Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 805 878
  • 18 675

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Näitä raumalaisten juttuja lukiessa silmiini piirtyy ja värittyy kuva siitä Torkki -paidasta (aktiivinen peleissä kävijä ainakin vielä vuosituhannen vaihteen aikoihin), hänen lukkolippunsa oli katkaistu Isomäen seisomakatsomossa ja tuo vaahtoava suu, pingottuneet verisuonet päässä ja hellankoukun punainen naama, sitä ei koskaan unohda: "ne katkaisi mun lipun, ne katkaisi mun lipun, ne katkaisi mun lipun.."

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Näähän sovittiin, joten ei siitä mitään tuomiota ole tullut. Mutta onhan nuo nimet olleet esillä ihan raumalaisten toimesta. Ja se on sen verran pieni kaupunki että jutut kyllä kulkee. Ihan niinkuin Karjalaisen ryyppyjututkin mitkä on olleet yhtä lailla täällä esillä, huhuja nekin. Vaikka ne lehdessä kirjoitettiinkin niin ei niitäkään kukaan vahvistanut. Varmaan niissäkin voisi kunnianloukkauksen rajat paukkua jos aletaan oikein hiuksia halkomaan.

Raumalaisten eli muutama nimimerkki, joka on palstalla tuonut Nymanin nimen esiin. Juttujen perusteella ollut muitakin pelaajia, täälläkö tiedetään mitä on tapahtunut elleivät osalliset itse ole kirjoittaneet mitä tapahtui?

Mä sanoisin, että hyvin hataralla pohjalla ollaan kun aletaan syyllisten nimiä julkaisemaan.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jätetään tuo asia sivuun ja jätetään samalla muutkin tällaiset huhuväittämät sitten molempien osalta vallan. Raportoi jatkossa kaikki myös oman pesän toiminnat.
Nymanin osalta kaikki huhut ja lehtitietojen rippeet ovat nähdäkseni olleet osastoa että hän oli siinä porukassa (tästäkään ei mitään lehtitietoa tms) mutta taksikuskia löi ulkomaalaispelaaja. Siten on ollut aika yllättävää että osa puhuu hänestä taksikuskin hakkaajana. Joka on aika helvetin paljon vakavampi syytös kuin esim alkoholin käytöllä spekulointi, joka ei ole millään muotoa rikos vaikka haittaisi työntekoakin, kunhan ei lähde pikkaraislinjalle muuten.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näitä raumalaisten juttuja lukiessa silmiini piirtyy ja värittyy kuva siitä Torkki -paidasta (aktiivinen peleissä kävijä ainakin vielä vuosituhannen vaihteen aikoihin), hänen lukkolippunsa oli katkaistu Isomäen seisomakatsomossa ja tuo vaahtoava suu, pingottuneet verisuonet päässä ja hellankoukun punainen naama, sitä ei koskaan unohda: "ne katkaisi mun lipun, ne katkaisi mun lipun, ne katkaisi mun lipun.."

Tulitko sä tänne nyt keulimaan sillä että porilaiset on katkaissut kehitysvammaisen (jos nyt oikein ymmärrän kenestä puhut) Lukko-fanin lipun seisomakatsomossa? Siinä on kyllä todellinen määritelmä hiirelle sun peilissä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Raumalaisten eli muutama nimimerkki, joka on palstalla tuonut Nymanin nimen esiin. Juttujen perusteella ollut muitakin pelaajia, täälläkö tiedetään mitä on tapahtunut elleivät osalliset itse ole kirjoittaneet mitä tapahtui?
Kyllä sää tiedät että mää tunnen jokusen muun raumalaisenkin. Varmasti enemmän sellaisia jotka ei kirjoittele tänne. Mutta ihan sama, korjasin tuohon viestiin että "huhutun", niin ei tartte pahastua.

Täällä onkin aika paljon kaivettu porilaisten juttuja. Kyllä noita rötöstelleitä lukkokiekkoilijoitakin on ollut vuosien saatossa. Löytyy niitäkin googlella. Mutta kuten oon aina ennenkin sanonut niin vanhojen kaiveleminen on aina ollut raumalaisten juttuja.

Te olette huonoja häviäjiä, mutta toisaalta aika on osoittanut että olette yhtä huonoja voittajia.

Eikä tartte Porissa olla peleissä mitään lukonmurskaus -lakanoita tai lukkovihajuttuja, mutta teidän alemmuuskompleksinne Porista osoittaa että siellä on lukkofanien joukossa kaikenlaisia Ässiin kohdistuvia lakanoita. Kertoo että maakunnan pääkaupungissa ollaan hiukan edellä joka suhteessa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jos joku argumentoi vittu seiskan uutisilla, pitää vastata saman tasoisella jutulla.

Jos nyt muhun viittaat niin kyllä, olin väärässä. Karjalainen ei ole alkoholinkäyttöä myöntänyt. Se on ollut lehtien huhuja. Mutta hyllytetty joukkueen toiminnasta ja tämän julkaisuudessa myöntänyt.

Nyman ei ole ollut missään lehdessä tai julkisuudessa esillä eikä ole tuomiota saanut.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos joku argumentoi vittu seiskan uutisilla, pitää vastata saman tasoisella jutulla.
Sen verran marginaalinen pelaaja, ettei se mitään urheilulehtiä kiinnosta. Tuossa Seiskassakin se ylitti uutiskynnyksen vain koska mukana oli ex-missin ex-mies.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Pistetään vielä uutinen Anttalaisen rattijuopumuksesta. Nyt onkin jo varmaan kaikki listattu, joista on täällä nimillä huudettu. Enää puuttuu todisteet Nymanin toiminnasta.

Tällaisia pelaajia Porissa ihannoidaan, rattijuoppoja. Samaan aikaan huudellaan vastustajan pelaajista nimillä asioita, joista ei löydy mitään todisteita.

Vanhat kunnon Ässäfanit kääntyvät haudassaan kun näkevät näiden nykyajan hiirien toiminnan fanittamisen saralla. Ihannoinnin kohteena rattijuopot ja vastustajista keksittyjä tarinoita. Hävetkää!

Monikossa. Keitäs muita on?

Anttalainen on syyllistynyt tuohon rikkeeseen ja thats it. Tuomio on kärsitty. Porissa uskotaan myös uusiin mahdollisuuksiin. Vai vihjaatko että Anttalainen tekee tuota edelleen?

Nymanin osalta kaikki huhut ja lehtitietojen rippeet ovat nähdäkseni olleet osastoa että hän oli siinä porukassa (tästäkään ei mitään lehtitietoa tms) mutta taksikuskia löi ulkomaalaispelaaja. Siten on ollut aika yllättävää että osa puhuu hänestä taksikuskin hakkaajana. Joka on aika helvetin paljon vakavampi syytös kuin esim alkoholin käytöllä spekulointi, joka ei ole millään muotoa rikos vaikka haittaisi työntekoakin, kunhan ei lähde pikkaraislinjalle muuten.

Kuten sanoin, huhut alkoholiongelmista vaikuttavat huippu-urheilijoiden elämään ja tuleviin sopimuksiinkin jos on oletuksia alkoholiongelmasta.

Väärin nuo ovat kaikki. Tekopyhää on raportoida toinen ja hyväksyä toinen.

Mitäpä jos mennään eteenpäin, raportoidaan kimpassa kaikki kunnianloukkausasiat.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkaako pikkuhiljaa avautua, miksi tänne ei kannata mitä tahansa itse keksimäänsä tai kaverilta kuulemaansa kirjoittaa?

Kyllä, täällä on ketjuja missä toiset suvaitsee oman joukkueen kannattajien kunniaa loukkaavat viestit ja toisen ei.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tulitko sä tänne nyt keulimaan sillä että porilaiset on katkaissut kehitysvammaisen (jos nyt oikein ymmärrän kenestä puhut) Lukko-fanin lipun seisomakatsomossa? Siinä on kyllä todellinen määritelmä hiirelle sun peilissä.
Hän, kenestä nyt on kyse oli ihan "normaali", toki en tiedä kuinka te kuvailette muita raumalaisia.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, täällä on ketjuja missä toiset suvaitsee oman joukkueen kannattajien kunniaa loukkaavat viestit ja toisen ei.
Onko mielestäsi esim tämän ketjun tarkoitus kirjoittaa ja käyttäytyä objektiivisesti? Myös siihen, miten kunniaa voi loukata julkisten tietojen pohjalta, kannattanee perehtyä.

Seiska saanee tuomion aikanaan jos tiedot ovat vääriä. Ja hehän ovat myös innokkaasti oikaisseet jos jutuissa virheitä, esim tämä keissi.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja sehän riippuu ihan täysin pelien tuloksista mitä on pelattu mitä suvaitaan ja mitä ei.

Kyllähän kenen tahansa haukkuminen nimellä tyhmäksi myös täyttäisi kunnianloukkauksen kriteerit monessa paikassa.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko mielestäsi esim tämän ketjun tarkoitus kirjoittaa ja käyttäytyä objektiivisesti? Myös siihen, miten kunniaa voi loukata julkisten tietojen pohjalta, kannattanee perehtyä.

Seiska saanee tuomion aikanaan jos tiedot ovat vääriä. Ja hehän ovat myös innokkaasti oikaisseet jos jutuissa virheitä, esim tämä keissi.

Jos alkaa raportoimaan perusteena kunnianloukkaus, niin silloin mielestäni pitäisi olla objektiivinen ja raportoida kaikki. Muutenhan tuo menee juuri tekopyhyyden piikkiin. Sallii toisen ja toista ei.

Seiska voi saada tuomionsa, mutta täällä on väitetty ihan uusiakin tapauksia alkoholinkäytöstä. Jos olisit kuitenkin perehtynyt tähän, et olisi Seiskaa linkannut lähteenä kun pelaaja on itse tuon julkisesti ilmoittanut menneen eri tavalla.

Tämä asia voitaisiin jättää tähän. Tässä ketjussa roiskuu ja nyt on taas lainehtinut yli, molempien joukkueiden kannattajien osalta.

Epäilen, ettei Nyman, Pikkarainen, Karjalainen, Joensuu, Anttalainen tai kukaan muu täällä lynkattu ole tästä nyt niin kärsinyt, että lähtisivät ketään meistä raastupaan haastamaan.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos alkaa raportoimaan perusteena kunnianloukkaus, niin silloin mielestäni pitäisi olla objektiivinen ja raportoida kaikki. Muutenhan tuo menee juuri tekopyhyyden piikkiin. Sallii toisen ja toista ei.
Jos se on tekopyhyyden määritelmä että minua haittaa enemmän se että Lukon pelaajasta kirjoitetaan täysin ilman lähteitä ja täysin valheellisesti rikollisena, kuin se että esim Ässien pelaajalle vitsaillaan lehtitietojen perusteella brenkun maistuvan, niin kyllä, olen 100% tekopyhä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos se on tekopyhyyden määritelmä että minua haittaa enemmän se että Lukon pelaajasta kirjoitetaan täysin ilman lähteitä ja täysin valheellisesti rikollisena, kuin se että esim Ässien pelaajalle vitsaillaan lehtitietojen perusteella brenkun maistuvan, niin kyllä, olen 100% tekopyhä.

Hyvä, asia on tällä käsitelty. Huomaatko miten Ässien pelaajista vitsaillaan, Lukon pelaajasta ei vitsailla.... :D löysää pipoa, huomaat ehkä että toinenkin osapuoli saattaa vitsailla.

Lähteinä Ässäfanien kirjoituksille on yhtä luotettavat murhainfo ja jatkoajan keskustelupalsta kuin tuo Seiskan uutinen. Eli eivät olet päteviä lähteitä.

Eteenpäin, kohti seuraavia derbyjä.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Aika normia internettiä kylläkin. Jopa Jatkoajassa. Ja sitten se riippuu naamataulusta kenestä kirjotettu "lähteetön" on enemmän tai vähemmän hersyvän hauskaa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä hittoa, täällä lyödään vastustajaa oikein urakalla vyön alle. Mahtoiko tuo talviklassikko tuoda liikaa hempeyttä ilmaan niin nyt pitää tapella kunnolla.

Erasure aikoinaan lauloi osuvasti, että I Love to Hate You.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli namusetiä. Varakkaita henkilöitä, jotka lyövät rahaa kiinni urheiluun tietäen ettei sijoitukselle tule tuottoa. Sen verran huono bisnes Suomessa urheilu on.

Sitten Ässät on namusetäjoukkue ja palkkasotureita jengi täynnä. Ei toki helpoin mahdollinen tie, siitäkin Suomessa eri lajeissa huonoja esimerkkejä, joskin myös hyviä...

Tällä perusteella Lukko on bordelli, jota namusedät pitävät sivubisneksillään yllä miljoonilla vuodesta toiseen...

Alkaa menemään aika tyylittömäksi, yritetään löytää taas vähän älykkyyttä tähän keskusteluun.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäpäs jos @benicio menisit vaikka lenkille, mutta oo varovainen siellä on liukasta.

Munkin tarttee tästä lähteä asioille muutamaksi tunniksi.

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Nyt on argumentit aivan timanttia. Pidä tästä kiinni, äläkä missään nimessä ota järkeä käteen.
Melko huvittavaa et kaveri joka käyttää lähteenä seitsemän päivää lehteä pyytää ottamaan järjen käteen. Voisin väittää PorinPojan olevan jopa luotettavammassa tietolähteessä kiinni.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kyllä sää tiedät että mää tunnen jokusen muun raumalaisenkin. Varmasti enemmän sellaisia jotka ei kirjoittele tänne. Mutta ihan sama, korjasin tuohon viestiin että "huhutun", niin ei tartte pahastua.

Täällä onkin aika paljon kaivettu porilaisten juttuja. Kyllä noita rötöstelleitä lukkokiekkoilijoitakin on ollut vuosien saatossa. Löytyy niitäkin googlella. Mutta kuten oon aina ennenkin sanonut niin vanhojen kaiveleminen on aina ollut raumalaisten juttuja.

Te olette huonoja häviäjiä, mutta toisaalta aika on osoittanut että olette yhtä huonoja voittajia.

Eikä tartte Porissa olla peleissä mitään lukonmurskaus -lakanoita tai lukkovihajuttuja, mutta teidän alemmuuskompleksinne Porista osoittaa että siellä on lukkofanien joukossa kaikenlaisia Ässiin kohdistuvia lakanoita. Kertoo että maakunnan pääkaupungissa ollaan hiukan edellä joka suhteessa.

Varmasti. Mutta niin luulisi omaankin korvaan jotain tulleen. Enkä siis edelleenkään tiedä suuntaan tai toiseen. Jokatapauksessa hyvin vaarallista alkaa huhujen perusteella tuomitsemaan pahoinpitelyrikoksesta ketään.

No se tästä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä, asia on tällä käsitelty. Huomaatko miten Ässien pelaajista vitsaillaan, Lukon pelaajasta ei vitsailla.... :D löysää pipoa, huomaat ehkä että toinenkin osapuoli saattaa vitsailla.
Rikollinen versus kaljoittelija on lähes yhtä kova rinnastus kuin murhainfo versus aikakausilehti.

Sehän tässä kai juuri oli lähtökohta, että onko järkevää vitsailla täysin perusteettomasti että pelaaja X on pahoinpitelijä/rikollinen/hakannut taksikuskin. Kun siis tässä tapauksessa johon viitataan, ei lopulta edes nostettu syytettä (ja tällä ei väliä mutta minun tietojeni mukaan kyseinen pelaaja ei ollut edes se jota siitä epäiltiin).

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Melko huvittavaa et kaveri joka käyttää lähteenä seitsemän päivää lehteä pyytää ottamaan järjen käteen. Voisin väittää PorinPojan olevan jopa luotettavammassa tietolähteessä kiinni.

Luotettavampi se on kuin internetin keskustelupalstat.

Mullaki on Pikkaraisen Lukko-aikojen sekoiluista paljonkin tietoa mitä ei ole missään julkisuudessa ollut mutta ymmärrän sentään olla täällä sellaisia levittelemättä vaikka itse ne faktoiksi tiedänkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy