Mainos

Sami Niku – heviletti liuhuen kohti toista kierrosta rapakon takana

• 266 462
  • 1 612

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Niku puhuu että kaikki asiat saatiin sovittua ja puhuttua hyvin Jypin kanssa eikä kaunoja jäänyt.

Miksi piti sitten vaihtaa seuraa? Kuulostaa jargonille. Pelaajalla on vastaavanlaista historiaa myös menneisyydestä.
Koska Hämäläinen.

Olisiko ammattilaisen syödä paska ja jatkaa vain, ehkä. En siltikään Nikua syytä tilanteesta ja mies oli valmis myös jatkamaan JYPissä, kunhan seurakin hieman antaa vasten.

Suosikkijoukkue
KalPa
Koska Hämäläinen.

Olisiko ammattilaisen syödä paska ja jatkaa vain, ehkä. En siltikään Nikua syytä tilanteesta ja mies oli valmis myös jatkamaan JYPissä, kunhan seurakin hieman antaa vasten.
Itseäni häiritsi se että on purkanut sopimuksen aiemminkin omasta tahdosta. Alkaa tulla viboja että onko itsessäkin vikaa. En toki kiistä muidenkaan vikoja tietämättä.

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Seppänen jäi vähän puun ja kuoren väliin. Useampi yhteistyökumppani vaati suullisesti tai kirjallisesti nykyvalmennuksen poistumista tai uudelleenjärjestelyä.

Kun heille mentiin sanomaan, että ei onnistu. Luotto on kova, niin Nikulle annettiin sama vastaus.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Seppänen jäi vähän puun ja kuoren väliin. Useampi yhteistyökumppani vaati suullisesti tai kirjallisesti nykyvalmennuksen poistumista tai uudelleenjärjestelyä.

Kun heille mentiin sanomaan, että ei onnistu. Luotto on kova, niin Nikulle annettiin sama vastaus.
En näe, että Seppänen jäi puun ja kuoren väliin, hän toiminnallaan on aiheuttanut farssin ihan itse.

Tuossakin olisi ollut mahdollista myöntää oma virheensä, nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi, erottaa Hämäläinen ja kenties Niku pelaisi JYPissä vielä sekä myös tulevalla kaudella.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio

Niin siis Seppänen meni puun ja kuoren väliin omatoimisesti, jonka jälkeen saadaan yhdessä ihmetellä, että onpa ahdasta.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Ompa oksettava ketju, kun nyt tuon lukee

Ihan odotettavaa toki, että ketjun saa, on kuitenkin elittipelaaja liigaan.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ompa oksettava ketju, kun nyt tuon lukee

Ihan odotettavaa toki, että ketjun saa, on kuitenkin elittipelaaja liigaan.
Niin, minua jostain syystä alkoi vituttamaan Nikun siirtyminen Ilvekseen. No, mitään sille ei voi ja nyt eteenpäin, mutta kuitenkin vituttaa, kun menetettiin ihan poikkeuksellinen pelaaja.

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Koska Hämäläinen.

Oma kokemukseni kertoo, että ”joko tuo lähtee tai minä lähden” johtaa hyvin usein ”minä lähden” -vaihtoehdon toteutumiseen.

Paskaa syövät Jypissä nyt kaikki. Nikulla vaan ei kantti kestänyt.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Kunhan jatkossakin Ilveksen mestaruudet Kekkosen aikoina.

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Eikös tässä ole jo ihan sellainen perustavaa laatua oleva ristiriita että Niku olisi halunnut jatkaa Jyväskylässä, Kovanen ei.

Eipä tällä edes ole mitään suurempaa merkitystä mihinkään. Tällä juhlakaudella seura on perseillyt ihan kiitettävästi mm. valmentajat on vaihdettu, vaihtoaitiossa on kohtuullisen sekava tilanne yms. Niku on penkitetty ja ilmeisesti ainakin osittain kohdeltu epäasiallisesti koska esim penkityksestä ei ole puhuttu erätauolla. Vaihtoaitiossa sitten ilmoitettu ettet enää pelaa. Mielestäni Kovasen tapauksessa mitään tällaista ei ollut taustalla.

Edit. Lisätty pari sanaa.
"Halunnut jatkaa". Pidän melko spekulatiivisena, sillä olisi varmaan Putinkin halunnut olla hyökkäämättä Ukrainaan, mutta pakko oli kun siellä parveili niitä natseja. Eli, Niku lähti JYPistä, koska ei halunnut jatkaa JYPissä. En mä oikein ymmärrä, millä ajatussolmulla tämän saa käännettyä toisin.

Samoin Kovanen lähti, koska ei halunnut jatkaa JYPissä. Varmaan voitaisiin rakennella siihenkin jotain ehdollisuuksia "halusin kyllä jatkaa, mutta kun...", joilla ei ole viivan alle jäävän suhteen mitään merkitystä.

Kumpikin halusi lähteä, ja siksi lähti. Tervemenoa.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Oma kokemukseni kertoo, että ”joko tuo lähtee tai minä lähden” johtaa hyvin usein ”minä lähden” -vaihtoehdon toteutumiseen.

Paskaa syövät Jypissä nyt kaikki. Nikulla vaan ei kantti kestänyt.
Minä olen työelämässä myös ollut tilanteessa, jossa oli pakko sanoa, että "minä jatkan mielelläni tässä yrityksessä, mutta en siinä tapauksessa, jos henkilö x jatkaa missään roolissa" (tämä siis kesken yt-neuvottelujen, joten helppo olisi ollut toisenlainenkin ratkaisu tehdä). Minä lähdin, eikä tarvinnut jäädä yhtään pidemmäksi aikaa nepo-narsistin päähänpistoja katsomaan. En välttämättä halunnut lähteä, mutta en todellakaan halunnut entiseen tilanteeseen jäädä. Tilalleni tullut henkilö paloi alle kahdessa vuodessa loppuun ja masentui, ja olen melko varma, missä/kenessä oli syy siihen.

Juuri tämän vuoksi en pysty ajattelemaan Nikua millään tavalla luopiona tai seuran pettäjänä tässä tilanteessa. Näen niin tuttuja piirteitä noissa tapahtumissa... Nikun mielenterveydelle ainoa oikea ratkaisu lähteä, kun Seppänen ei Kärmekielestään luovu. Vähän käy sääliksi jäljelle jääneitä pelaajia...

Kunhan jatkossakin Ilveksen mestaruudet Kekkosen aikoina.

Jos (ja kun) JYP ei playoffeja tällä kaudella pelaa, minä ainakin olen Nikun myötä Ilves-band wagonissa. Tämä "juhalakausi" on jättänyt sellaisen kitkerän maun suuhun, että en tiedä onko tästä toipumista odotettavissa lähivuosina. Eilen, kun kävi selväksi että lähtijä on Niku, eikä Kärmekieli, niin oma JYP-fanipaitani tuli survottua vaatekomeron pimeimpään nurkkaan. Toivottavasti kevät tai viimeistään kesä antaisi luvan sen kaivaa taas esiin, vaan epäilen syvästi. Vaikuttaa siltä, että JYPin nykyinen arvomaailma ei vaan kohtaa omani kanssa.

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Mun pointti tuolla aiemmin oli, että Nikun keissi haisee kovas-keissiltä. Se haastettiin aika suoraan.

Edelleen mun pointtini on, että nämä ovat hyvin samankaltaiset tilanteet. Vai onko täällä jollakulla pelimerkkejä väittää, ettei Kovasen lähtöön liittynyt samankaltaisia piirteitä / kokemuksia / tulkintoja, kuin Nikun lähdössä?

Nyt nimetään Hämäläinen Grima Kärmekieleksi, mutta millä perusteilla - ja mikä tärkeämpää, millä perusteilla kukaan tai mikään organisaatiossa ei ollut vastaavasti Kovasen lähdön taustalla?

En yhtään halua väheksyä sitä, että huonosta duunista pitääkin ihmisen hankkiutua eroon. Ihmettelen ääneen sitä, mikä näitä kahta keissiä lopulta erottaa: miksi ihmisillä näyttää olevan tarve erottaa nämä keissit toisistaan? Onko kyse siitä, että Kovaselle on oltu buuaamassa, mutta nyt ilman sen parempaa syytä, katsotaankin Nikun olevan uhri. Mikä tässä välissä on muuttunut?

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Aika iso ja merkittävä ero on jo siinä, että Kovanen ei halunnut pelata JYPissä ja Niku halusi. Ensimmäisessä tapauksessa seura esti siirron, kun ns sovittu siirtoaika oli jo seuran mielestä umpetunut ja kapteenilta odotettiin joukkueen johtamista. Nikun tapauksessa pelaaja olisi halunnut jatkaa, UTJ olisi halunnut että Niku jatkaa, mutta yhteen apuvalmentajan päätettiin Seppäsen toimesta hirttäytyä.

Tämä toki erittäin nopea ja supistettu tarina kummastakin tapauksesta. Itse näen lähinnä yhdistävänä tekijänä sen, että molemmat lopulta poistui.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun pointti tuolla aiemmin oli, että Nikun keissi haisee kovas-keissiltä. Se haastettiin aika suoraan.

Edelleen mun pointtini on, että nämä ovat hyvin samankaltaiset tilanteet. Vai onko täällä jollakulla pelimerkkejä väittää, ettei Kovasen lähtöön liittynyt samankaltaisia piirteitä / kokemuksia / tulkintoja, kuin Nikun lähdössä?

Nyt nimetään Hämäläinen Grima Kärmekieleksi, mutta millä perusteilla - ja mikä tärkeämpää, millä perusteilla kukaan tai mikään organisaatiossa ei ollut vastaavasti Kovasen lähdön taustalla?

En yhtään halua väheksyä sitä, että huonosta duunista pitääkin ihmisen hankkiutua eroon. Ihmettelen ääneen sitä, mikä näitä kahta keissiä lopulta erottaa: miksi ihmisillä näyttää olevan tarve erottaa nämä keissit toisistaan? Onko kyse siitä, että Kovaselle on oltu buuaamassa, mutta nyt ilman sen parempaa syytä, katsotaankin Nikun olevan uhri. Mikä tässä välissä on muuttunut?

Tiedä miten haastettiin. Fibat on aika suhteellinen käsite.

Tässä on kuten edellä mainittu jo se perustavaa laatua oleva ero että toinen halusi pois toinen ei.

Hyvä kysymys on miksi nämä tapaukset tarvitsee rinnastaa toisiisina?

Mulle on toki ihan sama mitä kukakin näistä tapauksista ajattelee. Ja oikeastaan on vaan hyvä jos on erilaisia näkemyksiä.

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sami Nikulle voisi tarjota 500k€/a palkkaa ensi kaudella pelaaja-päävalmentajana eli ei tarvittaisi PV vaan katras apuvalmentajia, jotka hän kelpuuttaa joukkueeseensa. Eli jos saa pelaajana 300k€ niin 200k€ päävalmentajuudesta.

Samihan on immuuni penkityksille suorituksiensa takia, niin voi hoitaa pakkien ja yv-peluutuksen, ja saa rajattoman vastuun. Apuvalmentajat sitten peluuttaa hyökkääjät, avt ja voivat vetää treenit.

Jos joku muu pakki vetää paremmat pisteet, niin siirretään pelaaja-päävalmentajuus sille sitä seuraavaksi kaudeksi. Se saa luonnollisesti sitten valita "sopivat" apuvalmentajat itselleen. Sami toki voi joutua penkille tällöin, jos viitsii seuraan jäädä.

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Tässä on kuten edellä mainittu jo se perustavaa laatua oleva ero että toinen halusi pois toinen ei.
Tämä on hupaisaa valehtelua. Niku päätti siirtyä Ilvekseen, ei häntä sinne kukaan pakottanut. Vai onko todisteita siitä, että Niku siirtyi sinne vasten tahtoaan?

Hämmästyttävää jankutusta päivänselvästä asiasta.

JJLehdolta yllä erittäin hieno kuvaus Nikun asemoitumisesta työnantajaansa nähden!

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy