Ei minulla ole mitään jotain KHL-hankkeita vastaan sinällään, mutta itse en ainakaan omalla rahalla osta lippuja sellaisiin jääkiekko-otteluihin, joissa pelaavia joukkueita en kumpaakaan kannata. Ilmaiseksi toki tai jonkun muun maksamana käyn muissakin kuin Bluesin matseissa.
Ei minulla ole mitään tunnesidettä johonkin tulevaisuudessa mahdollisesti Baronalla pelaavaan KHL-joukkueeseen.
Ei minulla ole mitään tunnesidettä johonkin tulevaisuudessa mahdollisesti Baronalla pelaavaan KHL-joukkueeseen.
Varmaan se että on aika selvää ettei Espooseen mahdu kahta jengiä ja jos KHL-joukkue tulee, niin se kaikesta päätellen korvaa nyky-Bluesin.
Ihmettelen siis suuresti miten tämä systeemi voi "oksettaa" joitakin. Kuka tässä häviää mitään?
Voin olla tietenkin väärässäkin, mutta uskaltaisin väittää, ettei sinulla ole ollut syntymästäsi lähtien tunnesidettä Espoon Bluesiin. Jos se on tosiaan myöhemmin syntynyt, niin onko aivan mahdotonta synnyttää uutta sidettä? Varsinkin, jos joukkueesta tehtäisiin koko kansan joukkue, joka pelaisi pääasiassa idän vihulaisia vastaan?
Voin olla tietenkin väärässäkin, mutta uskaltaisin väittää, ettei sinulla ole ollut syntymästäsi lähtien tunnesidettä Espoon Bluesiin. Jos se on tosiaan myöhemmin syntynyt, niin onko aivan mahdotonta synnyttää uutta sidettä? Varsinkin, jos joukkueesta tehtäisiin koko kansan joukkue, joka pelaisi pääasiassa idän vihulaisia vastaan?
Pakko myöntää että mikäli tälläinen tilanne oman suosikin kohdalle kävisi, niin varmaan jäisi pelit katsomatta. Nämä ovat kuitenkin sellaisia asioita, joihin on kasvanut elämänsä aikana ja kun ne sitten tavallaan häviävät, niin ei sitä tyhjiötä voi täyttää toisella.
Mutta ymmärsitkö nyt kuusyksin kuvaaman tilanteen. Sinun kohdalla se tarkoittaisi käytännössä akatemian jatkamista mestiksessä, Jypin jatkamista liigassa KHL seuran farmina ja kokonaan uusi joukkue tulisi mukaan, tyyliin nimellä Jyväskylän hurrikaanit. Jos sinun jyp seuraaminen loppuisi tällaisessa tilanteessa, ilmeisesti vain sen takia, että hallissa pelataan myös tasokkaampaa kiekkoa, jota et kuitenkaan suostu mennä katsomaan, niin minkälaiseksi faniksi sinä olet ajan myötä kasvanut? perisuomalaiseksi kateelliseksi?
Tuohon on vaikea vastata! Kyseessä ei mielestäni olisi kyse kateudesta, koska ei ole mitään syytä olla kateellinen kellekkään. Tuossa tapauksessa peleissä varmaan tulisi silloin tällöin käytyä, mutta ei siinä välttämättä ihan samaa tunnetta olisi.
Suurin kysymysmerkki liittyy talouteen: miten on mahdollista, että viime kaudellakin Blues teki järkyttävän tappion? Joku tässä yhtälössä ei täsmää ja kyse ei voi olla pelkästään alhaisista yleisömääristä.
Miksi ei olisi? Ei minkäänlasta tolkkua tämmösessä... Fiilis lähtee siksi että kaupungissa pelaa myös parempikin joukkue samassa hallissa? Jees. Perusteluja olisi ainakin kiva lukea, muutakin kuin "oksettava idea". Ja te, jotka käytätte vielä "oksettava" sanaa tässä ketjussa, olette oksettavia.
Oma oksennus-kommenttini viittasi juurikin tuohon "koko kansan joukkue, joka pelaisi pääasiassa idän vihulaisia" -tyyppisiin juttuihin.
Täytyy sanoa että tänään tuli hallilla sama fiilis kuin olisi menny katsomaan kuoleman sairasta ystävää. Muistat vielä hyvin sen ajan kun hän oli elämänsä voimissaan keväällä 08 ja nyt näet tilalla sairaan miehen joka henkitoreissaan tappelee hengestään. Itse et pysty tekemään mitään muuta kuin seurata vierestä, raahata pari vierailijaa piristämään tunnelmaa ja toivoa ihmeparantumista. Sääliksi käy kyllä toimiston väkeä ja pelaajia/valmentajia jotka tekevät varmasti parhaansa.Tällä hetkellä toiminnassa ei kuitenkaan ole järjen hiventäkään ja ihan oikeasti; minun silmissäni loppu häämöttää.
Sääliksi käy kyllä toimiston väkeä ja pelaajia/valmentajia jotka tekevät varmasti parhaansa.
Sinun kohdalla se tarkoittaisi käytännössä akatemian jatkamista mestiksessä, Jypin jatkamista liigassa KHL seuran farmina ja kokonaan uusi joukkue tulisi mukaan, tyyliin nimellä Jyväskylän hurrikaanit.
Anyways, nyt olisi kyllä tarvetta jonkinlaiselle konsensuskokoukselle, johon pitää koota Espoon urheilumyönteiset poliitkot, liike-elämän vaikuttajat (tyyliin Saarikangas, Ainetdean jne) ja muu vaikutusvaltainen Espoo-väki (Lehtiset, Räikköset jne.) teemalla "pelastetaan espoolainen jääkiekkoilu". Koripallo meni jo, futis kituuttaa pahasti, jääkiekkoa ei saa menettää, siinä on liian paljon hyvää menetettäväksi.
Jos tästä voi jotain päätellä niin olisi:IS: Venäläismiljardööri pohtii Bluesin ostamista | Jääkiekko | Iltalehti.fi
Olisiko tässä venäläisessä liikemiehessä sellaista tulevaa Chelsea meininkiä?