Kun tosipelit eli pleijarit alkavat niin sitten otteet ovat vähän toisenlaisia ja rahalle tulee vastiketta
Ilmeisesti tuo ennustus piti kutinsa ja Sakke parantaa otteitaan kun pelit kovenevat?
Kun tosipelit eli pleijarit alkavat niin sitten otteet ovat vähän toisenlaisia ja rahalle tulee vastiketta
Ilmeisesti tuo ennustus piti kutinsa ja Sakke parantaa otteitaan kun pelit kovenevat?
Kaksi minuuttia jäljellä ja Salminen ottaa hyökkäyspäässä jäähyn koukkaamisesta. Ei näitä pelaajia kannata peluuttaa ollenkaan ottelun lopussa.
Aika hienosti pelsu pakki kalasti myös tuon jäähyn. Maila kainaloon ja "yritti" kääntyä ja saman tien nurin.Kaksi minuuttia jäljellä ja Salminen ottaa hyökkäyspäässä jäähyn koukkaamisesta. Ei näitä pelaajia kannata peluuttaa ollenkaan ottelun lopussa.
Aika hienosti pelsu pakki kalasti myös tuon jäähyn. Maila kainaloon ja "yritti" kääntyä ja saman tien nurin.
Kaksi minuuttia jäljellä ja Salminen ottaa hyökkäyspäässä jäähyn koukkaamisesta. Ei näitä pelaajia kannata peluuttaa ollenkaan ottelun lopussa.
Itkeminen on meille verissä, mutta noin hyvän matsin jälkeen on mielestäni kohtuutonta keskittyä pelkästään huonoihin suorituksiin.
Muutenkin voisi tämän keskustelun perusteella luulla, että Salminen, Quincey ja Lyytinen ovat pelanneet surkeat pudotuspelit, vaikka kaikki ovat virheiden vastapainoksi taistelleet loistavasti voittojen eteen.
Olen alusta asti suhtautunut positiivisesti Salmiseen ja olen ihan tietoisesti kieltänyt itseäni hakemalla hakemasta paskaa Salmisen esityksistä. Tämä ei tarkoita sitä, että hirttäytyisin ajatukseen, että Salminen tekisi kentällä kaiken aina oikein. Olen pitänyt odotukset realistisina: huomioinut sen, että varsin omanlaisensa pelaaja tulee kesken kauden jengiin, missä runkopelaajillakin on ajoittanut ollut vaikeuksia suoriutua viisikkona -> rytmiin ja pelisysteemin toteuttaminen vie aikansa. Vieraat ja vaihtuvat pelaajat ympärillä -> vaikeuttaa lisää oman pelin löytämistä. Ja niin edelleen.
Ja kas, mitä kävikään? Olen saanut mahdollisuuden nähdä loistavia oivalluksia ja upeita syöttöjä. Kun peli on kulkenut, tunnollista puolustuspään pelaamista ja pelin nopeaa kääntämistä erittäin tarkoilla syötöillä. Kylmähermoista viimeistelyä, kun sitä todellakin on tarvittu. Muun muassa.
Oman kokemukseni mukaan fyysinen habitus kentällä ei kerro välttämättä yhtään mitään pelaajan asenteesta ja kaikki eivät ole hampaat irvessä sinne tänne sykkijöitä. Salmisen avut ovat muualla ja mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä laadukkaampaa ja kokonaisvaltaista tekemistä Salminenkin on tarjonnut. Jos minkäänlaisia virheitä tai heikompia pelejä ei tulisi, hän pelaisi muissa sarjoissa.
Summa summarum: mielestäni HIFK on paljon parempi ja vaarallisempi Salmisen kanssa kuin ilman Salmista ja hän pelaa jengille ja logolle omilla vahvuuksillaan. Mun mielestäni erinomainen palanen tähän jengiin ja olen ymmärtänyt, että on myös sopeutunut hyvin koppiin. Mielelläni pitäisin jengissä jatkossakin, mutta se taitaa olla poissuljettua.
Mielelläni pitäisin jengissä jatkossakin, mutta se taitaa olla poissuljettua.
Jatko kelpaisi ilman muuta. Jos tähän on mitään mahdollisuuksia niin Ässille mottipäistä.
Salminen on syöttökone ja sopisi sentteriksi paremmin, jos olisi edes vähän enemmän fyysisyyttä. Ailahtelevaisuus ainakin runkosarjassa oli liian suurta.Hyvin samat ajatukset minullakin. Annoin aikaa ja suhtauduin positiivisesti Salmiseen vaikkei heti alkanutkaan tuottaa pisteitä. Uudenlaisen pelitavan lisäksi häntä kokeiltiin väärässä roolissa (esim. monen toivoma Salminen-Santala-Kangasniemi, joka ei etukäteen, reaaliajassa eikä jälkeenpäin yksinkertaisesti tuntunut hyvältä idealta) ja ketjukoostumukset ympärillä vaihtuivat, kunnes vihdoin lukittiin toivomani tutkapari Lundell-Salminen. Myös minun odotukseni olivat realistiset, ja mielestäni hän on nuo odotukset täyttänyt. Eniten olen ollut yllättynyt siitä, että juuri viimeistely on ollut noinkin kylmähermoista. Mielsin Salmisen aika puhtaasti pelintekijäksi, Ramua muistuttavaksi syöttökoneeksi joka säästelee omaa pyssyään. Nyt on tehnyt kahdessa edellisessä kotipelissä tärkeät maalit, ja ampunut muutenkin paljon ja laadukkaasti.
Jatko kelpaisi ilman muuta. Jos tähän on mitään mahdollisuuksia niin Ässille mottipäistä.
Luuri käteen ja rahat tänne.
Salminen on syöttökone
Kyllä, mutta kritiikin antaminen typerästä jäähystä on aiheellista. Eipä se kaukana ollut, että tuo jäähy olisi kostautunut ja oltaisiin jopa jatkoajalle jouduttu. Muuten pelasi joo mallikkaasti.Salminen oli todella hyvä eilen ja kuuluu ehdottomasti meidän ratkaisupelaajiin. Ja joo, jäähy oli tyhmä, mutta kaverihan pelasi erinomaisen pelin eilen kokonaisuudessaan.
Itkeminen on meille verissä, mutta noin hyvän matsin jälkeen on mielestäni kohtuutonta keskittyä pelkästään huonoihin suorituksiin.
Ei Salmisen jatko HIFKissä tosiaan mahdottomuus ole. Mutta ei myöskään kovinkaan todennäköinen. Ässillä on sen verran markkina-arvoa edullisempi soppari Sakken kanssa, että siitä ei ihan hevillä luovuta. Nimittäin ei Ässiin ihan joka päivä ole tuon tason hyökkäyspään taidoilla varustettua jätkää...eihän tuollaisia ole Liigaankaan joka vuosi tarjolla... Ainakaan sellaisia, jotka on jo tasonsa osoittaneet. JMA pelsuista nyt on aika lähelle samaa luokkaa... Mutta kyllä tämän tason jätkät, kuten Kangasniemi, Thorell, Leskinen, kulkee yleensä Liiga ovesta toiseen suuntaan.Hyvin samat ajatukset minullakin. Annoin aikaa ja suhtauduin positiivisesti Salmiseen vaikkei heti alkanutkaan tuottaa pisteitä. Uudenlaisen pelitavan lisäksi häntä kokeiltiin väärässä roolissa (esim. monen toivoma Salminen-Santala-Kangasniemi, joka ei etukäteen, reaaliajassa eikä jälkeenpäin yksinkertaisesti tuntunut hyvältä idealta) ja ketjukoostumukset ympärillä vaihtuivat, kunnes vihdoin lukittiin toivomani tutkapari Lundell-Salminen. Myös minun odotukseni olivat realistiset, ja mielestäni hän on nuo odotukset täyttänyt. Eniten olen ollut yllättynyt siitä, että juuri viimeistely on ollut noinkin kylmähermoista. Mielsin Salmisen aika puhtaasti pelintekijäksi, Ramua muistuttavaksi syöttökoneeksi joka säästelee omaa pyssyään. Nyt on tehnyt kahdessa edellisessä kotipelissä tärkeät maalit, ja ampunut muutenkin paljon ja laadukkaasti.
Ei Salmisen jatko HIFKissä tosiaan mahdottomuus ole. Mutta ei myöskään kovinkaan todennäköinen. Ässillä on sen verran markkina-arvoa edullisempi soppari Sakken kanssa, että siitä ei ihan hevillä luovuta. Nimittäin ei Ässiin ihan joka päivä ole tuon tason hyökkäyspään taidoilla varustettua jätkää...eihän tuollaisia ole Liigaankaan joka vuosi tarjolla... Ainakaan sellaisia, jotka on jo tasonsa osoittaneet. JMA pelsuista nyt on aika lähelle samaa luokkaa... Mutta kyllä tämän tason jätkät, kuten Kangasniemi, Thorell, Leskinen, kulkee yleensä Liiga ovesta toiseen suuntaan.