Puolen vuoden päästä vaaleissa päästään mittaamaan Marinin suosio. Sinua ja paria muuta saattaa silloin harmittaa ja tulla pienenä yllätyksenä, että suurin osa onkin Marinin takana.
Olen pahoillani puolestani, että järkytän sinua ajattelumaailmallani, toisaalta ihmettelen teitä, keiden mielestä kaikki mitä Marin tekee on aina aivan oikein. En nyt lähde erittelemään poliitikkoja, joita olen arvostanut tai niitä joita arvostan edelleen, mutta en mielestäni muista yhtään, joiden kaikkia sanoamisia ja tekemisiä puolustelisin tai olisin asioista samaa mieltä. On äärimmäisen normaalia ajatella asioista eri tavalla ja pystyä keskustelemaan ja perustelemaan omia mielipiteitään, joskus olemme väärässä ja joskus oikeassa.
Marinin kannattajista tuntuu vain suurin osa olevan aina sitä mieltä, että mitään ei mene väärin pääministerimme teoissa tai puheissa. Tästä tulee mieleen eräs Trump ja hänen kannattajansa, enkä mielestäni ole edes kovin väärässä arviossani. Marinin kohdalla on syntynyt epäterve fanikulttuuri, jonkinlainen kultti jopa, mikä ei missään nimessä ole tervettä. Nythän tilanne on sairas omalla tavallaan. Jos ja kun joku mokaa politiikassa, niin se on kenkää perseelle nopeasti, sitten on yksi Sanna, joka pelaa aivan omilla säännöillään, tähän on oikeasti aika vaikeaa väittää vastaan. Tämähän taas voi pahimmillaan johtaa siihen, että kohta kenelläkään ei ole mitään sääntöjä jatkossa vaan meillä on yhteiskunta, jota johtavat Trumpin tai Erdoganin kaltaiset "hörhöt". Kaukaa haettu, mutta lopulta se muutos tapahtuu yllättävän nopeasti, mikäli sen annetaan tapahtua.
Siitä olen samaa mieltä, että saattaa syntyä se yllätys, osa kansasta on tämän kultin lumoissa ja kun muut äänet jakautuvat laajalle rintamalle, niin äänestystulos saattaa olla pettymys. Toivon todellakin, ettei näin käy ja haluaisin Suomen olevan jatkossakin demokraattinen sivistysvaltio, jota johtaa osaavat ammattilaiset esimerkillään. Karrikoiden en toivo näkeväni jatkossa Tinni Wikströmiä ja Sabine Särkkää ministereinä, mutta suuntaus viittaa siihen.