Noh mun pointti lähinnä oli tuo, että kaikki huono käytös kannattajaporukassa yhdistetään heti ultras-apinointiin, vaikka se ei sitä välttämättä ole. Silloin kun tuli itse oltua vahvemmin mukana toiminnassa, niin nämä samat saatanan väärinkannatukset, ultras-apinoinnit jne syytökset saatiin kuulla monta kertaa, vaikka toiminnalla ei ollut mitään sen suuntaista tarkoitusta. Jos siellä oli joku yksittäinen tai vaikka kaksi kaveria joskus perseillyt jotain, niin ei se heti meinaa, että larpataan ultria. Tokihan tuollainen leimaaminen saa paljon tykkäyksiä somessa ja ties missä, jos niitä haluaa keräillä.
Viimeiset ehkä viisi vuotta Willimiesten hiipumisen jälkeen tuo toiminta on rehellisesti ja vähän rumasti sanottuna ollut aika munatonta ja tältä palstalta lainattuna 9-1 kavennusmaalien juhlintaa. Eli siis pelkkää posiposi meininkiä. Seuraa ajettiin rumasti alas eikä kannattajayhdistyksen puoleltakaan tullut mitään kritiikkiä, vaikka sille ihan helvetin iso tilaus oli. Tai itse ainakin koen tärkeänä kannattajatoiminnassa antaa seuralle myös kritiikkiä, silloin kun aihetta on. Joku muu voi olla eri mieltä.
Nyt kun nuoret ovat tuoneet tuohon kertalaakista ihan toisennäköistä menoa ja tunnetta, niin kontrasti edellisiin vuosiin on niin valtava, että varmaan se yksinään saa jo osan porukasta takajaloilleen. Olisi se toki pitänyt muistaa, että tämä on ihan loputon suo ja aihe lähteä palstoilla väittelemään. Ihmisillä on niin erilainen käsitys ultras menosta ja ylipäätään kannattajatoiminnasta. En näitä nuoria tunne, mutta olen jokusen kerran kyllä jutellut, niin ei he miltään aivottomilta idiooteilta vaikuttaneet. Nuoruuden into on vaan kova.
Ettei nyt tule mitään väärinymmärryksiä. Kuten jo aiemmin olen sanonut, niin olen kaikkea lipunryöstöä, tappelua ja muuta perseilyä vastaan. Täällä nyt vaan voisi moni harkita edes hetken ennen kuin alkaa haukkumaan tai leimaamaan ihmisiä tiettyyn muottiin.