Keskustelu siitä, onko Espoota olemassa, on tässä täysin irrelevanttia. Kun on tutkittu kolmen tai useammankin pääkaupunkiseudun kaupungin yhdistämistä, kaikkien eniten vastustusta yhdistämiselle on löytynyt Espoosta. Selvä enemmistö Espoolaisista haluaa pitää Espoon Espoona eikä liittää Helsinkiin. Se kertoo kaiken...
Siinä mielessä otan omia sanojani takaisin, että espoolaisuutta on oikeastaan omastakin mielestä olemassa, mutta se ei kyllä määrity millään tavalla jääkiekon kautta.. Jotkin nimimerkit ovat kommentoineet hyvin juurikin espoolaisten olevan myös nuorta, pääkaupunkiseudulle muuttanutta väkeä. Suhdetta Bluesiin ei ole siksi muodostunut/ehtinyt muodostua..Lisäksi lienee turha alkaa täällä hokea sitä, että suurin osa espoolaisista kannattaa narreja tai hifkiä..
Kuten todettua, itse olen espoolainen. Olen käynyt silloin tällöin katsomassa sekä Bluesin lätkä että Hongan futismatseja, ja kyllä ainakin musta sitä espoolaisuutta on enemmän noissa Hongan matseissa..Tämä ei ollut provo ja myönnän hyvin, että tämä saattaa olla subjektiivinen ajatusmalli. Lätkäjoukkehan minulla jo on, mutta futisjenginä Honka saa minut ainakin hieman syttymään!
Tuohon nimim. Blues foreverin pointtiin on pakko kommentoida sen verran, että tätä pääkaupunkiseudun yhdistämistä on mielestäni turha ajatella sen kautta, että joku tuntisi jotain "espoolaisuutta". Espoossa asuu paljon varakasta (ja vaikutusvaltaistakin) väkeä, joka ei halua maksaa Vantaan laskuja. Lisäksi Haukilahden ja Westendin täti-ihmiset ainakin vastustavat kaikkea länsi-metroon liittyvää:)
Kärjistäen: jos espoolaisille tarjottaisiin mahdollisuutta liittyä Kauniaisiin, ottaisi tämän moni ilomielin vastaan.
Vielä KHL- mahdollisuudesta: Sen nyt tietää satavarmasti mitä jengi menee katsomaan, jos vaihtoehtona on stadin paikallinen tai joku venäläisjengien kohtaaminen.