Kaukosäädin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves 365 ja Real Madrid
Katsoin pari koostetta F-Liigasta niin silmiin pisti kun ei vaihdettu vaihtopenkkejä eikä hyökkäyssuuntia erätauoilla. Onko tämä tälle kaudelle tullut sääntömuutos?
Viime kaudellakaan ei taidettu vaihtaa, mutta en osaa sanoa koska tämä säännöksi tuli.Katsoin pari koostetta F-Liigasta niin silmiin pisti kun ei vaihdettu vaihtopenkkejä eikä hyökkäyssuuntia erätauoilla. Onko tämä tälle kaudelle tullut sääntömuutos?
Koronan aikaan lopettiin puolien vaihtaminen ja sieltä se siirtyi ihan pysyväksi tavaksi.Viime kaudellakaan ei taidettu vaihtaa, mutta en osaa sanoa koska tämä säännöksi tuli.
Mulla on tarina Mika Kohosesta. Joskus monia vuosia sitten olin valmentamassa Storvreta-cupissa(maailman suurin junioriturnaus). Pelattiin finaaleissa juurikin Happeeta vastaan ja lopuksi voitettiin jatkoajalla. Mika Kohonen jakoi pelin jälkeen palkinnot ja harmi etten kerinnyt juttelemaan hänen kanssaan voitonjuhlan keskellä. Mika Kohosesta olin kyllä aistivani harmitusta, että juuri hänen kasvattiseuransa voitimme finaalissa. Uskoisin, että hymyä olisi irronnut enemmän jos vastassa olisi ollut ruotsalainen joukkue. Joka tapauksessa oli mahtava hetki pelaajille kuin itselleni nähdä kasvotusten elävä legenda. Harmittavasti en koskaan nähnyt paikan päällä Kohosen juhlivan maailmanmestaruutta, mutta pari kertaa Ruotsin mestaruuden olen nähnyt hänen voittavan ja luonnollisesti Storvretaa tuli kannatettua. Mahtavia finaalitapahtumia ja muistoja nekin.Oskari Saaren ja Jussi Evinsalon kirjaa Mika Kohosesta voi suositella. "Mika Kohosen tarina- Intohimon hinta"- tykkän.
Minä näin ekan kerran Miisa Turusen pelaavan C-tytöissä ja jäi silloin jo mieleen. Oli ihan ylivoimainen pelaaja omassa ikäluokassaan.Naisten maajoukkue on täysin yhden kentän varassa ja tulee olemaan myös kisoissa. Olen toki seurannut Miisa turusen edesottamuksia jo kymmenen vuoden ajan ja aina tiennyt kyseessä olevan ehkä kautta aikojen kovimman talentin Suomessa, mutta silti jaksaa hämmästyttää, kuinka nopeasti nuori pelaaja sopeutuu aina uusiin haasteisiin. Kaikki lähtee tietysti ilmiömäisestä taitotasosta, johon yhdistyy moni muu osa-alue, mutta on siellä onneksi vielä jotain parannettavaakin. Siihen kun lyödään Kaupit vierelle, niin koossa on äärimmäisen vaikeasti pideltävä kenttä.
Viime kaudella kuulin itse tästä pelaajasta ja aloin seuraamaan vähän SaiPan otteita ja onhan nuo yhden ottelun tehot välillä ihan älyttömiä. Tällä kaudella tosiaan uran toisessa liigapelissä 17-vuotiaana nöyrät 1+9.Minä näin ekan kerran Miisa Turusen pelaavan C-tytöissä ja jäi silloin jo mieleen. Oli ihan ylivoimainen pelaaja omassa ikäluokassaan.
Saa nähdä alkaako enemmänkin yleistymään. Kainulaisen lisäksi ainakin pari muuta pääsarjapelaajaa jotka pelaa tai ainakin kokeillut pelata hanskat kädessä. Joukkuekaveri myös otti testiin minulta veskan hanskat ja meinasi pelin jälkeen että ei ehkä enää jatkossa paljaalla vetele.ja pelaa vielä ne hävyttömät pinkit hanskat kädessä, toki on varaa jos otteet on tuollaisia.
Näytti muodostuneen jonkinlaiseksi trendiksi jo ainakin yhdessä joukkueessa P11 kilpasarjan turnauksessa viikonloppuna. Useammalla vastustajan pojalla oli "puutarhahanskat" kädessä.Saa nähdä alkaako enemmänkin yleistymään. Kainulaisen lisäksi ainakin pari muuta pääsarjapelaajaa jotka pelaa tai ainakin kokeillut pelata hanskat kädessä. Joukkuekaveri myös otti testiin minulta veskan hanskat ja meinasi pelin jälkeen että ei ehkä enää jatkossa paljaalla vetele.
Jos joku tätä ihmettelee, niin moni käyttää hanskoja sen takia kun kämmenet hikoilee liikaa ja ei pysy maila kunnolla paljaassa kädessä.
Tässä on ollut ajoittain pientä trendiä ja ainakin muutama vuosi sitten KooVeen tyttöjunnuissa näki muutaman pelaajan pelaavan hanskat kädessä. Myös loukkaantuneiden (sormivamma tjms.) yhteydessä näitä on näkynyt viime kaudellakin. En itse ole kokeillut ja jotenkin epäilen hyödyn olevan olematon tai ainakin minimaalinen, mutta esim. hyvä golfhanska ei nyt varmaan heikennä pelaamista, saattaa jopa jollekin olla etu. Nyt todennäköisesti osa junnuista etenkin tulee seuraamaan idoleitaan ja annetaan heidän tehdä se, jos se parantaa peliä tai nostaa egoa.Saa nähdä alkaako enemmänkin yleistymään. Kainulaisen lisäksi ainakin pari muuta pääsarjapelaajaa jotka pelaa tai ainakin kokeillut pelata hanskat kädessä. Joukkuekaveri myös otti testiin minulta veskan hanskat ja meinasi pelin jälkeen että ei ehkä enää jatkossa paljaalla vetele.
Jos joku tätä ihmettelee, niin moni käyttää hanskoja sen takia kun kämmenet hikoilee liikaa ja ei pysy maila kunnolla paljaassa kädessä.
Jos nuo salimaksut olisi ainoat maksamattomat jutut niin tilanne voisi jotenkin olla korjattavissa. Nyt taitaa olla laskuja sinne ja tänne avoinna.Alkaa oikeasti näyttää aika huonolta tämä Happeen tilanne.
”JYVÄSKYLÄN kaupunki peruu salibandyn liigaseura Happeen harjoitusvuorot. Seura ei ole pystynyt maksamaan velvoitteitaan sovitusti.”
Salibandy | KSML: Kaupungilta kova päätös, liigaseura joutuu ulos kotihallistaan
Jyväskylän Happeen talousvaikeudet vain jatkuvat.www.hs.fi
Kyllä rahojen täytyy olla aika totaalisesti loppu. Kyseessähän ei ole edes tuosta koko summasta vaan siitä maksusuunnitelmasta mikä on Happeella ja kaupungilla ollut ja siinäkään ei ole pysytty. Nyt imagohaitat alkavat olla niin mittavat että kuka enää viitsii Happeelle rahaa kantaa.Alkaa oikeasti näyttää aika huonolta tämä Happeen tilanne.
”JYVÄSKYLÄN kaupunki peruu salibandyn liigaseura Happeen harjoitusvuorot. Seura ei ole pystynyt maksamaan velvoitteitaan sovitusti.”
Salibandy | KSML: Kaupungilta kova päätös, liigaseura joutuu ulos kotihallistaan
Jyväskylän Happeen talousvaikeudet vain jatkuvat.www.hs.fi