Myös Vlasicille täytyy antaa pyyhkeitä. Mieheltä on tullut huonoja kiekollisia ratkaisuja useassa pelissä. Ylivoimalla ratkaisu on myös liian usein rannari logoon. Näitä virheitä nähtiin viimeksi säännöllisesti kahdeksan vuotta sitten. Vlasicin pitänee yksinkertaistaa peliään, jos taso alkaa laskemaan.
Nyt kun Thornton tuli takaisin, niin aika moista paskaa, että Vlasic jatkoi silti 2yv. ja vielä vasemmalla laidalla. Eihän tossa ollut mitään järkeä. Eikö kukaan uskalla sanoa sille, että et kuulu ylivoimaan?
Thornton-Karlsson siinä haki linjoja. Heti kun eki jakoi kiekon Vlasicille, niin sieltä tuli hyvin hidas kääntyminen maalia kohti ja veto, jonka Bobi liimasi aina varmasti. Täysin hukkaan ne sekunnit.
Tästä päästään eilisiin harkkoihin, jossa kovin treenattiin ylivoimaa miehistöllä Pavelski-Thornton-Couture-Burns-Karlsson. Sitä ennen toisena päivänä Burns harjoitteli ahkerasti B-kaaresta one-timerei, joten vahvasti elän toivossa, että #88 pysyy vasemmalla ja Karlsson viivalla. Mikä tässä tökkii mua on se, että Timon loisto-otteet on sivutettu täysin. Hän on se meidän ykkösmies maalin eteen, ei Pavelski. Eipä tosta Timo parempia näyttöjä voi antaa, joten kai tässä joutuu odottamaan vallanvaihtoa jonkin aikaa. Ellei siis Pavelski riitä, mitä mä vähän oletan.
Thorntonin palattua ketjuja on sommiteltu ja pelin aikana vielä enemmän, kun mikään koostumus ei ole tahtonut lähteä toimimaan edes vähäänkään. Meillä oli toimiva todellinen kärkiketju Hertl-Cootch-Timo, mutta se rikottiin, jotta saataisiin Joe-kaksikolle toimiva palanen. Ei toiminut, nyt seuraavassa pelissä ajatus ilmeisesti on, että tähän asti huonosti sopinut Kane toimisi poikien kanssa. Toivotaan näin, mutta ellei, niin sitten olisi todellakin se aika rikkoa Joe-kaksikko. Toimivia ketjuja rikotaan, jotta tämä kaksikko saisi olla yhdessä. Ei, ei ja ei. Eivät ole, varsinkaan Pavelski, enään tämän joukkueen vaarallisempia aseita, joten turha tässä heitä edelle pistää.
Näillä ketjuilla mentiin eilisen harkoissa;
9-19-8
48-39-28
27-60-62
20/23-40-68
Ihan hyvä että kokeillaan vielä tota "ykköstä", se kun toimiessaan helpottaisi paljon. Cootchin kentällinen hyvä näin. Kiva nähdä, että Chartieria koitetaan vähän parempien pelureiden kanssa, tosin ei Suomela mitenkään heikosti ole esiintynyt. Chartier pelasi farmissa aikoinas hyvin yhteen LaBancin kanssa, hyvä se on kokeilla jos taikaa olisi edelleen. Se että Goodrow tai Sörensen tippuu pelaavasta ennen Karlssonia on väärin. Tai varsinkin jos Sörensen. Ja kyllä mä ennemmin fyysisen Goodrowin pitäisin kentällä kuin pelkästään alivoimalla hyvin pelaavan Karlssonin.
Ellei toi nimellinen ykkönen lähde toimimaan, niin edessä olisi Joe-kaksikon ero. Siinä kun ollaan taidettu kokeilla jo kaikkea, eikä näiden kokeilujen takia ole mitään järkeä rikkoa toimivaa ykköstä, minun mielestäni.
Itse lähtisin tämmösillä;
48-39-28
9-8-27
40-19-62
20-60-23
68
Varma ykkönen, viime kaudella hyvin toiminut trio kakkosena, joka saisi helpompia minuutteja. Onko Suomelalla missään vaiheessa kokemusta laidalla tai Chartierilla? Kuitenkin vaaniva Suomela voisi olla mätchi Jumbon rinnalla. Tosin Suomela tai Labanc ei kyllä ole ideaali pari laidassa pyörimiseen. Sörensen voisi olla.
Seuraavaksi philly josta pakko tulla voitto, camaaa!