaan.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mitäs tämä on, kun joku toinen ottaa vastuun Sauvo-visasta ja pistää vielä samaan ketjuun? Missä auktoriteetti, @WarWas?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tämä toinen ei siis ole virallinen visa, tämä on kolmosläppärillä tehty visa missä kustaan brändin päälle!!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mites meni noin niinku omasta mielestä tämä brändinkuseskeluvisailu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös