SaiPan peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 222 509
  • 1 889

emz1

Jäsen
Painuppa sinä vittuun loppukauden ajaksi tältä palstalta jos ei yhtään positiivista sanaa löydy. Aina vaan negaa, negaa, negaa ja negaa. Kukaan ei tuu kaipaamaan sua tällä palstalla jos näin paljon vituttaa joukkue niin hyppää Jukureiden piiriin ja mielellään pysy siellä. Kukaan jaksa ainaista valitusta kuunnella..
Klassinen tyyppi joka odottaa että jotain huonoa tapahtuu ja että pääsee sanomaan tietävänsä että näinhän se menee.
Ehkä tämä on seurausta kovasta kuormasta. Jaksetaan tällä kertaa pelata kyllä, mutta viimeinen terä vaihtelee terävän ja hamarapuolen välillä erien välillä.

Ei muuta ku eteenpäin tänäänkin!
Kyllä se paistoi kilometrien päähän että monella oli kasetti aika jumissa väsymyksestä. Hieno juttu, että siitä huolimatta luonne ei anna periksi alkaa suorittamaan puolivaloilla tai suoristamaan selkää vaikka väsymys näkyikin otteissa.

KooKoo ei myöskään ole kaikista helpoin vastustaja tuollaisessa tilanteessa kun tykkää vuoroin karvata korkealta parilla pelaajalla ja välillä miehittää omaa siniviivaa tukkoon neljän pelaajan rintamalla.

Vaikka meillä on viime aikoina aika sekalainen ja kokematon orkesteri ollutkin niin siitä huolimatta toistojen määrä alkaa näkymään positiivisessa mielessä. Ei siellä mitään ihan mahdottoman räikeitä virheitä ja kömmähdyksiä tule vaan paketti pysyy aika mukavasti etenki puolustusalueella kasassa.
 

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Painuppa sinä vittuun loppukauden ajaksi tältä palstalta jos ei yhtään positiivista sanaa löydy. Aina vaan negaa, negaa, negaa ja negaa. Kukaan ei tuu kaipaamaan sua tällä palstalla jos näin paljon vituttaa joukkue niin hyppää Jukureiden piiriin ja mielellään pysy siellä. Kukaan jaksa ainaista valitusta kuunnella..
Samasta syystä ollut mulla ignore puolisen vuotta. En ole menettänyt mitään. Suosittelen.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Käyttäjä on saanut henkilökohtaisesta hyökkäyksestä pelikiellon
Painuppa sinä vittuun loppukauden ajaksi tältä palstalta jos ei yhtään positiivista sanaa löydy. Aina vaan negaa, negaa, negaa ja negaa. Kukaan ei tuu kaipaamaan sua tällä palstalla jos näin paljon vituttaa joukkue niin hyppää Jukureiden piiriin ja mielellään pysy siellä. Kukaan jaksa ainaista valitusta kuunnella..
Vedä sinä se päähäsi ja painu hemmettiin. Ja samat sanat tykkääjille, jos oikeasti olette sitä mieltä, että tällaisessa kommentissa on aihetta tykkäykseen?? Huhhuh...tuo on aivan paskapuhetta, että joka kommentti on negaa, ehkä luetun ymmärtämisessä on ongelmia?

Ja totta helvetissä tän kauden touhuista on enemmän negaa sanottavana, kuin posia. Oletko sitä mieltä, että hienosti menee ja on mennyt?? Kyllä kritiikkiä saa antaa, kun on aihetta. Posia, jos on aihetta. Ja kaikkea siltä väliltä. Sana on vapaa. Silti se on aina ollut SaiPa ja on jatkossakin.
 

redpecka

Jäsen
Elämme vaikeita aikoja. En toivo kenenkään tekevän enää yhtään harakiria tai kannustavan toisia sellaista tekemään. SaiPan peliesitykset olivat tänäán täyttä kuntopyörän ajelua ja puntinnostoa ja maastojuoksua. Hieno (pelitapahtumiin) (ansaitsematon) voitto tänään. Otetaan vastaan. T: Hannu G.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Klassinen tyyppi joka odottaa että jotain huonoa tapahtuu ja että pääsee sanomaan tietävänsä että näinhän se menee.
No eipä olisi tämäkään "keittiöpsykologin" arvio juuri enempää pieleen voisi mennä. Ihan sama, jos sanon sinusta, että "klassinen tyyppi, joka odottaa, että voitetaan kerran kymmeneen peliin, ja on sitten töpinöissään tyyliin mitä mie sanoin"...
 

redpecka

Jäsen
Kiva, että Petmannikin on taas vähän harjoitellut maalintekoa. Kai tämä kiekkoilijaksi opiskelu on vaiheittaista ja kaikki opintoviikot pitää vaan suorittaa tietyssä järjestyksessä. En ole aishokilogi, mutta voin vilkaista: Ottelukooste | SaiPa - KooKoo 12.3.2022 | Liiga Ajassa 2:18 on esimerkki, miten opiskelut on tehty huolella ja tentistä otetaan A+papukaija. Tuo potku, liuku, suunnanmuutos, stickhandling, hiukset, ketteryys... Näillä spexeillä tehdään ensi kaudellakin 20 maalia ja syötetään tuplat. Menestys on kohtalonsa.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Kiva, että Petmannikin on taas vähän harjoitellut maalintekoa...
Ja Ojantakanen upotti kauden 13. maalin. Viime kaudella tiedettiin että Ojantakasella oli U20-joukkueen paras laukaus, ja vähän eläteltiin toiveita että ehkä se voisi Liigassakin toimia. Peliesitykset Liigassa olivat kai kohtuullisen kelvollisia, mutta viime maaliskuun lopulla Valtterin saldona oli 22 pelattua Liiga-ottelua kiikaritehoilla. Ihan viimeisissä otteluissa syntyi pari maaliakin, ja kesätreenien jälkeen kehityskäyrä onkin ollut luokkaa melkein-Petman. Eilen taas nähtiin, että kun pystyy ampumaan lujan (127,9 km/h) ja tarkan rannelaukauksen täydestä luisteluvauhdista ilman ihmeempiä ennakkovirittelyjä, niin maaleja syntyy.

Valtteri Lipiäisen luistelu herättää myös optimismia. Vielä on matkaa Connor McDavidin dominointiin (tässä näyte luisteluvoiman merkityksestä viime yöltä, koulutettavana Victor Hedman), mutta eilenkin nähtiin pari kertaa näytteitä Lipiäisen vauhdista. Extra-herkkua tässä on se, että huippunopeuksilla mitattuna Liigasta löytyy vain kolme Lipiäistä nopeampaa luistelijaa, jotka kaikki ovat myös Meidän poikia. Kesällä vaan lisää voimaa ja räjähtävyyttä, niin johan alkaa tapahtua.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Kolme tehtyä maalia oli ihan kiva. Tosin siihen kusi niin tulosveto, kuin monari. Mutta menköön posiksi silti.
Otetaan nyt sitten huumorilla tämä mitä kirjoitan jookos, mutta edellinen viestisi "päivän positiivinen" ketjussa on 13.1.2022. Eli aika tarkalleen kahden kuukauden takaa. Ja noh, onhan tuo positiivinen viesti, kai.


Vedä sinä se päähäsi ja painu hemmettiin. Ja samat sanat tykkääjille, jos oikeasti olette sitä mieltä, että tällaisessa kommentissa on aihetta tykkäykseen?? Huhhuh...tuo on aivan paskapuhetta, että joka kommentti on negaa, ehkä luetun ymmärtämisessä on ongelmia?

Ja totta helvetissä tän kauden touhuista on enemmän negaa sanottavana, kuin posia. Oletko sitä mieltä, että hienosti menee ja on mennyt?? Kyllä kritiikkiä saa antaa, kun on aihetta. Posia, jos on aihetta. Ja kaikkea siltä väliltä. Sana on vapaa. Silti se on aina ollut SaiPa ja on jatkossakin.

Ymmärrän ihan täysin mitä tarkoitat. Kävin myös lueskelemassa aikaisempia viestejäsi ja en minä ihan hirveästi posia sieltä löytänyt. Mutta ei siinä mitään, en minä ole ketää kieltämään mitä tänne kirjoittelee.

Enemmänkin on ehkä kyse tuosta sinun vähän "spämmäämisen" tyylisestä kirjoittelusta. Täällä moni haluaisi keskustella ihan pitkiäkin keskusteluja asiallisesti. Sinne väliin kun joku käy aina kirjoittelemassa yhdellä lausellaa, että "on tämä aina tätä samaa SaiPan kanssa". Niin ei se tuo mitään uutta keskusteluun.

Kritiikin antaminen parhaalla mahdollisella tavalla, ei välttämättä toimi niin että kirjoitetaan kymmenen viestiä putkeen kuinka kuraa kaikki on mutta mitään ehdotuksia paremmasta ei ole. Ymmärrän, että vitutusketju täyttää vaikka mistä viesteistä pelien jälkeen mutta pitää pystya myös suhteuttamaan nämä nykyiset pelit siihen, millä joukkueella tuolla nyt pelaillaan.

Ja minä en missään nimessä tarkoita, että sinun tarvitsee muuttaa omaa kirjoitteluasi pätkän vertaa. Päin vastoin, senkun jatkat vaan. Ei se minua niin häiritse. Mutta kun tunnuit ottavan niin henkilökohtaisesti tuon @Torsti56 viestin ja siihen tulleet tykkäykset niin ajattelin että yritän sinulle selventää mistä se mahdollisesti johtuu.

Ja tämä viesti ei nyt tosiaankaan kuulusi tähän ketjuun ja varmaan tästä joku pelikieltokin mahdollisesti napsahtaa, mutta eipä tuo haittaa. Jatketaan kesämmällä kun alkaa taas ensi kauden joukkue muodostua. Sitten voi taas unelmoida vaikka mistä.

Loppujenlopuksi tää on vaan jääkiekkoa.

Maailma vetää tällä hetkellä sellaista kärrynpyörää, että SaiPan huono kausi ei ainakaan minua enää niin hetkautakkaan.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Kiva, että Petmannikin on taas vähän harjoitellut maalintekoa. Kai tämä kiekkoilijaksi opiskelu on vaiheittaista ja kaikki opintoviikot pitää vaan suorittaa tietyssä järjestyksessä. En ole aishokilogi, mutta voin vilkaista: Ottelukooste | SaiPa - KooKoo 12.3.2022 | Liiga Ajassa 2:18 on esimerkki, miten opiskelut on tehty huolella ja tentistä otetaan A+papukaija. Tuo potku, liuku, suunnanmuutos, stickhandling, hiukset, ketteryys... Näillä spexeillä tehdään ensi kaudellakin 20 maalia ja syötetään tuplat. Menestys on kohtalonsa.
Varsinkin noi hiukset. Tukkajumalia on muissakin menestyvissä joukkueissa.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Täytyypä kokeilla. Ei siinä mitään jos kritisoitavaa löytyy ja niin pitääkin löytyä mutta kyseiseltä nimimerkiltä ei löydy kuin negatiivista sanomaa.
Sen saat toki tehdä halutessasi. Itse en ole sille linjalle lähtenyt, mahtuuhan tänne kommentteja. Tosin eiliset purkauksesi kannattaisi esittää hieman toisella tavalla, nyt oli vähän ala-alarvoista.

Tuo, että olisi pelkkää negaa aina, ei pidä paikkaansa, että ei nyt myöskään aleta pötyä puhumaan.

Mutta kyllä, varsinkin viimeisen kahden kauden osalta on huomattavasti enemmän negaa, kuin posia, mutta tuskinpa olen ainut, joka niin on kommentoinut. Onhan se karu fakta, että perseelleen on mennyt ja pahasti. Turhauttaa ihan hitosti.

Ei tää homma pelkällä posiposilla (jos nyt ei sillä negallakaan) ja tosiasioiden silmiltä ummistamallakaan kyllä parane.

Todella vaikeaa on SaiPalla, rämpimisen kierre pitäisi saada katkaistua. UTJ pitäisi ainakin palkata ja vahvistusten scouttaus onnistua.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eka erä tänään aivan selviytymistä. Erän lopussa ehkä vähän otetta, mutta kokonaisuutena heikkoa.

Ei näytä tuo pelin rakentaminen onnistuvan tippaakaan kaverin alueella. Nyt mennään vain yksilösuorituksilla tai nopealla kahden syötön pelillä aivan maalille saakka survomaan. Onko tämä taktiikka vai seuraus jostain? En tiedä, mutta tämä ei sitä Virran kiekkoa kyllä ole.
Olen sen verran samaa mieltä ettei tonne kannattas mennä edes pelaamaan jos tulos on tuo. 2010 luvun alussa oli hieno joku sääliplayoffi voitto. Pekka Virralle annan edelleen aikaa, mutta aika ihmeellinen kausi kun menee ihan vituiksi silti jauhetaan jotain projekti.

Oisko se mestis niin paha? Onko Liigassa pakko pelata? Ainakin itse kattosin jopa innokkaammin jos seura ois Mestis.
 

emz1

Jäsen
Oisko se mestis niin paha? Onko Liigassa pakko pelata? Ainakin itse kattosin jopa innokkaammin jos seura ois Mestis.
Nykymuotoiseen Mestikseen ei ole mitään järkeä mennä, mutta jos jollain kaudella tulee linjaus että runkosarjan jälkeen vain TOP12 jatkaa Liigassa ja loput Mestikseen eikä SaiPa mahdu tuohon TOP12 niin olen valmis hyväksymään asian.

Niin kauan kun mihinkään tuon kaltaiseen ei ole viitteitä niin SaiPalla on aikaa tehdä itsestä sellainen seura jonka ei tarvitse tuollaisia asioita murehtia.
 

Sportsguy

Jäsen
Olen sen verran samaa mieltä ettei tonne kannattas mennä edes pelaamaan jos tulos on tuo. 2010 luvun alussa oli hieno joku sääliplayoffi voitto. Pekka Virralle annan edelleen aikaa, mutta aika ihmeellinen kausi kun menee ihan vituiksi silti jauhetaan jotain projekti.

Oisko se mestis niin paha? Onko Liigassa pakko pelata? Ainakin itse kattosin jopa innokkaammin jos seura ois Mestis.
Sanakirja antaa sanasta (huom, ei projekti) prosessi tietoa, että tarkoittaa tapahtumasarjaa, kehityskulkua. Yleensä ne alkavat pohjalta ja parantuvat ajan edetessä. Eli voi myös alkuun 'mennä vituiksi'.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Olen sen verran samaa mieltä ettei tonne kannattas mennä edes pelaamaan jos tulos on tuo. 2010 luvun alussa oli hieno joku sääliplayoffi voitto. Pekka Virralle annan edelleen aikaa, mutta aika ihmeellinen kausi kun menee ihan vituiksi silti jauhetaan jotain projekti.

Jos tulos on mikä? Viittaatko KooKoon 0-1 -johtoon 1. erän lopussa vai ottelun lopputulokseen?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Jos tulos on mikä? Viittaatko KooKoon 0-1 -johtoon 1. erän lopussa vai ottelun lopputulokseen?
Viittaan siihen että SaiPa on ainoa seura joka ei ole mitään saanu aikaseksi. Se on noloa vaikka asia puhtaammaksi kirjottais. Mestiksessssä-.Noi rahat tippuu, mutta ainakin kiva ois kattoa joukkuetta joka taistelee voitosta. Pekalle annan aikaa mut on tämän kauden tulos sellanen että miksi yhdenkään katsojan pitäs lippu ostaa?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Viittaan siihen että SaiPa on ainoa seura joka ei ole mitään saanu aikaseksi. Se on noloa vaikka asia puhtaammaksi kirjottais. Mestiksessssä-.Noi rahat tippuu, mutta ainakin kiva ois kattoa joukkuetta joka taistelee voitosta. Pekalle annan aikaa mut on tämän kauden tulos sellanen että miksi yhdenkään katsojan pitäs lippu ostaa?
Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka saatanan kaudella 5 joukkuetta jää pudostuspeliviivan alapuolelle. Miksi kenenkään kannattaisi ostaa sijoille 11-15 jäävän joukkueen otteluihin lippuja?
 

emz1

Jäsen
Pekalle annan aikaa mut on tämän kauden tulos sellanen että miksi yhdenkään katsojan pitäs lippu ostaa?
En voi puhua muiden puolesta, mutta itse en ainakaan tee päätöstä peliin menemisestä sen perusteella että mitä sarjataulukko näyttää tai miten viimeiset 5-10 peliä joukkue on suorittanut. En ole tehnyt sitä aiemminkaan, mutta viimeistään pandemia avasi omat silmäni sen suhteen että mikään asia ei ole itsestään selvää ja itselle ainakin SaiPa on sen verran tärkeä asia että kannan mielelläni omalta osaltani euroja heidän kassaan että seuran talous olisi jatkon kannalta parempi.

Se, missä SaiPalla on edelleen työmaata on tehdä seurasta ihmisille entistäkin tärkeämpi asia ja vahvistaa tuota sidettä satunnaiskatsojiin jotta paikalle tullaan isommalla prosentilla niin hyvinä kuin vähän huonompinakin jaksoina. Se, että tehdään urheilullisesti asioita kasvun kannalta edellyttää että myös kulttuuri menee siinä sivussa eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Liigassa on 15 joukkuetta, ja joka saatanan kaudella 5 joukkuetta jää pudostuspeliviivan alapuolelle. Miksi kenenkään kannattaisi ostaa sijoille 11-15 jäävän joukkueen otteluihin lippuja?
Nyt olet ytimessä ja tässä törmätään suljetun Liigan ongelmaan ja runkosarjan lopun merkityksettömiin peleihin. SaiPa, Ässät ja JYP olivat jo joulukuussa käytännössä menettäneet paikan pudotuspeleissä, jolloin niiltä loppuivat kaikki panostukset tähän kauteen. Tästä on seurauksena se, että kun katsotaan 20 viimeisen pelin kuntopuntaria, niin sen bottom 3 on yllätys yllätys nämä samat kolme joukkuetta. Kun katsoo esimerkiksi SaiPaa, niin joukkueen viimeisen 20 pelin pistekeskiarvo on 0,8 pistettä/peli! (Siis paljon huonompi kuin koko kauden keskiarvo). On todellakin ihan aiheellista kysyä kannattaako tällaisten joukkueiden peleihin maksaa lippuja.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Viittaan siihen että SaiPa on ainoa seura joka ei ole mitään saanu aikaseksi. Se on noloa vaikka asia puhtaammaksi kirjottais. Mestiksessssä-.Noi rahat tippuu, mutta ainakin kiva ois kattoa joukkuetta joka taistelee voitosta. Pekalle annan aikaa mut on tämän kauden tulos sellanen että miksi yhdenkään katsojan pitäs lippu ostaa?

No se voittava mestisjoukkue löytyy alle 40 km päästä Lappeenrannasta itäkoilliseen. Tervetuloa takaisin sitten parempina aikoina.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Niin pitkään kun halvalla pääsee, eli työnantajalta saa sitä liikuntaseteliä, tai millä nimellä nykyään onkaan, niin onhan se peliin mentävä. Ihan vaan siksi, kun peli on. Näkeehän siellä aina muutaman tutun ja on muutamaksi tunniksi muutakin touhua, kuin kotona ihmettely. Jos se etu loppuu, niin näillä lipun hinnoilla ei taivu samasta tilistä moneen peliin, vaikka haluja olisikin. Jos kuluista karsia pitää, niin helpompi se on jättää lätkämatsi väliin kuin kulkea joka paikkaan pyörällä.
Mutta niin kauan käydään kun varaa on.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Nyt olet ytimessä ja tässä törmätään suljetun Liigan ongelmaan ja runkosarjan lopun merkityksettömiin peleihin...
Minulla ei ole kiveen hakattua mielipidettä Liigan sulkemisen tai avoimuuden suhteen. Jos joskus päätettäisiin että Liigan viimeinen karsii Mestis-voittajan kanssa, niin se olisi minun puolestani ok. Nykyinen suljettu sarja mahdollistaa Liigassa (vähän NHL:n tyyliin) useamman kauden kestävän suunnitelmallisen uudelleenrakennusprojektin toteuttamisen ilman putoamisriskiä, ja sekin sopii minulle.

Olen ensisijaisesti SaiPan kannattaja sarjatasosta ja -järjestelmästä riippumatta, olen ollut jo yli 50 vuoden ajan. Suljettua Liigaa enemmän minua on mietityttänyt viime aikoina koronan vaikutus Liigaan ja jääkiekkoon ja yksittäisiin pelaajiin. Hetki sitten laitoin rattusukrainikus -tekstin runkosarjan viimeisen ottelun pelipaitaan.

Ennen kuin tämä lipsuu oikein/väärinkannattamisvänkäämiseksi, lopetan asian käsittelyn tähän. Ja kuittaan ihan lopuksi, että huolimatta sarjataulukosta ja pistekeskiarvosta patologinen optimismini SaiPan tulevaisuutta kohtaan on horjumaton kuin Ukrainan armeija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös