Sari (ja Jari) Sairaanhoitajan kuulumisia

  • 610 239
  • 5 631

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sistis on kuitenkin lähes ainut ei-Tehyläistä, joka jaksaa jauhaa tuosta "palkkakuopasta".

Ilmeisesti jopa ihan tosissaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sistis on kuitenkin lähes ainut ei-Tehyläistä, joka jaksaa jauhaa tuosta "palkkakuopasta".

Ilmeisesti jopa ihan tosissaan.

Käytän palkkakuoppa-termiä kuvaamaan tätä tilannetta, jossa tehyläiset mielestään ovat - ihan, jotta puhuisimme samasta asiasta. Nimessä voi olla ironiaa, sarkasmia tai sitten olen tosissani. Mistäs sitä tietää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sistis on kuitenkin lähes ainut ei-Tehyläistä, joka jaksaa jauhaa tuosta "palkkakuopasta".

Ilmeisesti jopa ihan tosissaan.

Voisi Sergei kuvitella että pidemmän linjan kirjoittajana osaat tulkita toisten pitkän linjan kirjoittajien viestejä oikealla tavalla. Ellet sitten tässä tapauksessa ihan tarkoituksella ymmärrä väärin...

Minä ainakin käsitin niin että Sistis on lähinnä puhunut tästä TEHYn hoilottamasta palkkakuopasta ottamasta sen kummemmin kantaan onko se totta vai ei.

Voi tietysti olla että minä ymmärrän häntä aivan väärin.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
- Missä Katainen petti lupauksensa?
Olenko sanonut Kataisen pettäneen lupauksensa? En muistaakseni. Kataisen ja hallituksen virheistä ja arviointivirheistä olen kyllä puhunut; viimeisimmät ovat hallituksen suunnitelmat romuttaa perustuslaki sekä neuvotteluosapuolien törkeä painostus.

- Onko sinusta hallitus tehnyt virheen, kun nykyisellään on korjattu EDELLISTEN hallitusten virheitä historiallisen suurella korotuksella?
Korotus ei vastannut hoitajien odotuksia, eli arviointivirhe on tehty.

a) miten kokoomus aiheutti k.o. palkkakuopan oppositiossa ollessaan?
Ei aiheuttanutkaan, olenko sellaista väittänyt?

b) haluat kokoomuksen pois hallituksesta.
En halua, olenko niin sanonut?

nykyisellään hallitukset muodostuvat SDP/keskusta/kokoomus -akselista. Mikä olisi parempi kombinaatio?
Paras vaihtoehto että nykyinen hallitus jatkaa (=muuttaa hieman politiikkaansa) Jos hallitus kaatuu tehy-kriisin ansiosta niin virkamieshallitus kriisin ajaksi pystyyn ja uudet vaalit sitten myöhemmin.

c) uskotko, että olisitte saaneet 24%:n korotuksen, mikäli kokoomus ei olisi ollut hallituksessa?
En usko tässä tilanteessa on suurta väliä hallituksen koostumuksella korotustasoon.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1) paljonko yli kunta-alan ja kaikkien suomalaisten keskiansioiden sairaanhoitajien tulisi tienata, etteivät he olisi "palkkakuopassa"?

2) voitko nimetä pari julkisen sektorin työnimikettä jotka osoittavat, että julkisella sektorilla nimenomaan naisvaltaiset alat ovat palkkakuopassa miesvaltaisiin verrattuna?

1)

Sairaanhoitajille sopivaan palkkaan en osaa ottaa kantaa sen tarkemmin. Minusta parempi ratkaisu olisi hoitajien työkuorman helpottaminen esimerkiksi henkilökunnan määrän lisäämisellä ja pätkätyöläisten määrän karsimisella. Näin työ ei olisi niin raskasta, kuin se monien lehti- ja mediajuttujen perusteella on. Resurssipulaa siis.

Äitini on sairaanhoitaja. Isäni taas AMK-opettaja, eikä meillä mitenkään hirvittävän tiukkaa ollut silloin kun olin vielä kotona asusteleva. Ihan hyvin sitä tultiin toimeen, sellainen keskiluokkainen talous siis. Kotoa lähdöstäni on nyt 8v aikaa, mutta kaipa nuo vanhukset vieläkin tulevat toimeen ihan kivasti, vaikka isä jo osa-aikaeläkkeellä onkin. Eli oma kokemukseni sairaanhoitajan palkoista on, että kyllä niilläkin elää.

En ole aivan varma, miten hoitajien palkat ovat seuranneet yleistä kustannustasoa, mutta jonkinlainen kuva minulla on siitä, että palkat ovat jääneet jälkeen tästä. Tästä tulee siis tämä palkkakuoppa-termi. Ehkä se on virheellinen. Se ei kuitenkaan ole minun kehittämäni termi, vaan termi, minkä olen puhtaasti ottanut mediasta.

Nyt sinä tunnut irroittavan minun kommenteistani vain yhtä sanaa ja saat minut kuulostamaan siltä, kuin vaatisin 24%:n korotuksia Tehylle. Tuo 12%:n korotus oli oikein hyvä, ja kun korotuksia on luvattu tulevan pitkällä aikavälillä, eikä kerralla, tuo väitetty vaalilupauskin on yhä voimassa.

2) Nopeasti tulee ainakin mieleen sellainen kuin farmaseutti. Voi olla, että olen väärässä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos vastauksesta.

Olenko sanonut Kataisen pettäneen lupauksensa? En muistaakseni. Kataisen ja hallituksen virheistä ja arviointivirheistä olen kyllä puhunut; viimeisimmät ovat hallituksen suunnitelmat romuttaa perustuslaki sekä neuvotteluosapuolien törkeä painostus.

Voi olla, että olen tulkinnut viestejäsi sitten väärin. Minulle välittyi sellainen kuva, että olisit ollut tuota lupaustenpettämismieltä. Pahoittelen, jos olin väärässä. Joka tapauksessa yleisesti hoitajaleirissä tunnutaan olevan ilmeisesti tuota mieltä lupausten pettämisestä?

Onko Tehy tehnyt mielestäsi yhtään arviointivirheitä tässä asiassa? Entä miten selitätte tämän "korotus olisi ollut 30€ luvatun 500€:n sijasta" -mantran? Minusta esimerkiksi 2200€ tienaava hoitaja olisi saanut 12% korotuksella jo 264€ lisää.

Minusta Kataisen arviointivirhe oli vain siinä, että hän yliarvioi suomalaista äänestäjää. Jos lause "500€ olisi oikean suuruinen korotus, mutta se ei voi tulla kerralla" tulkitaan muotoon "500€ tulee heti kun olemme hallituksessa", niin kenessä on oikeasti vika?

Korotus ei vastannut hoitajien odotuksia, eli arviointivirhe on tehty.

Olisiko se virhe tehty sitten hoitajien puolella? Viittaan edellisessä kappaleessa olevaan Kataisen lauseeseen ja hoitajien tulkintaan.

Ei aiheuttanutkaan, olenko sellaista väittänyt?

Et suoranaisesti. Eikä kukana hoitajakaan, mutta Kataisen lynkkaamismieliala, mikä tuntuu kiihkeimmillä hoitajilla olevan valloillaan kielii siitä. Nyt saitte kuitenkin ENSIMMÄISTÄ kertaa pitkään aikaan tuntuvan korjauskorotuksen. Silti Katainen on sika.

En halua, olenko niin sanonut?

Tämäkin on sellainen, minkä olen osittain tulkinnut rivien välistä. Sivulla 115 sanoit jotain, että ei olisi suuri vahinko, vaikka kokoomus ei olisikaan seuraavassa hallituksessa mukana. Tämä kielii siitä, että teidän leirissä on nyt kovasti katkeruutta tätä puoluetta kohtaan.

Paras vaihtoehto että nykyinen hallitus jatkaa (=muuttaa hieman politiikkaansa) Jos hallitus kaatuu tehy-kriisin ansiosta niin virkamieshallitus kriisin ajaksi pystyyn ja uudet vaalit sitten myöhemmin.

Oukei, eli miten tahtoisit politiikkaa muutettavan? Se osissa luvattu korotus pitää antaa ehdottomasti kerralla?

En usko tässä tilanteessa on suurta väliä hallituksen koostumuksella korotustasoon.

Etkö? Mitenkähän hoitajaleirissä tilanne on muuten? Tiedätkö? Kokoomusta sieltä tunnutaan kovasti syyttelevän. Ja SDP myös katkerana kitisee samasta asiasta.

Joka tapauksessa kiitos vastauksista. Toivotaan näin, että asiaan tulisi pikaisesti ratkaisu näin yhteiskuntajärjestyksen kannalta. Joustakaa tekin nyt siellä Tehyn leirissä hieman, ja lopettakaa se väärien ihmisten syyllistäminen.
 
viimeisimmät ovat hallituksen suunnitelmat romuttaa perustuslaki sekä neuvotteluosapuolien törkeä painostus.
Sinun mielestäsikö
a) on väärin koittaa turvata ihmishenkiä, jos ei muuten niin säätämällä uusi laki, jolla rajoittaa ihmishenkiä vaarantavat työtaistelumuodot?
b) ei ole törkeää painostusta uhata ihmishenkien menetyksellä järjestämällä kriittisille osastoille työvoimavajeen, mutta
c) on törkeää painostusta pyrkiä turvaamaan ne?

Fakta, täysin kirkas fakta - sanot kalevi mitä sanot - on, että vaikka korotus olisi ollut 6%, niin hoitajia ei olisi irtisanoutunut ominpäin kovinkaan monta. Väitän että vain yksittäisiä rahan perässä juoksijoita olisi alaa tai maata vaihtanut.

Tokihan nyt kaikki sanovat toisin, kun ovat jo nimensä lappuun laittaneet.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Tehy tehnyt mielestäsi yhtään arviointivirheitä tässä asiassa? Entä miten selitätte tämän "korotus olisi ollut 30€ luvatun 500€:n sijasta" -mantran? Minusta esimerkiksi 2200€ tienaava hoitaja olisi saanut 12% korotuksella jo 264€ lisää.
Pettymys tuli siinä kun etukäteen erittäin paljon hehkutettu tasa-arvotupo/naisvaltaisten alojen palkkatuki eli hallituksen 150 miljoonan euron ylimääräinen palkkatuki olikin vain 30 euroa saajaa kohden. Hoitajien pinna katkesi just sillä hetkellä kun tuo asia selvisi.


Olisiko se virhe tehty sitten hoitajien puolella?
Voi olla tulkintavirhettä hoitajillakin, tämän pohtiminen ei kyllä enää nyt hyödytä ketään.


Et suoranaisesti. Eikä kukana hoitajakaan, mutta Kataisen lynkkaamismieliala, mikä tuntuu kiihkeimmillä hoitajilla olevan valloillaan kielii siitä. Nyt saitte kuitenkin ENSIMMÄISTÄ kertaa pitkään aikaan tuntuvan korjauskorotuksen. Silti Katainen on sika.
Johtuu Kataisen julkisuudessa tekemistä virheistä ja siitä että hänet on uhrattu hallituksen puolelta syntipukiksi asiassa. Kuuluu kuvaan että se joka julkisuudessa sammakot suustaan päästää ja toisaalta taas työntää väärällä hetkellä päätään pensaaseen joutuu kärsimään. Onneksi politiikassa siitä roolista saa kohtuukorvauksen.

Tämäkin on sellainen, minkä olen osittain tulkinnut rivien välistä. Sivulla 115 sanoit jotain, että ei olisi suuri vahinko, vaikka kokoomus ei olisikaan seuraavassa hallituksessa mukana. Tämä kielii siitä, että teidän leirissä on nyt kovasti katkeruutta tätä puoluetta kohtaan.
Arvioidaan parin viikon päästä tilannetta uudestaan, tällä hetkellä näyttää että hallituksen vastuuministereillä on palikat pahasti hukassa ja hallituksen juna kulkee kohti kaatumista. Eli nyt näyttää siltä että pääministeristä ja valtionvarainministeristä on suomen valtiolle ja yhteiskunnalle enemmän haittaa kuin hyötyä, eihän sellaista porukkaa voi tulla ikävä. (eikä koske tämä kannanotto pelkästään terveydenhuoltosektoria..)



Oukei, eli miten tahtoisit politiikkaa muutettavan? Se osissa luvattu korotus pitää antaa ehdottomasti kerralla?
Pieni vastaantulo auttais, eilisessä hesarissa kerrottiin jo ohjeetkin.

Kalevi kirjoitti: En usko tässä tilanteessa on suurta väliä hallituksen koostumuksella korotustasoon.
Etkö? Mitenkähän hoitajaleirissä tilanne on muuten? Tiedätkö?
Itseluottamus on kova, jos valtio ei tule vastaan senttiäkään niin eipä mahda hoitajatkaan tulla. Painostuskeinoja on käyttämättä vielä paljon, eli jääräpäiden taistelu tästä on tullut.

Toivotaan näin, että asiaan tulisi pikaisesti ratkaisu näin yhteiskuntajärjestyksen kannalta. Joustakaa tekin nyt siellä Tehyn leirissä hieman, ja lopettakaa se väärien ihmisten syyllistäminen
Hallitus on ainoa joka kykenee pattitilanteen ratkaisemaan, muuta keinoa ei yksinkertaisesti ole olemassa.
Itse olen veikannut että sopimus voisi syntyä 17-20 prosentin korotustasolla, mutta jos tilanne päästetään irtisanoutumisiin niin sitten ei tinkivaraa enää ole.




Sinun mielestäsikö
a) on väärin koittaa turvata ihmishenkiä, jos ei muuten niin säätämällä uusi laki, jolla rajoittaa ihmishenkiä vaarantavat työtaistelumuodot?
On väärin ajaa suomalainen julkinen terveydenhuolto alas, 19 päivä alkava kaaos on vasta pientä esimakua siitä mitä on tulossa jos hallitus ei puutu asiaan erittäin voimakkaasti.

Sinun mielestäsikö
b) ei ole törkeää painostusta uhata ihmishenkien menetyksellä järjestämällä kriittisille osastoille työvoimavajeen, mutta
c) on törkeää painostusta pyrkiä turvaamaan ne?
Puhuin sovittelulautakunnan painostamisesta jota varsinkin Vanhanen on harrastanut erittäin törkeästi vaatimalla esitystä tiettyyn kellonaikaan mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Onko Tehy tehnyt mielestäsi yhtään arviointivirheitä tässä asiassa? Entä miten selitätte tämän "korotus olisi ollut 30€ luvatun 500€:n sijasta" -mantran? Minusta esimerkiksi 2200€ tienaava hoitaja olisi saanut 12% korotuksella jo 264€ lisää.


Tämä 30€ on taas pulpahtanut pintaan, vaikka asiasta taidettiin keskustella enemmänkin jo aiemmin. Selvennetään asiaa hieman, se 30€ taisi olla "tasa-arvo erä" joidenkn laskelmien mukaan. Kukaan hoitaja ei varmasti ainakaan ihan niin pahassa palkkakuopassa ole, että 12% korotus toisi kokonaisuudessaan vain 30€ lisää tiliin.

Lisättäköön vielä ihan sivuhuomautuksena, että jos röntgenhoitajan palkka satakunnassa olisi korotusten jälkeen vaikkapa tuon ylläolevan laskelman mukainen 2464€/kk, olisin erittäin tyytyväinen. Paha vain kun se vaatisi ainakin minun tapauksessani n. 25% palkankorotuksen. Eipä vain taideta ihan tuohon päästä.
 
Pettymys tuli siinä kun etukäteen erittäin paljon hehkutettu tasa-arvotupo/naisvaltaisten alojen palkkatuki eli hallituksen 150 miljoonan euron ylimääräinen palkkatuki olikin vain 30 euroa saajaa kohden. Hoitajien pinna katkesi just sillä hetkellä kun tuo asia selvisi.
Hetkinen. Siis oletitteko, että jokainen saisi 150 miljoonaa? Ja jälleen kerran on eri asia jonkun puolueen vaaliohjelmassaan ajaa jotain asiaa, kuin saada se niiden kolmen muun puolueen joukossa hallituksessa läpi. Saatika sitten Tupo, jossa on muutama muukin tekijä.

Voi olla tulkintavirhettä hoitajillakin, tämän pohtiminen ei kyllä enää nyt hyödytä ketään.
Eli muut miettiköön mahdollisia virheitään, mutta hoitajien ei tarvitse?

Arvioidaan parin viikon päästä tilannetta uudestaan, tällä hetkellä näyttää että hallituksen vastuuministereillä on palikat pahasti hukassa ja hallituksen juna kulkee kohti kaatumista. Eli nyt näyttää siltä että pääministeristä ja valtionvarainministeristä on suomen valtiolle ja yhteiskunnalle enemmän haittaa kuin hyötyä, eihän sellaista porukkaa voi tulla ikävä. (eikä koske tämä kannanotto pelkästään terveydenhuoltosektoria..)
Hallituksellahan on etenkin viime päivinä ollut varsin päteviä toimia, kuten autovero ja tämän lain valmistelu, jolla turvattaisiin ihmisten terveyttä hoitajien kinutessa palkkaansa. Kuten L-P sanoo, "rahalla" - tai sitten ottamalla se raha vähän pienemmissä erissä.

Hallitus on ainoa joka kykenee pattitilanteen ratkaisemaan, muuta keinoa ei yksinkertaisesti ole olemassa.
Itse olen veikannut että sopimus voisi syntyä 17-20 prosentin korotustasolla, mutta jos tilanne päästetään irtisanoutumisiin niin sitten ei tinkivaraa enää ole.
Yksinkö hallitus tilannetta ratkoo? Tehy voisi hyväksyä nyt sen 12% ja tajuta (tai vaikka sopia), että seuraavalla kierroksella taas lisää.
Puhuin sovittelulautakunnan painostamisesta jota varsinkin Vanhanen on harrastanut erittäin törkeästi vaatimalla esitystä tiettyyn kellonaikaan mennessä.
Olisikohan aikamääreellä jokin syy? Esimerkiksi se, että tuo laki saadaan valmisteltua ajoissa, jos sopua ei synny. Yleensäkin toiminta on tehokkaampaa, kun se aikataulutetaan.

Ja Aamulehti kirjoittaa, että se uusi laki tehtäisiin niin, että perustuslakia ei sorkita = hallituspuolueiden äänet riittää. Ja perustelu laille on pätevä: tärkeintä on suojata ihmishenkiä.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kukaan hoitaja ei varmasti ainakaan ihan niin pahassa palkkakuopassa ole, että 12% korotus toisi kokonaisuudessaan vain 30€ lisää tiliin.

Tämä 12% on taas jostain pulpahtanut pintaan vaikka jokainen annetut tiedot omaksunut henkilö tietää, että ehdotettu sopimus sisälsi vain 8% kaikille hoitajille sekä nelisen prosenttia paikallisia ja muita eriä, jotka kohdentuvat tyypillisesti vain osaan palkansaajista. Osa siis olisi saanut jopa merkittävästi yli 12% ja pääosa lähinnä tuon 8%.
 

Kyynis

Jäsen
En sen jälkeen kun näin televisiossa hoitajan ylpeänä kertovan miten kaikki vastasyntyneiden teho-osaston hoitajat ovat irtisanoutuneet Turussa.

Palkka vaatimus 24% ja kaikki mitä muita asioita haluavat kävi minulle.

MUTTA viattomien kustannuksella ei jumalauta ajeta omaa asiaa. Eikö nyt aikuisille ihmisillä ole mitään muuta keinoa ajaa omaa asiaa? Minulle on ihan turha tulla selittämään, että tähän oli pakko menne ja muut pakottivat sillä jokainen ihminen on henkilökohtaisen vakaumuksen mukaan kirjoittanut nimensä irtisanoutuvien listaa. Tämän jälkeen raha ja oma etu on tärkeämpää kuin pienten lasten elämä. Mitä liikkuu ihmisen päässä, joka irtisanoutuu tietäen, että mahdollisesti tulee ruumiita jos irtisanoutuminen toteutuu?

Miksi TEHY ei ymmärrä yhtään PR:n perään? Siinä vaiheessä, kun kerrottiin, että xxxxxx hoitajaa irtisanoutuu olisi ollut erittäin herkullista kertoa, että olemme rajanneet tehohoidon ja hengissäpitävän ensiavun työtaistelun ulkopuolelle. Vastaus ei voi olla se, että muuten työtaistelu ei olisi tehonnut. Olisin itsekkin vielä hoitajien kannalla.

Mutta nyt minulta on mennyt kuppi nurin tämän suhteen. Sen sai aikaan tämä kalevin kommentti:" On väärin ajaa suomalainen julkinen terveydenhuolto alas, 19 päivä alkava kaaos on vasta pientä esimakua siitä mitä on tulossa jos hallitus ei puutu asiaan erittäin voimakkaasti."

Kalevi, te Tehyläiset olette ajamassa julkista terveydenhuoltoa alas 19 päivä. Olette itse valinneet työtaistelutoimen ja sen laajuuden. Työnantaja ei ole teitä painostanut tähän. Kanna vastuusi tekemästäsi päätöksestä kirjoittaa nimesi irtisanoutivien listaan äläkä vieritä sitä muiden niskaan. Sinä olet ajamassa muiden tehyläisten mukana julkista terveydenhuoltoa alas 19.11 alkaen.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Propagandaako?

Eli valtionosuuksien palautus (60 miljuunaa) olisi tekohengitystä hoitajien vaateeseen verrattuna. Tuon jutun mukaan hoitajien vaateet olisivat kaikkineen noin puoli miljardia euroa. Huikeeta. Onneksi Suomella on nyt ja tulevaisuudessa budjetti aina plussalla ja reilusti.

Jos Tehyn vaade menee läpi niin mistäköhän palveluista aletaan nipistämään tai mitkä lakkaavat olemasta kokonaan. Monessakohan kunnassa on edessä pakkoliitos toiseen tai henkilöstön lomautus?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kalevi, te Tehyläiset olette ajamassa julkista terveydenhuoltoa alas 19 päivä. Olette itse valinneet työtaistelutoimen ja sen laajuuden. Työnantaja ei ole teitä painostanut tähän. Kanna vastuusi tekemästäsi päätöksestä kirjoittaa nimesi irtisanoutivien listaan äläkä vieritä sitä muiden niskaan. Sinä olet ajamassa muiden tehyläisten mukana julkista terveydenhuoltoa alas 19.11 alkaen.

Älä kehtoo, Kalevi lähtöö kertyneille lomille 20.11 ja tarvittaessa vaikka venyttää vähän lomia jos siis hommat venyy. En tiiä mistä pieni palkkainen tehyläinen on rahaa säästänyt, mutta kai Kalevi on heittänyt keikkaa taksikuskina ja LVI-myyjänä.

Ja tehyhän ei ole syyllinen mihinkään, kunnilla se velvollisuus on hoitaa ihmisiä ei hoitajilla.

Ja sitäkin minä ihmettelen miksi hommaa ei ratkaisita helposti, ainoa ongelmahan on raha, ja rahaahan löytyy ja jos ei löydu, painetaan lisää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
viimeisimmät ovat hallituksen suunnitelmat romuttaa perustuslaki sekä neuvotteluosapuolien törkeä painostus.

Potilasturvallisuuden varmistaminen työtaisteluoikeuden kustannuksella on törkeää painostamista?
Jos tuo on 'törkeää painostamista', niin millä termillä kuvata tätä joukkoirtisanoutumista kaikkein kriittisimmistä tehtävistä? Määrätietoista edunvalvontaa?
Kyllähän tässä molemmilla on avaimet henkien säästämiseen. KT voi antaa rahaa tai Tehy voi perua/lykätä irtisanoutumisiaan tai jopa suostua alkuperäiseen tarjottuun sopimukseen.
Pakkoahan ei ole, mutta vastuun 100 % siirtäminen toiselle ei uppoa minuun.

Mitäs mieltä sinä kalevi muuten olet tästä suojatyöstä?
 

Kyynis

Jäsen
Älä kehtoo, Kalevi lähtöö kertyneille lomille 20.11 ja tarvittaessa vaikka venyttää vähän lomia jos siis hommat venyy. En tiiä mistä pieni palkkainen tehyläinen on rahaa säästänyt, mutta kai Kalevi on heittänyt keikkaa taksikuskina ja LVI-myyjänä.

Ja tehyhän ei ole syyllinen mihinkään, kunnilla se velvollisuus on hoitaa ihmisiä ei hoitajilla.

Ja sitäkin minä ihmettelen miksi hommaa ei ratkaisita helposti, ainoa ongelmahan on raha, ja rahaahan löytyy ja jos ei löydu, painetaan lisää.

Kunnat ovat palkanneet hoitajat hoitamaan ihmisiä. Hyväksyn sen jos reilut 12000 hoitajaa marssii omatoimisesti työnantajan pakeille ja sanoo, että nyt riitti, kun on paska palkka niin tulin hakemaan verokorttini ja maksakaa kertyneet lomat rahana.

Tehy masinoi irtisanomiset ja hoiti itse ne listoilla. Selitä vähän tarkemmin miten muka tehy ei ole syyllinen mihinkään?


Ei ongelma ei ole raha vaan se miten sitä vaaditaan. Kiristäminen on aina kiristämistä.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kalevi, te Tehyläiset olette ajamassa julkista terveydenhuoltoa alas 19 päivä. Olette itse valinneet työtaistelutoimen ja sen laajuuden. Työnantaja ei ole teitä painostanut tähän. Kanna vastuusi tekemästäsi päätöksestä kirjoittaa nimesi irtisanoutivien listaan äläkä vieritä sitä muiden niskaan. Sinä olet ajamassa muiden tehyläisten mukana julkista terveydenhuoltoa alas 19.11 alkaen.
Niin olen, maksimissaan tunniksi tai päiväksi. Suomen hallitus on ajamassa sitä alas vuosikymmeniksi; siinä on pienenpieni ero.
Ymmärrän että tätä voi olla vaikea ymmärtää sairaalan ulkopuolella, mutta historian kirjat tulevat todistamaan että oikealla asialla ollaan monelta kantilta katsottuna. Sen vuoski minua ei hävetä eikä huolestuta tämä tilanne pienimmässäkään määrin.

Mitäs mieltä sinä kalevi muuten olet tästä suojatyöstä?
Mites suojatyö tähän asiaan liittyy?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mites suojatyö tähän asiaan liittyy?

Etkö oikeasti ymmärrä vai kirjoitinko termin väärin?

Kokeillaan uudelleen.
Mitä mieltä sinä olet siitä, että Suomessa on toimintamallina se, että terveydenhoidossa työskentelevillä on lakon aikana velvollisuus tehdä tätä ns 'suojatyötä'.
Tarkennetaan vielä, että haluaisitko sinä lainsäädännöllisiä muutoksia tähän 'suojatyötää koskeviin sopimuksiin? Ja jos niin millaisia?

En muista olitko sinä vai joku muu kun netissä tivasi, että mitä muuta voi tehdä, kun lakko vie tulot ja lakon alainen suojatyö lakon vaikuttavuuden.
Eli jos minulla ei ole valmista mallia tähän, niin en voi asiasta keskustella. Jos et ole 100 % meidän puolellamme olet meitä vastaan tuntuu olevan tässäkin henki.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin olen, maksimissaan tunniksi tai päiväksi. Suomen hallitus on ajamassa sitä alas vuosikymmeniksi; siinä on pienenpieni ero.

Voisitko perustella tätä? Miten hallitus ajaa tätä terveydenhuoltoa alas? Mitä hallitus voisi tehdä toisin? Antaa teille sen jo tulevan n. 12%:n palkankorotuksen lisäksi vielä 500€?
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, kyllä tässä varmaankin haetaan termiä "Suojelutyö", varmaan tämän kaikki jo ymmärsivätkin.

Hiusten halkominen se nyt vaan aina kuuluu tällaisiin keskusteluihin. Ahh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös