Mainos

Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 268 468
  • 1 005

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Liigassa pelataan se 30 kotimatsia ja KHL:ssä 28, niin se on aikamoista ylitarjontaa, kun monet valittaa jo nykyisellään että matseja on liikaa. En millään usko, että kiinnostusta riittäisi tarpeeksi molempiin sarjoihin.

Tästä samasta asiasta minäkin kirjoitin tässä aiemmin, viesti taisi hukkua näihin KHL-orgasmeihin.. Otetaan vertailuun vaikkapa SKA ja Blues. Marraskuussa SKA pelaa kotipelin 2., 4. , 6., 22. ja 24. päivä. Blues pelaa kotipelejä 3., 6., 15., 17., 24. ja 29. päivä. Yhteensä marraskuussa pelattaisiin siis 11 ottelua Baronalla, jos KHL-Blues pelaisi edes suunnilleen samaan tahtiin kuin SKA. Tähän vielä vieraspelit päälle, joissa käy ainakin osa faneista, paikallismatseista puhumattakaan. Kyllähän tuossa tulee jo oksennus kaikesta kiekon määrästä ja väkisinkin joutuisi valitsemaan jomman kumman seuran, jota seuraisi tiiviimmin.

Mitä tulee tuohon väitteeseen, että on ihan sama, onko katsomossa 3500 katsojaa tai 5500, asiaa voisi miettiä myös pelaajien kannalta. Ei kenestäkään ole kivaa pelata puolityhjälle hallille ja tämä heijastuu välittömästi peliesitykseen varsinkin tiukoissa matseissa. Eli kyse ei ole pelkästään rahasta. Toki olen siitäkin eri mieltä, että KHL-pomo katsoisi touhua kovin mielissään, kun yleisöä on vain 3500 per matsi. Kyllähän se heijastuu myös sponsorituloihin, koska kyllähän sponsseja kiinnostaa, kuinka moni näkee kaukalomainokset jne. Ei TV-näkyvyys ole kaikki kaikessa, vaikka iso asia se onkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eli liittyy se Bluesiin tai ei niin se suuri uutinen oli mikä hyvänsä ei ollut vielä sittenkään valmis julkaistavaksi?

Olihan se. Se uutinen oli siis nimenomaan toi, että Angry Birdsiä on ladattu yli 500 miljoonaa kertaa. Aivan käsittämätön luku kyllä, liekö pelihistorian suurin, mutta Bluesin kanssa sillä (ja Roviolla) ei liene mitään tekemistä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pitikös se tänään olla joku infotilaisuus tästä aiheesta?
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viime viikolla Salonoja sanoi, että tällä viikolla tulee uutisia. Mutta mitään ei ole vielä ilmoitettu.

Tähän ei voi sanoa muuta kuin että yllättyneet voivat nostaa käden ilmaan. OK, toki asiat voivat ottaa aikansa, mutta ei kannata aukoa suutansa ennen kuin tietää mitä tekee. Eiköhän tuo Rovion juttu ollut tästä irrallinen asia.

Onneksi toimistolla on sentään joku hereillä kuten viestintä-ketjusta huomasimme. Joku keksi edes mainostaa ja tehdä jotain. Eteenpäin menoa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Tähän ei voi sanoa muuta kuin että yllättyneet voivat nostaa käden ilmaan. OK, toki asiat voivat ottaa aikansa, mutta ei kannata aukoa suutansa ennen kuin tietää mitä tekee. Eiköhän tuo Rovion juttu ollut tästä irrallinen asia.

Tosiaan. En taida muistaa yhtään kertaa jolloin Jussin uhoaminen olisi todella pitänyt paikkansa. Enpä ole siis hiukkaakaan yllättynyt jos/kun tällä viikolla ei mitään tiedotustilaisuutta ole.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Onneksi toimistolla on sentään joku hereillä kuten viestintä-ketjusta huomasimme. Joku keksi edes mainostaa ja tehdä jotain. Eteenpäin menoa.
Länsiväylässä oli tosiaan aika hyvän kokoinen Bluesin mainos. Jotenkin jäi vaan sellainen kuva, että "osta vielä pala, loput heitetään roskiin kuitenkin."

Jotain kuitenkin...
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Herää muutama kysymys. Onko uusi omistaja/omistajat tämän takana? Miksi Jussi laittaisi rahaa enää jos kerta haluaa päästä eroon koko seurasta?
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Sori olen idiootti landelta. Eli Jussi laittaa mainontaan rahaa että saisi myytyä seuran pois?
Näissä spekulaatioissa on unohtunut se tosiasia, että Blues on jo myyty, kuten jo viime viikolla mainittiin. Ei siellä siis toimita enää Jussin mandaatilla.

En vaan suostu menemään yhteenkään matsiin ennen sitä tiedotustilaisuutta, kun ei tosiaan tiedä minne ne rahat menee.
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Näissä spekulaatioissa on unohtunut se tosiasia, että Blues on jo myyty, kuten jo viime viikolla mainittiin. Ei siellä siis toimita enää Jussin mandaatilla.

En vaan suostu menemään yhteenkään matsiin ennen sitä tiedotustilaisuutta, kun ei tosiaan tiedä minne ne rahat menee.

Noh, lähtö kohtaisesti minun pikku mielessä Bluesin omistaa tällä hetkellä Jussi ei kukaan muu ennen kuin toisin ilmoitetaan. Tiedotustilaisuutta odotellessa...
 

schrute

Jäsen
Sori olen idiootti landelta. Eli Jussi laittaa esim. mainontaan rahaa että saisi myytyä seuran pois?

Kyllä minä ainakin markkinoisin tuotetta, jolla ei muuten ole juurikaan kysyntää. Helpompihan sitä olisi mahdollinen ostajaehdokas tuoda vaikka katsomaan peliä, kun sinne on pienellä panostuksella saatu muutama jamppa enemmän.

Puhun nyt siis pelkästään tästä sosiaalinen media/länsiväylä-markkinoinnista ja kympin lipuista, muusta touhusta ei mitään hajua.

PS. Oon ihan samalta landelta kun sinäkin, ja tiedän/tajuan isosta maailmasta enintään yhtä vähän.

Myydyltähän tuo vaikuttaa, mutta en osaa luottaa noihin Salonojan näytöttömiin lausahduksiin. Vieläkään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Oli seura myyty jo, tai ei, kyllähän tällainen halppismarkkinointi ajaa kumpaakin tilannetta. Joko uusi omistaja alkaa pikkuhiljaa nostamaan seuran julkisuutta ja markkinointia ylöspäin ja ensiaskeleet otetaan varovaisesti tai sitten Jussi yrittää saada seuran mahdollisimman monen huulille positiivisessa mielessä, että seuran myyminen olisi helpompaa ja siitä saisi mahdollisimman hyvän summan itselleen.

Eihän Jussi tässä enää mitään uutta rahaa polta, tällaiset mainokset on varmasti budjetoitu (kustannukset varmaan jotain 200 euron luokkaa) ennen kauden alkua. Itse en ole kyseistä mainosta nähnyt, mutta tuoltahan voi tarkistaa, minkälaisista summista on kyse (linkki vie Länsiväylän mediatietoihin).
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Eilisen Länsiväylän mainoksista mielestäni turha vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Mainoksen alalaidassahan oli suurinpiirtein kaikkien Bluesin sponsorien logot. Eli toimistolta on varmaan tehty soittokierros kyseisiin firmoihin ja kysytty että "oletteko mukana jos laitetaan tämmöinen ilmoitus?".
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eihän tässä voi kuin jokainen arvailla ja veivailla erillaisia mahdollisuuksia. Ärsyttää/suututtaa tälläinen odottelu ja arvailu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Parasta on keskittyä peleihin ja unohtaa taustatekijät niin hyvin kuin on mahdollista. Ei me fanit voida kuitenkaan vaikuttaa tulevaan omistajaan oikeastaan millään tavalla. Toki joku "vihaan venäjää"-kulkue voisi karkoittaa naapurin pojat, mutta noin muuten...
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alkaa haiskahtaa siltä että tää Bluesin myyminen oliki markkinatemppu! Salonojaa on dissattu koko kausi markkinoinnista ja nyt hän lyö luun kurkkuun jokaselle epäilijälle!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Eihän tässä voi kuin jokainen arvailla ja veivailla erillaisia mahdollisuuksia. Ärsyttää/suututtaa tälläinen odottelu ja arvailu.
Itse veikkaan, että Blues on tosiaan jo myyty ja Salonoja oli tiedottamassa siitä tällä viikolla. Uudet omistajat sen sijaan haluavat rauhoittaa tilanteen ja antaa pelaajien keskittyä pelaamiseen. Ilmoitus tullee maajoukkuetauolla, jotta suurin kohu rauhoittuisi ennen seuraava ottelua. Toivottavasti näin. Se kertoisi, että uusi omistaja ei istu pelisilmänsä päällä...
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mielstäni tämä myyntiprosessi ja "tiedottaminen" siitä on ollut aikamoista amatöörien tai amatöörin puuhastelua. Ulostuloissa, argumentoinnissa, kommentoinnissa ei ole pienintäkään logiikkaa, aikatauluista puhutaan ihan ilman merkitystä ja muutenkin toiminta on uskomattoman ja säälittävän välimaastossa. Kerta toisensa jälkeen ammutaan itseä jalkaan.

Tiesiköhän entinen makkarakeisari, kenelle perintörahansa uskoi hoitoon!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mielstäni tämä myyntiprosessi ja "tiedottaminen" siitä on ollut aikamoista amatöörien tai amatöörin puuhastelua. Ulostuloissa, argumentoinnissa, kommentoinnissa ei ole pienintäkään logiikkaa, aikatauluista puhutaan ihan ilman merkitystä ja muutenkin toiminta on uskomattoman ja säälittävän välimaastossa. Kerta toisensa jälkeen ammutaan itseä jalkaan.

Eikös tuo kuvasta aika hyvin koko Bluesia vuosien varrella? Tiedottaminen on ollut lapsen kengissä päivästä 1 lähtien...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös