Mainos

SaiPan fanitoiminta

• 40 839
  • 256

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Mikä se uusi lippu sitten oli, jossa villimiehellä on kommandopipo päässään? Itäraja...
Puhutaanko me siitä isosta mustasta lipusta? Se on Willimiesten ajoilta eikä sillä ole mitään tekemistä ultras juttujen kanssa. Sputnik logo käsissään.

Jos siellä on joku toinen lippu liehunut, niin se on mennyt kyllä sitten ohi.

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siellä on uusi kakskeppinen, jossa on villimies. Mutta en itse ole sitä niin tarkkaan katsonut, että olisin pipoa havainnut

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Puhutaanko me siitä isosta mustasta lipusta? Se on Willimiesten ajoilta eikä sillä ole mitään tekemistä ultras juttujen kanssa. Sputnik logo käsissään.

Jos siellä on joku toinen lippu liehunut, niin se on mennyt kyllä sitten ohi.
Ei ole iso musta lippu kyseessä.

Siinä Lappeenrannan logossa oleva villimies seisoo musta kommandopipo päässään todennäköisesti keltaisella taustalla (ulkomuisti ei riitä tarkempaan kuvailuun). Ylhäällä lukee ITÄRAJA ja alhaalla myös jotain isolla. Voi olla että iso kaksikeppinenkin oli kyseessä.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Noh mun pointti lähinnä oli tuo, että kaikki huono käytös kannattajaporukassa yhdistetään heti ultras-apinointiin, vaikka se ei sitä välttämättä ole. Silloin kun tuli itse oltua vahvemmin mukana toiminnassa, niin nämä samat saatanan väärinkannatukset, ultras-apinoinnit jne syytökset saatiin kuulla monta kertaa, vaikka toiminnalla ei ollut mitään sen suuntaista tarkoitusta. Jos siellä oli joku yksittäinen tai vaikka kaksi kaveria joskus perseillyt jotain, niin ei se heti meinaa, että larpataan ultria. Tokihan tuollainen leimaaminen saa paljon tykkäyksiä somessa ja ties missä, jos niitä haluaa keräillä.

Viimeiset ehkä viisi vuotta Willimiesten hiipumisen jälkeen tuo toiminta on rehellisesti ja vähän rumasti sanottuna ollut aika munatonta ja tältä palstalta lainattuna 9-1 kavennusmaalien juhlintaa. Eli siis pelkkää posiposi meininkiä. Seuraa ajettiin rumasti alas eikä kannattajayhdistyksen puoleltakaan tullut mitään kritiikkiä, vaikka sille ihan helvetin iso tilaus oli. Tai itse ainakin koen tärkeänä kannattajatoiminnassa antaa seuralle myös kritiikkiä, silloin kun aihetta on. Joku muu voi olla eri mieltä.

Nyt kun nuoret ovat tuoneet tuohon kertalaakista ihan toisennäköistä menoa ja tunnetta, niin kontrasti edellisiin vuosiin on niin valtava, että varmaan se yksinään saa jo osan porukasta takajaloilleen. Olisi se toki pitänyt muistaa, että tämä on ihan loputon suo ja aihe lähteä palstoilla väittelemään. Ihmisillä on niin erilainen käsitys ultras menosta ja ylipäätään kannattajatoiminnasta. En näitä nuoria tunne, mutta olen jokusen kerran kyllä jutellut, niin ei he miltään aivottomilta idiooteilta vaikuttaneet. Nuoruuden into on vaan kova.

Ettei nyt tule mitään väärinymmärryksiä. Kuten jo aiemmin olen sanonut, niin olen kaikkea lipunryöstöä, tappelua ja muuta perseilyä vastaan. Täällä nyt vaan voisi moni harkita edes hetken ennen kuin alkaa haukkumaan tai leimaamaan ihmisiä tiettyyn muottiin.

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olet ihan oikealla asialla ja ei oikein minkään asian suhteen voi olla erimieltä. Ihan varmasti näin, että uusi, raikaskin ote vähän säikäyttää paikalla pidempään olleita. Omasta mielestäni tässä tosiaan on selkeästi haettu vaikutteita ultras-maailmasta ulkoisten tunnusmerkkien ja kannattamistyylin pohjalta ja sekään ei missään nimessä ole pelkästään huono asia. Ultra-toiminta ja huliganismi ovat täysin eriasioita.

Ollaan yhtä mieltä siitä, että uutta otetta tarvitaan ja kuten itsekin olen monesti sanonut, että on aivan elintärkeää että nuoria innokkaita saadaan toimintaan mukaan. Tietyt elementit, kuten tönimällä maalien juhliminen, ei oikein sovellu Kisapuiston seisomakatsomoon ja siksi näihin on varmasti aivan oikein puututtu. Kukaan ei varmasti ole näitä innokkaita kannattajanalkuja heittämässä katsomosta ulos, vaan ajatuksena on nyt näin alkuvaiheessa puuttua selkeisiin ylilyönteihin ja olla varmistamassa sitä, ettei hommat lähde väärille urille.

Omalta osalta tämä täysin liian isoihin mittasuhteisiin (myös meidän keskustelijoiden vuoksi) ryöpsähtänyt keskustelu voidaan tässä kohtaa päättää ja toivoa että hyvä meno jatkuu kentällä ja katsomossa.

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Eiköhän taas ole tehty kärpäsestä härkänen. Itse en ainakaan ole havainnut katsomossa tai muuallakaan hallissa mitään moitittavaa. Täällä on istuttu viimeiset vuodet kuin kirkon penkillä ja hallissa tunnelma on ollut kuin hautausmaalla.
Kyllä tuonne katsomoon mahtuu kannattajajia laidasta laitaan ja vaikka huutelu välillä olisi "painokelvotonta" niin sekin sallittanee.
Eiköhän muutamilla liigapaikkakunnilla ole huomattavasti härskimpää huutelua, kun kisapuiston lehtereillä.
Mikäli ei huudella saa, niin ei muuta ku läpyttimet tilalle..

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän heikoilla kantimilla on, jos joutuu edes puhumaan, että jossain Lahdessa ja Vaasassa on vielä tyhmempää kannattajaporukkaa. Muutenkin vähän outoa, jos jonkun mielestä vaihtoehdot on olla hiljaa kuin kirkossa tai huudella vittua ja näytellä kesoja. Sanoisin, että kisapuiston menoon vaikuttaa eniten se, että siellä on tuplasti enemmän katsojia ja joukkue voittaa.

Ja joo monesti sen ydinporukan meno on vähän hc:ta keskivertokannattajille ja joitain ylilyöntejä nyt sattuu aina, eikä kaikkien chanttien todellakaan tarvitse olla mitään posiposia. Porilaiset hitsaa on kuitenkin kuulunut kisapuistossa vuosikaudet. Tai ei ehkä kuulu enää, mutta joskus kuului. Lahden kesot pystyssä meininki taas näyttää lähinnä joltain surullisen ja hupaisan väliltä, eikä sillä ole mitään tekemistä kannattamisen kanssa ja veikkaan että kyllä laskee tavallisen ihmisen mielenkiintoa osallistua mihinkään sen porukan touhuun. Tais Willimiestenkin iso onnistuminen Tirkkosen aikana olla se, että saatiin oikeasti vähän osallistettua sitä muutakin porukkaa chantteihin. Tai ainakin vaikutti silloin olevan vahva halu saada mahdollisimman paljon porukkaa siihen touhuun mukaan. Onhan se toki hienompaa, kun koko pääty osallistuu. Ja jos kattoo jotain kouvolan valtausta niin aika hyvin onnistuivatkin.

Jääkiekon kuulukin herättää tunteita ja tuskin ketään kiinnostaa, jotkut yksittäiset tunteenpurkaukset. Kuuluu asiaan. Yhtä lailla vittuilu on on ihan ok ja siinä saa hakea rajaa, kuten Lahden toimistolla on tehty ottelumainosten osalta. Ei kaiken tarvitse aina istua kaikille. Kesojen heiluttelu fanikatsomosta tappion tai voiton jälkeen taas ei oikein lähtökohtaisesti ole kovin kekseliästä tai hauskaa ja aika harvassa varmaan on ne joiden mielestä sellainen kuuluu jääkiekkoon.

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Nyt kun oon saanu ketjujen tekemisen tulpan irti niin kyselen että oisko kiinnostusta seuraavalle ketjulle? 15-20 tykkäystä merkitsee että vois koittaa.

Tässä on ennennäkemättömän paljon käyny toisten joukkueiden faneja kertomassa tyytyväisyyttään meidän tekemiseen ja tsempataan tulevaan - tuntuu aidosti hyvältä ja selvästi SaiPaa sympatiseerataan. Mietin että oisko SaiPan Bandwagon 2024-25 -ketjulle tilausta? Tänne voisivat toisten joukkueiden fanit käydä leimaamassa itsensä virtuaalisen fanibussin penkille. Samalla toivottaisiin ilmoittautujalta joku hauska muisto SaiPasta. Eli ei-SaiPalaisille mutta SaiPa-mielisille suunnattu hyvän mielen ketju, minne tottakai SaiPalaisetkin saa kirjoittaa. Toki tänne olisi loistavaa saada sellaisia SaiPalaisia kirjoittajia joille SaiPa on alkanut sytyttää nimenomaan tämän kauden myötä.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Nyt kun oon saanu ketjujen tekemisen tulpan irti niin kyselen että oisko kiinnostusta seuraavalle ketjulle? 15-20 tykkäystä merkitsee että vois koittaa.

Tässä on ennennäkemättömän paljon käyny toisten joukkueiden faneja kertomassa tyytyväisyyttään meidän tekemiseen ja tsempataan tulevaan - tuntuu aidosti hyvältä ja selvästi SaiPaa sympatiseerataan. Mietin että oisko SaiPan Bandwagon 2024-25 -ketjulle tilausta? Tänne voisivat toisten joukkueiden fanit käydä leimaamassa itsensä virtuaalisen fanibussin penkille. Samalla toivottaisiin ilmoittautujalta joku hauska muisto SaiPasta. Eli ei-SaiPalaisille mutta SaiPa-mielisille suunnattu hyvän mielen ketju, minne tottakai SaiPalaisetkin saa kirjoittaa. Toki tänne olisi loistavaa saada sellaisia SaiPalaisia kirjoittajia joille SaiPa on alkanut sytyttää nimenomaan tämän kauden myötä.
Ajatus on hyvä, enkä ole ollenkaan taikauskoinen persoona, mutta kuitenkin... Ettei vaan moisen ketjun avaaminen jinxaisi 13 ottelun tappioputkea?!

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ajatus on hyvä, enkä ole ollenkaan taikauskoinen persoona, mutta kuitenkin... Ettei vaan moisen ketjun avaaminen jinxaisi 13 ottelun tappioputkea?!
Sovitaan että vasta putken jälkeen aloitus? Vai meniköhän taika pilalle jo kun tuli edes ajateltua tällaista? Nyt tarkkana ettei vaan muuteta yhtään mitään. Samat kalsarit pitää pitää jalassa koko voittoputken ajan - ei saa muuttaa mitään. Jauhetaan, jauhetaan, jauhetaan.

Ja jos päädytään 13 matsin tappioputkeen niin sit ollaan perusasetuksissa, mihin ollaan jo totuttu. Unesta herääminen tapahtui viimein.

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK

SaiPa-fani prospect pool.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulen junalla Jokereiden pelistä Lappeenrantaan. Kouvolasta nousee junan kyytiin SaiPa faneja. Kun juna lähestyy Lappeenrantaa kävelen ravintolavaunun läpi. Saan kuulla huutoja v.....Jokeri.
Näyttää olevan että osalla on noussut se yksi aine päähän. En arvostta tälläistä ylimielisyyttä vaikka johdattekin nyt sarjaa.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tulen junalla Jokereiden pelistä Lappeenrantaan. Kouvolasta nousee junan kyytiin SaiPa faneja. Kun juna lähestyy Lappeenrantaa kävelen ravintolavaunun läpi. Saan kuulla huutoja v.....Jokeri.
Näyttää olevan että osalla on noussut se yksi aine päähän. En arvostta tälläistä ylimielisyyttä vaikka johdattekin nyt sarjaa.
Enpä usko, että kyse on sarjasijoituksista. Eiköhän humalaisen faniporukan suista kuule tuollaisia huuteluja sarjasijoituksista huolimatta.

Kurra

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahoittelut kyseisten huutelijoiden puolesta kun pahoitit mielesi. Älä missään nimessä ota tätä henkilökohtaisesti, asia on kuten Spitfire tuossa ylempänä kirjoittikin. Ennemmin kannattaa olla entistä ylpeämpi kannattamastasi seurasta, te herätätte tunteita ja siitä tässä hommassa on kyse. Jokerit omaa niin värikkään historian, että vaikkei pelata samassa sarjassa (vielä) niin jotain tunnereaktioita tulee vanhasta muistista.

Mikäli olisit pysähtynyt ja ryhtynyt juttelemaan kyseisten henkilöiden kanssa olisit varmaan saanut ihan asialliset keskustelut aikaiseksi. Alkoholin sumentamista aivoista tullut ensireaktio harvoin edustaa kuitenkaan todellista näkökantaa.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enpä usko, että kyse on sarjasijoituksista. Eiköhän humalaisen faniporukan suista kuule tuollaisia huuteluja sarjasijoituksista huolimatta.
Niinhän se varmaan on. Mutta hei kun SaiPa voittaa mestaruuden ja Jokerit nousee liigaan, niin Lappeenrannassa on isot ja pienet juhlat. Toisessa on väkeä enemmän ja toisessa ehkäpä vain yksinäinen bussikuski.

Unscarred

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä ja NY rangers
Niinhän se varmaan on. Mutta hei kun SaiPa voittaa mestaruuden ja Jokerit nousee liigaan, niin Lappeenrannassa on isot ja pienet juhlat. Toisessa on väkeä enemmän ja toisessa ehkäpä vain yksinäinen bussikuski

Ehkä noi känniset SaiPa fanit ei vaan tunnistanut, että ohi käveli Lappeenrannan paras bussikuski. Olisi ollut eri ääni kellossa.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle

Liitteet

• saipaitaraja.JPG
    saipaitaraja.JPG
    54,7 KB · kertaa luettu: 279

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On tuo nyt noin miljoona kertaa tyylikkäämpi kuin se jokusen vuoden jo katsomossa heilunut naamalipputilkkutäkki.

Olen itse täysin sivusta huutelija, enkä liity kannattajatoimintaa mitenkään. Pakko kuitenkin kysyä: voiko yksi lippu aiheuttaa ihan oikeasti noin rajun negatiivisen reaktion? Siellä Raipen rakuunat suorittaa kiimaliiterin kaukalossa sellaisella energialla, jota ei ole Kisapuistossa ikinä nähty. Olisi varmaan hyvä suunnata katsomonkin energiaa sinne suuntaan näiden taivastelujen sijasta.

Suosikkijoukkue
Saipa
On tuo nyt noin miljoona kertaa tyylikkäämpi kuin se jokusen vuoden jo katsomossa heilunut naamalipputilkkutäkki.

Olen itse täysin sivusta huutelija, enkä liity kannattajatoimintaa mitenkään. Pakko kuitenkin kysyä: voiko yksi lippu aiheuttaa ihan oikeasti noin rajun negatiivisen reaktion? Siellä Raipen rakuunat suorittaa kiimaliiterin kaukalossa sellaisella energialla, jota ei ole Kisapuistossa ikinä nähty. Olisi varmaan hyvä suunnata katsomonkin energiaa sinne suuntaan näiden taivastelujen sijasta.
Samaa mieltä. En tosiaan ymmärrä tuota miksi ihmiset ottavat nuo asiat niin pahasti tunteisiin, varsinkin kun kirjoittelijat eivät itse ole todennäköisesti millään tavalla osa kannattajatoimintaa.

Paras tapa vaikuttaa ei ole anonyymi nettifoorumi. Tulkaa sinne kaiteelle vaikuttamaan itse tai menkää kasvotusten pojille puhumaan.

ForNever

Jäsen
Samaa mieltä. En tosiaan ymmärrä tuota miksi ihmiset ottavat nuo asiat niin pahasti tunteisiin, varsinkin kun kirjoittelijat eivät itse ole todennäköisesti millään tavalla osa kannattajatoimintaa.

Paras tapa vaikuttaa ei ole anonyymi nettifoorumi. Tulkaa sinne kaiteelle vaikuttamaan itse tai menkää kasvotusten pojille puhumaan.
Miten niin eivät ole millään tavalla osa kannattajatoimintaa? Eikö täällä keskimäärin ole ne kaikista intohimoisimmat seuraajat?

Se, että ihmiset haluavat netissä olla anonyymejä, ei automaattisesti tarkoita, etteivät he osallistuisi mihinkään oikean elämän puolella.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Alasarjojen kylmät katsomot
Miten niin eivät ole millään tavalla osa kannattajatoimintaa? Eikö täällä keskimäärin ole ne kaikista intohimoisimmat seuraajat?

Se, että ihmiset haluavat netissä olla anonyymejä, ei automaattisesti tarkoita, etteivät he osallistuisi mihinkään oikean elämän puolella.
Seuraajat varmastikin, oma ajatukseni on ettei täältä löydy valtaosaa siitä aktiivisimmasta porukasta ketkä sitä tunnelmaa luo halliin muullakin tavalla kuin saapumalla asiakkaana paikalle. Voin olla toki täysin väärässä, anonyymin foorumin hienouksiahan tämä on ettei tiedä kenen kanssa täällä keskustelee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy