Sitähän työtaistelut ovat; molemminpuolista mediapeliä, uhkailua, kiristystä ja uhoamista.Mitään uhkaahan ei olisi, jos Tehyn vaatimuksiin suostuttaisiin. Itse jo taannoin kirjoittelin tuonne omiin jälkipeleihin ja toivoin että molemmat osapuolet sopisivat ja turvaisivat sen, että lapset eivät joutuisi kärsimään tämän takia. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että hallituskaan ei voi arvovaltansa vuoksi olla se viisaampi osapuoli ja keskustella ja neuvotella asiallisesti lasten aseman turvaamisesta tässä kiistassa. Jollain tapaa tästä on muodostunut todella lapsellisen oloinen tappelu. Jos ei TEHY:n toiminnassa ole järkeä, niin eipä ole silmiini osunut yhtään viisasta ehdotusta asian ratkaisemiseksi toiseltakaan puolelta. Ihmeellistä mouhoamista ja uhoamista puolin ja toisin.
Nyt aletaan pikku hiljaa päästä siihen vaiheeseen että kun kaikki työantajapuolen syytökset laittomuuksista on ammuttu yksi kerrallaan virallisilta tahoilta alas ja työnantajapuoli hallitus mukaan lukien alkaa ymmärtämään tilanteen vakavuuden, niin voidaan keskittyä itse sopimuksen sorvaamiseen.
Itse olen täysin varma että viimeistään 18.11 on sopimus tehty ja suurin osa hoitajista jatkaa töitään vanhaan malliin. Joten turha huoli pois, tätä työtaistelua ei päästetä irtisanoutumisiin saakka; siihen ei hallituksella ole kerta kaikkiaan varaa.