Re: Re: Re: Re: Re: Huhu Heleniuksen siirtymisestä.
Viestin lähetti Pärde
Niin, vaikka muuta toivoinkin, Sami Helenius hengitti omin neuvoin vielä tuon jälkeenkin. Vopilla ei tainnut riittää pokka riskeerata uraa tehdääkseen sitä työtä, mistä osin palkkansa kuittaa.
Ihan pienenä välihuomautuksena vaan, että Pärä kyllä muistaakseni reagoi tilanteeseen muutenkin kuin olemalla tuppisuuna.
Ai niin, ja sinulle vielä pieni kysymys(pari). Kun nyt olet todistellut ympäriinsä, kuinka Jortikan Jokereissa tapellaan eikä itketä, miksi joukkueen kapteeni on hiljaa kuin hiiri, vaikka ainoa erikoisosaamisensa on nimenomaan hanskauksen alalla? Ettei vaan olisi siellä kädet sidottuna, eihän (evankelista) cobol?
Totta kirjoitat, kyllä Pärssinen reagoi kuten jääkiekossa reagoida pitääkin. Kaikki pisteet siitä hänelle. Ja kuten huomasit, Pärssinen jäi tilanteessa valitettavan yksin. Ikävä juttu, mutta kovin tuttua viime kausilta sillä puolen ratapihaa...
Jokereissa voitaisiin jo tapella vähän vähemmän, vaikka itse olen niistä otteista kyllä pitänyt. Hienoja hanskauksia, todella! Mutta pelitkin pitäisi hoitaa siinä ohessa... Ja istuuhan kanadalaistyyliseen kiekkoon ja Jokereiden imagoon hanskaukset paljon paremmin kuin vaikkapa keskisormen näytöt ja eräät muut eleet...
Samin osalta tilanne on sama kuin aina ennenkin: jos liigasta tanssihaluisia löytyy, eikun pokkaamaan. Vastaus on jokaiselle Kyllä. Mutta kun haluja ei löydy, niin minkäs siinä teet. Silloin on aika hiljaista kun flaksi ei käy. Vopat lähti pakosta, mutta tyytyi vain sitomaan. Muilla ei ole jostain syystä haluja senkään vertaa.
Silti on sanottava, että jos Pasi Nielikäinen ja Sami Helenius ottaisivat yhteen ja saisivat todella rauhassa hanskata, kyllä se olisi voittajasta riippumatta melkoinen matsi. Ehkä vielä nähdäänkin. Mitä enemmän olen Pasin tekemisiin perehtynyt, sitä varmempi olen siitä, että siinä on toinen kova luu SM-liigassa. Kolmas on sitten nykyään HPK:ssa eli Toni Mäkiaho.
Taitavat vaan olla siinä asemassa liigassa jokainen, että keskinäiseen otteluun vaaditaan jo jokin erikoistilanne. Mutta muussa tapauksessa kukaan heistä ei hanskaamaan joudu, sillä muut pelaajat eivät heidän kanssaan siihen lähde. Keskenään toki tuntevat toisensa ja aika hyvinkin, mutta se ei sinänsä estä mahdollista matsia.
Eli Pärde, kyse on Samin kohdalla aivan samasta asiasta kuin vaikkapa Pasin, josta jotkut puhuvat että eihän se uskalla lähteä. Mutta miten lähdet kun ei ole tanssikaveria?