Arvostelukyvyn puutehan tässä on (jälleen) se potentiaalinen ongelma, ei höyryjen päästely tai bilettäminen. No, omalla kohdalla ongelma on myös se, että nimimerkin
@Radiopää tavoin olen sen verran vanhanaikainen että toivoisin pääministerin imagossa olevan vähemmän rokkitähteä ja enemmän tarttumapintaa PM:n tehtäviin kuuluviin asioihin.
Mutta Marin ei tosiaan elä Kekkosen aikaa eikä hänellä ole samanlaisia semidiktaattorin valtuuksia. Myöskään minä en ole elänyt Kekkosen aikaa enkä koe että "mutku Kekkonen" olisi minkäänlainen pätevä vasta-argumentti. Arvostelukyvyn kannalta ongelma siis näyttää olevan, ettei ymmärrä pitää "bilettämistään" yksityisenä tai tiedosta mitä riskejä tuollaisen "jauhojengin" kanssa sekoilu pitää sisällään. Jos siellä on jotain viivaa vedetty, mikä sinällään minulle se ja sama, ja kuvia otettu, pitäisi tajuta että riski julkisuudesta on olemassa.
Jo nyt Marin on epäonnistunut siltä osin, että jauhojengi-leima lienee pysyvä ja ihmisillä kohtalaisen perustellustikin on epäilys että PM, joka omien sanojensa mukaan on aina työvalmiudessa, on sekoillut jossain julkkisten kokkelibileissä. Kiitos Nato-jäsenyyden, Marin saa minulta anteeksi todella paljon muuta hölmöilyä. Ymmärrän silti jos tässä näkee huolestuttavan signaalin kun kyseessä on kriittisenä aikana erittäin vastuullisen ja julkisen tehtävän hoitaminen.