Sami Helenius

  • 334 499
  • 1 512

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Cobol ja Gags

Viestin lähetti cobol

Ja Isaksson, kyllä sinä tiedät aivan hyvin sen, miten Helenius vaikuttaa HIFK:n pelitapaan Jokereita vastaan. Edes provoja ei enää jaella yhtään Jokereiden vaihtoaition edessä. Sama ongelma näyttää olevan Seniorillekin sen verran karvas, että jaksaa vääntää viestin toisensa jälkeen Vopatista - vaikka kukaan ei kiistä, että pariluistelun kuittasi Vopat.

Kyllä se siitä.

Kyllä täällä tuntuu olevan joillekin vaikea paikka myöntää se pistetappio. Jos ei muuten, nin dissaamalla Vopatia: 'väärin tapeltu' -tyyliin.

Ennen kautta Heleä markkinointiin poliisina, joka latoo käkättimeen jokaista vastustajaa, joka edes taklaa liian lujaa (en muista tarkkaa sanamuotoa, enkä jaksa kaivaa) Jokerien tähtipelaajia. Tontillaan piti olla vain makuupaikkoja, mutta aika moni on siellä ehtinyt maalejakin latomaan.

cobol, ei minulla ole ongelmaa Heleniuksen suhteen. Olen monet viestit yrittänyt hokea, että hän on kelpo lisä liigaan as a persoona. Peliinsä olen pettynyt, niin kuin varmaan moni muukin. Pidän silti liioitteluna, että Sinä puolestasi yrität laittaa lähes kaiken Jokereissa tapahtuneen kehityksen Heleniuksen ansioksi. Miksi olet sadanyhdeksän viestin voimin tässä ketjussa ollut eturintamassa puolustamassa Heleniusta, jos joku on jonkin poikittaisen sana tekemisestään sanonut? Sinä tunnut ottavan herneen nenääsi, jos Helelle hymähdellään. Sulla on loputon tie, jos meinaat kaikki sanomiset oikoa.

Heleniuksesta varmasti osin haettiin julkisuutta. Sitähän te, ainakin täällä, olette saaneet. Olisitte tyytyväisiä. En halua kiistää Heleniuksen arvoa joukkueelleen. En silti pidä sitä niin suurena, kuin Sinä. Mutta eläköön mielipiteenvapaus.

Toivon, että Hele pelaa teillä ensi kaudellakin.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Re: Jokainen taaplaa tyylillään

Viestin lähetti Gags
Yhtä selväksi lienee tullut se asia, että Heleniuksella on paikkansa Jokerijoukkueessa, ihan niin kuin on Kangella, Valtosella ja jopa Pesosellakin. Toivon ehdottomasti että Sami jatkaa Jokereissa uransa loppuun !

Paitsi ,että nuilla muilla nimillä tuossa listassa on yksi vahvuus mitä samilla ei ole. Ne muut osaa pelata jääkiekkoakin.
Mitä tuohon samin jatkamiseen uran loppuun pelleissä tulee niin kyllähän se jatkaa. Miksikö no vaihtoehtojahan on tasan 2 ,joko sami saa kenkää kauden jälkeen ja ei kelpaa kellekkään. Tai Virmanen huomattuaan samin PIILEVÄT kyvyt signaa tämän vähintään 5 vuodeksi. Mites muuten huippusentteri Drouinin otteet on tyydyttänyt jokkerifaneja?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Jokainen taaplaa tyylillään

Viestin lähetti wade
Mites muuten huippusentteri Drouinin otteet on tyydyttänyt jokkerifaneja?

Kiitos kysymästä, itse asiassa ihan tyytyväinen ainakin minä olen Drouinin otteisiin, varsinkin kun ilmeni ettei mies ole sentteri vaan laituri, jolle paikalla sairaspaikkauksia tarvittiinkin. Ihme että JyP:issä peluutettiin sentterinä. Mies vaikuttaa itsekin tässä olevan oikein tyytyväinen että saa pelata laidassa.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti Isaksson
Ja Jokereiden +/- tilaston jumbo yhdessä Pesosen kanssa. Juuri sillä alueella, missä pitäisi olla hyvä.

Eikös teillä naapurileirissä ole täsmälleen sama tilanne? Benysek on joukkueensa kolmanneksi huonoin +/- tilastossa, mutta silti hänen moittiminen on toisten mielestä täysin kiellettyä, koska hän pelaa kuitenkin niin hyvin oman pään kautta yms yms.

Toinen tykkää äidistä, toinen isästä. Mielestäni Helgellä on paljonkin parannettavaa, vaikka en häneltä mitään kovin suurta odotakaan. Ja koska Benysekkin sai maalitilin avattua, niin eikös Helgelläkin olisi aika tehdä se?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
Jos Heleniuksen ja Gagnonin fighting cardia vertaillaan, Helenius pesee Gagnonin mennen tullen. Siis ei mitään jakoa, ihan tosi. Vertailun aineksia löytyy Seanin osalta vaikka tästä ja Samin osalta vaikka tästä.

Ihanko tosiaan kuvittelet tuossa olevan Gagnonin tappelut ja että IHL:n jäähykuninkuus 450 tjsp. minuutilla tuli kampituksista ja koukuista.
Helenius on neiti. Siitä on väkisin tehty kova jätkä kun on iso, muta luonteeltaan se on pelkkä pillu.
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Viestin lähetti Mike
Ihanko tosiaan kuvittelet tuossa olevan Gagnonin tappelut ja että IHL:n jäähykuninkuus 450 tjsp. minuutilla tuli kampituksista ja koukuista.
Helenius on neiti. Siitä on väkisin tehty kova jätkä kun on iso, muta luonteeltaan se on pelkkä pillu.

Joo, tossa kortissa taitaa olla vain Seanin NHL tappelut joita ei hirveän montaa ole johtuen vähästä peliajasta. Kyllä hän on farmisarjoissa tapellut paljon.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Helenius vs Gagnon?!

Ihmettelen vähän tätä Gagnon vastaan Helenius -vastakkainasettelua. Eikö voisi olla tyytyväinen siitä, että sai seurata Gagnonin kehitystä ja luunkovaa peliä sen ajan kuin sitä kesti. Kukaan täysjärkinen ei tullut Jokerien maalille kun Gagnon ja Väänänen päivystivät. Ja se Tikin syöttämä finaalimaali on edelleen allekirjoittaneelle ykkös-euforia Areenalla.

Tulihan niitä ylilyöntejäkin Gagnonille pari, muttei sen enempää kuin jonkin muun joukkueen vastaavan roolin pelaajalle. Vai annetaanko vastaavat jutut enää vain Jerelle anteeksi?

Mutta itse aiheeseen: minkä takia pitää dissata Gagnonia Heleniuksen kustannuksella? Annetaan molempien olla omilla paikoillaan Jokereissa. Ja jos nyt lähdetään pakosti kaivelemaan, niin Helenius ei ole ainakaan Gagnoniin verrattuna vakuuttanut vielä. Toki on ole kahvapaskaliigaa tällä kaudella katsonutkaan kuin sen kahden erän edestä ja silloinkin vapaalipulla. Ja voihan olla että se yksi jortikka siellä penkin takana määrää varsinaisella pieteetillä mitä kapteeni tekee ja mitä ei.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mike
Ihanko tosiaan kuvittelet tuossa olevan Gagnonin tappelut ja että IHL:n jäähykuninkuus 450 tjsp. minuutilla tuli kampituksista ja koukuista.
Helenius on neiti. Siitä on väkisin tehty kova jätkä kun on iso, muta luonteeltaan se on pelkkä pillu.

Täysin samaa mieltä. Mistähän muuten johtuu tämä cobolin ihmeellinen tarve puolustella kaikkia Heleniuksen tekemisiä? Odotuksiin nähden mies on ollut täysi pettymys. Kotipelissä sitä kaivattua kovuutta olen havainnut ainoastaan toisessa kärppäpeleissä. Vieraspelejä en ole nähnyt.

Kyllähän Gagnon oli joka osa-alueella Samia edellä. En pysty millään keksimään, missä Sami olisi Seania parempi. Ok, Sami kommunikoi paremmin tuomarien kanssa. Lisäksi Gagnon oli pleijareissa Jokerien paras puolustaja. Ei olisi vääryys sanoa, että olisi ollut jopa paras puolustaja kaikki joukkueet mukaan lukien. Sami saa parantaa aika paljon, jos mielii päästä vastaaviin saappaisiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
Ihanko tosiaan kuvittelet tuossa olevan Gagnonin tappelut ja että IHL:n jäähykuninkuus 450 tjsp. minuutilla tuli kampituksista ja koukuista.
Helenius on neiti. Siitä on väkisin tehty kova jätkä kun on iso, muta luonteeltaan se on pelkkä pillu.

En kuvittele yhtään mitään. Ei tarvitse. Sean Gagnonin jäähyt kun viitsit itse käydä läpi, niin kyllä sieltä kakkosia tulee AHL:ssä ja IHL:ssä vastaan niin että hirvittää. Samoin ainakin IHL:ssä tulee muistaakseni 10 GD:tä - suunsoitosta ainakin osa... Itse asiassa todella taitaa olla yksi eniten kakkosia keränneistä "gooneista". Olen aikanaan kahlannut kaikki saatavissa olevat tiedot Gagnonin jäähyistä ja tappeluista.

Eikä siitä tarvitse ottaa pultteja, jos paljastan Gagnonin jääneen Amerikoissa pukukoppiin kun piti tapella. Siis todellinen neiti - vaikka tämä asia tuhoaisi Miken ja joidenkin muiden kuvitelmat Gagnonista. Tapaus sattui nimenomaan AHL:ssä ja Seanin olisi pitänyt kotiareenalla - siis oman katsomon edessä ja sen villinä kannustaessa - uskaltaa tapella Frank "The Animal" Bialowasia vastaan, koska Bialowas oli ajellut pahasti Seanin joukkuetovereita. No, Sean ilmoitti valmentajalle, että hän ei uskalla tapella. Mitkään suostuttelut eivät tehonneet. Ei edes omien pelaajien. Niinpä Seanin työt hoiti muuan uraansa jo lopetteleva Smith.

Jotta asiasta ei jää traumoja Mikellekaan, kyllähän Gagnon oli hyvä jätkä Jokereissa. Teki sen mitä piti ja oli yllättäen Jokereiden play offien paras tai ainakin toiseksi paras pakki. Tästä ei kahta sanaa. En myöskään halua dissata Gagnonia mitenkään. Kunhan vain kerron sen faktan, että Gagnon oli paremmin tunnettu likaisista tempuistaan (joita myös Suomessa nähtiin) kuin hanskauksistaan tai joukkueen suojelusta. Johon hän ei kyennyt AHL:ssä, kuten yllä oleva esimerkki kertoo.

Kannattaa tutustua ihan rauhassa Seanin FC:iin ja tappeluihin kaikissa liigoissa ja verrata vaikka sitten niitä Heleniuksen vastaaviin. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Itse en koe tarvetta ilkkua kenestäkään Jokereiden pelaajasta pilluna.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
Kannattaa tutustua ihan rauhassa Seanin FC:iin ja tappeluihin kaikissa liigoissa ja verrata vaikka sitten niitä Heleniuksen vastaaviin. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

En nyt hirveästi jaksaisi tuuletella kaveria, jonka suurin meriitti on se, että on ottanut turpaansa.. - en nyt muista keneltä.
Siitä sitten jaksetaan puhua kun sotasankarista, olkoonkin, että turpaansa ottamista ei voi pitää minkäänlaisena meriittinä missään mielessä.
Ja kyllä voi ihan perustellusti sanoa, että kaveri on luonteeltaan pillu, jos sen kerran näkee. Kiltti nöösipoika, joka on varmaan tahtomattamaan joutunut opettelemaan pelityylin, joka ei sovi hänelle ollenkaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
En nyt hirveästi jaksaisi tuuletella kaveria, jonka suurin meriitti on se, että on ottanut turpaansa.. - en nyt muista keneltä.

Itse en tuulettele juuri mistään, mutta jos nyt kuitenkin tutustuisit vaikka alkuun siihen Heleniuksen FC:iin, niin huomaisit sen, että kyllä se on muutakin tehnyt kuin ottanut turpaan. Ja on sen lisäksi uskaltanut aina tapella.

En ymmärrä sitä, miksi jotkut Jokereiden kannattajat kokevat Gagnonin kovana jätkänä ja Heleniuksen sitten pilluna. Faktat kun puhuvat sen puolesta, että jos toinen näistä on neiti, niin se ei ole ainakaan Sami.

Minulle molemmat ovat hyviä jätkiä.

En olisi viitisinyt lähteä edes vertailemaan ellei Gagnonilla olisi pyritty dissaamaan Heleniusta.

Se taas on kokonaan toinen juttu, kuinka Heleniuksen pelityyli ja avut sopivat SM-liigaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
En ymmärrä sitä, miksi jotkut Jokereiden kannattajat kokevat Gagnonin kovana jätkänä ja Heleniuksen sitten pilluna. Faktat kun puhuvat sen puolesta, että jos toinen näistä on neiti, niin se ei ole ainakaan Sami.

Minä uskon enemmän omia silmiäni kuin jonkun helvetin bändärin kasailemia "tappelukortteja". Minun silmät kertoivat, että Gagnon oli Jokereissa aivan saatanan kova jätkä ja teki sen myös jäällä ollessaan erityisen selväksi milloin milläkin tempulla. Se oli vittumainen mulkku, badass, kuten tavataan sanoa.

Toinen taas on ihmisenä tätä anteeksipyytelijä osastoa ja ei siinä mitään, kyllähän se ihan hieno ominaisuus on sekin, mutta kuulostaa ja näyttää aina hassulta kun semmoinen ihminen yrittää joskus leikkiä pahaa jätkää. Siinä tulee semmoinen katu-uskottavuusongelma vastaan.
En minäkään Heleniusta emättimeksi noin varta vasten, mutta jos kerta Gagnoniin verrataan.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Tähän lisäisin vielä, että Mr. Gagnon osasi pelata - vaikka alkukaudesta toiselta näyttikin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

En ymmärrä sitä, miksi jotkut Jokereiden kannattajat kokevat Gagnonin kovana jätkänä ja Heleniuksen sitten pilluna. Faktat kun puhuvat sen puolesta, että jos toinen näistä on neiti, niin se ei ole ainakaan Sami.

Ihan ehdottomasti yksi Jatkoajan parhaista keskusteluista. Kaksi palstan Jokeri-ikonia kinastelee siitä, kumpi on todellinen neiti Helenius vai Gagnon. Hauskaa oikeesti, jatkakaa pojat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
Minä uskon enemmän omia silmiäni kuin jonkun helvetin bändärin kasailemia "tappelukortteja". Minun silmät kertoivat, että Gagnon oli Jokereissa aivan saatanan kova jätkä ja teki sen myös jäällä ollessaan erityisen selväksi milloin milläkin tempulla. Se oli vittumainen mulkku, badass, kuten tavataan sanoa.

Tästä olen samaa mieltä. Kuten olen monta kertaa kirjoittanut, Gagnon oli SM-liigan tasolla kova jätkä. Vaikka ei muuten kova jätkä ollutkaan.

En tiedä onko päähäsi koskaan edes vahingossa pälkähtänyt, että on tämä Suomi vaan niin pieni maa. Täällä ei samanlainen kukkoilu suomalaiselta onnistu kuin kanukilta. Esimerkiksi Samilla on täällä lapset ja perhe, omaiset ja ystävät. Ei siinä juuri voi katsella peilistä itseään tai viedä lapsia päiväkotiin ja kouluun, jos käväisee vieraspelissä Porissa vetäisemässä kirvesiskulla Tähtisen luut paskaksi ja siitä kirjoitetaan joka lööpissä. (Oli vahinko, kertoi Gagnon mulle. Voi olla. Samanlaisia vahinkoja sillä oli muuallakin).

Eli jos haetaan tällaistä mulkkua, badass, kuten tavataan sanoa, kaveri pitäisi ehdottomasti raahata jostain vinkuintiasta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kanadalainen jätkä voi olla kova jätkä suomessa muttei muualla, koska Cairns sanoi sen kerran kieltäytyneen tappelemasta.

Suomalainen kaveri ei voi olla kova jätkä Suomessa, koska se on Suomalainen. Toisaalta sen bändärikortti kertoo sen olleen kova jätkä vinku-intiassa, mistä on taas luonnollisesti ihan vitusti apua Suomessa, johtuen siitä että Suomi on sama asia kuin vinku-intia tai Känädä..


Joo.. noh, ei mulla sitten enää muuta.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Linkkejä Cobol

Aika rankkoja syytöksiä jumalaisesta Sean Suuresta. Tahtoo todisteita. Mistä löytyy todisteet? Aikaa 24 sekuntia. Ei ne Gagnonin minuutit farmissa mistään suunsoitosta tullut. Se on varma.

Mike ja Cobol: Onko jääkiekkoilijat jo pidempään näyttäneet teistä pilluilta? Jos on, niin olisiko teidän aika siirtyä suklaapuolelle? Tällä en tarkoita Hifk-osastoa.

Helgellä on yksi runkosarjamatsi aikaa näyttää Vopatille, eikä Vopin mielipidettä tarvitse kysellä. Eikä sitten taas mitään Föhr vastaan Sillanpää juttua.

Föhr
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Linkkejä Cobol

Viestin lähetti Tumba
Aika rankkoja syytöksiä jumalaisesta Sean Suuresta. Tahtoo todisteita. Mistä löytyy todisteet? Aikaa 24 sekuntia. Ei ne Gagnonin minuutit farmissa mistään suunsoitosta tullut. Se on varma

A) Käy jäähyt ihan itse läpi. Kausi kerrallaan, seura ja liiga kerrallaan. Siinä menee oma aikansa, mutta auttaa tuohon tautiin;
B) Meinaatkos että tuo Gagnonin pelkuruus ei pidä paikkaansa?

Edit:

Tässä Doug Smith - joka siis hoiti Gagnonin työt The Animalia vastaan - kertoo käsityksiään Seanista:

"I was called to play against Philadelphia one night because Sean Gagnon refused to fight Frank "the animal" Bialowas. I had a friend who was a scout with the Phoenix Coyotes, and I told him I would fight him in a second because we had fought three years earlier and although I got killed I wanted a rematch( In 1995, I was with Moncton and Bialowas was with St.John's).. So he was able to convince the coach to suit me up for the night and the rest is history. So I know personally how big of a pussy and a phoney Gagnon really is. In fact he was trying to tell me in the locker room before the game that I better be carefull against Bialowas because he was "SOOOO" tough. What a chicken-shit."

"As far as Gagnon, he has always picked his spots and is such a phoney its pathetic. Bonvie, more than once, challenged him and even rubbed his glove in his face twice in front of the net but Gagnon just skated away....but Gagnon did play tough against one of their foreign guys. !!!! He has refused numerous challenges this season. Go back to Europe with the other "tough-guys".
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Mike
Minä uskon enemmän omia silmiäni kuin jonkun helvetin bändärin kasailemia "tappelukortteja". Minun silmät kertoivat, että Gagnon oli Jokereissa aivan saatanan kova jätkä ja teki sen myös jäällä ollessaan erityisen selväksi milloin milläkin tempulla. Se oli vittumainen mulkku, badass, kuten tavataan sanoa.

Allekirjoitan tämän täysin. Minullekin on helpompi tehdä omia johtopäätöksiä sen mukaan mitä olen nähnyt. Näiden kahden herrasmiehen osalta olen nähnyt huomattavasti enemmän edellämainitun Sean Gagnonin toimesta, kuin Heleniuksen. Ei minunkaan mielipiteeseeni vaikuta fighter saittien ja nettikavereiden mielipiteet. Samanlaisia hörhöjä niillä ulkomaisillakin keskustelupalstoilla pyörii kun täälläkin, vai pitäisikö sanoa samat hörhöt. Myöskään kaiken maailman tappelukiellot ja jälkeenpäin esitetyt "haastoin kyllä, muttei lähtenyt" lässytykset voi mielestäni jättää omaan arvoonsa.

En kuitenkaan pidä tarpeellisena näiden kahden pelaajan vertailua, sillä kummallakin on ja oli joukkueessa oma tärkeä tehtävänsä, jonka hoitivat asiallisesti. Ajat ja olosuhteetkin olivat erilaiset. Kovia poikia molemmat, ihan parasta A-luokkaa näissä meidän ympyröissä, eivät kuitenkaan ainoita luokassaan.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Vielä pitäisi tietää ketä kiinnostaa jonkun Doug Smithin mielipide."

Noh se jannu sattuu tietämään mitä puhuu. Hän on ns. been there done that.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Tormentori
"Vielä pitäisi tietää ketä kiinnostaa jonkun Doug Smithin mielipide."

Noh se jannu sattuu tietämään mitä puhuu. Hän on ns. been there done that.

Ja nämä kovat jätkät ei ikinä valehtele, saatikka väritä tarinoitaan?

No oli niin tai näin niin Gagnon oli aikanaan täällä SM-liigassa liigan kovanaama, jonka edessä naapurin Mäkkärit & co oli kuin kilttejä pikku puudeleita. Ja oli niistä Gagnon rumista otteista sitten mitä mieltä tahansa niin joka tapauksessa Gagnon ympärillä oli aina sellainen parin metrin "turvaväli" jonka sisään ei vastustajat kovin herkästi tulleet ja kun Sean parkkeeras oman maalin eteen niin siellä todella oli tarjolla vain makuupaikkoja. Gagnon on ehdottomasti yksi ilkeimmistä pakeista mitä meillä on pelaillu ja esitykset pleijareissa (puolustajien pistepörssin 1.sija) vielä kruunasi kaiken. Runkosarja oli kuitenkin Gagnonin osalta lähes samanlaista tervanjuontia kuin Heleniuksella on ollut, sillä erotuksella että Gagnon harrasti paljon enemmän törkeitä otteita ja kärsi sitä myöden paljon enemmän pelikieltoja. Joka tapauksessa Helenius on SM-liigassa Gagnoniin verrattuna vielä melkoisen kaukana, siitä huolimatta mun Jokereihin tuo Helenius kyllä sopii.

Ja Seniorille sen verran että ei mulla ole mitään vaikeutta tunnustaa että Vopat vei pistevoiton 1-0 Samin ja Vompatin kohtaamisessa, mutta mikään suuri tappelu se ei ollut edes SM-liigan mittapuulla. Ja siihen miksi Sami ei lyöny niin eiköhän se syy ole siinä teidän Vompatissa joka päätti avoimen iskujen vaihdon sijaan roikkua ja sitoa Samin kädet ja onnistui tavoitteessa täydellisesti ja sitten linjurit hoiti lopun.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helenius vs. Gagnon

Täälläpä mielenkiintoinen ajatustenvaihto on käynnissä. Aika paha keskustelunaihe näin jäsentenvälisenä. Fakta kait on, että suurin osa meistä olisi erittäin tyytyväisiä siihen, jos molemmat, Sami ja Gagnon, pelaisivat Jokereissa. Vaikeahan miehiä on toisiinsa vertailla, kun molemmat mahtuisivat heittämällä omaan suosikkijoukkueeseeni.

Haluan kuitenkin työntää lusikkani soppaan ja lyhyet arviot ja vertailu miesten kesken. Luistelultaan ja pelitaidoiltaan Gagnon on Samia edellä. Tämä johtuen siitä, että Gagnon oli lopulta kohtuullisen taitava ja jopa nopea luistelemaan. Näillä osa-aluilla Samilla on enemmän vaikeuksia etenkin ns. isoilla kentillä.

Jos taas perinteisiä tappeluja pohditaan, rankkaisin mutu-tuntumalta Samin kovemmaksi hepuksi. Tämä lähinnä siihen perustuen, että Samin näytöt ko. sektorilta ovat vakuuttavat. Kyllä NHL-seurassa poliisina toimiminen jonkinlaiseksi näytöksi riittää. Gagnonin osalta minulla ei ole tarkkaa tietoa.

Toisaalta jos haetaan ilkeyttä, tuskin koskaan on liigassa nähty Gagnonia ilkeämpää pelaajaa. Kaveri oli juuri sellainen "v...upää" joka haastoi kaikki, soitti poskeaan ja pelasi puolisikaa. Sami on tässä suhteessa huomattavasti Gagnonia maltillisempi.

Mulla olisi hyvä ratkaisu kaverien vertailuun. Masa palkkaa ensi kaudeksi molemmat Jokereihin ja sitten pääsemme vertailemaan. Samalla saamme loistavan pakkiparin alivoimapeliin. Voi sitä mailojen ja luiden kolinaa...

Edit. otsikon lisäys
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
AIka samaa mieltä kuin bozik.
Gagnon liikuu paremmin ja parempi laukaus.
Helenius taa parempi tappeleen sillä siitä kertoo yksinkertaisesti faktat ja myös on vaikea ymmärtää että miksei Gagnon saa paikkaa ylhäältä jos hän olisi yhtä kova kun Sami kun kerran muuta osaalueet on Heleniusta paremmat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen kummemmin aikaisempaa keskusteluun ottamatta kantaa
Seanin ja Samin paremmuudesta, niin tahdon kuitenkin ilmaista myös mielipiteeni ketjun aiheesta... sillä faktahan on se, että vaikka asiaa kuinka jokeriväritteisten lasien läpi tarkastelisi, niin ei Heleniuksessa mitenkään kohtaa hinta/laatusuhde, ei sitten mitenkään.

Pelote? Mikä pelote mies on ollut tällä kaudella, ei minkäänlainen... ei se, että antaa vihellyksen jälkeen hiukan keppiä selkään ja ratsasta entisellä maineella kovin kauas voi riittää. Varmasti joku taas nostaa maineen änäri(+farmi-)kaukaloissa mutta se oli siellä, nyt eletään täällä... Jos miehen taidot eivät yksinkertaisesti riitä liigaan, niin miksi hänet pitää ottaa mukaan... Jokerilähtöisyyden takiako? Jos sillä perusteella miehiä valitaan, niin ensi keväänä ei ainakaan materiaalista ole pula. Ja toiseksi, mihin edes Jokerit Heleniuksen tasoista(hintaista) "pelotetta" tarvitsee... onhan meillä Kankaanperä, joka sentään on osoittanut olevansa edes jonkinlainen fyysinen pelote, tosin hänen etunaan taitaa olla huomattavasti paremmat taidot ja ennen kaikkea tilannenopeus verrattuna Heleniukseen...

Itse olin innoissani, kun sain kuulla Heleniuksen tulosta Jokereihin mutta nyt nähdyn perusteella pidän miestä erittäin turhana hankintana Jokereissa... voisinpa melkein väittää, että jos mies ei olisi joukkueen kapteeni, niin nuoret (Malmivaara esim.) olisi mennyt ohi heittämällä avaukseen... Pukukoppipelaaja? Sitä en tiedä mutta ei siitä ainakaan hirvesti ole puhuttu... Kriittinen lähestymistapani johtuu siitä suuresta hypestä, mitä miehestä yhä edelleenkin liikkuu mediassa, täällä niin ei mene yksiin sen kanssa, että mies itse ei ole tuohon hypeen vastannut lainkaan...

Nyt varmaan saan kaikki Helgen fanien vihat niskoilleni mutta eiköhän tässä ketjussa ole muitakin, joita ko. miehen pelityyli ei enää kovinkaan paljoa miellytä... Eikä siinä mitään, jos Sami olisi edes lähellä Seanin tasoa... :) Oli Seanin tilastot mitä tahansa änärissä, niin Suomessa hän oli pelote, jos se rooli hänelle nyt vain ja ainoastaan kävisi mutta pelaajan pelejä nähneet tietävät, että vertailu Heleniuksen ja Gagnonin SUOMESSA pelattujen pelien välillä menee 100-0 Seanille...

P.S. sorry mahdolliset kirjoituvirheet... kiire.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös