Asia selvä - ei ole ihminen
Itsekin olen tuota sivustoa lukenut, ja varsinkin tuo ihmishahmo siinä osumareiässä on kiinnostanut. Kuva on jotenkin niin mystinen, ja tavallaan pelottava. Eikä tuosta ota ko. kuvan ja suurennoksen perusteella selvää.
Mutta itsellänihän on tallessa 12.9.01 molemmat iltapäivälehdet. Niitä on tässä tullut selailtua, ja sieltähän löytyi kuva juurikin tuosta samasta reiästä. Kuva on otettu eri aikaan ja eri kulmasta. Tuo sivuston kuvahan on otettu torniin nähden hieman viistosti oikealta. IS:n kuva on otettu aikalailla saman verran viistosti vasemmalta. Ja ajankohta on eri, koska IS:n kuvassa reiän yläosassa on enemmän savua.
Ja sitten siihen ihmishahmoon. Suurennoksessa asia näyttää selvältä, mutta isommassa kuvassa ei niinkään. Tuosta IS:n kuvasta on helppo laskea sama pylväs monellakin tapaa. Ja katso: tuon pylvään vieressä on hieman hampaan mallinen valkoinen kuvio, hieman kolmion muotoinen! Ja keskellä on sellainen pieni tummentuma, ts. "housujen haaroväli". "Housut" näyttävät olevan vasemmalta puoleltaan korkeammalla, ja niin myös tuo "hammas" on tuossa IS:n kuvassa vasemmasta yläreunastaan korkeammalla. Myös mittasuhde viereisen palkin (21.) kanssa täsmää. IS:n kuvassa sen sijaan ei ole jälkeäkään "ihmishahmon" punaisesta yläosasta.
Täytyy hankkia vielä jostain suurennuslasi, että voisi katsoa tuota lehtikuvaa paremmin. Voin yrittää myös skannata kuvan, mutta siihen tarvii todella hyvän skannerin, sillä kuvan laatu ei ole kovin hyvä, ja tuo "hammas" pylvään vieressä on kovin pieni. Itse kuitenkin olen melko varma, että kyseessä on sama palanen, joka tuossa sivuston kuvassa näyttää ihmishahmolta. Täytyy vielä haastatella kavereita asiaan liittyen.
Onpas muuten jännä olo, suorastaan hieman pelokas. Heh.