Mainos

SaiPan fanitoiminta

• 32 641
  • 208

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
En myöskään tiedä mikä on kommandopipolippu, kun sellaista siellä ei ole liehunut. Mutta nämä nyt on näkemyseroja, josta on varmaan turha loputtomiin vääntää.
Mikä se uusi lippu sitten oli, jossa villimiehellä on kommandopipo päässään? Itäraja...

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Mikä se uusi lippu sitten oli, jossa villimiehellä on kommandopipo päässään? Itäraja...
Puhutaanko me siitä isosta mustasta lipusta? Se on Willimiesten ajoilta eikä sillä ole mitään tekemistä ultras juttujen kanssa. Sputnik logo käsissään.

Jos siellä on joku toinen lippu liehunut, niin se on mennyt kyllä sitten ohi.

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siellä on uusi kakskeppinen, jossa on villimies. Mutta en itse ole sitä niin tarkkaan katsonut, että olisin pipoa havainnut

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Puhutaanko me siitä isosta mustasta lipusta? Se on Willimiesten ajoilta eikä sillä ole mitään tekemistä ultras juttujen kanssa. Sputnik logo käsissään.

Jos siellä on joku toinen lippu liehunut, niin se on mennyt kyllä sitten ohi.
Ei ole iso musta lippu kyseessä.

Siinä Lappeenrannan logossa oleva villimies seisoo musta kommandopipo päässään todennäköisesti keltaisella taustalla (ulkomuisti ei riitä tarkempaan kuvailuun). Ylhäällä lukee ITÄRAJA ja alhaalla myös jotain isolla. Voi olla että iso kaksikeppinenkin oli kyseessä.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Noh mun pointti lähinnä oli tuo, että kaikki huono käytös kannattajaporukassa yhdistetään heti ultras-apinointiin, vaikka se ei sitä välttämättä ole. Silloin kun tuli itse oltua vahvemmin mukana toiminnassa, niin nämä samat saatanan väärinkannatukset, ultras-apinoinnit jne syytökset saatiin kuulla monta kertaa, vaikka toiminnalla ei ollut mitään sen suuntaista tarkoitusta. Jos siellä oli joku yksittäinen tai vaikka kaksi kaveria joskus perseillyt jotain, niin ei se heti meinaa, että larpataan ultria. Tokihan tuollainen leimaaminen saa paljon tykkäyksiä somessa ja ties missä, jos niitä haluaa keräillä.

Viimeiset ehkä viisi vuotta Willimiesten hiipumisen jälkeen tuo toiminta on rehellisesti ja vähän rumasti sanottuna ollut aika munatonta ja tältä palstalta lainattuna 9-1 kavennusmaalien juhlintaa. Eli siis pelkkää posiposi meininkiä. Seuraa ajettiin rumasti alas eikä kannattajayhdistyksen puoleltakaan tullut mitään kritiikkiä, vaikka sille ihan helvetin iso tilaus oli. Tai itse ainakin koen tärkeänä kannattajatoiminnassa antaa seuralle myös kritiikkiä, silloin kun aihetta on. Joku muu voi olla eri mieltä.

Nyt kun nuoret ovat tuoneet tuohon kertalaakista ihan toisennäköistä menoa ja tunnetta, niin kontrasti edellisiin vuosiin on niin valtava, että varmaan se yksinään saa jo osan porukasta takajaloilleen. Olisi se toki pitänyt muistaa, että tämä on ihan loputon suo ja aihe lähteä palstoilla väittelemään. Ihmisillä on niin erilainen käsitys ultras menosta ja ylipäätään kannattajatoiminnasta. En näitä nuoria tunne, mutta olen jokusen kerran kyllä jutellut, niin ei he miltään aivottomilta idiooteilta vaikuttaneet. Nuoruuden into on vaan kova.

Ettei nyt tule mitään väärinymmärryksiä. Kuten jo aiemmin olen sanonut, niin olen kaikkea lipunryöstöä, tappelua ja muuta perseilyä vastaan. Täällä nyt vaan voisi moni harkita edes hetken ennen kuin alkaa haukkumaan tai leimaamaan ihmisiä tiettyyn muottiin.

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olet ihan oikealla asialla ja ei oikein minkään asian suhteen voi olla erimieltä. Ihan varmasti näin, että uusi, raikaskin ote vähän säikäyttää paikalla pidempään olleita. Omasta mielestäni tässä tosiaan on selkeästi haettu vaikutteita ultras-maailmasta ulkoisten tunnusmerkkien ja kannattamistyylin pohjalta ja sekään ei missään nimessä ole pelkästään huono asia. Ultra-toiminta ja huliganismi ovat täysin eriasioita.

Ollaan yhtä mieltä siitä, että uutta otetta tarvitaan ja kuten itsekin olen monesti sanonut, että on aivan elintärkeää että nuoria innokkaita saadaan toimintaan mukaan. Tietyt elementit, kuten tönimällä maalien juhliminen, ei oikein sovellu Kisapuiston seisomakatsomoon ja siksi näihin on varmasti aivan oikein puututtu. Kukaan ei varmasti ole näitä innokkaita kannattajanalkuja heittämässä katsomosta ulos, vaan ajatuksena on nyt näin alkuvaiheessa puuttua selkeisiin ylilyönteihin ja olla varmistamassa sitä, ettei hommat lähde väärille urille.

Omalta osalta tämä täysin liian isoihin mittasuhteisiin (myös meidän keskustelijoiden vuoksi) ryöpsähtänyt keskustelu voidaan tässä kohtaa päättää ja toivoa että hyvä meno jatkuu kentällä ja katsomossa.

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Eiköhän taas ole tehty kärpäsestä härkänen. Itse en ainakaan ole havainnut katsomossa tai muuallakaan hallissa mitään moitittavaa. Täällä on istuttu viimeiset vuodet kuin kirkon penkillä ja hallissa tunnelma on ollut kuin hautausmaalla.
Kyllä tuonne katsomoon mahtuu kannattajajia laidasta laitaan ja vaikka huutelu välillä olisi "painokelvotonta" niin sekin sallittanee.
Eiköhän muutamilla liigapaikkakunnilla ole huomattavasti härskimpää huutelua, kun kisapuiston lehtereillä.
Mikäli ei huudella saa, niin ei muuta ku läpyttimet tilalle..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy