SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 182 297
  • 750

ForNever

Jäsen
Nettisivujen tuoreimmasta jutusta:

SaiPa kirjoitti:
Saimaan Keltamustat ry kutsuu jäsenistönsä juhlimaan 20-vuotiskauttaan Kisapuistossa järjestettävään SaiPa - KooKoo-otteluun lauantaina 27. helmikuuta!
Ei tää voi olla näin vaikeeta, ettei edes kuukautta saada kirjoitettua oikein...
 

ForNever

Jäsen
Kovasti on pienentynyt verkkokaupan valikoima, kun kivijalkakauppa on menossa tällä viikolla kiinni. Ehkä puolet tuotteista on kadonnut sivuilta, ja pelipaitoja pitää tiedustella erikseen sähköpostilla, joka tuntuu hölmöltä. Luulisi kuitenkin, että noita menee jatkuvasti kalliimmasta hinnasta huolimatta, joten ne kannattaisi pitää näkyvillä. Nyt verkkosivut eivät neuvo missään, miten SaiPan pelipaidan (aidon tai replican) voisi ostaa, jos sitä ei ole osannut juuri tämän viikon viikkoinfosta lukea.

Tai no, onhan fanipaita mainoksilla edelleen etusivulla näkyvillä isoimpana tuotteena, mutta sen klikkaaminen aiheuttaa valkoisen sivun ilmoituksella "No products available!" Hyvällä mallilla taas yksi SaiPan verkkosivu.

Miinusta annan lisäksi siitä, ettei sivuilla ole ainakaan tällä hetkellä yhtäkään t-paitamallia myynnissä. Siis varmaan yksinkertaisin tuote, mikä pitäisi myös olla helppo myydä, vaikka design ei olisi kummoinen.

Mitä tulee fanituoteuutuuksiin, niin vähän ironisesti nauratti musta-valko-harmaa huivi, vaikka ihan tyylikäs onkin. Tuntuu meinaan tässä seuran tilanteessa suruhuivilta.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Onko siellä enää henkilöä kuka pystyy hoitamaan verkkokauppaa? Verkkokaupan eli kaupan henkilöstö (3) ja kaksi henkilöä toimistolta on ne ketkä irtisanottiin niin eipä tarvitse ihmetellä. Näin olen ymmärtänyt ihmisten puheista kun Lappeessa kävin viikolla Ja myyntiin on jäänyt yksi henkilö kahden poistuttua toinen toistaiseksi hänen sairastuttua ja toinen siis irtisanottu.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo

Ajattelin et nostan tätä ketjua ylös kun on tullut ihan asiallista toivetta fanikunnalta siihen, millaista markkinointia tässä pitäisi tehdä eri kanavissa.

Tuntuu tuon avidly-yhteistyön kuten muun markkinoinnin osalta jääneen kuti piippuun. Itse kritisoin kauden aikana vahvasti sitä puunkuorelta maistunutta latteaa asioiden toteamista. Toki kyllä varmaan markkinointi osastolla otti pattiin kirjoittaa että SaiPa-TPS 1-9 (turpaan taas kerran), mutta olisi siihenkin jonkinlaista henkeä voinut puhaltaa. Viljakaista muistelen näissä asioissa kaiholla. Pisti kyllä kroppaa likoon.

Markkinoinnin osalta nyt heitetty jengiltä hyviä ideoita: pelaajien haastatteluja kauteen valmistautumisesta, kesä treenistä, toimitusjohtajalta vähän tilannekatsausta (kommentteja suunnitelmista, miltä kesäravintola näyttää jne). Myös Granholmille olisi voinut vaikka pyytää sähköpostilla videotervehdyksen tekoa jne. Antakaa vaikka Rikkilälle ja muille SaiPan some päiväksi haltuun niin pojat kertoo tavanomaisesta päivästään kesätreeneissä.

Edelleen odotan rauhassa että seura saa asioita maaliin & tulee aitoa contenttia uutisoitavaksi. Tää markkinointi on kyllä yks kärkijuttuja pöhinän luomiseksi samalla kun tietysti itse tuotteen on oltava kunnossa.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Markkinoinnin osalta nyt heitetty jengiltä hyviä ideoita: pelaajien haastatteluja kauteen valmistautumisesta, kesä treenistä, toimitusjohtajalta vähän tilannekatsausta (kommentteja suunnitelmista, miltä kesäravintola näyttää jne). Myös Granholmille olisi voinut vaikka pyytää sähköpostilla videotervehdyksen tekoa jne. Antakaa vaikka Rikkilälle ja muille SaiPan some päiväksi haltuun niin pojat kertoo tavanomaisesta päivästään kesätreeneissä.
Muuten olen täysin samaa mieltä mutta eihän Rikkilä enää SaiPassa jatka? Eikös hän siirtynyt Allsvenskaniin jo helmikuussa?

Tosiaan SaiPa voisi tuota somea pistää kuntoon ja olen siitä samaa mieltä. Eikös SaiPalla ollut joskus ihan näistä asioista vastaava henkilö töissä jonkun aikaa. Ei tainnut olla vakituinen vaan teki someen sisältöä ilmeisesti ihan harrastuspohjalta tai jollakin kulukorvauksilla?

Markkinointipäälliköllä ei välttämättä aika riitä kaikkeen mutta olisiko silloin hyvä palkata somesisällön tuotantoon vaikkapa joku niitä asioita opiskeleva? Jotkut opiskelijat tarvitsevat opiskeluissaan harjoittelupaikkaa ja sellaiseen tuo SaiPan somevastaavan tehtävä voisi olla juuri sopiva. Kyllähän näitä nollatuntisopimuksia käytetään paljon tämmöisessä. Mitä tuo oikeasti vaatisi, ehkäpä pari tuntia työaikaa päivittäin ja kauden aikana hieman enemmän ja silloin joutuisi useammin työskentelemään myös viikonloppuisin. Toki Viljakaista alkaa olla ikävä, sen verran hyvin oli silloin Contentit somessa hallussa. Toki myönnettäköön että perheelliselle tuollainen työ on paljon aikaa vievää etenkin kauden aikana kun joutuu työskentelemään usein myös viikonloppuisin. Mutta somesisällön tuottajaksi voisi silloin miettiä niitä asioita opiskelevan opiskelijan palkkaamista esim. juuri tämmöisellä ns.nollatuntisopimuksella.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Alasarjojen kylmät katsomot
Kyllähän some-viestinnässä ollaan vuosien varrella valuttu valitettavasti alamäkeen. Ei varmaan kenenkään mielestä organisaation tule vastata pelien jälkeen esimerkiksi instagramissa tunnekuohussa kirjoitettuihin kommentteihin suoraan, ja varsinkaan samankaltaisella sävyllä. Kertoo siitä kuinka näitä hävetti muutaman kerran lukea, kun muistissa on edelleen tämänkaltaisia asioita... epäammattimaista.

Sosiaalinen media urheilujoukkueen työkaluna on haastava hallittavaksi, siitä syystä myös jokaisesta asiasta ruoskiminen on epäreilua, mutta se ei poista sitä että sen kanssa toimimista on tärkeää tarkastella tarkalla kammalla. Viime vuosien mallioppilas sosiaalisesta mediasta oleva Ilves sai nopeasti osansa pleijareissa kun aletaan kaivamaan kuvakaappauksia paitsiomaalista ja veistelevään sävyyn otsikoidaan kuva vaikka oli samassa pelissä hyötyneet itse vastaavanlaisesta. Yhdellä päivityksellä saa nopeasti itsensä naurunalaiseksi, ja syystäkin.

Jottei mene pelkäksi sormille lyömiseksi, niin rupesin myös pohtimaan mahdollisia lisäyksiä näkyvyyden kasvattamiseksi. SaiPan olisi tosiaan hyvä näkyä somessa nyt kesäaikaan niin paljon kuin mahdollista. Tässä yksi esimerkki:

Sunnuntaina ilmoitus: Tulevalle viikolle kysymyksiin eniten oikein vastanneelle palkinnoksi, Lounaslahjakortteja/Harjoituspeleihin "kausikortteja"/Pelaajan maila/Varaston nurkissa pyörivää kaupaksi menemätöntä pelipaita, perhana vaikka kutsu tulla ojentamaan kynä ja paperi tulevan vahvistukselle sopimuksen allekirjoittamiseen ja siihen yhteiskuvat päälle (tästä saisi taas lisää kontenttia). Mitä vain mikä vetoaisi varsinkin nuorempiin seuraajiin.

Maanantaista-Lauantaihin pelaaja/huoltaja/ravintolan henkilökunta/toimiston työntekijä antaa Kuutamolla viihdeohjelman tapaan muutaman väärän ja yhden oikean tarinan tai vastauksen, ja viikon lopuksi kerätään vastaukset esimerkiksi Forms-kyselyllä ja julkistetaan voittaja. Näin on jokaiselle päivälle kesän ajaksi sisältöä, kun nämä voi kuvata koko kesäksi kerralla talteen.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hups oma moka tuo Rikkilä - mulla meni hermot marraskuussa niin meni kevät sellaisella 25-75% intensiteetin seurannalla.

Topicciin: ehdottomasti some-contenttiin opiskelija-harjoittelijoita mukaan ja oppilaitosyhteistyötä tätä kautta käyntiin. Saa niille palkkaakin maksaa en mä sitä sano, mutta vähän pitää bolsteroida resursseja ettei jää koko markkinointi yhden seuran ihmisen vastuulle - ei riitä aika, ei riitä energiat jos näin meinataan ajatella. Tuollaisten videoiden suunnittelu, toteutus, editointi, julkaisu vie ihan varmasti jokusen tunnin tekijänsä ajasta.
 

kAntAlätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, 60 minuutin paine
Hyvä että päivityksiä someen on alkanut taas tulemaan. Mutta onhan se huvittavaa, että ilman tätä keskustelupalstalla tapahtunutta ihmettelyä, päivityksiä ei olisi tullut.

Tuostakin kai ihan yhdelle työntekijälle palkkaa maksetaan, niin luulisi ilman jatkoajan keskustelupalstaakin jotain tapahtuvan. Ja ei ollut ensimmäinen kerta, että reagoidaan vasta kun täällä ihmetellään.
 

emz1

Jäsen
Tuostakin kai ihan yhdelle työntekijälle palkkaa maksetaan, niin luulisi ilman jatkoajan keskustelupalstaakin jotain tapahtuvan. Ja ei ollut ensimmäinen kerta, että reagoidaan vasta kun täällä ihmetellään.
Valitettavaa todeta, mutta tässäkin kohtaa maksetaan kovaa hintaa Markkasen päätöksestä rekrytoida henkilö jolla oli nollatason kokemus markkinoinnista saati sitten käsitystä mikä on urheiluseuran markkinoinnin vaatimus.

Jos edes perusasioita ei saada hoidettua tai ei tiedosteta että markkinointiosaston täytyy jauhaa muulloinkin kuin kauden aikana, niin ollaan heikoilla kantimilla.

Täälläkin on varmasti 95% henkilöitä joilla ei ole päiväkään kokemusta itse markkinoinnista, mutta heillä on niin vankka seuraamistausta urheilusta että he pystyvät kertomaan mitä kannattaa tehdä mihinkin aikaan vuodesta.

Seuran markkinointia ei johda tällä hetkellä markkinointipäällikkö, vaan internetissä oleva keskustelupalsta joka määrittää mitä tapahtuu.

Toisin sanoen tulemme jatkossakin saamaan vain minimivaatimuksen, emmekä mitään uutta, innovatiivista tai yllättävää. Se, että reagoidaan ja täytetään ihmisten toiveita, ei ole paha asia. Se, että osataan tehdä vain ihmisten toiveita on paha asia.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi
Niin kuin Pehkonen puhui podcastissa, niin tämäkin on taas vähän erikoista touhuilua, että maksukykyisille asiakkaille myydään missään tilanteessa eioota.

Tässä oli paras tilaisuus vuosikausiin myydä kausikortteja tuon omistajakuvion ja uuden startin avulla, mutta ei. Kausikortteja saa toukokuussa, koska niin se nyt vaan on. Kummallista, että SaiPa nukkui tämän mahdollisuuden ohi, kun pääsyliput ovat se pääasiallinen pihvi, jota SaiPa myy kannattajille.

Ihan mahdollista, että jopa minä melko harkitsevaisena etäfanina olisin hommannut kausarin, mikäli sellaista olisi SaiPa tajunnut markkinoida noiden omistajakuvioiden yhteydessä. En varmasti olisi ollut ainut.
 

ahal

Jäsen
Niin kuin Pehkonen puhui podcastissa, niin tämäkin on taas vähän erikoista touhuilua, että maksukykyisille asiakkaille myydään missään tilanteessa eioota.

Tässä oli paras tilaisuus vuosikausiin myydä kausikortteja tuon omistajakuvion ja uuden startin avulla, mutta ei. Kausikortteja saa toukokuussa, koska niin se nyt vaan on. Kummallista, että SaiPa nukkui tämän mahdollisuuden ohi, kun pääsyliput ovat se pääasiallinen pihvi, jota SaiPa myy kannattajille.

Ihan mahdollista, että jopa minä melko harkitsevaisena etäfanina olisin hommannut kausarin, mikäli sellaista olisi SaiPa tajunnut markkinoida noiden omistajakuvioiden yhteydessä. En varmasti olisi ollut ainut.
Ehkäpä tässäkin keississä on vielä liikaa muuttujia avoinna, ja sen vuoksi pitää edetä askel kerrallaan. Myös valmentajan puuttuminen hankaloittaa myyntiä. Tuskin Vilille enää sanotaan: "siut myö pietään, jos parempaa ei saaha".
 

Oikea laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo, erittäin hyvä homma, että meidän fanien toiveisiin vastataan, vaikka jatkuvan somenäkyvyyden ylläpitäminen pitäisi olla itsestäänselvyys nykypäivänä... Hiljaiset viikot eivät ole hyväksi brändille.

Me vaan halutaan seuran parasta.
 

Saipamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä et kuunnellaan kannattajia ja seurataan mitä tänne kirjoitellaan. Eiköhän se ole jokaisessa seurassa itsestään selvyys. Minusta on päivityksiä tullut ihan riittävästi koko ajan. Ei näin paljon ollut Viljakaisen aikana. Niitä muutamia hassuttelu videoita tuli silloin sopimus julkistusten yhteydessä eikä juurikaan muuta.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin kuin Pehkonen puhui podcastissa, niin tämäkin on taas vähän erikoista touhuilua, että maksukykyisille asiakkaille myydään missään tilanteessa eioota.

Tässä oli paras tilaisuus vuosikausiin myydä kausikortteja tuon omistajakuvion ja uuden startin avulla, mutta ei. Kausikortteja saa toukokuussa, koska niin se nyt vaan on. Kummallista, että SaiPa nukkui tämän mahdollisuuden ohi, kun pääsyliput ovat se pääasiallinen pihvi, jota SaiPa myy kannattajille.

Ihan mahdollista, että jopa minä melko harkitsevaisena etäfanina olisin hommannut kausarin, mikäli sellaista olisi SaiPa tajunnut markkinoida noiden omistajakuvioiden yhteydessä. En varmasti olisi ollut ainut.
Mutta onko kausarit koskaan aiemminkaan olleet huhtikuussa myynnissä? Ei sillä että siitä, miten asiat on ei tosiaan voi päätellä, kuinka niiden tulisi olla, mutta onko tässä sekamelskassa mitään mahdollisuuttakaan saada asioita liikkeelle normaalia nopeammin?

En jaksanut vastata viestintäasioihin aiemmin, mutta kun huhut on ainakin kertonut että sometekijöissä on ollut poistumaa, voiko olla että jäljelläolevalla tiedotusosastolla on lisäksi oltu lomalla (tai lomautettuna) kun oli se hetki, kun odotuksissa ei ollut tiedotettavaa. Töissähän on taas väkeä oltavan kun oletetaan olevan tiedotettavaa ja joskus lomatkin (ja lomautukset) on oltava.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Järjestääköhän SaiPa jotain satamatilaisuutta tai kickoffia tms. Jossa voisi joku soppariuutinenkin tulla ja esiteltäis joukkue muutenkin? Eiks se perinteisesti ole ollu joku?
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Ihan hieno juttu. En halua turhaan antaan tälläisesta negatiivista palautetta mutta toivottavasti ainakin yritettiin saada tähän turnaukseen mukaan Tappara, Ilves ja HPK.

Mielestäni olisi ollut aika nappisuoritus saada turnaukseen mukaan seurat, joissa Hakala pelasi uransa aikana. Enkä usko, että ainakaan Tampereen seurat olisivat ihan hirveästi vastaan laittaneet.

Toki vaikeahan se on saada kaikkien kuvioihin sopivaksi juuri kyseinen ajankohta.
 

Ferris

Jäsen

Ihan hieno juttu. En halua turhaan antaan tälläisesta negatiivista palautetta mutta toivottavasti ainakin yritettiin saada tähän turnaukseen mukaan Tappara, Ilves ja HPK.

Mielestäni olisi ollut aika nappisuoritus saada turnaukseen mukaan seurat, joissa Hakala pelasi uransa aikana. Enkä usko, että ainakaan Tampereen seurat olisivat ihan hirveästi vastaan laittaneet.

Toki vaikeahan se on saada kaikkien kuvioihin sopivaksi juuri kyseinen ajankohta.

Avasin turnaukselle ja yleisestikin kauden harkkaotteluille oman ketjun. Ehdotan, että siirretään turnauskeskustelu sinne niin ei häviä tämän megaketjun sisään.

 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Alasarjojen kylmät katsomot
Minua on vuosikausia kiinnostanut strategia pääsylippujen osalta ja haluaisinkin nyt herätellä täällä keskustelua ja pohdintaa tästä myös muiden osalta. Kuinka lipunmyynnin ja sen kautta tulevan oheistuoton maksimointi tuntuu ainakin omasta mielestä painavan enemmän siihen suuntaan että lippujen hintoja kannattaa pitää "korkealla" verrattuna siihen että luotettaisiin oheismyynnin tekevän lopulta isomman tilin, tai edes +-0 tuloksen nykyiseen nähden suuremman kävijäkunnan kautta.

Perhelippujen hinta on hankala arvottaa oikein, mutta näkisin että se lapsien tuominen ottelutapahtumaan tarkoittaa automaattisesti sitä että karkkia ja limpparia kuluu. Olisiko siihen viisas ratkaisu pudottaa tuon paketin hintaa jolloin kynnys siihen stereotyyppisen neljähenkisen perheen kynnys lähteä hallille pienenisi. Nuorison totuttaminen peleissä käymiseen on jo itsessään pidemmän tähtäimen jatkuvuuden puolesta fiksua strategiaa. Mieleeni on jäänyt myös Kaukaan Päädyn ajatus kausikorttien pilkkomiseksi. Esimerkiksi pelkkiä viikonloppumatseja koskeva seisomakatsomoon sidottu kausikortti tekisi mahdollisesti kauppansa hyvin.

Oheismyynnin toivoisi varmasti jokaisen mielestä olevan mahdollisimman laadukasta, nykyinen tarjonta ei mielestäni tarjoa valitettavasti rahalle tarpeeksi vastinetta sillä kulmalla että jättäisin ruokailua Kisapuiston tarjonnan armoille ennen peliä. Matsibissen osalta tuli vuosia sitten erinomainen parannus kun seisomakatsomon päähän saatiin Pikku Corner jossa on erinomainen valikoima. Ei ole sen koomin tarvinnut edes katsoa juoksusuoran suuntaan muovituopin makuisiin tuotteisiin. Nyt kun on selvää että nykyisessä hallissa tullaan vielä viettämään vuosia, niin tuosta Pikku Cornerista olisi aika tehdä pikimmiten laajennus. Koko seisomakatsomon takaosa on yhden kahvikärryn ja nurkassa olevan nakkikioskin väljäksi jättämä tanner. Olisi hienoa jos seisomakatsomon sisäänkäynti tiivistettäisiin ainoastaan yksiin oviin tuohon juurikin jäähyaition puoleiseen nurkkaan, jolloin saataisiin vapautettua tilaa ravintolatoimille. kylmäkaappeja ja makkaranmyyntiä seinustalle, kaiteiden pulttaaminen lattiaan, sekä pystypöytiä asiakkaille ja näin meillä on karsina valmis. Ei puutu enää muuta kuin yksi varattu penkki miehelle ja kitaralle viikonloppumatseihin, tai DJ:lle soittamaan levyjä (mielellään joku täysin muu kuin pelin aikana musiikkia soittava). Tällä voitaisiin juoksusuoralta ottaa ruokailulle muutama lisäpaikka kaljanmyynniltä, joka voisi rauhoittaa sen käytävän läpikulkua.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
KooKoo vs Kärpät
  • 2.64
  • 4.15
  • 2.50
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös