Sari (ja Jari) Sairaanhoitajan kuulumisia

  • 608 314
  • 5 631

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse taas voisin hyvinkin mennä vapaaehtoisesti töihin, mutta jos jollekulle on annettu valta pakottaa minut töihin, niin enpä kyllä ihan vitun varmasti menisi.
Kyllä ihmisellä pitää sivistysvaltiossa olla oikeus päättää itse omasta työskentelystään ja työskentelemättä jättämisestään. Olipa ala mikä hyvänsä.
Täältä lähtee kaikki sympatiapojot kieltäytyjien suuntaan.

Sinut voidaan vaikka huomenna pakottaa töihin iät ja ajat voimassa olleiden lakien perusteella. Ei tässä laissa ole mitään muuta uutta, kuin se, että on määräaikainen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Itse taas voisin hyvinkin mennä vapaaehtoisesti töihin,

Älä turhaan epäröi. Minä olen ollut töissä jo reilut 20 vuotta. Ei se niin paha juttu ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Totuus on kuitenkin, että ellei tätä lakia olisi tehty, vaan annettu terveydenhuoltojärjestelmän kaatua, niin vainajia olisi tullut päivää kohti yhtä paljon, kuin sota-aikana tuli. Kyllä tämä on siis verrattavissa siihen tilanteeseen.

Olen täysin samaa mieltä, siksihän pakkolaki säädettiin. Eli tämän työntekijäryhmän panoksen puuttuminen syöksisi maan välittömästi, kirjaimellisesti parissa tunnissa sotatilan tapaiseen tilanteeseen. On aika turha siis horista, ettei tämä työ olisi olennaista... Jos siis on oikeutettua olennaisesti kaventaa työtaisteluoikeutta, jopa oikeutta irtisanoutua työstä, niin sitten lienee täysin oikeutettua myös korvata se työ melkoisenkin avokätisesti. Vai ollaanko tästä asiasta eri mieltä? Minusta juuri tämä pakkotyölain säätäminen paljastaa hoitajien työn arvon, ja tekee jopa nämä sinänsä ylisuuret vaatimukset täysin ymmärrettäviksi.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Siis työtaistelutoimenpiteenä irtisanoutuneet. Jos jokainen nyt liiton kautta irtisanoutunut olisi itse henkilökohtaisesti jättänyt eropaperit niin olisin barrikaadeilla taistelemassa hoitajien puolesta uutta lakia vastaan, mutta nyt kuitenkin Tehy yrittää ainoastaan käyttää porsaanreikiä hyväkseen saadakseen kiristettyä jäsenilleen kohtuuttoman ison palkankorotuksen.

Ei se mikään porsaanreikä ole että työsuhteisella on paremmat työtaistelumahdollisuudet kuin virkasuhteisella. Työntekijöiden aloitteesta ei virkasuhteita työsuhteiksi vaihdettu. Enkä ymmärrä mitä helvetin eroa on siinä onko irtisanoutuminen tapahtunut henkilökohtaisesti työnantajalle vai "valtakirjalla". Sellainen on mielestäni paperi johon kirjaat nimesi ja jätät paperin haltijalle mahdollisuuden täyttää päivämäärän irtisanoutumisesta. Jokainen kuitenkin on "valtakirjaan" nimensä laittanut. Valtakirja lainausmerkeissä siksi ettei se ala sanoilla "täten minä N.N. valtuutan. Työnantajalla on kuitenkin mahdollisuus palkata tilalle juuri niin paljon työntekijöitä kuin haluaa. Ongelma tietenkin on siinä, jos työnantaja haluaa nämä irtisanoutuneet takaisin ja joutuu siinä vaiheessa ottamaan kaikki eikä valikoiden. Eli jos on palkattu uusia työntekijöitä, kaikille pitäsi töitä löytää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sinut voidaan vaikka huomenna pakottaa töihin iät ja ajat voimassa olleiden lakien perusteella. Ei tässä laissa ole mitään muuta uutta, kuin se, että on määräaikainen.

Tarkoitatko tosiaan että kenet tahansa voi pakottaa mihin tahansa töihin koska tahansa? Vai puhutko kuitenkin vain katastrofi- ja poikkeustilanteista? Täytyypä lukea uudestaan tämä uusi perustuslaki, siellä taitaa olla aika paljon sitä pientä pränttiä. Kopioitiinkohan tekstiä Italian 30-luvun perustuslaista?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Älä turhaan epäröi. Minä olen ollut töissä jo reilut 20 vuotta. Ei se niin paha juttu ole.

Sama, mutta tarkoitin että ei ole tullut itse jäätyä lakkoonkaan syystä että se on loppujen lopuksi yksi ja sama saako rahastajaliitto nostettua liksaasi sen muutaman hikisen prosentin vai ei. Olen tässä asiassa sairaanhoitajien puolella, mutta noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että kaikki ammattiliitot hiuksista vittuun. Jokainen neuvotelkoon itselleen sellaisen liksan kun suinkin kykenee.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tehyn työkiistan sovittelulautakunta jatkaa yhä neuvotteluja sovintoesityksen aikaansaamiseksi. Sovintoesityksen sisällöstä neuvotellaan parhaillaan tiiviisti. YLE Uutisten saamien tietojen mukaan on mahdollista, että esitys valmistuu aivan lähitunteina.
Pääministeri Matti Vanhanen ja hallitusryhmien puheenjohtajat tapasivat aiemmin lauantaina sovittelulautakunnan edustajia, mikä on saattanut antaa vauhtia neuvotteluille. Kiistoista on ollut jäljellä enää vaikein eli palkankorotusten suuruus.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id75216.html
Vaikka Vanhanen olisikin käynyt sovittelulautakunnalle lupaamassa erinäisiä asioita niin kyllä se on niin että sovintoesityksestä on vielä pitkä matka oikeaan sovintoon. Toivotaan parasta..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Enkä ymmärrä mitä helvetin eroa on siinä onko irtisanoutuminen tapahtunut henkilökohtaisesti työnantajalle vai "valtakirjalla".

Se helvetin ero on siinä, että jos haluat erota lopullisesti niin viet henkilökohtaisesti ilmoituksen siitä esimiehille ja se on sillä selvä, mutta nythän kukaan ei halua erota oikeasti vaan kiristää rahaa järjestön kautta käyttämällä sairaita ihmisiä taisteluvälineinä.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Se helvetin ero on siinä, että jos haluat erota lopullisesti niin viet henkilökohtaisesti ilmoituksen siitä esimiehille ja se on sillä selvä, mutta nythän kukaan ei halua erota oikeasti vaan kiristää rahaa järjestön kautta käyttämällä sairaita ihmisiä taisteluvälineinä.

Eikö tämä ero ole oikea? Siis siinä mielessä mitä ero työnantajasta yleensä on , jokainenhan voi hakea töihin vaikka samalle työnantajalle takaisin jos haluaa. Ymmärtääkseni tällä hetkellä irtisanoutumisessa ei ole mitään tulkintaeroa esimerkiksi siihen jos pari vuotta sitten olisi yksi työntekijä irtisanoutunut yksittäisesti. Paitsi ettei Tehy tee sopimusta ellei kaikkia oteta vanhoina työntekijöinä takaisin. Mikä on tosiaan pelkkä sopimuskysymys työnantajan puolelta, eli siihen ei ole pakko suostua. Rahan kiristämisellä en näe olevan laillisia seuraamuksia, tai jos onkin ne ovat samaa luokkaa kuin millä tahansa työntekijällä joka myy työpanoksensa korvausta vastaan, ellei otettaisi huomioon tilanteeseen säädettyä lakia.

Ihmettelen tässä siis lähinnä sitä, että irtisanoutuminen listoilla olisi jotenkin vähempiarvoinen kuin jokaisen henkilökohtainen irtisanoutuminen. Tätä ei ymmärtääkseni työnantajakaan enää kyseenalaista. Suomessa kun on mahdollista valtuuttaa toinen tekemään puolestaan päätöksiä.
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen täysin samaa mieltä, siksihän pakkolaki säädettiin. Eli tämän työntekijäryhmän panoksen puuttuminen syöksisi maan välittömästi, kirjaimellisesti parissa tunnissa sotatilan tapaiseen tilanteeseen. On aika turha siis horista, ettei tämä työ olisi olennaista... Jos siis on oikeutettua olennaisesti kaventaa työtaisteluoikeutta, jopa oikeutta irtisanoutua työstä, niin sitten lienee täysin oikeutettua myös korvata se työ melkoisenkin avokätisesti. Vai ollaanko tästä asiasta eri mieltä? Minusta juuri tämä pakkotyölain säätäminen paljastaa hoitajien työn arvon, ja tekee jopa nämä sinänsä ylisuuret vaatimukset täysin ymmärrettäviksi.

Jäljelle jää vain yksi ongelma.

Näitä oleellisia töitä on aika paljon muitakin. Toisten työpanoksen uupuminen johtaa henkilöiden kuolemiin. Toisten sähkön loppumiseen pistorasiasta (lopputulos: huono), toisten veden tulon lakkaamiseen hanasta (lopputulos huono) toisten julkisenliikenteen pysähtymisen (lopputulos huono)
jne...

Ja vaikka puhelimen valmistus ja paperinpyörittely eivät loppuessaan lamauta koko yhteiskuntaa niin pakko jonkun on nekin tehdä jotta sairaanhoitajat saavat palkkansa.

Ja koska sairaanhoitajien palkkataso on hyvällä tasolla (tähän ei mitään serkunsiskonveljen palkkatietoja, kiitos) niin en näe mitään tarvettaa nostaa koko alan palkkausta kerralla yli 13prosenttia. Varsinkaan mikäli syyt naamioidaan tärkeyden/palkkakuoppien/naistasaarvon/tekijäpulan/laadun taakse.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö tämä ero ole oikea?
Ei ole, koska Tehynkin mukaan se on työtaistelutoimi. Luulisin(mutu), että työtaistelun päättyessä kenenkään irtisanoutuneen papereissa ei ole tietoja irtisanoutumisesta, koska näin varmasti sovitaan. Yksittäisen työntekijän irtisanoutuessa ja uudelleen palkkautuessa tiedot eroamisesta tulisi papereihin sekä palaisi lomat sun muut etuudet?

Rahan kiristämisellä en näe olevan laillisia seuraamuksia, tai jos onkin ne ovat samaa luokkaa kuin millä tahansa työntekijällä joka myy työpanoksensa korvausta vastaan, ellei otettaisi huomioon tilanteeseen säädettyä lakia.
Ei kiristämisellä olekkaan laillisia seuraamuksia, ainoastaan kansalaisten katkeruus hoitajia kohtaan, kunhan huomataan palkankorotusten tuoma taakka kunnille ja varsinkin pienille muuttotappiokunnille lomautuksien ja veronkorotusten muodossa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Jokainen neuvotelkoon itselleen sellaisen liksan kun suinkin kykenee.

Noinhan se aina on alkanut ja alkaa kaikkialla. Sitten jossain vaiheessa porukat huomaa et hei, kun meitä on tässä useampi vaatimassa, niin painoarvomme neuvotteluissa on suurempi. Luontevaa menoa. Ihmisten järjestäytymisen kieltäminen on hieman sama kuin kieltäisi heitä kommunikoimasta keskenään.

Milloin muuten Suomessa on viimeksi kuollut ihmisiä työtaistelujen ohessa? Äkkiä muistan Kemijoki oy:n härdellit -49, jolloin sisäministeri 'Sapeli' Simonen (Jatkiksen 'lukeneiston' mukaan lespo-kommari-korporatisti) lähetti poliisijoukkoja paikalle Fagerholmin (myöskin l-k-k) hallituksen todettua lakon laittomaksi. Kaksi lakkolaista taisi kuolla. Tosin tuolloin, puolin ja toisin, oli kyse hieman suuremmista kuvioista eli liittymisestä ns. suurten kansojen perheeseen, joka aikoinaan tunnettin Neuvostoliittona (sitä ennen Neuvosto-Venäjänä).

Yleislakosta -56 selvittiin kuolonuhreitta.

Nythän touhu on jo alkanut kun sairaalat muuttavat systeemejään työtaistelun varalta. Potilaita siirretään paikasta toiseen jne. Tuli 'The Kahakkaa' tai ei, niin kyllä ilta-pulut kaivavat jostain jonkun joka on delannut ennen, jälkeen tai kesken näiden päivien. Kenen tahansa kylmällä kohtalolla pystyy spekuloimaan vaikka kuinka. 'Kuolonuhreja' saamme varmasti. Toivottavasti kuolonuhreilta säästytään.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, viimeksi Helsingin Kirurgisessa sairaalassa. Siellä kävin keväällä parin viikon aikana noin kymmenen kertaa, enkä nähnyt kertaakaan kiireistä ylityöllistettyä hoitajaa. Sen sijaan näin joka kerta eevaa lukevia akkoja kahvitauolla chillailemassa. Ja jannun joka pelasi ilmeisesti työkseen jotain first person shooter-tyyppistä peliä.

Mutta ehkä nämä olivat poikkeuksia ja olen väärässä. Mutta on näitä nähty muissakin sairaaloissa Helsingin alueella.
Olisit mennyt Mehiläiseen tai Diakkarille. Tietty yksityisen hinnat ovat kovempia, mutta sitä varten on olemassa vakuutukset.

Ihmetyttää tämä meininki, sitä halutaan helvetin hyvää palvelua mutta se ei saisi maksaa mitään. Vähän sama kun ostaisi auton muttei sijoittaisi siihen tonnia enempää. Sitten valittaisi automyyjän olleen kusipää kun auto olikin paska.

Tänään oli muuten uutisissa hyvä juttu. Veivät lauantai-iltana kirjeitä jengille himaan. Kirjeessä oli ukaasi saapua tiistaina töihin. Ei oltu kotona kun ovikelloa soitettiin. Aika käsittämätöntä, lauantai-ilta eikä ollut odottamassa josko juuri minulle tuotaisiin kutsu.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan kuriositeetin vuoksi täällä oleville lakimiehille pieni kyssäri.

Jos oletetaan, että sairaanhoitopiiri X kieltäytyy ottamasta takaisin töihin osaa irtisanoutuneista hoitajista huolimatta siitä, että on syntynyt sopimus, jossa irtisanoutuneet hoitajat otetaan takaisin vanhoina työntekijöinä. Mikä on sairaanhoitopiirin oikeudellinen asema ottaen huomioon, että irtisanoutuminen on irtisanoutuminen eikä mikään lakko, ts. KT ei ole irtisanoutuneiden entinen työnantaja.

Yleissitova työehtosopimus koskee lakkolaisia lakon loppuessa, mutta onko KT:llä juridisesti oikeutta solmia sopimusta, joka pakottaa yksityisen sairaanhoitopiirin tai sairaalan ottamaan töihin henkilön, jonka työehtosopimus on loppunut irtisanoutumisen myötä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisit mennyt Mehiläiseen tai Diakkarille. Tietty yksityisen hinnat ovat kovempia, mutta sitä varten on olemassa vakuutukset.
Kyllä kai itsellä voi olla vakuutukset voimassa, mutta jos käy vierailijan ominaisuudessa paikalla niin kuin käsitin Schwalben käyneen niin heikkoa on.

Ihmetyttää tämä meininki, sitä halutaan helvetin hyvää palvelua mutta se ei saisi maksaa mitään. Vähän sama kun ostaisi auton muttei sijoittaisi siihen tonnia enempää. Sitten valittaisi automyyjän olleen kusipää kun auto olikin paska.
Mielestäni 2500 euroa kuussa on aika hyvin, eikö? Ainakin itselleni se kelpaisi, tienaan paljon vähemmän nykyään ja työnkuvaani kuuluu asiakaspalvelu aika paljon.

Tänään oli muuten uutisissa hyvä juttu. Veivät lauantai-iltana kirjeitä jengille himaan. Kirjeessä oli ukaasi saapua tiistaina töihin. Ei oltu kotona kun ovikelloa soitettiin. Aika käsittämätöntä, lauantai-ilta eikä ollut odottamassa josko juuri minulle tuotaisiin kutsu.
Ainakin meidän perheessä, jossa on lapsia niin lauantaisin ollaan kotona aika usein, en tiedä miten talouksissa joissa ei lapsia ole. Luulisi kuitenkin, että suurin osa hoitajistakin on perheellisiä? Mökkejäkään hoitajilla tuskin on, koska palkkakuoppa on niin syvä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tänään oli muuten uutisissa hyvä juttu. Veivät lauantai-iltana kirjeitä jengille himaan. Kirjeessä oli ukaasi saapua tiistaina töihin. Ei oltu kotona kun ovikelloa soitettiin. Aika käsittämätöntä, lauantai-ilta eikä ollut odottamassa josko juuri minulle tuotaisiin kutsu.

Kuinkas ne nyt kotona olisivat olleet, kun työpaikaltakin juostaan kesken työnteon karkuun...
Kuinkahan moni näistä hoitsuista vielä oikeasti kehtaa puhua olevansa "kutsumusammatissa"? No, mitäs muutama ihmishenki siinä painaa, kunhan hoitajat saavat pienen ja vaatimattoman korotuksensa, jotta pääsevät palkkakuopasta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Siis työtaistelutoimenpiteenä irtisanoutuneet. Jos jokainen nyt liiton kautta irtisanoutunut olisi itse henkilökohtaisesti jättänyt eropaperit niin olisin barrikaadeilla taistelemassa hoitajien puolesta uutta lakia vastaan, mutta nyt kuitenkin Tehy yrittää ainoastaan käyttää porsaanreikiä hyväkseen saadakseen kiristettyä jäsenilleen kohtuuttoman ison palkankorotuksen.

Tämä on minusta yhä akateemisempi erotus: sekä työnantaja että valtio pitävät näitä irtisanoutumisia valideina. Valtio on peräti säätänyt lain, jolla osa irtisanoutuneista pakotetaan takaisin töihin, työnantaja on puolestaan varautunut irtisanoutumisten käytännön seurauksiin ja on huolissaan palveluiden jatkumisesta. Eli irtisanoutumiset on hyväksytty. Tässä on sitten samantekevää, mitä Tehy ajattelee tilanteesta tai toivoo sopimuksen yhteydessä tapahtuvan, paikat ovat vapaita. Anyway, kiinnostavaa nähdä tuleeko huomenna vielä sovintoesitys ja millainen, varmasti viimeistään sen myötä nähdään tarkemmin missä kiistassa mennään - ja tietysti vielä selvemmin sen puuttumisen myötä. Vähiin on aika käymässä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkas ne nyt kotona olisivat olleet, kun työpaikaltakin juostaan kesken työnteon karkuun...
Kuinkahan moni näistä hoitsuista vielä oikeasti kehtaa puhua olevansa "kutsumusammatissa"? No, mitäs muutama ihmishenki siinä painaa, kunhan hoitajat saavat pienen ja vaatimattoman korotuksensa, jotta pääsevät palkkakuopasta.
Niin, mitä itse olen hoitajien kanssa vuosien aikana jutustellut niin kukaan ei ole sanonut olevansa kutsumusammatissa. Mutta muilta kuin hoitajilta noin kuulee puhuttavan aika tasaisin väliajoin. Sehän on ollut jujuna jo pitkään, ei ne mitään tarvitse kun ovat kutsumusammatissa.

Toki joku voi ollakin mielestään kutsumusammatissa, mutta ei sovi yleistää. Kaikki mun tuntemat on kyllä ihan vaan duunissa.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
TuTo fani-79 kirjoitti:
;2073085Kuinkahan moni näistä hoitsuista vielä oikeasti kehtaa puhua olevansa "kutsumusammatissa"? No, mitäs muutama ihmishenki siinä painaa, kunhan hoitajat saavat pienen ja vaatimattoman korotuksensa, jotta pääsevät palkkakuopasta.

Varmaan suurin osa hoitoalalla työskentelevistä on alalla sen vuoksi, etta homma kiinnostaa ja se on mielekästä. Palkka on vaan jäänyt vuosien saatossa mestiksen tasolle. Paperimiehet voivat ajaa tehtaan alas vaatiessaan joululle viisinkertaista palkkaa nelinkertaisen sijaan. Go sairaanhoitajat! Kansandustajat korottivat jättipalkkojaan keskenään, joista Katainen nauttii lupauksistaan huolimatta. Kansalaiset äänestivat Halmeen eduskuntaan. Mikko Alatalo. Lasse Viren. Marko Asel, vai mikä se oli. Hullua. Kansa nauttii edustajiensa luottamusta. Itse sairaanhoitoa vakituisesti valitettavasti joutuen käyttävänä, haistatan paskat lupailijoille.
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni 2500 euroa kuussa on aika hyvin, eikö? Ainakin itselleni se kelpaisi, tienaan paljon vähemmän nykyään ja työnkuvaani kuuluu asiakaspalvelu aika paljon.
2500 euroa kuussa olisikin juuri se oikea liksa hoitajille. Sitähän ne eivät nyt saa.

Ja ketä kiinnostaa sinun liksasi tai duunisi, et näemmä ole hoitaja. Ei minua ainakaan.
 

Kyylä

Jäsen
2500 euroa kuussa olisikin juuri se oikea liksa hoitajille. Sitähän ne eivät nyt saa.

Eiköhän jo sovita, ettei tätä sontaa enää levitetä? Tuo luku 2500 on poimittu suoraan tilastoista ja se ei muutu Tehyn aivopesulla yhtään miksikään - se on nimittäin sairaanhoitajan keskiansio. Muun väittäminen on valehtelua.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaan suurin osa hoitoalalla työskentelevistä on alalla sen vuoksi, etta homma kiinnostaa ja se on mielekästä. Palkka on vaan jäänyt vuosien saatossa mestiksen tasolle.
Olisikohan tästä saatavilla jonkinnäköistä käyrää? En siis itse tiedä onko näin käynyt.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Varmaan suurin osa hoitoalalla työskentelevistä on alalla sen vuoksi, etta homma kiinnostaa ja se on mielekästä. Palkka on vaan jäänyt vuosien saatossa mestiksen tasolle. Paperimiehet voivat ajaa tehtaan alas vaatiessaan joululle viisinkertaista palkkaa nelinkertaisen sijaan. Go sairaanhoitajat! Kansandustajat korottivat jättipalkkojaan keskenään, joista Katainen nauttii lupauksistaan huolimatta. Kansalaiset äänestivat Halmeen eduskuntaan. Mikko Alatalo. Lasse Viren. Marko Asel, vai mikä se oli. Hullua. Kansa nauttii edustajiensa luottamusta. Itse sairaanhoitoa vakituisesti valitettavasti joutuen käyttävänä, haistatan paskat lupailijoille.

Tosiaan, miten sillä kahdella ja puolella tonnilla toimeen tulisi, ehdottomasti on yli kolme saatava.
Itse työskentelen alalla, jossa oma tarkkaamattomuuteni tai virheeni saattaa maksaa jonkun hengen, eikä palkkani ole lähelläkään hoitajien nykyansioita. Niin että rehellisesti olen sitä mieltä, että turha on jauhaa paskaa palkkakuopasta!
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin on tämäkin suoraan tilastoista: http://statfin.stat.fi/statweb/start.asp?LA=fi&DM=SLFI&lp=catalog&clg=palkat_ja_tyovoimakustannukset


Kuntasektorin kuukausipalkat ammateittain 2005
Tiedot
Peruspalkka
Peruspalkka

Ammatti euro
Sairaanhoitaja 1 835
Tilastokeskus 11/18/2007


Ja olen tietoinen että myös seuraavat löytyvät samoilta sivuilta.

Kuntasektorin kuukausipalkat ammateittain 2005
Tiedot
Kokonaisansio
Yhteensä

Ammatti euro
Sairaanhoitaja 2 422
Tilastokeskus 11/18/2007



Kuntasektorin kuukausipalkat ammateittain 2005
Tiedot
Säännöllisen työajan ansio
Yhteensä

Ammatti euro
Sairaanhoitaja 2 360
Tilastokeskus 11/18/2007


Lähinnä ihmetyttää se että kaikenmaailman hitsarit sun muut pellet tulee ilmoittamaan kuinka heidän liksansa on pienempi kuin hoitajien. Yhden työnkuvaan kuului jopa asiakaspalvelukin aika paljon ja saa silti hoitajia vähemmän palkkaa. No sillä verukkeella ovat sitä mieltä ettei hoitajien palkkoja tarvitse nostaa, ilmoittavat vielä että olisivat itse tyytyväisiä jos saisivat saman palkan kuin hoitajilla on. Kunnallisissa sairaaloissa käyvät tietenkin, joko itse tai katsomassa jotain muuta. Ja kun käyvät niin eihän siellä mikään toimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös