Sari (ja Jari) Sairaanhoitajan kuulumisia

  • 611 202
  • 5 631

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Etsipä tosiaan, kirjoittamasi valossa olisi aika varomaton kommentti.

Olen niistä varsin monta lukenut, ennen ja jälkeen vaalien. Oletko sinä?

itse asiassa korjataan sen verran kun kuuklettelin hetken, että "ihmisiä kuolee tälläkin hetkellä" oli Kaitaisen kommentti. Tottahan tuo on. Kannattiko sanoa, vai ei, sitä en tiedä...

Niin, luepas nyt ihan rauhassa noita viestejä, joissa olen kylläkin pohtinut politiikan vaikeuksia, miten "kauppaa" tehdään yms. Sen minkä minä tiedän politiikasta on se, ettei minusta olisi koskaan tuohon hommaan, jossa puheitaan pitää pyöritellä ja käännellä. Ja olen kylläkin ollut lähelläkin politiikkaa seuraamassa, siitäpä mielipiteeni muodostin...

Kerropas nyt vuorostaan kuinka monta sairaanhoitajaa tmv. olet "haastatellut" tai ajautunut keskusteluun, muualla kuin täällä netissä... (ihan siis viaton kysymys)
 

Peksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Molemmat ovat neuvotelleet uuden työnantajan kanssa siitä että töiden aloittaminen tapahtuu sitten kun se laillisesti onnistuu, eli ei ongelmaa.

Ok. Molemmat siis vaihtavat varmuudella työpaikkaa, oli hoitajien saama korotus millainen tahansa?

Täytyy kyllä kunnioittaa tulevaa työnantajaa joustavuudesta, ilmeisesti uuden henkilöstön palkkauksen kanssa ei varsinaista kiirettä ole ollut. Uuteen määräyskirjaan tai sopimukseen ei liene myöskään kirjattu varsinaista aloituspäivää, ainakaan tässä vaiheessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silloin voisi kyllä sanoa Kataiselle + kumppaneille että sitä saa mitä tilaa; hoitajien näkökulmasta ainakin hallitus on tehnyt kaikki virheet mitä kuvitella voi, eli eipä tulisi minulle ainakaan ikävä kokoomusta seuraavassa hallituksessa.

Tätä minä edelleen ihmettelen. Voitko kertoa minulle, kun ihan asiallisesti kysyn, että missä mielessä Katainen on tehnyt virheitä? Minua esimerkiksi ihmetyttää, kun järkimiehenä pitämäni sairaanhoitajakaverillani on ollut tässä viimeiset pari viikkoa messenger-sloganinaan teksti: "Hoitajan leipä on niin Katainen". En ole häneltä vieläkään asiaa kehdannut kysyä. Pitäisi varmaan.

Mutta siis seuraavia:

- Missä Katainen petti lupauksensa?
- Onko sinusta hallitus tehnyt virheen, kun nykyisellään on korjattu EDELLISTEN hallitusten virheitä historiallisen suurella korotuksella?
- Jos pidät kokoomusta suurimpana syyllisenä hoitajien palkkakuoppaan, niin kerro seuraaviin vastaus: a) miten kokoomus aiheutti k.o. palkkakuopan oppositiossa ollessaan? b) haluat kokoomuksen pois hallituksesta. nykyisellään hallitukset muodostuvat SDP/keskusta/kokoomus -akselista. Mikä olisi parempi kombinaatio? c) uskotko, että olisitte saaneet 24%:n korotuksen, mikäli kokoomus ei olisi ollut hallituksessa?
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minusta hoitajien tapauksessa on pitäisi päättää ovatko sairaanhoitajat todella palkkakuopassa. Tilastokeskuksen ansiotasoindeksin mukaan suomalaisen palkansaajan säännöllisen työajan keskiansio on noin 2 500 euroa kuukaudessa (tieto 2006). Kunta-alan keskiarvo taas oli 2370 euroa. Ensihoitaja tienaa 2599e, sairaanhoitaja 2416e, kätilö 2551e, röntgenhoitaja 2306e, ja ylihoitaja 3442e.

Näihin palkkoihin siis haetaan sitä legendaarista 500 euroa lisää.

Väärin. Niihin haetaan 24 prosentin lisää, joka kertautuu yli, viikonloppu yms. töissä. Niin ollen lisän osuus on eri ryhmien mukaan seuraavanlainen:

ensihoitaja: 623 euroa 76 senttiä
sairaanhoitaja: 579 euroa 84 senttiä
kätilö: 612 euroa 24 senttiä
röntgenhoitaja: 553 euroa 44 senttiä
ylihoitaja: 826 euroa ja 8 senttiä

Vertailun vuoksi kunta-alan työnantajan alkuperäinen tarjous + valtion tyrkyttämä lisä olisi merkinnyt seuraavankaltaisia korotuksia:

ensihoitaja: 324 euroa 88 senttiä
sairaanhoitaja: 302 euroa
kätilö: 318 euroa 88 senttiä
röntgenhoitaja: 288 euroa 25 senttiä
ylihoitaja: 430 euroa 25 senttiä

Näistä luvuista voi sitten itse kukin vetää omat johtopäätöksensä Tehyn propagandauhosta (olemattomat korotukset, 30 euroa jne.) Edelleen niitä voidaan verrata siihen kuuluisaan 500 euron korotukseen, jota Katainen tai Kokoomus täällä esiintyvien valehtelijoiden höpinöistä huolimatta eivät koskaan luvanneet yhdellä kertaa maksettavaksi.

Kun tehyläisiä sairaanhoitajia symppaavat ovat täällä osoittautuneet melko kehnoiksi matematiikassa, voin valistaa, että kaukana ei sen 500 sadan toteutumisesta olisi alkuperäisen tarjouksen kohdalla oltu, ja Tehyn omat vaatimukset menevät jopa reilusti sen tason yli. Perussairaanhoitaja saisi 580 kuussa lisää jos Tehyn vaatimus menisi läpi.

Huomannet arvoisa lukija, että ne fyrkat eivät tipu taivaasta vaan juuri sinun rahapussistasi.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Sitten yllätyn kyllä melkoisesti, voisin jopa myöntää olleeni väärässä. Minulle riittää siihen kyllä jo, jos luku menee yli 1000:n ihan oikeasti lopettavan.

Onhan se ehdotus tehty, mutta kun mitään ei ole luvattu koska ei kansanedustaja/ministeri ei ole sellaisessa asemassa että voisi tuollaista luvata.

Minä olen sen puolella jonka koen olevan asiassa oikeassa, riippumatta siitä kumpi puoli se milloinkin on.

Kyllä Katainenkin niitä on moneen kertaan yrittänyt oikaista.

Se että tehy edelleen puhuu "petetyistä lupauksista" on varsin suurta epärehellisyyttä.

Odotukset ovat voineet olla korkealla, mutta siinä asiassa olisi tehyn syytä kääntyä iltalehden puoleen.

Itse luin Suomen Kuvalehdestä aikoinaan... No katsotaan, että kuinka moni irtisanoutuu oikeasti, ainakin jokainen työharjoittelupaikka on peruttu sairaalajaksoilta AMK -opiskelijoilta. Nekin jotka jäävät viikkoa vaille harjoittelun loppumisesta. Ilmeisen varmasti myös työnantajapuoli on suhtautunut hyvinkin vakavasti tähän "leikkimieliseen" listaan...

Lähinnä tarkoitin, että Kataisen olisi kannattanut nostaa äänijänteitään jo ennen vaaleja, koskapa heidän lupauksistaan noin virheellisesti julkisuudessa kerrotaan.

Pitänee vielä tarkentaa, että olen asiassa molempien puolella, hassua kyllä... Kataisen puolella en taas ole...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lähinnä tarkoitin, että Kataisen olisi kannattanut nostaa äänijänteitään jo ennen vaaleja, koskapa heidän lupauksistaan noin virheellisesti julkisuudessa kerrotaan.

Kataisen syyksi voi ehkä laittaa sen, että hän yliarvioi keskimääräisen suomalaisen älykkyysosamäärän ja kuullun- sekä luetunymmärtämisen. Mitenkään muuten ei ole mahdollista, että hänen sanomansa: "500€ olisi oikean suuruinen korotus, mutta missään tapauksessa korotusta ei voida tehdä kerralla" muuntuu muotoon: "Kun pääsemme hallitukseen, jokaisen sairaanhoitajan palkka nousee välittömästi 500€:lla".
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
- Jos pidät kokoomusta suurimpana syyllisenä hoitajien palkkakuoppaan, niin kerro seuraaviin vastaus: a) miten kokoomus aiheutti k.o. palkkakuopan oppositiossa ollessaan?
Edelleen mistä palkkakuopasta Sistis täällä jaksaa jauhaa? Toki ymmärrän, että kokoomuksen jäsenkirjalla varustetulle rokkitähdelle tuollainen 2410 euroa, jota sairaanhoitajat saivat vuonna 2006, menee päivässä TAG Hauerin kelloon, mutta ihan täällä reaalimaailmassa tuo on lähellä suomalaisten keskiansiota ja yli kunnallisen keskiarvon. Perhepäivähoitaja tienaa 1627 euroa, esikoulunopettaja 2070 euroa ja kirjastovirkailija 1815 euroa. Ihan vaan vertailun vuoksi lääkäri kunnallisella puolella saa kuukaudessa 3464 euroa.

Kuinka paljon Sistiksen mielestä hoitsujen tulisi saada yli lääkärien ansion, että tästä SDP:n aiheuttamasta palkkakuopasta päästäisiin ylös? Riittääkö 4000 euroa lisää nykytasoon? Toki ymmärrän taas että tuo Sistikselle taskurahaa, mutta meille normi-ihmisille tuo aika iso raha kuukaudessa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kataisen syyksi voi ehkä laittaa sen, että hän yliarvioi keskimääräisen suomalaisen älykkyysosamäärän ja kuullun- sekä luetunymmärtämisen. Mitenkään muuten ei ole mahdollista, että hänen sanomansa: "500€ olisi oikean suuruinen korotus, mutta missään tapauksessa korotusta ei voida tehdä kerralla" muuntuu muotoon: "Kun pääsemme hallitukseen, jokaisen sairaanhoitajan palkka nousee välittömästi 500€:lla".

Ja onkos tähän sitten sitä linkkiä? No, palataan nyt vielä kerran siihen seikkaan, että edelleenkin nauroin näille "lupauksille" joita ennen vaaleja luin. EDELLEENKIN, ne ovat minusta mahdottomia toteuttaa oitis, pitäisi sitten suunsa kiinni tai päästäisi selkeämmin suustaan, jos ei kerta lehdistökään tätä tajua sitten millään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Et sinä Sergei oikeasti ole noin tyhmä...

Palkkakuoppa -termiä käytän, koska sitä on täällä viljelty muutenkin, lähinnä sairaanhoitajien puolesta. Kunnallisen puolen naisvaltaiset alat ovat muutenkin alipalkattuja. En ota kantaa, paljonko näitä palkkoja pitäisi nostaa. Ei missään nimessä tuonne lääkärien palkkojen tasolle... mistähän oikein senkin repäisit?

Ja tuo SDP-argumentti on tarkoitettu näille sairaanhoitaja-puolen henkilöille, jotka syyttävät Kataista ja kokoomusta valehtelusta ja katteettomista lupauksista.

P.S. Koska otit henkilökohtaisuudet mukaan, niin sanotaan nyt, että minulla ei ole kokoomuksen jäsenkirjaa, kuten ei minkään muunkaan puolueen. Rokkiin on mennyt enemmän rahaa kuin sieltä on tullut. Se toimii nieluna, joka syö minun rehellisti diplomi-insinöörin töistä tienaamani rahat..
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ihan vaan vertailun vuoksi lääkäri kunnallisella puolella saa kuukaudessa 3464 euroa.

Korjattakoon, että lääkäriopiskelija saa tuon, olikohan 4. vai 5. vuoden opiskelujensa jälkeen kunnallisella puolella. Esim. kesätöitä tehdessään. Onko se sitten myös lekurin lopullinen palkka? Pitääpä tarkistaa tutuilta...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kunnallisen puolen naisvaltaiset alat ovat muutenkin alipalkattuja.
Ovatko? Jos mietitään kunnallisen alan keskipalkkaa 2370 euroa ja verrataan sitä yksityisen puolen keskipalkkaan joka oli 2600 euroa vuonna 2006.

Pitäisikö palkat olla samalla tasolla? Koetko, että julkisen sektorin parempi työsuhdeturva ei ole minkään arvoinen? Me olemme kaikki kuulleet Daespoon juttuja ministeriöiden miehistä, jotka kieltäytyivät muuttamasta ministeriönsä perässä ja nostavat täyttä palkkaa kahvinkeittäjinä. Mitä luulet, että yksityisellä puolella tapahtuisi kun insinööri tai tehdastyöläinen kieltäytyisi siirtymästä Oulaisten Flextronicsilta Sievin Flextronicsiin? Varmaan Flextronics pitäisi Oulaisten yksikön päällä tämän yhden kaverin kahvinkeittoa varten. Tai sitten ei.

Nyt kuntien yhdistyessä jokaiselle viisi vuotta työsuhteessa olleelle taataan työpaikka. Siis mitä vittua? Kun kunnat yhdistyvät, niin hallintoa ei voi keventää lainkaan. Mitäköhän tapahtuisi kun pari yritystä fuusioituisi? Luuletko ettei palkkalaskenta, tietohallinto ynnä muut päällekkäisyydet kokisi ennennäkemätöntä YT-neuvotteluaaltoa?

Kannatan sitä, että julkisen sektorin palkkoja nostetaan. Mutta vaadin, että samalla sen irtisanomiskäytännöt harmonisoidaan myös yksityissektorin kanssa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan vaan vertailun vuoksi lääkäri kunnallisella puolella saa kuukaudessa 3464 euroa.
Kyllä, peruspalkka ilman kokemuslisiä siis tuota luokkaa, sairaanhoitajilla 1889 euroa, eli lääkäreillä lähes kaksinkertainen peruspalkka. Kokonaispalkka vuonna 2006 näytti olleen terveyskeskuslääkäreillä tuon tilastokeskuksen taulukoiden mukaan 5511 euroa kuukaudessa, sairaanhoitajilla 2486 eli ero lääkärien hyvien lisien takia jo huomattavasti suurempi.
Tilastot löytyvät siis täältä.

Ja mainittakoot nyt vielä että mielestäni lääkärien palkkataso on työtehtävien vaativuus huomioon ottaen asiallisella tasolla, eli sen heille mielelläni suon.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt tuli jo asiallisempi viesti, johon vastaan mielelläni. Joskin nopeasti, koska kello on jo sitä luokkaa, että pitää mennä nukkumaan.

Ovatko? Jos mietitään kunnallisen alan keskipalkkaa 2370 euroa ja verrataan sitä yksityisen puolen keskipalkkaan joka oli 2600 euroa vuonna 2006.

Enemmänkin oli puhe kunnallisen alan naisvaltaisten ja miesvaltaisten palkkojen välisestä erosta, kuin julkisen ja yksityisen sektorin palkkaerosta. Jälkimmäisen voi perustella hyvinkin juurikin tuolla mainitsemallasi irtisanomissuojakysymyksellä.

Täytyy myöntää, että minulla ei ole heittää tilastoja julkisen sektorin eri alojen palkoista, joten voi olla, että olen väärässä väittäessäni naisvaltaisten alojen olevan palkkauksessa miesvaltaisia jäljessä. Tämä kyseinen "mantra" tulee kuitenkin mediassa ja melkeinpä missä tahansa yhteyksissä vastaan, että sitä alkaa pitä itsestäänselvyytenä.

Tässäkin pitää luonnollisesti huomioida monet asiat, kuten se, että opettajilla on joihinkin yhtä pitkän koulutuksen vaativiin ammatteihin nähden pienemmät palkat, mutta vastaavasti myös pidemmät kesälomat (tai ainakin näin opettajaksi opiskeleva kaverini on väittänyt). Palkkojen vertailu on siis aina hankalaa.

Kannatan sitä, että julkisen sektorin palkkoja nostetaan. Mutta vaadin, että samalla sen irtisanomiskäytännöt harmonisoidaan myös yksityissektorin kanssa.

Osittain samoilla linjoilla olen minäkin. Minä toivon ehkä, että eroa kavennetaan molemmissa asioissa, muttei kuitenkaan tasapäistetä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Osittain samoilla linjoilla olen minäkin. Minä toivon ehkä, että eroa kavennetaan molemmissa asioissa, muttei kuitenkaan tasapäistetä.
Tässä on se puoli, että jos julkisen sektorin irtisanomissuoja saadaan jollekin järkevälle tasolle, niin kuntien ei tarvitsisi välttämättä turvautua yksityistämiseen, jossa yleensä viimeistään kolmannella kilpailutuskierroksella tulee paskaa niskaan (johtuen siitä, että kunnat ovat ihan vitun paskoja tekemään ulkoistussopimuksia ja valvomaan niitä). Kun yksityiselläkin puolella ulkoistussopimukset tuppaavat menemään pieleen, niin millä perkeleellä se Lempäälän kaupunginkamreeri neuvottelee tasapäin jonkun Multinational Health care company Oy:n lakimiesarmeijan kanssa?

Kunnat pystyisivät järkevällä tavalla hoitamaan henkilöstöhallintoa ja terveydenhuollon kaltaisia byrokratiahelvettejä ei pääsisi syntymään. Nämä terveydenhuollon linnakeet ovat yksi syy miksi tässä ketjussa nyt tästä lakosta jauhetaan.

En nyt halua, että joka viikko kunnissa YT-neuvoteltaisiin, mutta palkkakulut ovat iso osa julkishallinnon budjettia ja nykyisellään julkishallinto ei sille paljoa voi tehdä.
 
Kyllä, peruspalkka ilman kokemuslisiä siis tuota luokkaa, sairaanhoitajilla 1889 euroa, eli lääkäreillä lähes kaksinkertainen peruspalkka. Kokonaispalkka vuonna 2006 näytti olleen terveyskeskuslääkäreillä tuon tilastokeskuksen taulukoiden mukaan 5511 euroa kuukaudessa, sairaanhoitajilla 2486 eli ero lääkärien hyvien lisien takia jo huomattavasti suurempi.
Tilastot löytyvät siis täältä.

Ja mainittakoot nyt vielä että mielestäni lääkärien palkkataso on työtehtävien vaativuus huomioon ottaen asiallisella tasolla, eli sen heille mielelläni suon.
Joten pointtisi tällä viestillä on mikä? Kyllä lääkärien palkka on hyvä. Hoitajienkin on, etenkin tuon 12% korotuksen jälkeen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Täytyy myöntää, että minulla ei ole heittää tilastoja julkisen sektorin eri alojen palkoista, joten voi olla, että olen väärässä väittäessäni naisvaltaisten alojen olevan palkkauksessa miesvaltaisia jäljessä. Tämä kyseinen "mantra" tulee kuitenkin mediassa ja melkeinpä missä tahansa yhteyksissä vastaan, että sitä alkaa pitä itsestäänselvyytenä.

Tässäpä vielä kerran tilastokeskuksen keräämää tietoa:

http://www.kuntatyonantajat.fi/inde...3DDE22BD4BE&tabletarget=data_1&laytmp=kt2006#

Tuolla siis palkat ja sukupuolijakauma nimikkeistä, joissa on vähintään kuusi työntekijää.
Tuossa joukossa sairaanhoitaja ei minusta ole alipalkattu.
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä löytyy jotakin ja tuossahan tuo tulee oikein edustajankin suulla, että kovin oli Katainen hidas korjaamaan "oletuksia" ennen vaaleja... Tämä on se pointti, johon itse olen eniten kiinnittänyt huomiota asiassa.

Mitä kohtaa tarkoitit?

- Eli oikeudenmukaiseen lopputulokseen päästään useilla tällaisilla ratkaisuilla. Olemme edelleen samaa mieltä.

- Sanoin useissa haastatteluissa, ettei tätä tietenkään kerralla pystytä oikaisemaan.

- Aivan niin kuin tuossa meidän vastauksessa todetaan. Kertaratkaisuna ei tietenkään voida tällaista tehdä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nyt löysin jotain aiheeseen liittyvää. Iltalehden vaalitentistähän tuo 500€:n lupaus lähti liikkeelle. Tässä on samaisen aviisin juttu aiheesta myöhemmin:

http://www.iltalehti.fi/suurilupaus/200704175995549_sl.shtml

Kannattaa lukea sieltä se loppupuolen juttu Kataisen lupauksesta.

Olihan osansa tasa-arvotupolla ja sari sairaanhoitaja -pelikorteilla.
Mielikuvistahan tässä on kyse ja juuri niistä, joita nyt luodaan olleen ennen vaaleja. Aikomus varmaan oli hyvä, mutta mielikuvapelin arvonnassa ei tainnut tulla voittoa.
Substanssi on Suomessa niin yesterday...
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joten pointtisi tällä viestillä on mikä?
Tarkensin epäselvää palkkainformaatiota; "lääkäri kunnallisella puolella saa kuukaudessa 3464 euroa" tarkoittaa aivan eri asiaa kuin se että lääkärien peruspalkka ilman kokemuslisiä kunnallisella puolella on xxx euroa kuukaudessa.

Hesarilla on taas ajantasaista tietoa meidän työtaistelusta. Uutinen kertoo että valtio voisi laukaista terveydenhoitoalaa uhkaavan työtaistelukriisin ohjaamalla sosiaali- ja terveydenhuollon suunnitellut maksujen korotukset sekä valtionosuusleikkaukset kunnille. Esimerkissä laskettu 18 prosentin korotus tuskin ihan riittää hoitajille mutta oikealla tiellä ollaan; tämä ei jää parista kolmesta prosentista kiinni jos tekstikysymykset ovat kohdillaan.
Jos uutinen pitää paikkaansa niin hyvä, homma etenee juuri niin kuin ollaan suunniteltu!
 

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tarkensin epäselvää palkkainformaatiota; "lääkäri tämä ei jää parista kolmesta prosentista kiinni jos tekstikysymykset ovat kohdillaan.

Minkälaisia "tekstivaatimuksia" Tehyllä muuten on? On mennyt multa ihan ohi... lieneekö jäänyt rahakysymysten taakse niin täysin.
 

kalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minkälaisia "tekstivaatimuksia" Tehyllä muuten on? On mennyt multa ihan ohi... lieneekö jäänyt rahakysymysten taakse niin täysin.
Palkkaus kuntoon on tällä kierroksella ehdoton ykkösasia. Oma sopimus tulee kakkosena ja vuorolisät, luottamusmiesten asema yms. seikat tulee uskoakseni esille seuraavilla kierroksilla.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jep. Tässä on hieno esimerkki työtaistelusta jossa työntekijäpuoli on aivan pihalla eikä alkuunkaan ymmärrä palkkataiston dynamiikkaa. Kaikki haulit piippuun heti kättelyssä! Kuinka typerää.

Nyt on sitten kaikki kortit pöydässä kerralla. TEHY:n olisi kannattanut palkata pari kokenutta kaveria jostain SAK:n "äijäliitosta" konsultoimaan kuinka työnantajan kanssa väännetään. Ja kuinka tehdään (molemmille osapuolille) kohtuullinen sopimus.

Nyt sitten Läski-Pesola käy henkilökohtaista egonkorotus -sotaansa ja kenttäväki istuu perse kiukaalla. Opintolaina, asuntolaina, autolaina, kesämökkilaina, mätkyt, kesäloma (jota ei tule), ikälisät jne.


Miten käy jos...

Työnantajapuoli ilmoittaa että lisää ei tipu?

Sairaanhoitajat eivät tule töihin.

Lapset kuolevat, vanhukset kuolevat, leikkausjonopotilaat kuolevat, ensiapupotilaat kuolevat, kroonikkopotilaat kuolevat...

Voin kertoa että "terveydenhuoltoalan korkeasti koulutettujen" ammattien status on tämän jälkeen samalla tasolla kuin keskitysleirin vartijalla tai elinkautisvangilla. Tulee varmaan olemaan hienoa.

Enkä ymmärrä palkkakuoppaa. Hommien vaativuuteen ja niistä suoriutumiseen (kokemusta on) nähden liksa on jopa yläkantissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös