Sakari Salminen IFK:ssa

  • 57 639
  • 218

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kun tosipelit eli pleijarit alkavat niin sitten otteet ovat vähän toisenlaisia ja rahalle tulee vastiketta

Ilmeisesti tuo ennustus piti kutinsa ja Sakke parantaa otteitaan kun pelit kovenevat?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika hienosti pelsu pakki kalasti myös tuon jäähyn. Maila kainaloon ja "yritti" kääntyä ja saman tien nurin.

Tämä asiahan ei tästä parane yhtään pelien edetessä, vaikka Pelsuista selviydyttäisiinkin. Köh. Meidän alivoima on onneksi toiminut hyvin ja jos yhtään taukoa saadaan, niin ehkä se ylivoimakin saadaan vielä kasaan.
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin kaksijakoiset fiilikset Sakesta. Taitoa ja ratkaisuvoimaa löytyy yllin kyllin; vastapainoksi löperöä pelaamista ja ylioptimistiset poikkarit YV:llä katkaisevat pyörityksen. Asenne ja tunne ei myöskään aina tunnu olevan ihan tapissa, mutta ehkä tämä vaan kuuluu näiden taiteilijoiden luonteeseen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salminen oli todella hyvä eilen ja kuuluu ehdottomasti meidän ratkaisupelaajiin. Ja joo, jäähy oli tyhmä, mutta kaverihan pelasi erinomaisen pelin eilen kokonaisuudessaan.

Itkeminen on meille verissä, mutta noin hyvän matsin jälkeen on mielestäni kohtuutonta keskittyä pelkästään huonoihin suorituksiin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itkeminen on meille verissä, mutta noin hyvän matsin jälkeen on mielestäni kohtuutonta keskittyä pelkästään huonoihin suorituksiin.

Naurettavaa. Salminen oli eilen lähes korvaamaton 58 minuuttia ja täällä muistellaan sitä kahta viimeistä minuuttia..

Muutenkin voisi tämän keskustelun perusteella luulla, että Salminen, Quincey ja Lyytinen ovat pelanneet surkeat pudotuspelit, vaikka kaikki ovat virheiden vastapainoksi taistelleet loistavasti voittojen eteen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Muutenkin voisi tämän keskustelun perusteella luulla, että Salminen, Quincey ja Lyytinen ovat pelanneet surkeat pudotuspelit, vaikka kaikki ovat virheiden vastapainoksi taistelleet loistavasti voittojen eteen.

Muistas Lennu se reaaliaikainen kommentointi. Kun pelaat hyvin, niin kehutaan, kun et, niin kritisoidaan (varsinkin täällä)!

Eipä noiden pelaajien runkosarjaesityksissä juuri kehuttavaa ollut. Nyt 3:ssa poff-matsissa aika rautaa, ja olen tooodella innoissani siitä :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen alusta asti suhtautunut positiivisesti Salmiseen ja olen ihan tietoisesti kieltänyt itseäni hakemalla hakemasta paskaa Salmisen esityksistä. Tämä ei tarkoita sitä, että hirttäytyisin ajatukseen, että Salminen tekisi kentällä kaiken aina oikein. Olen pitänyt odotukset realistisina: huomioinut sen, että varsin omanlaisensa pelaaja tulee kesken kauden jengiin, missä runkopelaajillakin on ajoittanut ollut vaikeuksia suoriutua viisikkona -> rytmiin ja pelisysteemin toteuttaminen vie aikansa. Vieraat ja vaihtuvat pelaajat ympärillä -> vaikeuttaa lisää oman pelin löytämistä. Ja niin edelleen.

Ja kas, mitä kävikään? Olen saanut mahdollisuuden nähdä loistavia oivalluksia ja upeita syöttöjä. Kun peli on kulkenut, tunnollista puolustuspään pelaamista ja pelin nopeaa kääntämistä erittäin tarkoilla syötöillä. Kylmähermoista viimeistelyä, kun sitä todellakin on tarvittu. Muun muassa.

Oman kokemukseni mukaan fyysinen habitus kentällä ei kerro välttämättä yhtään mitään pelaajan asenteesta ja kaikki eivät ole hampaat irvessä sinne tänne sykkijöitä. Salmisen avut ovat muualla ja mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä laadukkaampaa ja kokonaisvaltaista tekemistä Salminenkin on tarjonnut. Jos minkäänlaisia virheitä tai heikompia pelejä ei tulisi, hän pelaisi muissa sarjoissa.

Summa summarum: mielestäni HIFK on paljon parempi ja vaarallisempi Salmisen kanssa kuin ilman Salmista ja hän pelaa jengille ja logolle omilla vahvuuksillaan. Mun mielestäni erinomainen palanen tähän jengiin ja olen ymmärtänyt, että on myös sopeutunut hyvin koppiin. Mielelläni pitäisin jengissä jatkossakin, mutta se taitaa olla poissuljettua.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Olen alusta asti suhtautunut positiivisesti Salmiseen ja olen ihan tietoisesti kieltänyt itseäni hakemalla hakemasta paskaa Salmisen esityksistä. Tämä ei tarkoita sitä, että hirttäytyisin ajatukseen, että Salminen tekisi kentällä kaiken aina oikein. Olen pitänyt odotukset realistisina: huomioinut sen, että varsin omanlaisensa pelaaja tulee kesken kauden jengiin, missä runkopelaajillakin on ajoittanut ollut vaikeuksia suoriutua viisikkona -> rytmiin ja pelisysteemin toteuttaminen vie aikansa. Vieraat ja vaihtuvat pelaajat ympärillä -> vaikeuttaa lisää oman pelin löytämistä. Ja niin edelleen.

Ja kas, mitä kävikään? Olen saanut mahdollisuuden nähdä loistavia oivalluksia ja upeita syöttöjä. Kun peli on kulkenut, tunnollista puolustuspään pelaamista ja pelin nopeaa kääntämistä erittäin tarkoilla syötöillä. Kylmähermoista viimeistelyä, kun sitä todellakin on tarvittu. Muun muassa.

Oman kokemukseni mukaan fyysinen habitus kentällä ei kerro välttämättä yhtään mitään pelaajan asenteesta ja kaikki eivät ole hampaat irvessä sinne tänne sykkijöitä. Salmisen avut ovat muualla ja mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä laadukkaampaa ja kokonaisvaltaista tekemistä Salminenkin on tarjonnut. Jos minkäänlaisia virheitä tai heikompia pelejä ei tulisi, hän pelaisi muissa sarjoissa.

Summa summarum: mielestäni HIFK on paljon parempi ja vaarallisempi Salmisen kanssa kuin ilman Salmista ja hän pelaa jengille ja logolle omilla vahvuuksillaan. Mun mielestäni erinomainen palanen tähän jengiin ja olen ymmärtänyt, että on myös sopeutunut hyvin koppiin. Mielelläni pitäisin jengissä jatkossakin, mutta se taitaa olla poissuljettua.

Hyvin samat ajatukset minullakin. Annoin aikaa ja suhtauduin positiivisesti Salmiseen vaikkei heti alkanutkaan tuottaa pisteitä. Uudenlaisen pelitavan lisäksi häntä kokeiltiin väärässä roolissa (esim. monen toivoma Salminen-Santala-Kangasniemi, joka ei etukäteen, reaaliajassa eikä jälkeenpäin yksinkertaisesti tuntunut hyvältä idealta) ja ketjukoostumukset ympärillä vaihtuivat, kunnes vihdoin lukittiin toivomani tutkapari Lundell-Salminen. Myös minun odotukseni olivat realistiset, ja mielestäni hän on nuo odotukset täyttänyt. Eniten olen ollut yllättynyt siitä, että juuri viimeistely on ollut noinkin kylmähermoista. Mielsin Salmisen aika puhtaasti pelintekijäksi, Ramua muistuttavaksi syöttökoneeksi joka säästelee omaa pyssyään. Nyt on tehnyt kahdessa edellisessä kotipelissä tärkeät maalit, ja ampunut muutenkin paljon ja laadukkaasti.

Jatko kelpaisi ilman muuta. Jos tähän on mitään mahdollisuuksia niin Ässille mottipäistä.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielelläni pitäisin jengissä jatkossakin, mutta se taitaa olla poissuljettua.

Ei aivan mahdotonta. Muistetaan kuinka muutama vuosi sitten IFK nappasi juuri Ässistä sopimuksenalaisen Taimen. Ja lisäksi Ässien joukkueen kasauksesta vastaavan Kerttulan haastatteluista voisi rivien välistä vähän lukea, että hän haluaisi enemmin kasata laajan tasaisen ringin kuin että siellä olisi muutama kallis tähtipelaaja. Näillä nykyisillä tiedoilla Sakke olisi ainoa todellinen tähtipelaaja ensi kauden Ässissä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hyvin samat ajatukset minullakin. Annoin aikaa ja suhtauduin positiivisesti Salmiseen vaikkei heti alkanutkaan tuottaa pisteitä. Uudenlaisen pelitavan lisäksi häntä kokeiltiin väärässä roolissa (esim. monen toivoma Salminen-Santala-Kangasniemi, joka ei etukäteen, reaaliajassa eikä jälkeenpäin yksinkertaisesti tuntunut hyvältä idealta) ja ketjukoostumukset ympärillä vaihtuivat, kunnes vihdoin lukittiin toivomani tutkapari Lundell-Salminen. Myös minun odotukseni olivat realistiset, ja mielestäni hän on nuo odotukset täyttänyt. Eniten olen ollut yllättynyt siitä, että juuri viimeistely on ollut noinkin kylmähermoista. Mielsin Salmisen aika puhtaasti pelintekijäksi, Ramua muistuttavaksi syöttökoneeksi joka säästelee omaa pyssyään. Nyt on tehnyt kahdessa edellisessä kotipelissä tärkeät maalit, ja ampunut muutenkin paljon ja laadukkaasti.

Jatko kelpaisi ilman muuta. Jos tähän on mitään mahdollisuuksia niin Ässille mottipäistä.
Salminen on syöttökone ja sopisi sentteriksi paremmin, jos olisi edes vähän enemmän fyysisyyttä. Ailahtelevaisuus ainakin runkosarjassa oli liian suurta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Luuri käteen ja rahat tänne.

Kernaasti. Hoidamme nämä rahansiirrot modernisti atk-järjestelmään kytketyn telefaxin välityksellä, löytyykö teiltä telefax-numeroa?

Salminen on syöttökone

Niin, aivan. Kuten sanoin, olen mieltänyt Salmisen puhtaasti pelintekijäksi ja syöttökoneeksi. Ja kuitenkin on viime aikoina laukonut paljon ja laadukkasti. Tästä johtuen olen (positiivisesti) yllättynyt, että Salmisessa on odotettua enemmän monipuolisuutta.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Salminen oli todella hyvä eilen ja kuuluu ehdottomasti meidän ratkaisupelaajiin. Ja joo, jäähy oli tyhmä, mutta kaverihan pelasi erinomaisen pelin eilen kokonaisuudessaan.

Itkeminen on meille verissä, mutta noin hyvän matsin jälkeen on mielestäni kohtuutonta keskittyä pelkästään huonoihin suorituksiin.
Kyllä, mutta kritiikin antaminen typerästä jäähystä on aiheellista. Eipä se kaukana ollut, että tuo jäähy olisi kostautunut ja oltaisiin jopa jatkoajalle jouduttu. Muuten pelasi joo mallikkaasti.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin samat ajatukset minullakin. Annoin aikaa ja suhtauduin positiivisesti Salmiseen vaikkei heti alkanutkaan tuottaa pisteitä. Uudenlaisen pelitavan lisäksi häntä kokeiltiin väärässä roolissa (esim. monen toivoma Salminen-Santala-Kangasniemi, joka ei etukäteen, reaaliajassa eikä jälkeenpäin yksinkertaisesti tuntunut hyvältä idealta) ja ketjukoostumukset ympärillä vaihtuivat, kunnes vihdoin lukittiin toivomani tutkapari Lundell-Salminen. Myös minun odotukseni olivat realistiset, ja mielestäni hän on nuo odotukset täyttänyt. Eniten olen ollut yllättynyt siitä, että juuri viimeistely on ollut noinkin kylmähermoista. Mielsin Salmisen aika puhtaasti pelintekijäksi, Ramua muistuttavaksi syöttökoneeksi joka säästelee omaa pyssyään. Nyt on tehnyt kahdessa edellisessä kotipelissä tärkeät maalit, ja ampunut muutenkin paljon ja laadukkaasti.

Jatko kelpaisi ilman muuta. Jos tähän on mitään mahdollisuuksia niin Ässille mottipäistä.
Ei Salmisen jatko HIFKissä tosiaan mahdottomuus ole. Mutta ei myöskään kovinkaan todennäköinen. Ässillä on sen verran markkina-arvoa edullisempi soppari Sakken kanssa, että siitä ei ihan hevillä luovuta. Nimittäin ei Ässiin ihan joka päivä ole tuon tason hyökkäyspään taidoilla varustettua jätkää...eihän tuollaisia ole Liigaankaan joka vuosi tarjolla... Ainakaan sellaisia, jotka on jo tasonsa osoittaneet. JMA pelsuista nyt on aika lähelle samaa luokkaa... Mutta kyllä tämän tason jätkät, kuten Kangasniemi, Thorell, Leskinen, kulkee yleensä Liiga ovesta toiseen suuntaan.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Salmisen jatko HIFKissä tosiaan mahdottomuus ole. Mutta ei myöskään kovinkaan todennäköinen. Ässillä on sen verran markkina-arvoa edullisempi soppari Sakken kanssa, että siitä ei ihan hevillä luovuta. Nimittäin ei Ässiin ihan joka päivä ole tuon tason hyökkäyspään taidoilla varustettua jätkää...eihän tuollaisia ole Liigaankaan joka vuosi tarjolla... Ainakaan sellaisia, jotka on jo tasonsa osoittaneet. JMA pelsuista nyt on aika lähelle samaa luokkaa... Mutta kyllä tämän tason jätkät, kuten Kangasniemi, Thorell, Leskinen, kulkee yleensä Liiga ovesta toiseen suuntaan.

Niin. Taitaa Porissa Sakella kuitenkin olla sopparissa hieman oman pojan alennusta. Tuskin sitä sinne millään 250 kilon sopparilla olisi otettukaan ja hyvä niin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Allekirjoittaneelle kelpaisi kyllä hyvin Salmisen jatko. Jäähy oli huolimattomuutta, mutta noita sattuu joskus ja siitä selvittiin (kiitos Salmisen maalin). Salminen on kärsinyt mielestäni HIFK:ssa siitä ettei hänelle ole täydellistä paikkaa kokoonpanosta vielä löytynyt, siitä huolimatta väläyttelee koska taitotaso on korkea ja on parantanut mielestäni kevään edetessä peliään koko ajan. Ensi kaudella HIFK tarvitsee enemmän taitoa heti alusta alkaen jottei runkosarja olisi jälleen kerran samanlaista paskaa kuin tällä kaudella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs jos ensi kaudella radikaalisti annettaisiin koutsin päättää, keitä tulee...? Tiedän, se on vaikeaa!
(Liitän iltarukoukseeni pätkän Iikka Kangasniemen pysymisestä rosterissa :) )
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Helvetin hieno ohjuri ilmassa olevassa kiekossa. Eikös se Pori ole pesäpallo kaupunki?

Meinaan että näihin "leijuviin" osutaan mailalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös