SaPKo kaudella 2021–2022

  • 171 217
  • 687

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ei tarvitse odottaa hengitystä pidätellen mitä on tapahtunut, kaikkea ei julkisuuteen kerrota ja sekin mikä kerrotaan niin esitetään oman edun mukaisesti. Jatkuvassa kriisissä toistuvasti operoiminen kertoo paljon osaamisesta ja kyvykkyydestä...

Minä olen oppinut että yleensä kovimmassa kuorossa huutaa kaikkein kyvyttömimmät. Tekijät tekee, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Tämä on jo off topic mutta ihan esimerkkinä ilmastoaktivisti Saaran oman kyvykkyyden osoitus,

"Se ei riitä, että ihmiset ottaa lyhyitä suihkuja ja syö kasvisruokaa, vaan pitää tota välittömästi ruveta niinku hallituksen tasolt tekemään sellasii isoi toimii, mist mä en ees tiiä, koska ne on sellasii, mihin mä en tuu pystyy vaikuttaan. Mä pystyn vaan kertoon, että mulla on tosi kova hätä sen kanssa. Et mä en usko niinku, et mulla on turvallinen tulevaisuus ilmastokriisin takii."

Ihan vaan sillä kun tuo SaPKosta kirjoittaminen toistaa joillain tätä samaa rinkiä samalla sisällöllisellä annilla.

Että malta nyt hyvä mies hetken aikaa sen sijaan että roiskit haulikolla kärpäsiä siinä toivossa, että vaikka yksi hauli osuisi.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Minä olen oppinut että yleensä kovimmassa kuorossa huutaa kaikkein kyvyttömimmät. Tekijät tekee, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Näinhän se menee, mutta spekulointi on kivaa.

Itse huutelen näin. Mahdollisia syitä on kolme. Siviilielämän törttöily, henkilökemiat organisaation sisällä ja taloudelliset ongelmat. Viimeksi mainittu tulisi vaikuttamaan niin, että pelaajia kaupiteltaisiin muihin seuroihin, Jos tässä viikonlopun aikana käy kato, lienee potkujen syy taloupuolella. Tosin määräaikaisen työsuhteen irtisanominen ei täällä byroslaviassa ole kovinkaan halpaa. Henkilökemioiden taas on pitänyt tulehtua kunnolla ja monen kanssa, jotta tällaiseen ratkaisuun päädytään. PIdän tätäkin siis melko epätodennäköisenä. Jäljelle jää sitten joku törttöily jossain.

Siihen en minäkään usko, että neljän pelin jälkeen annettaisiin potkuja urheilupuolen suoritusten perusteella.
 
Spekuloidaan hieman positiivisempaan sävyyn. Aiheuttaakohan tämä mediamyllerrys kauden ennätysyleisön tämän illan peliin?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Näinhän se menee, mutta spekulointi on kivaa.

Itse huutelen näin. Mahdollisia syitä on kolme. Siviilielämän törttöily, henkilökemiat organisaation sisällä ja taloudelliset ongelmat. Viimeksi mainittu tulisi vaikuttamaan niin, että pelaajia kaupiteltaisiin muihin seuroihin, Jos tässä viikonlopun aikana käy kato, lienee potkujen syy taloupuolella. Tosin määräaikaisen työsuhteen irtisanominen ei täällä byroslaviassa ole kovinkaan halpaa. Henkilökemioiden taas on pitänyt tulehtua kunnolla ja monen kanssa, jotta tällaiseen ratkaisuun päädytään. PIdän tätäkin siis melko epätodennäköisenä. Jäljelle jää sitten joku törttöily jossain.

Siihen en minäkään usko, että neljän pelin jälkeen annettaisiin potkuja urheilupuolen suoritusten perusteella.

Talouspuolesta on vähän jotain tietoakin ja sen voi sanoa, että ei se hyvä ole mutta suunta on ehdottomasti oikea ja siksi olisi vaikea kuvitella tuossa olevan syy tällä kertaa. Mahdollista toki, mutta miksi etsittäisiin uutta jos ei ole vanhaankaan varaa.
 

Laiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Nyslott Devils
Pikku hiljaa palaset alkaa loksahtelemaan paikoilleen. Jere Monni, Erosen lankomies, on saanut lähteä SaPKosta jo 24.syyskuuta Itä-Savon mukaan.
 

diletantti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Liikunnan Riemu, KalPa U14, U12Etelä
Legendaarisen jääkiekkotoimittajan Jarmo Pesosen omat kommentit Itukassa ovat viisaita. Olivatpa hässäkän syyt mitkä hyvänsä, tuumaustauko Pallokerhon tiedottamisessa on todennäköisesti järkevää. Näin Jamo:

Ettei tule sanotuksi asioita, joiden lunnaat ovat jatkossa kalliita maksettaviksi.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kannattaa kiinnittää huomiota sanamuotoihin, kun syitä miettii valmentajavaihdokseen. Jos olisi ilmoitettu sopimuksen purusta, olisi syyt olleet painavia. Nyt on vain vapautettu määräaikaisen sopimuksen työvelvoitteista, mutta SaPKolla säilyy edelleen palkanmaksuvelvoite.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Kannattaa kiinnittää huomiota sanamuotoihin, kun syitä miettii valmentajavaihdokseen. Jos olisi ilmoitettu sopimuksen purusta, olisi syyt olleet painavia. Nyt on vain vapautettu määräaikaisen sopimuksen työvelvoitteista, mutta SaPKolla säilyy edelleen palkanmaksuvelvoite.
niin tuota mietin myös, kun puhuttu taloudellisista syistä, niin eikös jääkiekkojoukkueen päävalmentaja nauti palkkaa potkut saatuaan sopimuskauden loppuun asti. Ei siinä mielessä talous voine olla syynä..
 

diletantti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Liikunnan Riemu, KalPa U14, U12Etelä
Kannattaa kiinnittää huomiota sanamuotoihin, kun syitä miettii valmentajavaihdokseen. Jos olisi ilmoitettu sopimuksen purusta, olisi syyt olleet painavia. Nyt on vain vapautettu määräaikaisen sopimuksen työvelvoitteista, mutta SaPKolla säilyy edelleen palkanmaksuvelvoite.

Voipihan se olla niinkin, että noitakin sanamuotoja hiotaan ja tarkennetaan viikonlopun aikana asiantuntija-avulla. Vaikuttaa siltä, että kaikki on tapahtunut hyvin nopeasti.

Ei näytä olevan hässäkällä mitään vaikutuksia ainakaan kokoonpanoon, eikä kukaan ole karannut mihinkään. Samat hyökkäysketjut ja pakkiparit kuin viimeksi. Pynnönen on palannut seiskapakiksi.

Jotenkin on sellainen kutina, että SaPKo tulee tänään kovaa. Toivottavasti ei mene yli. Eräiltä hartioilta kutina lakkaa, kun apinat putoavat...
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo

Todella erikoista, täytyypä yrittää kuulostella mitä siellä on takana.

Savonlinnasta kantautui sellaista, että SaPKon kärkihepat olivat halunneet Erosen ulos. Kuuleman mukaan olivat marssineet toimistolle ja ilmoittaneet, että Eronen lähtee tai me lähdemme. Näin pääpiirteittäin...
 
Voihan tietoa tulla viiden jälkeen, kun hallitus pystyy kokoontumaan muilta töiltään rauhassa.
 

KeijoEnsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minä olen oppinut että yleensä kovimmassa kuorossa huutaa kaikkein kyvyttömimmät. Tekijät tekee, koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

Tämä on jo off topic mutta ihan esimerkkinä ilmastoaktivisti Saaran oman kyvykkyyden osoitus,

"Se ei riitä, että ihmiset ottaa lyhyitä suihkuja ja syö kasvisruokaa, vaan pitää tota välittömästi ruveta niinku hallituksen tasolt tekemään sellasii isoi toimii, mist mä en ees tiiä, koska ne on sellasii, mihin mä en tuu pystyy vaikuttaan. Mä pystyn vaan kertoon, että mulla on tosi kova hätä sen kanssa. Et mä en usko niinku, et mulla on turvallinen tulevaisuus ilmastokriisin takii."

Ihan vaan sillä kun tuo SaPKosta kirjoittaminen toistaa joillain tätä samaa rinkiä samalla sisällöllisellä annilla.

Että malta nyt hyvä mies hetken aikaa sen sijaan että roiskit haulikolla kärpäsiä siinä toivossa, että vaikka yksi hauli osuisi.

Tietäjät tietää ja suuri yleisö uskoo sen mitä lukee paikallislehdestä.

Sen verran voin kertoa että Jasi ei tule Savonlinnaan.
 
Juniori-SaPKon junioripäällikkö Joni Kotilainen toimii SaPKon apuvalmentajana seuraavan viiden ottelun ajan. Tehtävän Kotilainen hoitaa "otona". Erikoista tästä tekee se seikka, että Juniori-SaPKo tiedotti asiasta ennen edustusjoukkuetta. Tai siis edustushan ei ole vielä edes tiedottanut asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Juniori-SaPKon junioripäällikkö Joni Kotilainen toimii SaPKon apuvalmentajana seuraavan viiden ottelun ajan. Tehtävän Kotilainen hoitaa "otona". Erikoista tästä tekee se seikka, että Juniori-SaPKo tiedotti asiasta ennen edustusjoukkuetta.
Eipä tuota tietoa ainakaan junnujen nettisivuilta löytynyt. Joten en tiedä mistä tietosi olet kaivanut mutta aika erikoiselta kuulostaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Eipä tuota tietoa ainakaan junnujen nettisivuilta löytynyt. Joten en tiedä mistä tietosi olet kaivanut mutta aika erikoiselta kuulostaa.

Jaettiin ainakin junnusapkon toimihenkilöille.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jaettiin ainakin junnusapkon toimihenkilöille.
Junioripäällikkö on Juniori-SaPKon palkkalistoilla, joten tällainen hetkellinen muutos toimenkuvassa monesti kerrotaankin ja tiedotetaan ensin juuri junnuseuran toimihenkilöille, joita asia myös kuitenkin koskee. Luulisi, että myös edustusjoukkue tiedottaa asiasta sitten heti perään.
 
Edustusjoukkuehan jatkaa vain hyväksi havaitsemallaan tiedotuksen tiellä. Tuo Juniori-SaPKon tiedote on kuitenkin mennyt jo reilut pari tuntia sitten tiedoksi useamman juniorijoukkueiden vanhemmille.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Tuo Juniori-SaPKon tiedote on kuitenkin mennyt jo reilut pari tuntia sitten tiedoksi useamman juniorijoukkueiden vanhemmille.
Ovatko nämä vanhemmat juuri näitä juniorijoukkueiden toimihenkilöitä, kuten usein ovat? Aika outoa, jos tiedote on laitettu suoraan kaikille vanhemmille? Jännä juttu, että tiedote on mennyt pari tuntia sitten oletettavasti toimihenkilöille ja nyt siitä puhutaan jo täällä eli siitä puhutaan jo kaikkialla ennen kuin edustus on kerennyt tehdä omaansa tiedotetta. Itse ainakin toimihenkilönä odottaisin, että edustus tiedottaa asiasta ennen kuin siitä muualle huutelisin. Toki enhän tiedä, mikä on Savonlinnan tapa toimia näissä asioissa? No nyt siellä on näköjään edustuskin tiedottanut! :)
 
Ovatko nämä vanhemmat juuri näitä juniorijoukkueiden toimihenkilöitä, kuten usein ovat? Aika outoa, jos tiedote on laitettu suoraan kaikille vanhemmille? Jännä juttu, että tiedote on mennyt pari tuntia sitten oletettavasti toimihenkilöille ja nyt siitä puhutaan jo täällä eli siitä puhutaan jo kaikkialla ennen kuin edustus on kerennyt tehdä omaansa tiedotetta.
Tiedote oli siis jaettu toimihenkilöille julkisena ja toimihenkilöt (tässä tapauksessa joukkueenjohtajat) jakoivat tiedotteen sitten eteenpäin vanhemmille eri joukkueiden omissa ryhmissä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Ovatko nämä vanhemmat juuri näitä juniorijoukkueiden toimihenkilöitä, kuten usein ovat? Aika outoa, jos tiedote on laitettu suoraan kaikille vanhemmille? Jännä juttu, että tiedote on mennyt pari tuntia sitten oletettavasti toimihenkilöille ja nyt siitä puhutaan jo täällä eli siitä puhutaan jo kaikkialla ennen kuin edustus on kerennyt tehdä omaansa tiedotetta. Itse ainakin toimihenkilönä odottaisin, että edustus tiedottaa asiasta ennen kuin siitä muualle huutelisin. Toki enhän tiedä, mikä on Savonlinnan tapa toimia näissä asioissa? No nyt siellä on näköjään edustuskin tiedottanut! :)

Tavallaanhan tässä ei ollut muusta kyse kuin siitä J-SaPKo hoiti tiedottamisen nopeammin kuin Edustus SaPKo. Ite vaan kuittasin mistä tuo tieto oli tarkkailijalle oletettavasti tullut.

Ite jäin kyl SaPKon tiedotteesta kaipaamaan selvennystä valmentajan tehtävistä vapauttamiseen vaikka se taitaa olla aika hyvin tiedossa. Kaikki härdellit pitäisi vaan closata nopeasti eikä jättää huhumyllyihin vellomaan.

Noo, itellä oo penniiäkään kiinni siinä mielessä ihan se ja sama.
 

Velhelmiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Sapko ilmeisesti maksaa Erosen palkan kauden loppuun, sekä mahdollisen uuden päävalmentajan palkan. Ei ole helppoa, toivottavasti pysytte pinnalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös