Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

• 1 807 209
  • 18 686

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings, Panthers
Mulla ainakin on. Se oli ensin semmoinen herttakortin tunnuksen muotoinen, mutta sitten se Isomäessa muljahti väärinpäin sillai niinko padan muotoiseksi tiäksää.

Siinä se nyt pompottaa niin kauan kunnes heitän oman korttipakkani lopullisesti nurkkaan.
Kuulostaa pahalta. Kyllä toi pitäisi mun mielestä mennä Satasair...jaa, antaa sittenkin olla. Luotan sun sanaan.

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukossa on nykyään niin vähän suomenkielen taitoisia, että ei provot oikein onnistu.
Pakko silti jotenkin arvostaa sitä porilaista jääräpäisyyttä huutaessaan seulaa yhdysvaltalaiselle maalivahdille. Siinä on sitä jotain vanhan kansakunnan jästipäisyyttä. Kuvaa hyvin porilaisia.

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se on enää ajan kysymys, koska ässien RTK eli Shotsi saa liikevaihdonsa sinne 200 miljoonaan euroon niin alkaa näkymään hyviä Pohjois-Amerikkalaisia pelaajia.

Toinen vaihtoehto on, että namusedät ottavat padasta vallan, mutta sehän olisi vastoin koko porilaista identiteettiä.

Shots on oma juttunsa, mutta tuossa Ässien rahoituskuvioissa on tapahtumassa muutoksia, jotka tuovat lisää rahaa esimerkiksi pelaajabudjettiin.

Joulun jälkeen pidettiin Ässien ylimääräinen yhtiökokous, jossa hallituksesta poistui tai poistettiin omistajamuutoksia vastustaneet henkilöt. Tilalle tuli nimiä, joiden johdolla pääomistaja Ässät ry:n tilalle tulevat uudet omistajat. Ja en nyt tiedä, mikä tämä namusetäjuttu on, mutta Ässien tavoitteena on usean eri omistajan ryhmä, jossa voisi olla vaikkapa 10-12 eri tekijää. Vähän samantyyppinen mitä on Ilveksellä. Mukana voi olla paikallisia yrityksiä, Ässistä lähteneitä NHL-pelaajia jne.

Tuolla tulevalla omistajakuviolla saadaan lisää pääomaa, joka auttaa joukkueen rakentamisessa. Tietysti Ässät ei välttämättä tule koskaan pääsemään Lukon pelaajabudjetin tasolle, mutta ei sen tarvitsekaan. Lukolla on tälläkin kaudella isommat kottikärryt kuin Ässillä, mutta kyllä pienikin kottikärry on hyvä ja tehokas, kun sitä osaa käyttää oikein. Tällä kaudella esimerkiksi Ässät ja SaiPa voivat kertoa halukkaille kottikärryjen käyttöohjeet.

Tuli nyt aika asiapitoinen teksti. Mikä muhun nyt oikein meni...

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin, mulla siis ei ole. Aika moni täällä kirjoittelee aika harmaalla alueella jo ihan kunnianloukkausmielessä mikäli varmuutta tästä asiasta ei ole.
Khyyllä minä jotenkin sen arvasin ettei sinulla patasydäntä ole.
Eli ilmeisesti tarkoitat ettei ole varmuutta tuosta Linuksen osallisuudesta. Olen antanut itseni ymmärtää että eräs jo poistunut ulkomaalaisvahvistus saattoi olla kyseessä. Ei Linus. Tämäkään ei siis ole tietoa vaan päättely julkisuudessa olevan informaation perusteella.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Joulun jälkeen pidettiin Ässien ylimääräinen yhtiökokous, jossa hallituksesta poistui tai poistettiin omistajamuutoksia vastustaneet henkilöt. Tilalle tuli nimiä, joiden johdolla pääomistaja Ässät ry:n tilalle tulevat uudet omistajat. Ja en nyt tiedä, mikä tämä namusetäjuttu on, mutta Ässien tavoitteena on usean eri omistajan omistajan ryhmä, joissa voisi olla vaikkapa 10-12 eri tekijää. Vähän samantyyppinen mitä on Ilveksellä. Mukana voi olla paikallisia yrityksiä, Ässistä lähteneitä NHL-pelaajia jne.

Eli namusetiä. Varakkaita henkilöitä, jotka lyövät rahaa kiinni urheiluun tietäen ettei sijoitukselle tule tuottoa. Sen verran huono bisnes Suomessa urheilu on.

Sitten Ässät on namusetäjoukkue ja palkkasotureita jengi täynnä. Ei toki helpoin mahdollinen tie, siitäkin Suomessa eri lajeissa huonoja esimerkkejä, joskin myös hyviä.

Sekin on ok. On monia tapoja harrastaa tätä leikkiä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä voin ainakin myöntää että olen joskus alkukaudesta raportoinut tuollaisen minusta selvästi kunnianloukkauksen kriteerit täyttävän taksikuski-viestin, sitä en muista oliko kirjoittaja porilainen. Mutta ei siitä mitään seurauksia tullut, eli se on mitä ilmeisimmin täysin sallittua. Tiedoksi myös @Moderaattorit

Raportoitko myös näitä missä haukutaan Jesse Joensuun älykkyyttä tms. Väitteitä Pikkaraisen baarireissuista ja hakkaamisista tai Karjalaisen alkoholinkäytöstä?

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Raportoitko myös näitä missä haukutaan Jesse Joensuun älykkyyttä tms. Väitteitä Pikkaraisen baarireissuista ja hakkaamisista tai Karjalaisen alkoholinkäytöstä?

Pikkarainen ja Karjalainen ovat itse olleet asian kanssa julkisuudessa myöntäen tekonsa.

Nyman on muutamien omien ja muutamien Ässien kannattajien toimesta tuomittu pahoinpitelystä, mistä mun käsittääkseni ei ole tuomioita annettu eikä syyllisiä tuomittu. Kyllä tuosta voisi kunnianloukkaus ylittyä.

Mulla ei ole mitään tietoa illan kulusta.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Milloin viimeksi Porissa on oikeasti pelannut todellinen patasydän? Jesse Joensuu? No ei todellakaan.

Joensuu pelasi Jokereissa 7 kautta. Samaan aikaan Janne Niskala ja Petri Vehanen jättivät Jokereiden tarjoukset pöydälle ja pelasivat Suomessa vain Lukossa. Siinä on kaksi Lukkosydäntä. Joensuu on näihin verrattuna hiiri ja palkkasoturi.
Joensuu ei pelannut kuitenkaan suorassa kilpaiijassa seitsemää kautta. Toisin kuin kettusydän Erik Hämäläinen, joka pelasi KalPassa ja Jokereissa liigaa yhteensä seitsemän kautta ja Lukko päätti silti paidankin jäädyttää.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi mä niitä raportoisin?

Mutta hyvä kun otit nämä esiin.

Pakko myöntää, että kun googlasin "Jesse Joensuu tyhmä" niin en odottanut että ihan noin lapaan tulee.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hyvä että iltapäivälehdet huomioivat lipun noston, niin tietoisuus siitä leviää Satakunnan ulkopuolellekin!

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Lainaus Sk:n kommenttiosiosta:
"Oli kyllä hieno ja huikea tapahtuma näin Lukon kannattajana tietenkin harmittaa lauantain hävitty peli mutta aina ei voi voittaa. Tapahtuma oli upea ja hyvähenkinen pieniä ylilyöntejä toki tulee kun vkl ja tunteet pinnasssa. Vellu Ketola hienosti ja herrasmiesmäisesti kommentoi ja puki sanoiksi. Aino miinus tulee ku vähemmän herrasmies Joensuu päästetään liekkö kaljapäissään mikrofonin ääreen lietsomaan vihaa ja kertomaan omia näkemyksiään ja maakunnan ainoa isompi puolueeton lehtikin hetken asialla hekumoi. Itselle jäi tapahtumasta hieno fiilis mutta Joensuu sai sen verran pilattua tunnelmaa että 5 minuuttia harmitti sitten mietin hänen älykkyysosamäärää ja päätin että älä tuu droppaan muitten tunnelmaa."

Tarjokkaa ny joku toverillenne paperipussi, jos ei jo kaikki oo käytös. Jumalauta te hävisitte derby iha pystyy kentäl ja silti enite harmittaa Jesse miki varres. Ja hienoo, jos Linus o pelannu paljo Lukos mut silti ketää ei edes muistas jos se höpisis jotai vastaavaa. Toki eihän se tekis nii, koska perjantaina oli teidä hetki. Ette saanu miki vartee ketää muuta ku kaveri, jonka etunimes o HESA. Misä ne kaikki tee Linukset oli?

Lainaan tätä tee esikuvaa osittai ja toteen et:
Lukko ei riitä

Ai siellä on oikein "kaljapäissään lietsottu vihaa"?

Kyllä näin harmaana tiistaipäivänä saa hymyn huulille.

Palkkasoturi-Lukko ei riitä.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hyvä että iltapäivälehdet huomioivat lipun noston, niin tietoisuus siitä leviää Satakunnan ulkopuolellekin!

Kyllä vain, kaikkein tärkeintä kun tästä tuli valtakunnallinen uutinen! Nyt todellakin piiska sivaltaa, kun karhunkämmen löi :D

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikkarainen ja Karjalainen ovat itse olleet asian kanssa julkisuudessa myöntäen tekonsa.

Nyman on muutamien omien ja muutamien Ässien kannattajien toimesta tuomittu pahoinpitelystä, mistä mun käsittääkseni ei ole tuomioita annettu eikä syyllisiä tuomittu. Kyllä tuosta voisi kunnianloukkaus ylittyä.

Mulla ei ole mitään tietoa illan kulusta.

Pikkaraisen tapauksesta on vuosia ja hänestä on vihjailtu että edelleen toimisi samoin. Karjalainen on sanonut, että julkisuudessa kaikki esillä olleet asiat eivät ole ihan niin menneet.

Nämä toimivat ammatikseen urheilun parissa ja siellä huhut alkoholiongelmien kanssa saattavat vaikuttaa uraan ja sopimuksiin.

Miksi mä niitä raportoisin?

Mutta hyvä kun otit nämä esiin.

Vanhoja tapauksia, täällä on vihjailtu toiminnan olevan nykyhetkellä.

Kuten yllä sanon, Karjalainen on kertonut ettei asiat ole menneet ihan uutisoidusti ja se, että käytät Seiskaa lähteenä, kertoo ettet käytä lähdekritiikkiä tai perehdy asiaan.

Joensuu on sanonut vuonna 2012 olevansa tyhmä jääkiekkoilija, ei tyhmä ihminen. Yli kymmenen vuotta kulunut tuosta.

Eli, kaivas se raporttinappi esiin ja ala raportoimaan meitä kaikkia.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis, minähän nimenomaan kerroin, että palstan moderointi sallii ilman lehtitietojakin leimaamisen ties miksi, miksi minä siis varsinkaan noita lehtijuttuihin perustuvia raportoisin?

Anna tulla vaan Nymanista nyt kaikki.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No täähän se pikkuseuran rooli vähän tuppaa olemaan. Kasvatusalusta ja ponnahduslauta. Kun eurooppalaisissa suurseuroissa taas panostetaan huipputason valmiisiin pelaajiin joiden kanssa mestaruus on realismia.
Veikkaan, että eurooppalaisella suurseuralla on halli puolityhjä vielä välierävaiheessakin, jos sinne selviävät :)

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikkarainen ja Karjalainen ovat itse olleet asian kanssa julkisuudessa myöntäen tekonsa
Väärin. Karjalainen on sanonut julkisuuteen, että asiat eivät ole niin kuin mediassa on sanottu.

Nymanistakin löytyy tietoa murhainfosta, jos linkkaan sen, niin riittääkö se sulle lähteeksi jos Seiskakin kelpaa?

Varo ettei tuu kunnianloukkaussyttettä.

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pikkaraisen tapauksesta on vuosia ja hänestä on vihjailtu että edelleen toimisi samoin. Karjalainen on sanonut, että julkisuudessa kaikki esillä olleet asiat eivät ole ihan niin menneet.

Nämä toimivat ammatikseen urheilun parissa ja siellä huhut alkoholiongelmien kanssa saattavat vaikuttaa uraan ja sopimuksiin.

Vanhoja tapauksia, täällä on vihjailtu toiminnan olevan nykyhetkellä.

Kuten yllä sanon, Karjalainen on kertonut ettei asiat ole menneet ihan uutisoidusti ja se, että käytät Seiskaa lähteenä, kertoo ettet käytä lähdekritiikkiä tai perehdy asiaan.

Joensuu on sanonut vuonna 2012 olevansa tyhmä jääkiekkoilija, ei tyhmä ihminen. Yli kymmenen vuotta kulunut tuosta.

Kun tehtyä ei saa tekemättömäksi ja vanhoja on suht turha kaivella niin jos tehdäänkin niin että jatkossa ihan pikkaisen me palstalaiset harrastetaan itsesensuuria eikä pläjäytetä ihan suoraan sitä tajunnanvirtaa tänne? Jäisi tuo raportointinapin tarve hieman pienemmäksi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nymanistakin löytyy tietoa murhainfosta, jos linkkaan sen, niin riittääkö se sulle lähteeksi jos Seiskakin kelpaa?
Nyt on argumentit aivan timanttia. Pidä tästä kiinni, äläkä missään nimessä ota järkeä käteen.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)

Näähän sovittiin, joten ei siitä mitään tuomiota ole tullut. Mutta onhan nuo nimet olleet esillä ihan raumalaisten toimesta. Ja se on sen verran pieni kaupunki että jutut kyllä kulkee. Ihan niinkuin Karjalaisen ryyppyjututkin mitkä on olleet yhtä lailla täällä esillä, huhuja nekin. Vaikka ne lehdessä kirjoitettiinkin niin ei niitäkään kukaan vahvistanut. Varmaan niissäkin voisi kunnianloukkauksen rajat paukkua jos aletaan oikein hiuksia halkomaan.

Toi on silti ehkä naurettavinta mitä raumalta voi tulla. Ei pärjätä paikallisottelussa eikä pärjätä täällä väännössä niin aletaan itkeä moderaattoreita apuun.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis, minähän nimenomaan kerroin, että palstan moderointi sallii ilman lehtitietojakin leimaamisen ties miksi, miksi minä siis varsinkaan noita lehtijuttuihin perustuvia raportoisin?

Anna tulla vaan Nymanista nyt kaikki.

Mutta raportoit vain toiset ja toisia puolustat? Tekopyhää touhua.

Jätetään tuo asia sivuun ja jätetään samalla muutkin tällaiset huhuväittämät sitten molempien osalta vallan. Raportoi jatkossa kaikki myös oman pesän toiminnat.

Kun tehtyä ei saa tekemättömäksi ja vanhoja on suht turha kaivella niin jos tehdäänkin niin että jatkossa ihan pikkaisen me palstalaiset harrastetaan itsesensuuria eikä pläjäytetä ihan suoraan sitä tajunnanvirtaa tänne? Jäisi tuo raportointinapin tarve hieman pienemmäksi.

Juuri näin, molempien osalta näissä on syytä ehkä ottaa vauhtia alas. Niin huhuttujen taksikuskin pahoinpitelyjen kuin alko-ongelmien suhteen.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team

Pistetään vielä uutinen Anttalaisen rattijuopumuksesta. Nyt onkin jo varmaan kaikki listattu, joista on täällä nimillä huudettu. Enää puuttuu todisteet Nymanin toiminnasta.

Tällaisia pelaajia Porissa ihannoidaan, rattijuoppoja. Samaan aikaan huudellaan vastustajan pelaajista nimillä asioita, joista ei löydy mitään todisteita.

Vanhat kunnon Ässäfanit kääntyvät haudassaan kun näkevät näiden nykyajan hiirien toiminnan fanittamisen saralla. Ihannoinnin kohteena rattijuopot ja vastustajista keksittyjä tarinoita. Hävetkää!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy