Viestin lähetti Mike
No etpä ole paljoa nähnyt.
Jotain nyt kuitenkin. Myönnän että Gagnonin teko ei kaikista näkemistäni mene edes top-kymppiin, sillä ne sijat menevät kaikki pohjois-amerikaan, mutta liigassa en moista vastuuttomuutta vastustajan terveydestä ole nähnyt. Kaikista törkeyksistä McSorleyn jälkeen toiseksi pahin näkemäni on ehkä Tony Granato - Neil Wilkinson kirvesisku päähän. En todellakaan voi faktaksi sanoa, että mikä Gagnonin motiivi oli, voin vain kertoa mitä minä uskon ja jos siinä vahingon aineksia oli niin teon tuottamuksellisuus oli ainakin mukana - vähän tuohon tyyliin kuin Bozik ylempänä sanoi: (tuosta "puolustuksen" oikeutuksesta olen 100% eri mieltä)
"Itse olen sitä mieltä, että ei mailalla huitominen ole koskaan hyväksyttävä juttu, Gagnonin puolustukseksi on toki sanottava se, että pääsääntöisesti kaveri huitoi mailalla Suomessa siksi, että näin löytyi tappelukaveri"
Mitä Gagnoniin sanomisiin tulee, niin McSorleykin oli kovasti pahoillaan, samoin Domi vedettyään Niedermayeria kyynerpäällä täysin tahallaan - niille puhuille annan arvoa todella vähän tuollaisen teon jälkeen.
"näitkö ilmeestä kuten Hirsimäki aikanaan Ruudun polvitaklauksen, joka ei ollut polvitaklaus"
en muista tapausta.
"Westerlundin & Summasen koulussa muuten varmaan lähestulkoon ensimmäinen perusasia"
No Gagnon ei tainnut olla ihan pelkästään WS koulun tuotos.
"Siksikö, Dana, että sinä kannatat tryffeleitä ja Gagnonilla oli arveluttava maine + vieläpä pelasi Jokereissa?"
Näillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Onhan HIFK:ssakin pelannut esim Joe Fredericks joka kuuluu samaan kastiin Gagnonin kanssa minun kirjoissani.
"Oikeasti.. Jos nyt tosiaan ihan vakavissaan vertaat tätä "cheapshottia" esim. siihen Karalahden poikittaiseen ja vielä väännät tämän vahingoittamistarkoitus -aspektin näin päin kallelleen, niin taidetaan kyllä leijailla aika eri planeetoilla kanssasi luulen ma."
Vaikka kuulun jyrkästi koulukuntaan, jonka mukaan rangaistusten kuuluu tulla teon eikä seurauksen mukaan, niin olen saattanut joskus asiasta sanoa mielipiteitä jotka eivät ole olleet loppuun asti harkittuja. Jos puhutaan esim peliin kuuluvasta tilanteesta kuten huitaisu joka osuu käsivarteen (sellaista tapahtuu kun kiekkoa koitetaan ottaa pois). Kahdesta samalla liikeradalla tulleesta iskusta jotka osuvat samaan kohtaan toinen voi aiheuttaa loukkaantumisen ja toinen ei. Kuitenkin näkisin asian niin, että ero on silloin iskun voimassa joka on teon tekijän vastuulla. Käsivärsi ei peliin kuuluvasta iskusta murru, joku sormi taas helpostikin.
Karalahti ansaitsi minun mielestä teostaan pelikieltoa n. 5 peliä ja Gagnon vielä pari peliä enemmän. Sikäli tässä on hieman vaikea tilanne, kun mielestäni Levokarin 8 peliäkin oli oikeutettu samoin kuin Sihvosen 10 peliä, vaikka jälkimmäiset olivat vahinkoja minun mielestäni. Silti Jeren ja Gagnonin teot olivat tekoina minun mielestäni törkeämpiä.
Edit2: tämä toisaalta vain osoittaa ettei SM-liigassa ole mitään hirveitä törkeyksiä nähty, which is nice.
Edit: Jeren teko menisi selvästi ohitse jos isku olisi ollut niin kova, että vastustaja olisi tilanteessa vahingoittunut. Silloin se olisi ollut SM-liigan törkein.